אחרי זמן ארוך כצופה, עדיין שותקת.

אחרי זמן ארוך כצופה, עדיין שותקת.

אולי, במקום לתקוף, כדאי להבין, למה אחת לשבוע יש כאן מעליבות ונעלבות. אני, לדוגמא, חושבת המון לפני שמגיבה. ומפחד ההתנפלויות מעדיפה לא להגיב. גם עכשיו אני חוששת.
 

tutik1

New member
שלום איילת המקורית../images/Emo39.gif

מסתבר שהפורום הזה, למרות אי אילו דברים שנאמרו בו לאחרונה, הוא די פלורליסטי. יש כאן כל מיני סוגי נשים וכל מיני סוגי תגובות. מה שולי מאפיין אותו, זו מעורבות מאד גדולה של לא מעט משתתפות שרואות בו מקום משמעותי עבורן. גם אני, כשנכנסתי, קצת נבהלתי. זה היה בקיץ כשהתרחשו בו דיונים מאד סוערים וחלק מהשרשורים היו לטעמי לא נעימים. גם היום, יש עניינים שאני אוהבת, ויש כאלה שלא. ככה זה. יש כאן מגוון נשים, שמה שמאחד אותן לא בהכרח קובע שיהיו דומות גם במאפיינים אחרים (כמו שדפי כתבה בשרשור אחר -אנחנו בדיוק כמו בשאר האוכלוסיה, לא פחות לא יותר. ההעלבויות שהיו בימים האחרונים בתדירות גבוהה יחסית נבעו לדעתי מהמפגש הקרב וכן מהצטרפות גדולה של נשים חדשות. יכולת אבל לראות שבתגובות של מי שלא מצא חן בעיניה מה התגובה שקיבלה היה הבדל עצום - כאלה שציינו שהיה להן קשה, ונענו בהתאם, די בנעימות, וכאלה שיצאו להתקפה חזיתית, בוטה ומעליבה ונענו גם הן בהתאם. אני מאד ממליצה לך להישאר, גם בצורה פעילה. נראה לי שהטוב והמשותף גובר על הפחות נעים. שיהיה לך יום נעים
 

אור רון

New member
כנראה שאת לא חושבת מספיק...

סליחה על קבלת הפנים הלא חמה בכלל, אבל אם עשר דקות אחרי שאת כותבת את ההודעה הזאת, בה את מבהירה שאת "חושבת המון לפני שמגיבה" וש"גם עכשיו אני חוששת" את מחליטה בכל זאת לכתוב, ועוד לנסות "לחנך" את אחת מאושיות הפורום (ולא אחזור על דברי אילת (אילת שלנו, הכי מקורית שיכולה להיות) כי אי אפשר היה לכתוב את הדברים טוב יותר) אז כנראה שבכל זאת את לא חושבת מספיק וכנראה גם לא חוששת מספיק...
 

lollla

New member
איילת - כל ההתחלות קשות!

מניסיון - את תתפלאי עוד כמה תשני דעתך על רבות מהבנות. רושם ראשוני זה דבר מאד מטעה - גם אם חזק מאד. ולעיתים הדברים שאת לא אוהבת בהתחלה הם בדיוק אותם הדברים שאת תרצי לעשות כשתרגישי חלק מקבוצה. אז- זה לא ענין של חשש. זה רק ענין של סבלנות וראיית חצי הכוס המלאה!!!
 

lollla

New member
ומדברת רק בשם עצמי - איילת - היה לי

קשה לשמוע אותך מבקרת את איריס על שהגיבה למתקפה מאד בוטה. לא ביקרו אותה בצורה בונה או מנומסת - סתם תקפו את כל הפורום ופתאום תיארו בציניות שעשתה מעשה שלא יעשה ואפילו לא הסבירו מה. זכותה להעלב ולענות משהו מעליב גם כן. כולנו בני אדם - לא רובוטים! וכן - איננו יכולות להיות פה אובייקטיביות. את איריס אנו כבר מכירות - וממש לחיוב. ואותך לא. ובאמת שיכול להיות שאת אדם נפלא. אבל תני לנו הזדמנות להווכח בכך!!
 
תודה על התגובות

עדיין כאן, לא עובדת ליד מחשב כך שמגיעה מעט מקווה שנוכל לחלק דיעות ואוכל לקחת חלק בדיונים. מצטערת אם פגעתי, זו היתה תגובה ספונטנית לאמירה מסויימת, כמובן שאין לי מושג אל מי היא הופנתה , כי כמו שאמרת לא מכירה. דוקא מאד הצחיק אותי השרשור שכתבה אח"כ על הפולניות.
 
"אין לך מושג אל מי היא הופנתה" ?!

תקראי בבקשה שוב. אני התרשמתי שהתגובה שלך הופנתה לאיריס, אבל אולי זו רק אני. (סוֹרי, לא יכולתי להתאפק)
 

tutik1

New member
איריס, כפרית, נדמה לי שהיא התכוונה

שהיא לא מכירה אותך ואת ההסטוריה (המקסימה) שלך בפורום...
 
בטח ובבדאי שהבנתי את זה ../images/Emo6.gif

ועדיין לא יכולתי להתאפק. האם דבק רבב בהיסטוריה (המקסימה) שלי בפורום ?
 
בבקשה...

שלום אור רון איזו הפתעה... מי פה מעליב? מי פה מלקק "לאושיית" פורום (וואו, אני מסירה כובעי ומכשכשת בזנבי... עשי לי טובה , בחייאת) מה כל הקטע? יצרתם לכן פה תא מחולק לקאסטות- על זה מה יש לכן להגיד? יצרתם תא שבודק כל מועמדת להצטרפות כאילו מראש היא פסולה וצריכה להוכיח את עצמה באי אילו מבחנים מטופשים שהיא ראויה- מה יש לך\לכן לומר על זה? מה יש לכן לומר על זה שיש שחוששים לומר דברים שקשים להם בלב... ולמה בכלל ההתנשאות הזו כלפי גרושות או אלמנות כי מה? יותר קל להן? הן לא מתמודדות לבד? הרי יש גרושות או אפילו , שלא נדע עגונות שבעליהן נעלמו כמו בלעה אותן האדמה.ותקום אחת שתגיד שיש הבדל- נו נראה אתכן... כנשים, כאמהות הפראנויה השתלטה וכרסמה כל חלקה טובה של חמלה, הבנה וקבלת האחר, החיק האימהי החמים הפך לקן קוצים. תתביישו , זה מה שיש לי לומר. ןאיריס, אותה אושייה, למי שטרם הבינה ולו רק משום שאני סרבתי לתת פירוט ואיריס לא התנדבה לתת אותו הרי שהסיפור פשוט מאד: ביקשתי להצטרף למפגש שהיה ובקשתי שיצרו איתי קשר טלפוני, בקשתי הועברה לאיריס שהבנתי כי מהמארגנות אבל התגובה של האלילה שלכן התאימה לעריץ באיזו דיקטטורה אפלה. עכשיו בבקשה מי שיש לה משהו ענייני להגיב אני אשמח אם אני מאיימת על שלמות התא שלכן כי אני חושבת אחרת ומרגישה שעניינים פה מתנהלים בצורה שחוסמת כל הלך מחשבתי אישי. שתקום ועד אז כל טוב
 

ליביתי

New member
שרידובדבנית, אנא ברוב טובך

אל תעלמי מנוף חיינו הוירטואליים. אני מפצירה בך. את כל כך משעשעת אותי, שחבל יהיה לי אם תימוגי ותתפוגגי.
 
אני מקבלת את בקשתך

אבל לאור הציניות הנושבת ממנה איני יכולה שלא להסיק שסוג ההומור שלך נמוך מים המלח ולא מדגדג לי את .... מה משעשע אותך ומה לא. ואם בכך את מנסה להיות "אחלה גבר" אני חושבת שזה פתטי. שאי ברכה והצלחה
 

nina39

New member
אנסה לענות לך עניינית

למרות שאת אינך פונה בענייניות. כמה מחברי הטובים ביותר הם גרושים/אלמנים - גברים ונשים. אני מעריכה אותם מאד ואוהבת אותם אהבת נפש (בלי קשר לסטטוס, כמובן), וללא ספק יש נושאים משותפים ומשיקים לכולנו, כמו גם לכל בני האדם באשר הם. אבל בתהליך הזה של להביא ילד לעולם לבד - מבנק זרע ברוב המקרים, ולעמוד אחר כך מול ילד שאינו יודע מי אביו וכיו"ב - אלה תהליכים, שנשים X מתמודדות עמם. אין כאן התייחסות מכמתת של קל/קשה יותר. פשוט: הגדרת הנושא הנדון. אפשר היה להקים פורום כלל אנושי לכלל בני האדם, אלא שהוא היה המוני מדי ומאבד מן האפקטיביות שלו. לכן נוהגים להעביר איזה קו מגדיר - כפי שנעשה בכל פורום וקבוצת תמיכה - לא מפאת התנשאות, פשוט מחמת ההגדרה היעילה שבפורום זה דנה בנושא X קבוצת אנשים מסויימת. חבל ומצער שנפגעת ממה שמלכתחילה אינו קשור אלייך אישית. אני מאחלת לך ולילדייך חיים טובים ומאושרים.
 

טרודי

New member
תגובה עניינית

יצא לך להציץ בדף הפורומים של תפוז, באשכול "משפחה"? יש שם בערך חמישים פורומים. יש חלוקה של פורומי הורות לפי גילאי הילדים; יש חלוקה של פורומי הריון לפי אם זה "רגיל", אחרי טיפולים, או אחרי אובדן; יש חלוקה לפי שלבים בחיי הזוגיות; ועוד ועוד. חמישים פורומים, כאמור. אז מה, בכל פורום כזה, הדיירים "מתבדלים" ו"מתנשאים" מסביבתם? מה, רק בגלל שהריון בא אחרי טיפולים, הבצקות שלו שונות מהריון אחר? למה לא מספיק פורום "להיות הורים" וצריך חלוקה לפי גיל הילדים? ולמה צריך מלבד פורום "הורים לתינוקות" גם שני פורומי הנקה ופורום תמיכה לנשים אחרי לידה? גם באשכולות אחרים תראי חלוקות ותתי חלוקות. עובדה שצריך. יש מצבים שאנשים רוצים לחלוק את מחשבותיהם, חוויותיהם, ותחושותיהם דווקא עם אנשים שנמצאים בדיוק באותו מקום. או לפחות הכי קרוב שאפשר לאותו מקום. אז מחלקים, ומחלקים שוב, ומקימים פורומים שמיועדים לאוכלוסיה מאוד מאוד ספציפית. זה לא אומר שהאוכלוסיה הזו בהכרח חושבת שהיא טובה יותר מהאחרות. רק שהאנשים שם רוצים לדבר על הנושא הייחודי להם בלבד, בלי רעש מסביב של נושאים לא רלוונטיים, ובלי שאנשים שלא מבינים בנושא יתערבו בדבריהם. אותו דבר הפורום הזה. הוא הוקם בגלל שפורומי "משפחות חד הוריות" למיניהם (ויש לא מעט כאלה ברשת) לא ענו לצרכים של אמהות יחידניות. הרוב הגדול של "חד הוריות" הן גרושות, ולכן הן דומיננטיות בכל פורום "חד הוריות" ברשת. אז יש בהם הרבה דיונים על האקס, על מזונות, על התמודדות עם זכויות-ביקור, על התמודדות עם הרשויות - ולעומת זאת, בד"כ אין שם את מי לשאול איך נכנסים להריון מזרע תורם בקופ"ח מכבי, או מה אומרים לילד ששואל למה אין לו אבא. לכן הוקם פורום שבו מדברים רק על הורות יחידנית מבחירה. בדיוק כמו פורום "הורים לילדים ביסודי", שמעוניינים לדבר רק בנושאים שרלוונטיים אליהם - לא מטרנה, לא גמילה מחיתולים, וגם לא איך והאם לתת לילד קונדומים. האם הם מתנשאים על פני הורים לתינוקות, פעוטות, או ילדי תיכון? אנחנו נראות סנוביות? לו יהי כן. אנחנו פשוט לא רוצות שהפורום יתמלא בהודעות שאינן רלוונטיות לנושא שלו. לא בגלל שאלה הודעות "נחותות", אלא בגלל שכאן לא המקום המתאים להן. בעבר היו כאן דיונים רבים בפורום, לגבי הדרך הנכונה לקבל כותבות חדשות, כדי לשמור על תוכן הפורום שיתאים לנושא שלו. לאחר דיונים ארוכים וכואבים, הושג ההסכם שנוסח במכתב הכניסה של הפורום. אף אחת לא מעוניינת לפתוח את הנושא הזה לדיון שוב. אפילו לא אני, שהייתי מהמתנגדות החריפות לגישה שאומצה לבסוף. ולכן הודעותייך לא זוכות ל"תשובה עניינית", כי נראה שאת מנסה לפתוח לדיון נושא שנסגר מזמן. אין. זה הפורום, זה מה שמי שנמצאות בו עכשיו רוצות. אם בעוד שנה או שנתיים תהיה קבוצה מספיק גדולה מבין המשתתפות הקבועות שירצו לשנות את המדיניות, אפשר יהיה לדבר על זה. אבל שמישהי מבחוץ תטיף לנו? לא, תודה. מיצינו. ודבר אחרון, לגבי איריס: אין לי מושג מה היה ביניכן, אבל זה לא משנה. איריס, בתור מארגנת מפגש, פעלה לפי המדיניות שגובשה על-ידי כל בנות הפורום. ולכן אין לך מה להאשים אותה באופן אישי. כל אחת אחרת היתה פועלת בדיוק באותה צורה.
 
או, סופסוף תגובה עניינית

טרודי שלום, ראשית תודה לך על המאמץ שהושקע בהודעה הלא קצרה שלך. שנית- שלא תהיה טעות- אני מבינה היטב את ההבדלים בין סוגי ההורות ובהחלט מסכימה שלא כדאי לתת מקום לנושאים כמו מזונות או הסדרי ראיה.(אבל אולי עדיף לראות נושאים כאלה מאשר מיליון הודעות על ימי הולדת שהרי הפורום לא נועד לאיחולי יום הולדת ולקבירת הודעות ונושאים שחשובים באמת) אבל העולם שבו אנו חיים אינו מקשה אחת יקירתי, ומה, אם מחר למשל תמצאי חתן לא תוכלי לכתוב כאן יותר? אני יכולה לתת לך אינספור דוגמאות למצבים כאלה כמו עגונה שבעלה נעלם והיא משך 12 שנה מגדלת 2 בנות לבד. והאמת... מרגיז אותי (ואם אני מתרגזת האם זה בגלל טפשותם של אחרים? ומי הם "האחרים" במקרה זה, כמו שחותמת פה אחת מבנות הפורום)העניין הזה של : "כל בנות הפורום" וציטוטים דומים של : ניסיתי להגיע להחלטה עבור הבנות פה... כולנו חושבות ש.... יאללה חאלאס . שתפסקנה לחשוב אלה שחושבות כי העולם רק מת להציץ להן מתחת לשמלה, שאחרי ככלות הכל אם יש כזו גאווה על "יחידניותכן" מה יש להסתיר? מה? מה? שיתנו למצטרפות להנות מהספק לפני שקוטלים אותן. שתהיינה קצת יותר רכות.
 

טרודי

New member
שרי

אנסה לחזור בתמציתיות: נושא ההתייחסות לחדשות, כמו גם נושאי ה"האם אלמנה או עגונה יותר דומה ליחידנית או לגרושה", נטחנו פה עד זרא. אנחנו לא רוצות לדבר על זה יותר. נקבעה מדיניות, ואם לא על ידי "כל בנות הפורום" אז על ידי רוב אלה שכותבות בתדירות גבוהה. מי שמארגנת מפגש פועלת לפי המדיניות הכללית, ולא לפי שיקול דעתה. אנחנו לא רכות, וזה שתגערי בנו לא יהפוך אותנו לרכות יותר. זה מה יש. ואני לא מבינה בשביל מה את מתעקשת לנסות לחנך אותנו מחדש. מה יש פה בפורום הזה שאת כל כך משתוקקת להיות חלק ממנו? למה כל כך חשוב לך ש"יתנו למצטרפות להנות מהספק לפני שקוטלים אותן"? מה איכפת לך שכולם יחשבו שאנחנו סנוביות אנטיפתיות?
 
או.. יופי

טרודי יקרה הרי הוכחת מה שרציתי לומר. מה זה אנחנו לא רוצות לדבר על זה יותר? הרי יש פה קבוצה חיה נושמת וזזה אחדות מצטרפות אחרות עוזבות ובתור פורום פעיל את לא יכולה לצפות שעל זה או על זה לא מדברים פה. יש חדשות. תושיטו יד, תקשיבו לביקורת, תשנו (לא יודעת מה ואין פה כוונה לדברים ספציפיים), תפתחו. קראתי באשכול אחר הודעה עם מישהי שהפליגה למחוזות שמה יקרה אם במפגש מישהי תאבד טופס כלשהו ואיזה סוטה ימצא את זה ואז הוא יבוא ובלה-בלה-בלה. כאמהות חד הוריות אניגאה על התמודדות שלי, אני לא מסתירה מצד אחד ולא מנפחת מצד שני. בת'כלס אנחנו אימהות. זהו. לא שכירות חרב, לא נינג'ות. א מ ה ו ת (ובנות חווה). זה הכל. לכל אחת ייחוד משלה, שמחות משלה וגם צרות משלה וחבל שהייחוד הזה מתמוסס פה לתוך קלחת של פרחים וציפורים ואבדן חומרים חשובים באמת. ואגב טרודי אני מבטיחה לך שאם תחפשי בהודעות שלי לא תמצאי פה את הרמות שאליה גלשו חלק מבנות הפורום רק מפני שהעזתי לומר קצת אחרת, בלי ניסיון לחנך אלא פשוט להביע דעה. ואם דעתי אינה מוצאת חן בעיני מישהו זה עדיין לא אומר שאסור לי לכתוב אותה כאן כי בפעם האחרונה שבדקתי אנחנו עדיין מדינה דמוקרטית והפורום הזה לא שייך לאף אחת ספציפית. אני חושבת שמיציתי את מה שיש לי לומר ולא נותר לי אלה לאחל כל טוב (עד הפעם הבאה) תודה חמודה על התייחסותך
 
למעלה