ערן לוי 001
New member
אחרוג מהחרם לדיווח רטוב מבת ים../images/Emo41.gif
אני לא יודע אם זה ממש יעניין אתכם ואם בכלל תקראו אבל בכל זאת. בטח תביעו פליאה ותלגלגו שהנה שוב אני כותב - אז לכל הלגלגנים ורוחשי המזימות - תירגעו ואתם לא חייבים לקרוא: היום היה אחד המרגשים והרטובים שזכורים לי בשנים האחרונות והזכיר לי את חורף 1992. זה התחיל הבוקר עם גשמים לסרוגין וס"ר באזור בת ים -ראשלצ בדרך לבית הספר עם ענן CB מרהיב וממטיר במערב ראשל"צ וס"ר וקצת ברד. ואז לקראת 12 בצהריים הגיע "החושך" מכיוןן צפון מערב. הייתי בשיעור והגשם החל להתגבר. ברקים פילחו את השמיים לאורך ולרוחב ומלמעלה למטה וברק אחד ממש נחת על חלון הכיתה. הרעמים היו מחרישי אזניים. לכיוון צפון לא ניתן היה לראות הרבה בשל מסך הגשם הכבד שהלך והתקרב לראשל"צ. ואז הגיע הברד הכבד שהזכיר לי את אוקטובר השנה ואת פברואר 92 - מסת ברד אדירה. כל בית הספר החל להלבין וערימות הברד הצטברו. הדשא הפך לבן. התלמידים שלי התלהבו בדיוק כמו המורה המחורפן שלהם ואז יצאנו כולנו להשתעשע בכדורי הברד. בהמשך השיעור כבר נטשתי את החומר הרגיל בגיאוגרפיה של תעשיות והתחלתי להסביר להם על ענני CB שקעים ברומטריים והיווצרות תאי סופר CB והיווצרות הברקים והרעמים והברד. כולנו הצטערנו שהגשם הכבד הזה ברובו הולך חזרה לים בשל הפעילות האנושית והאורבניזציה (ריבוי אספלט ומדרכות ומיעוט שטחים פתוחים לחילחול). בסוף השיעור מהירתי הביתה כשברקים ורעמים ממשיכים ללא הפסק ורחובות ראשל"צ מוצפים. ברדיו שמעתי על ההצפות בבת ים ברחובות בלפור והרצל - היכן שאני גר (אצל ההורים). הגעתי ולא האמנתי למראה עיניי - הכל מוצף, משטרות, רכבים כבדים של העיריה, מחסומים, עובדי עיריה עם סרבלים צהובים מסייעים אזרחים ומחלצים אותם וגם סירת חיל הים - ממש כמו שהיה באוקטובר 92 בבת ים. ההיסטוריה חוזרת על עצמה. חדר המדרדגות של הביניין הוצף לאחר שחלק מתיקרת גג הבניין קרס ומים החלו לזרום מטה לחדר המדרגות. עליתי במהירות במדרגות הרטובים והשוצפים במים וחששתי למצוא דירה מוצפת (למרות שאנחנו בקומה שניה) וחששתי גם שהמחשב נשרף מעוצמת הברקים אבל לשמחתי המחשב עובד והדירה יבשה. ניגשתי למרפסת אל מד הגשם. לא האמנתי - הוא היה כבד מאוד. הבוקר רוקנתי אותו ומדדתי עד 7 בבוקר 30 מ"מ. וכשפתחתי אותו כולו היה מלא - המד עמצו יכול למדוד עד 50 מ"מ - הכל היה מלא וגם מים רבים בתוך הפח שמסביב. בסה"כ 82 מ"מ מאז הבוקר - שיא שזכור לי רק פעמים אחדות - באוקטובר 2000 ירדו בבת ים מעל 100 מ"מ ב 12 שעות, בחורף 92 היו מספר אירועים כאלה וגם בינואר 2000 היה אירוע של יותר מ 100 מ"מ ביממה. פשוט שיא רטוב ומאוד מענג. אני מתמוגג מנחת. כעת הכל נרגע אך עדיין מעונן. יום חורף מקסים לכולם שגרם לי לשבור שתיקה זמנית. אז תמשיכו להנות.
אני לא יודע אם זה ממש יעניין אתכם ואם בכלל תקראו אבל בכל זאת. בטח תביעו פליאה ותלגלגו שהנה שוב אני כותב - אז לכל הלגלגנים ורוחשי המזימות - תירגעו ואתם לא חייבים לקרוא: היום היה אחד המרגשים והרטובים שזכורים לי בשנים האחרונות והזכיר לי את חורף 1992. זה התחיל הבוקר עם גשמים לסרוגין וס"ר באזור בת ים -ראשלצ בדרך לבית הספר עם ענן CB מרהיב וממטיר במערב ראשל"צ וס"ר וקצת ברד. ואז לקראת 12 בצהריים הגיע "החושך" מכיוןן צפון מערב. הייתי בשיעור והגשם החל להתגבר. ברקים פילחו את השמיים לאורך ולרוחב ומלמעלה למטה וברק אחד ממש נחת על חלון הכיתה. הרעמים היו מחרישי אזניים. לכיוון צפון לא ניתן היה לראות הרבה בשל מסך הגשם הכבד שהלך והתקרב לראשל"צ. ואז הגיע הברד הכבד שהזכיר לי את אוקטובר השנה ואת פברואר 92 - מסת ברד אדירה. כל בית הספר החל להלבין וערימות הברד הצטברו. הדשא הפך לבן. התלמידים שלי התלהבו בדיוק כמו המורה המחורפן שלהם ואז יצאנו כולנו להשתעשע בכדורי הברד. בהמשך השיעור כבר נטשתי את החומר הרגיל בגיאוגרפיה של תעשיות והתחלתי להסביר להם על ענני CB שקעים ברומטריים והיווצרות תאי סופר CB והיווצרות הברקים והרעמים והברד. כולנו הצטערנו שהגשם הכבד הזה ברובו הולך חזרה לים בשל הפעילות האנושית והאורבניזציה (ריבוי אספלט ומדרכות ומיעוט שטחים פתוחים לחילחול). בסוף השיעור מהירתי הביתה כשברקים ורעמים ממשיכים ללא הפסק ורחובות ראשל"צ מוצפים. ברדיו שמעתי על ההצפות בבת ים ברחובות בלפור והרצל - היכן שאני גר (אצל ההורים). הגעתי ולא האמנתי למראה עיניי - הכל מוצף, משטרות, רכבים כבדים של העיריה, מחסומים, עובדי עיריה עם סרבלים צהובים מסייעים אזרחים ומחלצים אותם וגם סירת חיל הים - ממש כמו שהיה באוקטובר 92 בבת ים. ההיסטוריה חוזרת על עצמה. חדר המדרדגות של הביניין הוצף לאחר שחלק מתיקרת גג הבניין קרס ומים החלו לזרום מטה לחדר המדרגות. עליתי במהירות במדרגות הרטובים והשוצפים במים וחששתי למצוא דירה מוצפת (למרות שאנחנו בקומה שניה) וחששתי גם שהמחשב נשרף מעוצמת הברקים אבל לשמחתי המחשב עובד והדירה יבשה. ניגשתי למרפסת אל מד הגשם. לא האמנתי - הוא היה כבד מאוד. הבוקר רוקנתי אותו ומדדתי עד 7 בבוקר 30 מ"מ. וכשפתחתי אותו כולו היה מלא - המד עמצו יכול למדוד עד 50 מ"מ - הכל היה מלא וגם מים רבים בתוך הפח שמסביב. בסה"כ 82 מ"מ מאז הבוקר - שיא שזכור לי רק פעמים אחדות - באוקטובר 2000 ירדו בבת ים מעל 100 מ"מ ב 12 שעות, בחורף 92 היו מספר אירועים כאלה וגם בינואר 2000 היה אירוע של יותר מ 100 מ"מ ביממה. פשוט שיא רטוב ומאוד מענג. אני מתמוגג מנחת. כעת הכל נרגע אך עדיין מעונן. יום חורף מקסים לכולם שגרם לי לשבור שתיקה זמנית. אז תמשיכו להנות.