אחרי האפוקליפסה :סצינריו לספר מדב

אליאשד

New member
אחרי האפוקליפסה :סצינריו לספר מדב

לאחר האפוקליפסה וחורבן העולם שנגרם באשמת הדתות הגדולות ,היהדות הנצרות והאיסלאם וההינדואיזם כל מי ששרד הם כמה עמים בודהיסטים במזרח הרחוק והסינים שחזרו לקונפוציוניזם . מנהיגיהם אוסרים מעתה ואילך את המשך קיומם של הדתות המונותיאיסטיות מאחר שהללו עם רעיונות העוועים האפוקליפטיים שלהם על הצורך בחורבן העולם כדי ליצור עולם חדש וטוב יותר מהווים סכנה להמשך הקיום של מה שעוד נשאר מהאנושות ושל כדור הארץ בכלל. עם זאת המנהיגים הבודהיסטים והקונפוציאנים מגיעים למסקנה שהנזק שנגרם הוא כה גדול ושלצרוך שימור שפיות דעתם של השרידים ,אין ברירה יש להקים לתחייה את כל האשמים באפוקליפסה ולהעניש אותם על מה שגרמו. באמצעים מדעיים שונים שאין צורך להיכנס לפרטיהם ,מוקמים לתחייה אישים שונים. אלה כוללים את הנביא יחזקאל שחזיונותיו בבל על מלחמת גוג ומגוג יצרו את הבסיס הרעיוני לאפוקליפסות ,את יוחנן מחבר ספר החזיונות הנוצרי שבו הופיע הסצנריו המפורסם ביותר של האפוקליפסה,את האסטרולוג נוסטדראמוס שחזה בפרטי פרטים את האפוקליפסה של העתיד. כל אלה ורבים אחרים מואשמים ביצירת נבואות שהגשימו את עצמן ואילולא הם יתכן שהדברים לא היו מתרחשים כפי שארעו. מוקמים לתחייה ומועמדים למשפט באחריות לחורבן האנושות גם מנהיגים כמו היטלר ,סטלין ובן לאדן יוצרי אידיאולוגיות של גזענות רצחנית כמו המלחין וגנר ,יוליוס שטרייכר , יוסטון צ´מברלין ,אלפרד רוזנברג ,האידיאולוגים של הגנוסייד ברואנדה , האידיאולוגים של האיסלאם הקיצוני חיים ויטאל מייסד התפיסה הקבלית הרואה בגויים בהמות של השטן ומקובלים גזעניים אחרים. גזר הדין במקרה של המנהיגים הפוליטים והצבאיים הוא קל :עינויי תופת נצחיים שבהם עליהם לעבור לנצח נצחים את הסבל של קורבנותיהם. אולם הוא מסובך יותר במקרים האחרים .כל הנביאים החוזים והאידיאולוגים השונים טוענים במשפטם לחפות מאחר שלא ידעו שנבואותיהם וטענותיהם השונות יביאו לאסון הזה.הם טוענים שרק חזו את העתיד לבוא ולא גרמו לו בעצם נבואותיהם. הטענות האלה נדחות בידי בית המשפט שמגיע למסקנה שכל אחד מהאנשים האלה בעצם יצירת נבואותיו ותחזיותיו הביא גם ליצירת האקלים הרוחני והמחשבתי והציפיות הכלליות שהביאו לבסוף ליישומן. גזר דינם של הפושעים מהסוג הזה הוא שהות בגיהנום פרטי משלהם ,שבו יהיה עליהם לחזות לנצח נצחים דקה אחרי דקה את כל ההרס והסבל שטענותיהם ונבואותיהם והאידיאולוגיות המטורפות שלהם גרמו לו. נשאר רק נושא אחד לדיון: המנהיגים והחוזים למינהם נענשו אבל מה עם השליחים שלהם שהפיצו את תורותיהם ? ומה עם כל האנשים הקטנים שקראו את נבואותיהם וחשבו עליהם והאמינו בהם ובכך תרמו גם הם ליצירת האפוקליפסה \האם גם עליהם יהיה להיענש באופן דומה או שתתקבל טענתם שהם היו רק ברגים קטנים במכונה?
 

ange noir

New member
"רק מילאתי פקודות"

השורה הזאת צוטטה שוב ושוב במהלך משפטי נירנברג ומשפט איכמן ובכל משפט פשעי מלחמה לאחר מכן. האם אלו שהצהירו כך לא היו ולא נמצאו אשמים? מצד שני הרעיון הכללי שלך קובע שכל מי שאחראי ליצירת הלך הרוח שהוביל לאפוקליפסה צריך לסבול בגהנום השווה לאשמתו. לפיכך צריך להאשים את כל האנושות או לפחות את כל חלקי האנושות שהאמינו בהלך הרוח הזה (משהו כמו כמה מיליארדים טובים)
 

אליאשד

New member
אינך טועה בהרבה

זאת הייתה גם המסקנה שאני היגעתי אליה ומשום כך הסיפור הסתיים כפי שהסתיים.
 

ygantman

New member
ומה עים... ../images/Emo39.gif

אתה מדבר על זה שכול מי שיצר/כתב/הרצה/דיבר/האמין באפוקליםסה אפשר לה לקרוא אבל אים זה אפשרי מה אים כול אותו חלק באכלוסיה של האנשים שעשו אותו דבר אבל עים עתיד מושלם וגן עדן? אים האמונה בסוף העולם יכלה להביאו אז יש סיכוי אפילו יותר גדול שזה היה אמור להיגמר הפוך כי אפילו אילו שמנבאים לסוף האולם וארמגדון עמוק בליבם מאמינים ומקווים רק לטוב. אולי כידי להסביר למה זה לא קרא? והאים ניתן לשפוט אדם רק על מה שהוא חלם עליו? הרבה אנשים מדברים וחולמים על סוף האולם. חצי מהאכלוסיה פו(אצלנו) מדברת על מלחמה כוללת עים הערבים וכו. אבל כימת כולם מתוכם גם מאמינים שיהיה בסדר, בלי כול קשר למה שאומרים. סתם ראיון.
 

אליאשד

New member
כולם מקווים שיהיה בסדר

זה לא אותו דבר עם מאמינים שיהיה בסדר. ומבחינת הסיפור והסיטואציה שבו אין זה רלוונטי אם יש אנשים שקיוו והאמינו בגן העדן
 

ygantman

New member
בסדר

לא גן עדן, זה סתם כתבתי לצורך השווה אבל מה עים אוטופיה? אים אתה מדבר על אפשרות לאפוקליפסה אתה לא צריך גם להיתיחס לצד השני?
 
למעלה