אחותי ילדה הלילה בליס

anatot catering

New member
אחותי ילדה הלילה בליס

בלידה טבעית ללא התערבויות במזל... אך בסבל רב על הגב. היא הגיעה בלילה לפני עם ירידת מים אחרי צירונים לא משמעותיים כשבועיים. נאמר לה שהראש לא מבוסס באגן ולכן תהיה חייבת לשכב בלי לזוז {אפילו לא לשבת ולא לקום לשרותים} כדי שחס וחלילה חבל הטבור לא יקדים את התינוקת ביציאה. היא תכננה לקבל אפידורל אך בלילה פתאום התחילו צירים משמעותיים ותוך חצי שעה היתה פתיחה מלאה מפתיחה אפס. בעלה הגיע בשניה האחרונה אחרי שבערב שלחה אותו הביתה לנוח כי אמרו לה שרוב הסיכויים שלא תלד בלילה אז היא עברה את השלב הקשה לבד על הגב בלי אפידורל. לא נעים... התינוקת נולדה קטנטונת 2.300 אחרי שהיתה בדיאטה כל ההריון בגלל סכרת הריונית והזרקת אינסולין. התינוקת ינקה יפה כבר בחדר לידה. ראוי לציין לטובת ליס שסרבו לבדוק בדיקות וגינאליות לאחר ירידת מים. ולא לחצו לזרז... שאני יודעת מפה שזה די נדיר שם... אגב מה יכול לקרות אם חבל הטבור יוצא לפני התינוק? לא זורם חמצן? סכנת חנק?
 

יהל78

New member
מזל טוב לאחותך

אם חבל הטבור יורד הוא עלול להדחק על ידי ראש העובר וכך לא מתאפשר מעבר חמצן דרכו זה מצב חרומי אך נדיר בירידת מים ספונטנית
 

אם פי 3

New member
צניחת חבל הטבור

היא אכן מצב חירום אמיתי ומיידי (הלחץ של הראש היוצא ימנע מעבר דם/חמצן), אבל הסיכון לזה בירידת מים ספונטנית (בניגוד ליזומה) הוא זעיר, ובכלל לא בטוח שהשכבת היולדת מקטינה את הסיכון - מכיוון שהיא מעכבת את הלידה ואת התבססות הראש. מזל טוב לאחותך, ואני מקווה שהיא יצאה בתחושה טובה מהלידה.
 

anatot catering

New member
ביקרתי אותה הערב

היא גיבורה. בכלל לא נראית כמו מישהי שרק ילדה. ממש מדהים. זאת היתה הלידה השלישית שלה והקשה מכולן. אבל היא בהחלט מרגישה טוב ונראה שהנושא כבר מאחוריה. איך ההתמודדות עם החוויה שונה מאשה לאשה. משתי הלידות שלי יצאתי עם תפרים רבים וכואבת עם דימומים מטורפים כחודש וחצי ואין ספק שזה השפיע גם על ההתאוששות הנפשית מהלידות. ועל הרצון לעסוק בהן ולנתח מה היה לקוי שם. תודה על האיחולים והתשובה. אז כנראה שסתם נאלצה לשכב על הגב ככ הרבה שעות? חבל. היא סבלה מאד מהשכיבה.. . הקטנטונת מתוקה.
 
../images/Emo49.gif

לדעתי זו נורמה בליס. בכל ירידת מים הם אוסרים על קימה (לפחות בכל הלידות ששמעתי עליהן וכן בלידה של אחותי שלויתי אותה). רק במיעוט מן המקרים הראש צף בירידת מים, זה קורה בעיקר כשיש ריבוי מי שפיר, ואז באמת יש סכנה של צניחת חבל (וזהו מצב חירומי ביותר. אספקת החמצן נספקת וזה מוות כמעט מיידי). לסכרת הריון יש מתאם עם ןוער (האטה בצמיחה תוך רחמית). זה הצד הפחות ידוע של השפעת הסכרת (הידוע יותר זה עוברית גדולים). לא כתבת באיזה שבוע היא נולדה, אבל אם אחרי 38 (כלומר, לפחות 37 פלוס) אזי מדובר על SGA (יילוד קטן לגיל ההריון) וזה מחייב מעקב צמיחה, על מנת לוודא שיש הדבקה של פערי המשקל. אם היא מניקה, שתקפיד להניק במרווחים קטנים, על מנת למנוע היפוגלקמיה ("צניחת סוכר") שכאן יש לה סיבה כפולה: משקל הלידה הנמוך והסכרת האמהית.
 
נכון, אבל זה קורה גם לנשים לא מאוזנות

(ולפעמים כלל לא מאובחנות). בנוסף, אם איני טועה (אבל אולי אני בהחלט טועה, אשמח אם תתקני אותי) הדיאטה לסכרתיות אינה דלת קלוריות במיוחד. אבל אין ספק שלעיתים יש משקל לידה נמוך בשל תזונת האם.
 

אם פי 3

New member
תלוי בדיאטה. היא לא צריכה להיות דלת קלוריות

אבל זה תלוי בדיאטנית הממליצה...
 

anatot catering

New member
תודה ראיתי את הדיאטה

חושבת שקיבלה אותה מאסותה. זו דיאטה שאוכלים בה כל שעתיים. פעמיים ביום כוללת 2 מנות פחמימות ובשאר מנה אחת וכל השאר לפי מה שהבנתי בלי הגבלה.היא ירדה במשקל ומרוצה אך יכול להיות שהתינוקת לא מקבלת מספיק. בכולופן אומר לה להניק כמה שיותר. תודה.
 

אם פי 3

New member
לא

ירידה במשקל גורמת להפרשת רעלנים שלא טובים לעובר. דיאטה של ירידה-במשקל-בגלל-סכרת, עלולה לגרום לתינוק קטן מדי.
 
למעלה