אחרי ההפסד בבז"ן: תשובה במו"מ

  • פותח הנושא snof0
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

snof0

New member
אחרי ההפסד בבז"ן: תשובה במו"מ

אחרי ההפסד בבז"ן: תשובה במו"מ
לרכישת 800 תחנות דלק באירופה קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה ממשיכה הלאה: צפויה להשקיע 4.5 מיליארד שקל בהרחבת פעילותה הבינלאומית. בדלק סירבו אתמול להתייחס לידיעה קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה מנהלת בימים אלה מגעים לרכישת מאות תחנות דלק באירופה, כך נודע למעריב. על-פי ההערכות במשק הדלק, מדובר ברכישה של כ-800-700 תחנות דלק באחת ממדינות מערב אירופה, בהיקף כספי של עד מיליארד דולר. במשק הדלק אמרו אתמול כי קבוצת דלק, בניהולו של אסי ברטפלד, החלה לבחון את רכישת התחנות באירופה עוד לפני סיום המרוץ להפרטת בית-הזיקוק באשדוד. לאחרונה השלימה דלק US הנפקה מוצלחת בוול סטריט, שבמסגרתה גייסה 168 מיליון דולר לאחר העמלות לחתמים, לפי שווי חברה של 800 מיליון דולר. דלק האמריקנית ייעדה 43.5 מיליון דולר מההנפקה להחזר חובות לקבוצה-האם הישראלית ואת יתרת הכסף לשימושים שוטפים, בהם גם רכישות. כתוצאה מההנפקה צפויה קבוצת דלק לרשום ברבעון השני רווח הון פנטסטי של יותר מ-100 מיליון דולר. הבוננזה של פעילות דלק US היא פעילות הזיקוק, שמתבצעת באמצעות בית-הזיקוק בעיירה טיילר שבטקסס. תשובה השלים את רכישת בית-הזיקוק אשתקד תמורת 78 מיליון דולר, מתוכם 62 מיליון דולר עבור המלאים ורק 16 מיליון דולר בגין הפעילות עצמה. בנוסף לכך, מפעילה חברת דלק US כ-400 תחנות דלק בדרום-מערב ארצות הברית. ברבעון הראשון ייצרה פעילות הזיקוק של תשובה הכנסות של 362 מיליון דולר, מתוך הכנסות בגובה 660 מיליון דולר של החברה. יתרת ההכנסות הגיעה מהפעילות הקמעונית של דלק US, המתבססת על תחנות דלק וחנויות נוחות בדרום ארצות הברית. בדלק סירבו אתמול להתייחס לידיעה.
 

dw2322

New member
חפש גלובס נייר של אתמול

אחרי ההפסד בבז"ן: תשובה במו"מ
לרכישת 800 תחנות דלק באירופה קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה ממשיכה הלאה: צפויה להשקיע 4.5 מיליארד שקל בהרחבת פעילותה הבינלאומית. בדלק סירבו אתמול להתייחס לידיעה קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה מנהלת בימים אלה מגעים לרכישת מאות תחנות דלק באירופה, כך נודע למעריב. על-פי ההערכות במשק הדלק, מדובר ברכישה של כ-800-700 תחנות דלק באחת ממדינות מערב אירופה, בהיקף כספי של עד מיליארד דולר. במשק הדלק אמרו אתמול כי קבוצת דלק, בניהולו של אסי ברטפלד, החלה לבחון את רכישת התחנות באירופה עוד לפני סיום המרוץ להפרטת בית-הזיקוק באשדוד. לאחרונה השלימה דלק US הנפקה מוצלחת בוול סטריט, שבמסגרתה גייסה 168 מיליון דולר לאחר העמלות לחתמים, לפי שווי חברה של 800 מיליון דולר. דלק האמריקנית ייעדה 43.5 מיליון דולר מההנפקה להחזר חובות לקבוצה-האם הישראלית ואת יתרת הכסף לשימושים שוטפים, בהם גם רכישות. כתוצאה מההנפקה צפויה קבוצת דלק לרשום ברבעון השני רווח הון פנטסטי של יותר מ-100 מיליון דולר. הבוננזה של פעילות דלק US היא פעילות הזיקוק, שמתבצעת באמצעות בית-הזיקוק בעיירה טיילר שבטקסס. תשובה השלים את רכישת בית-הזיקוק אשתקד תמורת 78 מיליון דולר, מתוכם 62 מיליון דולר עבור המלאים ורק 16 מיליון דולר בגין הפעילות עצמה. בנוסף לכך, מפעילה חברת דלק US כ-400 תחנות דלק בדרום-מערב ארצות הברית. ברבעון הראשון ייצרה פעילות הזיקוק של תשובה הכנסות של 362 מיליון דולר, מתוך הכנסות בגובה 660 מיליון דולר של החברה. יתרת ההכנסות הגיעה מהפעילות הקמעונית של דלק US, המתבססת על תחנות דלק וחנויות נוחות בדרום ארצות הברית. בדלק סירבו אתמול להתייחס לידיעה.
חפש גלובס נייר של אתמול
היתה כתבה טובה, שלא מצאתי ברשת, בה הסבירו את ההשלכות על החברות השונות בסקטור האנרגיה המקומי: - אם החברה לישראל תצטוות לפז אז זו מעין סגירת מעגל. קנו את צים בזול אבל שילמו די ביוקר על פז-בז"ן אשדוד (מכרו לפי 500 את שני בתי הזיקוק וקונים חזרה אחד ב 800). החברה לישראל זקוקה לחברת אנרגיה מכיוון שעסקיה מושפעים מאד ממחירי האנרגיה בעולם (כיל וצים). - דלק בבעיה: לתשובה זו הפעם השנייה שהוא מפסיד במכרז (קודם כור ועכשיו בז"ן אשדוד) ויש לו 800M$ פנויים לעשות איתם משהו (ומכאן הכתבה שהבאת). דלק טוענים שמבחינתם אפשר להתפרס גלובאלית ולא חייבים לרדוף אחרי כל מה שזז בארץ. - סונול (המוחזקת ע"י גרנית) ודור אלון ישובו לבחון את עיסקת המיזוג ביניהן (שכן פז הופכת כעת לגוף אנרגיה יותר מדי גדול בשוק המקומי ולכן עולה הסבירות לבחינת המיזוג פעם נוספת ואישורו)
 

snof0

New member
תשובה לא הפסיד

חפש גלובס נייר של אתמול
היתה כתבה טובה, שלא מצאתי ברשת, בה הסבירו את ההשלכות על החברות השונות בסקטור האנרגיה המקומי: - אם החברה לישראל תצטוות לפז אז זו מעין סגירת מעגל. קנו את צים בזול אבל שילמו די ביוקר על פז-בז"ן אשדוד (מכרו לפי 500 את שני בתי הזיקוק וקונים חזרה אחד ב 800). החברה לישראל זקוקה לחברת אנרגיה מכיוון שעסקיה מושפעים מאד ממחירי האנרגיה בעולם (כיל וצים). - דלק בבעיה: לתשובה זו הפעם השנייה שהוא מפסיד במכרז (קודם כור ועכשיו בז"ן אשדוד) ויש לו 800M$ פנויים לעשות איתם משהו (ומכאן הכתבה שהבאת). דלק טוענים שמבחינתם אפשר להתפרס גלובאלית ולא חייבים לרדוף אחרי כל מה שזז בארץ. - סונול (המוחזקת ע"י גרנית) ודור אלון ישובו לבחון את עיסקת המיזוג ביניהן (שכן פז הופכת כעת לגוף אנרגיה יותר מדי גדול בשוק המקומי ולכן עולה הסבירות לבחינת המיזוג פעם נוספת ואישורו)
תשובה לא הפסיד
תשובה חושב בהיגיון!המחיר ששולם על כור ועל בז"ן אשדוד הוא מחיר גבוה מאוד!!ולכן הוא עושה בשכל והוא יקבל יותר תמורה בחו"ל על ה800 $ הפנויים שאתה אומר שיש לו.ובנוסף הוא יקטין סיכונים בדלק קבוצה בכך שהוא יפזר את עסקיה ולא יגדיל אותם רק בארץ.
 

dw2322

New member
הפסיד הפסיד

תשובה לא הפסיד
תשובה חושב בהיגיון!המחיר ששולם על כור ועל בז"ן אשדוד הוא מחיר גבוה מאוד!!ולכן הוא עושה בשכל והוא יקבל יותר תמורה בחו"ל על ה800 $ הפנויים שאתה אומר שיש לו.ובנוסף הוא יקטין סיכונים בדלק קבוצה בכך שהוא יפזר את עסקיה ולא יגדיל אותם רק בארץ.
הפסיד הפסיד
אין יותר מדי עסקים, גדולים, שעומדים למכירה. מה לעשות, פשוט אין. על המעט שעוד איכשהו יש נוספו בשנים האחרונות שחקנים מעצבנים חדשים איתם צריכים להתמודד (מרקסטון למשל) ככה שנראה לי שתשובה ממש ממש לא מבסוט מזה שלקחו לו את כור ובז"ן מתחת לשטיח (והוא שם על הדיו-דיליג'נס שם כסף טוב) אבל זה מה יש והוא ממשיך הלאה. עכשיו, תוסיף על זה תרחיש מיזוג בין דור אלון וסונול (שבטוח מתחדש, מאחורי הקלעים) ואתה יכול להבין מדוע לא חסר לו דאגות על הראש.
 

conundrum3

New member
על בז"ן אשדוד וקבוצת דלק

הפסיד הפסיד
אין יותר מדי עסקים, גדולים, שעומדים למכירה. מה לעשות, פשוט אין. על המעט שעוד איכשהו יש נוספו בשנים האחרונות שחקנים מעצבנים חדשים איתם צריכים להתמודד (מרקסטון למשל) ככה שנראה לי שתשובה ממש ממש לא מבסוט מזה שלקחו לו את כור ובז"ן מתחת לשטיח (והוא שם על הדיו-דיליג'נס שם כסף טוב) אבל זה מה יש והוא ממשיך הלאה. עכשיו, תוסיף על זה תרחיש מיזוג בין דור אלון וסונול (שבטוח מתחדש, מאחורי הקלעים) ואתה יכול להבין מדוע לא חסר לו דאגות על הראש.
על בז"ן אשדוד וקבוצת דלק
א. כפי שהיה ברור מראש לחלקנו, שתי הראשונות במירוץ לבית הזיקוק היו דלק ופז. כולם מוזמנים לבחון (חיפוש מתקדם - "בז"ן אשדוד") מי הבטיח שמות נוצצים ומפתיעים כדוגמת "מנופים" ושאר ירקות, ומי נשאר עם הרגליים על הקרקע. ב. מעניין לשים לב כי לבז"ן לא הגיעו יותר מדי שמות בינלאומיים גדולים, בניגוד למכרזים אחרים, במיוחד בסקטור הפיננסים, שם ראינו כסף חדש נכנס למדינה. כנראה שהחבר'ה מחו"ל מבינים שזה לא מציאה כל כך גדולה, לרכוש בית זיקוק של 90 אלף חביות ביום, שניחן ב-nelson complexity של 6.7 (הממוצע בארה"ב - 10). אמנם במרווחי הזיקוק של היום אפשר להרוויח גם כך, אבל אפשרויות הצמיחה מוגבלות למדי וספק רב אם המחירים של היום יחזיקו מעמד לנצח. ג. חידה: כמה שילם תשובה על בית זיקוק בטקסס, המייצר 50,000 חביות ביום? תשובה - 78 מיליון דולר. אתם רואים נכון. 78, לא 780. טוב, אם נתעלם ממלאי, אז הוא בעצם שילם כ-35 מיליון דולר. בינו רוכש כאן בית זיקוק ב-800 מיליון דולר, לפני חוב פיננסי של 114 מיליון דולר. בית הזיקוק של בינו מייצר פחות מפי 2 חביות. רמת המורכבות שלו טובה יותר, אבל אפילו כך, מדובר על פער של לפחות פי חמישה במונחי מכפיל מחיר לחבית ליום (בשיקלול רמת המורכבות הנמוכה של בית הזיקוק בטקסס). ד. למה נסגר המכרז כל כך גבוה? כי זו ההזדמנות הראשונה והאחרונה, ככל הנראה, לחברה המחזיקה ברשת תחנות דלק לרכוש בית זיקוק. השתתפותן בבז"ן חיפה נאסרה. לא נראה שבטווח הקצר מישהי מהן תרכוש בית זיקוק בירדן או משהו כזה. לכן, הפסד במכרז משמעותו כפולה - גם לי לא יהיה וגם למתחרה שלי יהיה. לכן המחירים הגבוהים. האם זה מוצדק? ימים יגידו. לדעתי, יש לרוכש כאן סיכון גבוה באופן עקרוני. אם מרווחי הזיקוק ירדו חזרה לרמה שפויה, הקונה יימצא בבעיה של ממש. מצד שני, בדר"כ, מי שעושה עסקים עם מדינת ישראל לא מפסיד. מקסימום, הכללים יעוותו כדי לגרום לו להרוויח, הוא יקבל הקלות, והכל יהיה בסדר. דוגמאות לכך כמובן לא חסר, החל מאייזנברג שקיבל נכסים במחירי סוף עונה, עבור במתנה נאה של משרד האוצר בניצוחו של ניר גלעד למעסיקיו העתידיים (מש' עופר), בחברות הכבלים שנהנו מתחרות מאוד נוחה בינן לבין עצמן, הפרו התחייבויות להשלמת פריסה כלל ארצית במועדים מסויימים, ולבסוף אף זכו להתאחד כדי לחסוך בעלויות, יש גם את ערוץ 2 בו הסתיים המכרז רק לאחרונה, ומייד משנים את הכללים כדי להטיב עם הזוכים (לדעתי לטלעד יש כאן עילת תביעה לכאורית, בהסתמך על פס"ד ישן של השופט לנדוי, כץ נ' נצחוני, שקבע כי מלחמה היא תמיד בגדר צפוי במדינת ישראל), אפשר גם לדבר על ערוץ 10 שמזמן נהנה מהקלות מפליגות ללא שום קשר לתנאי המכרז, ועוד רבים ורעים. בקיצור, נראה לי שבינו ישכיל להחזיר את ההשקעה, גם אם זה ידרוש קצת לחץ על הממונים לאפשר הפליית מחירים, אולי ניצול של נכסי הנדל"ן באופנים שונים וכו'. ה. כמו שכור נראית כרגע, לא נראה לי שתשובה מצטער יותר מדי על ההפסד. ו. דלק לא הפסידה מן ההתמודדות על מכרז בז"ן אשדוד ואולי אף הרוויחה מכך. זכייתה במקום השני הקנתה לה מענק מדינה של כ-1.5 מיליון דולר, שאמורים לכסות את עלויותיה במכרז, אם לא מעבר לכך. חוץ מזה, מדובר בגרושים עבור תאגיד של 8 מיליארד ש"ח. ז. מיזוג סונול דור אלון לא נראה לי מציאותי. כפי שמזמן טענתי, המיזוג הזה נראה לי בעייתי מן היום הראשון (שוב, מומלץ לעשות חיפוש מתקדם ולבדוק אותי). אני מעריך שהוא כושל בבג"צ, מה שפותח פתח לרכישה של סונול ומיזוגה דווקא עם חברת טן הקטנה של אליעזר פישמן שישמח למכור במחיר סביר כל נכס שלו כרגע. אז נראה רשת אחת גדולה (פז) ושלוש בינוניות (דלק, דור-אלון, סונול-טן) ועוד כמה שחקנים זוטרים. אגב, התחום הזה אינו מהווה חלק מהותי ברווחיות של קבוצת דלק כיום, למרות שהוא מניב הרבה מאוד הכנסות. ח. לעניין הנכסים שעומדים למכירה: אני לא כל כך מאמין באמירה "נכס שעומד למכירה". אולי כוונתך ל-"אין כל כך נכסים גדולים שעומדים למכירה במחירי הזדמנות". כאלה באמת אין. אבל בז"ן אשדוד ממילא לא נכלל בהם. מצד שני, אם מוכנים לשלם מחיר גבוה, אזי אפשר לרכוש כמעט כל דבר. פתרון אחד למצב של היעדר נכסים במחירים טובים מצוי ברכישות בחו"ל, דבר שהוכיח את עצמו בתחום הדלקים הן בקבוצת דלק (דלק US) והן באלון (אלון USA), בנדל"ן ברשימה ארוכה של חברות, בביטוח אצל קרדן (TBIH), ועוד. כלומר, במשק פתוח לתנועות הון, אין יותר מדי חשיבות בהיעדר הזדמנויות בשוק המקומי. זו כנראה תהיה התשובה של יצחק, שכפי שפורסם, מתכנן רכישת רשת תחנות דלק באירופה. ט. מקווה שמישהו קורא כל כך הרבה מלל. ועוד בשבת...
 

yk3823

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo127.gifקראתי נהנתי אני מספר לחברים

על בז"ן אשדוד וקבוצת דלק
א. כפי שהיה ברור מראש לחלקנו, שתי הראשונות במירוץ לבית הזיקוק היו דלק ופז. כולם מוזמנים לבחון (חיפוש מתקדם - "בז"ן אשדוד") מי הבטיח שמות נוצצים ומפתיעים כדוגמת "מנופים" ושאר ירקות, ומי נשאר עם הרגליים על הקרקע. ב. מעניין לשים לב כי לבז"ן לא הגיעו יותר מדי שמות בינלאומיים גדולים, בניגוד למכרזים אחרים, במיוחד בסקטור הפיננסים, שם ראינו כסף חדש נכנס למדינה. כנראה שהחבר'ה מחו"ל מבינים שזה לא מציאה כל כך גדולה, לרכוש בית זיקוק של 90 אלף חביות ביום, שניחן ב-nelson complexity של 6.7 (הממוצע בארה"ב - 10). אמנם במרווחי הזיקוק של היום אפשר להרוויח גם כך, אבל אפשרויות הצמיחה מוגבלות למדי וספק רב אם המחירים של היום יחזיקו מעמד לנצח. ג. חידה: כמה שילם תשובה על בית זיקוק בטקסס, המייצר 50,000 חביות ביום? תשובה - 78 מיליון דולר. אתם רואים נכון. 78, לא 780. טוב, אם נתעלם ממלאי, אז הוא בעצם שילם כ-35 מיליון דולר. בינו רוכש כאן בית זיקוק ב-800 מיליון דולר, לפני חוב פיננסי של 114 מיליון דולר. בית הזיקוק של בינו מייצר פחות מפי 2 חביות. רמת המורכבות שלו טובה יותר, אבל אפילו כך, מדובר על פער של לפחות פי חמישה במונחי מכפיל מחיר לחבית ליום (בשיקלול רמת המורכבות הנמוכה של בית הזיקוק בטקסס). ד. למה נסגר המכרז כל כך גבוה? כי זו ההזדמנות הראשונה והאחרונה, ככל הנראה, לחברה המחזיקה ברשת תחנות דלק לרכוש בית זיקוק. השתתפותן בבז"ן חיפה נאסרה. לא נראה שבטווח הקצר מישהי מהן תרכוש בית זיקוק בירדן או משהו כזה. לכן, הפסד במכרז משמעותו כפולה - גם לי לא יהיה וגם למתחרה שלי יהיה. לכן המחירים הגבוהים. האם זה מוצדק? ימים יגידו. לדעתי, יש לרוכש כאן סיכון גבוה באופן עקרוני. אם מרווחי הזיקוק ירדו חזרה לרמה שפויה, הקונה יימצא בבעיה של ממש. מצד שני, בדר"כ, מי שעושה עסקים עם מדינת ישראל לא מפסיד. מקסימום, הכללים יעוותו כדי לגרום לו להרוויח, הוא יקבל הקלות, והכל יהיה בסדר. דוגמאות לכך כמובן לא חסר, החל מאייזנברג שקיבל נכסים במחירי סוף עונה, עבור במתנה נאה של משרד האוצר בניצוחו של ניר גלעד למעסיקיו העתידיים (מש' עופר), בחברות הכבלים שנהנו מתחרות מאוד נוחה בינן לבין עצמן, הפרו התחייבויות להשלמת פריסה כלל ארצית במועדים מסויימים, ולבסוף אף זכו להתאחד כדי לחסוך בעלויות, יש גם את ערוץ 2 בו הסתיים המכרז רק לאחרונה, ומייד משנים את הכללים כדי להטיב עם הזוכים (לדעתי לטלעד יש כאן עילת תביעה לכאורית, בהסתמך על פס"ד ישן של השופט לנדוי, כץ נ' נצחוני, שקבע כי מלחמה היא תמיד בגדר צפוי במדינת ישראל), אפשר גם לדבר על ערוץ 10 שמזמן נהנה מהקלות מפליגות ללא שום קשר לתנאי המכרז, ועוד רבים ורעים. בקיצור, נראה לי שבינו ישכיל להחזיר את ההשקעה, גם אם זה ידרוש קצת לחץ על הממונים לאפשר הפליית מחירים, אולי ניצול של נכסי הנדל"ן באופנים שונים וכו'. ה. כמו שכור נראית כרגע, לא נראה לי שתשובה מצטער יותר מדי על ההפסד. ו. דלק לא הפסידה מן ההתמודדות על מכרז בז"ן אשדוד ואולי אף הרוויחה מכך. זכייתה במקום השני הקנתה לה מענק מדינה של כ-1.5 מיליון דולר, שאמורים לכסות את עלויותיה במכרז, אם לא מעבר לכך. חוץ מזה, מדובר בגרושים עבור תאגיד של 8 מיליארד ש"ח. ז. מיזוג סונול דור אלון לא נראה לי מציאותי. כפי שמזמן טענתי, המיזוג הזה נראה לי בעייתי מן היום הראשון (שוב, מומלץ לעשות חיפוש מתקדם ולבדוק אותי). אני מעריך שהוא כושל בבג"צ, מה שפותח פתח לרכישה של סונול ומיזוגה דווקא עם חברת טן הקטנה של אליעזר פישמן שישמח למכור במחיר סביר כל נכס שלו כרגע. אז נראה רשת אחת גדולה (פז) ושלוש בינוניות (דלק, דור-אלון, סונול-טן) ועוד כמה שחקנים זוטרים. אגב, התחום הזה אינו מהווה חלק מהותי ברווחיות של קבוצת דלק כיום, למרות שהוא מניב הרבה מאוד הכנסות. ח. לעניין הנכסים שעומדים למכירה: אני לא כל כך מאמין באמירה "נכס שעומד למכירה". אולי כוונתך ל-"אין כל כך נכסים גדולים שעומדים למכירה במחירי הזדמנות". כאלה באמת אין. אבל בז"ן אשדוד ממילא לא נכלל בהם. מצד שני, אם מוכנים לשלם מחיר גבוה, אזי אפשר לרכוש כמעט כל דבר. פתרון אחד למצב של היעדר נכסים במחירים טובים מצוי ברכישות בחו"ל, דבר שהוכיח את עצמו בתחום הדלקים הן בקבוצת דלק (דלק US) והן באלון (אלון USA), בנדל"ן ברשימה ארוכה של חברות, בביטוח אצל קרדן (TBIH), ועוד. כלומר, במשק פתוח לתנועות הון, אין יותר מדי חשיבות בהיעדר הזדמנויות בשוק המקומי. זו כנראה תהיה התשובה של יצחק, שכפי שפורסם, מתכנן רכישת רשת תחנות דלק באירופה. ט. מקווה שמישהו קורא כל כך הרבה מלל. ועוד בשבת...
קראתי נהנתי אני מספר לחברים
סקירה מעולה תודה אצלנו יום חול עדין - יום ו' - ערב שבת שעה 18:30
 

snof0

New member
../images/Emo127.gif

על בז"ן אשדוד וקבוצת דלק
א. כפי שהיה ברור מראש לחלקנו, שתי הראשונות במירוץ לבית הזיקוק היו דלק ופז. כולם מוזמנים לבחון (חיפוש מתקדם - "בז"ן אשדוד") מי הבטיח שמות נוצצים ומפתיעים כדוגמת "מנופים" ושאר ירקות, ומי נשאר עם הרגליים על הקרקע. ב. מעניין לשים לב כי לבז"ן לא הגיעו יותר מדי שמות בינלאומיים גדולים, בניגוד למכרזים אחרים, במיוחד בסקטור הפיננסים, שם ראינו כסף חדש נכנס למדינה. כנראה שהחבר'ה מחו"ל מבינים שזה לא מציאה כל כך גדולה, לרכוש בית זיקוק של 90 אלף חביות ביום, שניחן ב-nelson complexity של 6.7 (הממוצע בארה"ב - 10). אמנם במרווחי הזיקוק של היום אפשר להרוויח גם כך, אבל אפשרויות הצמיחה מוגבלות למדי וספק רב אם המחירים של היום יחזיקו מעמד לנצח. ג. חידה: כמה שילם תשובה על בית זיקוק בטקסס, המייצר 50,000 חביות ביום? תשובה - 78 מיליון דולר. אתם רואים נכון. 78, לא 780. טוב, אם נתעלם ממלאי, אז הוא בעצם שילם כ-35 מיליון דולר. בינו רוכש כאן בית זיקוק ב-800 מיליון דולר, לפני חוב פיננסי של 114 מיליון דולר. בית הזיקוק של בינו מייצר פחות מפי 2 חביות. רמת המורכבות שלו טובה יותר, אבל אפילו כך, מדובר על פער של לפחות פי חמישה במונחי מכפיל מחיר לחבית ליום (בשיקלול רמת המורכבות הנמוכה של בית הזיקוק בטקסס). ד. למה נסגר המכרז כל כך גבוה? כי זו ההזדמנות הראשונה והאחרונה, ככל הנראה, לחברה המחזיקה ברשת תחנות דלק לרכוש בית זיקוק. השתתפותן בבז"ן חיפה נאסרה. לא נראה שבטווח הקצר מישהי מהן תרכוש בית זיקוק בירדן או משהו כזה. לכן, הפסד במכרז משמעותו כפולה - גם לי לא יהיה וגם למתחרה שלי יהיה. לכן המחירים הגבוהים. האם זה מוצדק? ימים יגידו. לדעתי, יש לרוכש כאן סיכון גבוה באופן עקרוני. אם מרווחי הזיקוק ירדו חזרה לרמה שפויה, הקונה יימצא בבעיה של ממש. מצד שני, בדר"כ, מי שעושה עסקים עם מדינת ישראל לא מפסיד. מקסימום, הכללים יעוותו כדי לגרום לו להרוויח, הוא יקבל הקלות, והכל יהיה בסדר. דוגמאות לכך כמובן לא חסר, החל מאייזנברג שקיבל נכסים במחירי סוף עונה, עבור במתנה נאה של משרד האוצר בניצוחו של ניר גלעד למעסיקיו העתידיים (מש' עופר), בחברות הכבלים שנהנו מתחרות מאוד נוחה בינן לבין עצמן, הפרו התחייבויות להשלמת פריסה כלל ארצית במועדים מסויימים, ולבסוף אף זכו להתאחד כדי לחסוך בעלויות, יש גם את ערוץ 2 בו הסתיים המכרז רק לאחרונה, ומייד משנים את הכללים כדי להטיב עם הזוכים (לדעתי לטלעד יש כאן עילת תביעה לכאורית, בהסתמך על פס"ד ישן של השופט לנדוי, כץ נ' נצחוני, שקבע כי מלחמה היא תמיד בגדר צפוי במדינת ישראל), אפשר גם לדבר על ערוץ 10 שמזמן נהנה מהקלות מפליגות ללא שום קשר לתנאי המכרז, ועוד רבים ורעים. בקיצור, נראה לי שבינו ישכיל להחזיר את ההשקעה, גם אם זה ידרוש קצת לחץ על הממונים לאפשר הפליית מחירים, אולי ניצול של נכסי הנדל"ן באופנים שונים וכו'. ה. כמו שכור נראית כרגע, לא נראה לי שתשובה מצטער יותר מדי על ההפסד. ו. דלק לא הפסידה מן ההתמודדות על מכרז בז"ן אשדוד ואולי אף הרוויחה מכך. זכייתה במקום השני הקנתה לה מענק מדינה של כ-1.5 מיליון דולר, שאמורים לכסות את עלויותיה במכרז, אם לא מעבר לכך. חוץ מזה, מדובר בגרושים עבור תאגיד של 8 מיליארד ש"ח. ז. מיזוג סונול דור אלון לא נראה לי מציאותי. כפי שמזמן טענתי, המיזוג הזה נראה לי בעייתי מן היום הראשון (שוב, מומלץ לעשות חיפוש מתקדם ולבדוק אותי). אני מעריך שהוא כושל בבג"צ, מה שפותח פתח לרכישה של סונול ומיזוגה דווקא עם חברת טן הקטנה של אליעזר פישמן שישמח למכור במחיר סביר כל נכס שלו כרגע. אז נראה רשת אחת גדולה (פז) ושלוש בינוניות (דלק, דור-אלון, סונול-טן) ועוד כמה שחקנים זוטרים. אגב, התחום הזה אינו מהווה חלק מהותי ברווחיות של קבוצת דלק כיום, למרות שהוא מניב הרבה מאוד הכנסות. ח. לעניין הנכסים שעומדים למכירה: אני לא כל כך מאמין באמירה "נכס שעומד למכירה". אולי כוונתך ל-"אין כל כך נכסים גדולים שעומדים למכירה במחירי הזדמנות". כאלה באמת אין. אבל בז"ן אשדוד ממילא לא נכלל בהם. מצד שני, אם מוכנים לשלם מחיר גבוה, אזי אפשר לרכוש כמעט כל דבר. פתרון אחד למצב של היעדר נכסים במחירים טובים מצוי ברכישות בחו"ל, דבר שהוכיח את עצמו בתחום הדלקים הן בקבוצת דלק (דלק US) והן באלון (אלון USA), בנדל"ן ברשימה ארוכה של חברות, בביטוח אצל קרדן (TBIH), ועוד. כלומר, במשק פתוח לתנועות הון, אין יותר מדי חשיבות בהיעדר הזדמנויות בשוק המקומי. זו כנראה תהיה התשובה של יצחק, שכפי שפורסם, מתכנן רכישת רשת תחנות דלק באירופה. ט. מקווה שמישהו קורא כל כך הרבה מלל. ועוד בשבת...
 

snof0

New member
דלק תרכוש חברת ביטוח אמריקנית

דלק תרכוש חברת ביטוח אמריקנית
תמורת 287 מ' ד' חברת בת של דלק קבוצה תרכוש את ריפבליק קומפניס הנסחרת בבורסת הנאסד"ק האמריקנית. העסקה צפויה להסתיים עד סוף שנת 2006 יניב לפן קבוצת דלק הודיעה מוקדם יותר היום כי חברת בת שלה תרכוש את חברת ריפבליק קומפניס. חברת הביטוח מתמחה בביטוח רכוש ומרכזת את עיקר הפעילות העסקית שלה בטקסס, לואיזיאנה, אוקלהומה וניו מקסיקו. סכום העסקה הכולל עומד על 287 מיליון דולר. לדברי החברה, הסכימה קבוצת דלק לרכוש כל מניותיה של ריפבליק קומפני (שסימולה: RUTX) תמורת שווי של 20.4 דולר למניה. מחיר הסגירה של מניות החברה ביום מחמישי האחרון עמד על 15.22 דולר. העסקה צפויה להסגר עד סוף שנת 2006. סגירת העסקה מותנית באישור בעלי המניות של ריפבליק ובאישורים רגולטוריים. לאחר סגירת העסקה צפויה ריפבליק להמשיך ולעבוד תחת אותו שם ומרכזה צפוי להשאר בטקסס. לדברי החברה לא צפויים שינויים בהנהלה. דני גוטמן אמר כי "אנו מתרגשים להתחיל ולעבוד עם ריפבליק ועם ההנהלה המצויינת של החברה על מנת להמשיך ולבנות את הצלחתה. אנו רואים בריפבליק חברת ביטוח מקומית חזקה מאוד עם אפשרויות צמיחה גבוהות."
 
../images/Emo45.gif סקירה מאד מרשימה!

על בז"ן אשדוד וקבוצת דלק
א. כפי שהיה ברור מראש לחלקנו, שתי הראשונות במירוץ לבית הזיקוק היו דלק ופז. כולם מוזמנים לבחון (חיפוש מתקדם - "בז"ן אשדוד") מי הבטיח שמות נוצצים ומפתיעים כדוגמת "מנופים" ושאר ירקות, ומי נשאר עם הרגליים על הקרקע. ב. מעניין לשים לב כי לבז"ן לא הגיעו יותר מדי שמות בינלאומיים גדולים, בניגוד למכרזים אחרים, במיוחד בסקטור הפיננסים, שם ראינו כסף חדש נכנס למדינה. כנראה שהחבר'ה מחו"ל מבינים שזה לא מציאה כל כך גדולה, לרכוש בית זיקוק של 90 אלף חביות ביום, שניחן ב-nelson complexity של 6.7 (הממוצע בארה"ב - 10). אמנם במרווחי הזיקוק של היום אפשר להרוויח גם כך, אבל אפשרויות הצמיחה מוגבלות למדי וספק רב אם המחירים של היום יחזיקו מעמד לנצח. ג. חידה: כמה שילם תשובה על בית זיקוק בטקסס, המייצר 50,000 חביות ביום? תשובה - 78 מיליון דולר. אתם רואים נכון. 78, לא 780. טוב, אם נתעלם ממלאי, אז הוא בעצם שילם כ-35 מיליון דולר. בינו רוכש כאן בית זיקוק ב-800 מיליון דולר, לפני חוב פיננסי של 114 מיליון דולר. בית הזיקוק של בינו מייצר פחות מפי 2 חביות. רמת המורכבות שלו טובה יותר, אבל אפילו כך, מדובר על פער של לפחות פי חמישה במונחי מכפיל מחיר לחבית ליום (בשיקלול רמת המורכבות הנמוכה של בית הזיקוק בטקסס). ד. למה נסגר המכרז כל כך גבוה? כי זו ההזדמנות הראשונה והאחרונה, ככל הנראה, לחברה המחזיקה ברשת תחנות דלק לרכוש בית זיקוק. השתתפותן בבז"ן חיפה נאסרה. לא נראה שבטווח הקצר מישהי מהן תרכוש בית זיקוק בירדן או משהו כזה. לכן, הפסד במכרז משמעותו כפולה - גם לי לא יהיה וגם למתחרה שלי יהיה. לכן המחירים הגבוהים. האם זה מוצדק? ימים יגידו. לדעתי, יש לרוכש כאן סיכון גבוה באופן עקרוני. אם מרווחי הזיקוק ירדו חזרה לרמה שפויה, הקונה יימצא בבעיה של ממש. מצד שני, בדר"כ, מי שעושה עסקים עם מדינת ישראל לא מפסיד. מקסימום, הכללים יעוותו כדי לגרום לו להרוויח, הוא יקבל הקלות, והכל יהיה בסדר. דוגמאות לכך כמובן לא חסר, החל מאייזנברג שקיבל נכסים במחירי סוף עונה, עבור במתנה נאה של משרד האוצר בניצוחו של ניר גלעד למעסיקיו העתידיים (מש' עופר), בחברות הכבלים שנהנו מתחרות מאוד נוחה בינן לבין עצמן, הפרו התחייבויות להשלמת פריסה כלל ארצית במועדים מסויימים, ולבסוף אף זכו להתאחד כדי לחסוך בעלויות, יש גם את ערוץ 2 בו הסתיים המכרז רק לאחרונה, ומייד משנים את הכללים כדי להטיב עם הזוכים (לדעתי לטלעד יש כאן עילת תביעה לכאורית, בהסתמך על פס"ד ישן של השופט לנדוי, כץ נ' נצחוני, שקבע כי מלחמה היא תמיד בגדר צפוי במדינת ישראל), אפשר גם לדבר על ערוץ 10 שמזמן נהנה מהקלות מפליגות ללא שום קשר לתנאי המכרז, ועוד רבים ורעים. בקיצור, נראה לי שבינו ישכיל להחזיר את ההשקעה, גם אם זה ידרוש קצת לחץ על הממונים לאפשר הפליית מחירים, אולי ניצול של נכסי הנדל"ן באופנים שונים וכו'. ה. כמו שכור נראית כרגע, לא נראה לי שתשובה מצטער יותר מדי על ההפסד. ו. דלק לא הפסידה מן ההתמודדות על מכרז בז"ן אשדוד ואולי אף הרוויחה מכך. זכייתה במקום השני הקנתה לה מענק מדינה של כ-1.5 מיליון דולר, שאמורים לכסות את עלויותיה במכרז, אם לא מעבר לכך. חוץ מזה, מדובר בגרושים עבור תאגיד של 8 מיליארד ש"ח. ז. מיזוג סונול דור אלון לא נראה לי מציאותי. כפי שמזמן טענתי, המיזוג הזה נראה לי בעייתי מן היום הראשון (שוב, מומלץ לעשות חיפוש מתקדם ולבדוק אותי). אני מעריך שהוא כושל בבג"צ, מה שפותח פתח לרכישה של סונול ומיזוגה דווקא עם חברת טן הקטנה של אליעזר פישמן שישמח למכור במחיר סביר כל נכס שלו כרגע. אז נראה רשת אחת גדולה (פז) ושלוש בינוניות (דלק, דור-אלון, סונול-טן) ועוד כמה שחקנים זוטרים. אגב, התחום הזה אינו מהווה חלק מהותי ברווחיות של קבוצת דלק כיום, למרות שהוא מניב הרבה מאוד הכנסות. ח. לעניין הנכסים שעומדים למכירה: אני לא כל כך מאמין באמירה "נכס שעומד למכירה". אולי כוונתך ל-"אין כל כך נכסים גדולים שעומדים למכירה במחירי הזדמנות". כאלה באמת אין. אבל בז"ן אשדוד ממילא לא נכלל בהם. מצד שני, אם מוכנים לשלם מחיר גבוה, אזי אפשר לרכוש כמעט כל דבר. פתרון אחד למצב של היעדר נכסים במחירים טובים מצוי ברכישות בחו"ל, דבר שהוכיח את עצמו בתחום הדלקים הן בקבוצת דלק (דלק US) והן באלון (אלון USA), בנדל"ן ברשימה ארוכה של חברות, בביטוח אצל קרדן (TBIH), ועוד. כלומר, במשק פתוח לתנועות הון, אין יותר מדי חשיבות בהיעדר הזדמנויות בשוק המקומי. זו כנראה תהיה התשובה של יצחק, שכפי שפורסם, מתכנן רכישת רשת תחנות דלק באירופה. ט. מקווה שמישהו קורא כל כך הרבה מלל. ועוד בשבת...
סקירה מאד מרשימה!
כל הכבוד, ובכל מקרה כיף כמו תמיד לראות אותך כותב כאן...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה