אז"מ GA טייסים של פעם

גד יצחק

New member
אז"מ GA טייסים של פעם

יצא לי לשוחח הבוקר עם טייס גם מזקני השבט שגם חרש את מרחבי הים התיכון בGA .
והתובנה מהשיחה.
כל אחד שמשתחרר מהצבא משוכנע שאחריו היח' שתסגר כי הצעירים לא מבינים דבר.
ומסתבר כי הדור רק הולך ומשתבח.
אז בו נתן את מלוא הקרדיט לטייסי האז"מ הם בטח ירחיבו את המעטפת ודרכם תצלח.
שנה טובה וגמר חתימה טובה
והרבה טיסות מהנות בכל דרך שתבחרו.
 

tomerhm

New member
זו טעות לומר שיש מקום באויר רק לאחד

חבל שבכל הזדמנות באים טייסי ה GA ואומרים שאז"מ מסוכן
ואז באים טייסי האז"מ ואומרים שה GA גוסס ולא כדאי ואין לאן וכו'

חשוב שנזכור שיש מקום באויר לכולם! והכי חשוב, כמה שיותר!

הכי חשוב שכל אחד יטוס בתחום בו הוא מאמין, בתחום בו כיף לו ובו הוא מרגיש בנוח, האחד באז"מ, חברו ב GA ואחרים גם וגם. העיקר שנהיה באויר ולא נזניח. כי באבונותינו יש יד רעה שרק ממתינה שנזניח.

חשוב שנהיה מאוחדים, למען מטרה משותפת ונשקיע את האנרגיה בהעצמה של האחר, לכולם יש מקום:
- אלו שטסים באז"מ
- טייסים פרטיים ב GA
- אלו שמנסים ואינשאללה יפתחו קריירה
- אלו שמדריכי טיסה
- אלו שטסים מעט
- אלו שטסים הרבה
- אלו שמחזיקים מטוס בבעלותם
- אלו שטסים באיירליין
- אלו שטסים בצבא
- אלו שדואים
- אלו שמטיסים ממ"גים ובקאים
- וגם אלו שמטיסים טיסנים / סימולטורים או רק מצלמים מטוסים

בואו נתאחד סופית ונקרא לעצמנו "תעופה ישראלית"

לא לשכוח את האחווה ואת הבטיחות

שנה טובה וגמר חתימה טובה :)
 
הוסיף ועשה גם מנהל שדה תעופה חיפה

היום פורסם נוטאם המאפשר לאז"מים לנחות בחיפה .. חוץ מאז"מים שלא נראים לו "אמיתיים".... אבל לא נורא - זה צעד נכון בכיוון...
אז תומר - לאמירה הנכונה מאוד שלך הייתי מוסיף גם שיש מקום לאז"מים מבד, ולמנועי 2 פעימות ול MXL ולא רק לאז"מי glass cockpit מ300,000 שח וצפונה...
 

רמי בר1

New member
אני חושב שהאזמים שהובדלו זה בגלל המהירות.

הם יוכלו לנחות באישור ותאום מראש. שאר האזמים יגיעו לנחיתה כמו ה-GA ,ואני לא בטוח שמאותם נקודות הצטרפות.
 

בלוץ

New member
בתוספת R.T.לטייס המפקד,שבינתיים נהנים ממנה

רק יוצאי גנראל ושמעתי שמבחן הR.T. התוסף לאחרונה.האם מישהוא יודע אם המבחן מיוחד לאז"ם?לפני חמש שנים,ביוזמתו של מיכה ז"ל נפתח קורס עבור המעונינים.הינו כ8 טייסי אולטראלייט.אני ברחתי אחרי השעור השלישי.לא מצאתי לנכון לבזבז זמן וכסף על דברים שלעולם לא אשתמש בהם.ולא היתי ראשון הבורחים.האם יש בכלל מסיימים?
 

jsurie

New member
למה סילביו, לאילת וראש פינה לא צריך RT ?

ואם תרצה לטוס לחו"ל ? "מוטב מאוחר מאשר בכלל לא". קח את החומר ותלמד לבד.
 

בלוץ

New member
יוסי;בראש פינה נחתתי 5\6 פעמים עם תאום מראש

ואף אחד לא שאל אם יש לי R.T.כמוכן עשרות פעמים באילת.אם בR.T. אז"ם ויתרו על מכשירי הנוות בעלי השמות המפוצצים ,על תאורת המסלול לזוית גלישה נכונה ושאר הדברים שאין בהם צורך בהטסת אז"ם,אשמח לגשת למבחן.על חיפה כנראה אצתרך לותר,ולחו"ל אם או ללא R.T.לא אטוס שעות מעל הים עם מנוע לא תעופתי בשביל לספר לחברה.באל על יותר מהר ויותר זול.
 

jsurie

New member
סילביו אתה יכול לטוס גם ללא רישיון טיסה,

מישהו באילת או בראש פינה בדק ? למעשה אסור לך להפעיל תחנת תקשורת ללא רישיון RT ממשרד התקשורת. אתה גם משלם עבור הרדיו במטוס אגרה של 450 ש"ח פעם בשנתיים. (רישיון לתחנת תקשורת). כנראה רק חלמת שנחתת באילת או בראש פינה. כדי לטוס לחו"ל אתה גם צריך לעבור מבחן בקיאות באנגלית ופיסקה מתאימה תרשם ברישיון האז"מ שלך. זה שיותר בטוח זול ומהיר לטוס באל-על - מסכים.
 

רמי בר1

New member
מאיפה הבאת שצריך RTבחיפה?

מה הוא שונה לגבינו מאילת וראש פינה?
 

רמי בר1

New member
מצאתי מאיפה,עדין לא ברור לי.

כמו שזה נראה, נוכל בקרוב להשלים את הRT , לנקות את המטוס,לעשות ואקס,ועוד ישאר זמן איכות לנכדים.
 

בלוץ

New member
תהיה אופטימי.עד שיתאושש מהחופש יכנס יום כיפור

אתה יודע,סליחות,כפרות.נקוה לטוב.חוץ מזה מחר עוד אפשר לטוס.
 

בלוץ

New member
כנראה לא קיבלת את המייל מאתמול שפותח את נתיבי

אמצע השבוע בתוך CTR חיפה למחצית צי המטוסים שלך,בתנאי שלטייס המפקד יש מבחן R.T.
 
למעלה