אחחחחח,
=

אחחחחח, ../images/Emo197.gif=../images/Emo151.gif

קשה לי להסתיר זאת: האמונה באלוהים זה הדבר הכי מצחיק ששמעתי מעודי. זה בטח יעליב את הדתיים שפה, אבל אני מנצל את חופש הביטוי במדינה הדמוקרטית שלי. דת זו בדיחה. אני קורא פה הודעות של דתיים וזה מעורר בי גיחוך רציני. אם אני בדיכאון ובא לי לרומם את מצב רוחי של עצמי - אני נכנס לפורום הזה ומחפש הודעות ותגובות של דתיים. לראות איש עם קופסאות פלסטיק שחורות על הראש, מדבר אל לא-כלום ומסתכל למעלה אל היקום, מנשק ספרים ומתחבא מתחת לבד לבן הקרוי "ציצית" על ראשו זה הכי מצחקי שיש. בנוסף לשמוע אותו שר בסגנון של בכי, זה כבר מפחיד מרוב שזה מצחיק. ואל תגידו לי, בבקשה אל תגידו לי את המשפט הדבילי "איש באמונתו יחיה" ושצריך לכבד את האמונה של כל אחד בלה בלה בלה... זה מפגר.
 

yמית

New member
............

אם אתה חושב שהמשפט "איש באמונתו יחיה" הוא דבילי, זה אומר שגם אנחנו לא חייבים לכבד אותך, או אפילו לזלזל ולפגוע בכל מה שאתה מאמין בו. נכון?
 
הדתי מאמין בסיפורי אגדות, לא שונים

מסיפורי האחים גרים, האתאיסט חופשי מכל אמונה דתית. הדתי רואה את החופשיות של האתאיסט כמאימת.
 

yמית

New member
סחטיין עליך, אחי

אני ממש שמח שאתה יודע לקרוא מחשבות אדם |מאושר|. רק תן לי להבין, איך אתה בדיוק יודע שהדתי רואה את חופשיות של האתאיסט כמאיימת? אולי הוא פשוט מבין שיש בורא לעולם אז הוא הולך לפי כלליו. זה לא אומר בהכרח "מאיימת". הבנת?
 

deathcaster

New member
לא "אחי"

"אולי הוא פשוט מבין שיש בורא לעולם אז הוא הולך לפי כלליו." הדתי לא מבין, הוא חושב כך, כי הוא חונך כך. האתיאיסט חושב שאין בורא עולם.
 

yמית

New member
שני נקודות...

1. למה אתה שם את המילה אחי בגרשיים? אם אין לך דבר חכם להגיד - אתה לא חייב להסתלבט
2. מתי תבינו שלא כל הדתיים חונכו על ברכי היהדות?! הם מגיעים, לפעמים, לאמת בכוחות עצמם! חסרים חוזרים בתשובה? שלא לדבר על מתגיירים?
 

deathcaster

New member
תשובה

1. כי אתה לא אחי, ואני כבר לא בצבא, אני לא חייב להסתלבט, אבל אני רוצה, אל תגיב אם אתה לא רוצה 2. "מתי תבינו שלא כל הדתיים חונכו על ברכי היהדות?! " אמרת את מילת המפתח - דתיים חונכו לחשוב שהיהדות והאמונה זו האמת. "הם מגיעים, לפעמים, לאמת בכוחות עצמם! " - לא , הם מגיעים לתפיסה כלשהי שהם חושבים שזו האמת, והם מגיעים אליה ללא כוחות בד"כ. חסרים חוזרים בתשובה ? לא, לא חסר, רובם אנשים שעברו משבר כלשהו ומוצאים בדת מפלט, ולא אמת, והם מספיק רעועים נפשית כדי להאמין שזו אמת, אבל יש הבדל תהומי בין אמונה להבנה. "שלא לדבר על מתגיירים?" - אותו הדין, אתה יכול להצביע כיום על מתגיירים המתגיירים מסיבות של אמונה ? כיום רוב המתגיירים עושים זאת לצורך חתונה עם בן/בת זוג יהודי/יה, כך לפחות הסטטיסטיקה אומרת. חבל ששוטפים לך את המוח.
 
הדתי חושב שזה מעשה טוב להחזיר

יהודים בתשובה, האופזיציה האתאיסטית נראית לו מאימת ומפחידה.
 

yמית

New member
אני שואל בשיא התמימות:

באיזו זכות אתה מייצג את הדתי ואת מחשבותיו? איך אתה יודע מה הוא מרגיש או חושב?
 

deathcaster

New member
OK

אתה דתי, אתה חושב שזה חשוב להחזיר בתשובה ? אם כן, למה ? מעניין אם תרשום מסקנות אחרות ממנו.
 
המתבונן מן הצד במעשיו של האחר, רואה

את התמונה הכוללת, מי ששקוע בבוץ האמונה יתחיל לחבב את הבוץ עם הזמן.
 

yמית

New member
כח הרסני.....

אותו דבר אפשר לומר עליכם, לא כן? שהמתבונן מהצד רואה שזאת לא הדרך האמיתית... חוץ מזה, גם אם תמשיך להסתכל מהצד בחיים לא תוכל לדעת את רגשותיו ואמונותיו של האחר ממך.
עמית
.
 

yמית

New member
ומי שלא חונך על ברכי היהדות?

ואל תגיד לי שכל אחד שנמצא במשבר ישר רץ ליהדות. כי זה לא נכון! וחוץ מזה, האמת היא סובייקטיבית, אז איך אתה יכול לומר: "להאמין בשקר"?
 
לדתי יש חבר דמיוני, האתאיסט הוא מי

שלא ממלמל טקסטים עתיקים ומדבר עם יציר דמיונו, לכן האתאיסט מפוכח יותר.
 

yמית

New member
הרסני...

כשאתה אומר את זה כך - זה נשמע מאוד טיפשי. אבל, שנינו יוצאים משתי נקודות הנחה שונות. אני חושב שיש אלוקים. אתה, לעומת זאת, - לא.
 

yמית

New member
יו, איזה גוזמאי אתה

"מחלת נפש"... זה אומר שרוב העולם צריך להיות במחלקות סגורות קשור לסדינים, אהה? ד"א, יש לך חברים או משפחה המאמינה באלוקים?
 
למעלה