אחרי קיסר- ההבדלים בין כאב נורמלי לכאב חריג

o f r i k

New member
אחרי קיסר- ההבדלים בין כאב נורמלי לכאב חריג

איך מבדילים. אני אחרי קיסרי - הריון תאומות, שבוע 33+4 . מרגישה כאב חד, כמו דקירה שלא מרפה בצד ימין, בחלק התחתון של הבטן. לא ממש על הצלקת, אלא מעט יותר למעלה (מרחק שתי אצבעות)- אבל רק אם אני עומדת. בשכיבה לא מורגש ובישיבה מעט.
 
מזל טוב../images/Emo39.gif איך הבנות?

גם לי כאב מאוד בימין למטה אחרי הקיסרי, אמרו לי שזה בגלל ששם מסיימים את התפירה של הרחם באיזשו קשר (?) בכל אופן כאבים שם נפוצים אחרי קיסרי. אם מתפתח חום (כדאי למדוד רגע לפני שלוקחים משכך כאבים כי רוב המשכחים הם גם מורידי חום) כדאי להבדק. מאחלת התאוששות מהירה,שחרור מהיר לבנות,שפע חלב ופוסט קל. (את מוזמנת לפורום "הורים לפגים" אם יש לך שאלות)
 

אמממאאא

New member
לא נראה לי שהיא ילדה

הלידה הקודמת היתה קיסרית והיא מודאגת מהכאבים
 

o f r i k

New member
אכן - עדיין לא ילדתי

מקווה למשוך עוד קצת (לפחות עוד שבועים). אבל קצת מודאגת מהכאב החד שאני מרגישה.
 

אם פי 3

New member
תראי -

אם את כותבת לנו, אז כנראה שזה לא קרע ברחם. קרע ברחם הוא מצב חירום מיידי. כמו היפרדות שיליה. יתכן שזו מתיחה של איזור הצלקת, שהוא פחות גמיש מאיזור לא מצולק. יתכן שזה אחד ממכאובי ההריון שלא קשורים לצלקת (הצלקת שרואים זו הצלקת החיצונית, מה שחשוב זו הצלקת הפנימית, והן לא חייבות להיות בול באותו מקום). כמי שקראה לא מעט, אבל לשמחתה הרבה לא חוותה קרע ברחם - אין לי מושג איך בדיוק זה מרגיש, מלבד תיאורים ששמעתי - כמו סכין, וכאב קבוע, כלומר לא צירים (והאמת - גם דברים שחוויתי, לא מחויב שאחרות יחוו באותה צורה בדיוק). אם הכאב מטריד אותך, כדאי לבדוק. אולי לא במקום בו את מתעתדת ללדת. אם את לא חוששת באופן ברור מקרע, עדיף לא לשתף את הצוות הרפואי במכאובים, כי זה סתם מעלה את המתח (בעיקר בלידה). מצד שני, אם החשש מקרע הוא משמעותי - חשוב לשתף. כאמור - קרע אמיתי הוא מצב חירום מיידי ומסכן חיים (אם כי בהחלט נדיר. גם אחרי קיסרי, במיוחד ללא זירוז וכו', הוא לא שכיח בכלל).
 

shul5

New member
ומוסיפה שאלה להתייחסות לצלקות

איך אפשר לתת "יחס מיוחד" לצלקת במהלך ההריון? חשבתי על הילינג או על משחות מסויימות, אבל אשמח להמלצות ספציפיות לחיזוק. במטרה כמובן להגיע ללנ"ק מוצלח!
 

אורניקי

New member
אם פי, אבל גם היפרדות שיליה מתחילה לאט

ולפעמים היא מלווה בכאב כלשהוא בצד. אני חושבת שכאב חד בצד צריך בדיקה גם אצל אישה שלא עברה קיסרי, ובמיוחד בלנל"קית. את לא חושבת כך?
 
שאלת תם- אם יש קרע, אין דימום???

נשמע לי סביר שאם יש קרע ברחם, אז מלבד כאב חד סביר שיופיע דימום ואולי גם צירים, לא? אני לא מתמצאת במה שקשור לקרע ברחם אבל נשמע לי כמו מצב חירומי מבחינת הגוף והעובר ולא משהו שהיה מאפשר לסחוב הריון- לא נשמע שזה זה במקרה הזה לעניות דעתי.
 
עופריק- אם המוניטור בסדר- הכל בסדר

יכול להיות שהן פשוט קצת לחוצות בפנים ונהיה להן צפוף והן יושבות לך שם על משהו גם לי זה היה ככה בשבועות האחרונים. יכול להיות שזה גם הלחץ על הרצועות של הרחם (מהכובד- את יודעת, זה לא אחד- יש שם שניים...) אם המוניטורים בסדר (אל תשתגעי) ואת מרגישה תנועות ומרגישה טוב- קחי את זה כטבעי ורגיל תנסי למצוא תנוחות שבהן פחות יכאב נעמה
 

o f r i k

New member
הי נעמה - הכל בסדר

התקשרתי לרופא והוא שאל אותי כל מיני שאלות דרך הטלפון (איך מרגיש הכאב? באיזה מיקום? באיזה תדירות, האם אני מרגישה תנועות ועוד כל מיני שאלות) ואמר שלפי מה שהוא מבין לדעתו אחת הבנות פשוט לוחצות על משהו שם שגורם לתחושת הכאב (כי בישיבה או בשכיבה הכאב פחות מורגש). בכל אופן הוא הזמין אותי אליו למרפאה לבצע מוניטור אם הכאבים לא מפסיקים ומגיעים אחת לכמה זמן. ויתרתי על המוניטור ונשארתי בבית. בינתיים הכל בסדר - מחר יש לי מעקב גדילה - אז אני אראה אם הן שינו מצגים (מקווה לראות ראש ראש). נכון ללפני שבועיים הראשונה היתה ראש והשנייה עכוז (אבל השנייה כל הזמן מתהפכת, ממש על בסיס יומי).
 
למעלה