פאי פירות הולך?
פאי פירות: לבצק פריך: 2 כוסות קמח מעט מלח כף סוכר 125 גרם חמאה קרה 1 ביצה 2-3 כפות מים קרים. שמים את הקמח, המלח והסוכר בקערה גדולה. חותכים את החמאה לקוביות קטנות ומוסיפים לקמח. לשים עד שנוצרים פירורים. מוסיפים את הביצה ואוספים את התערובת לכדור בצק. אם יש צורך- מוסיפים את המים. שמים במקרר לפחות לשעה. מרדדים את הבצק לעיגול בעובי חצי ס``מ, ומניחים בזהירות בתבנית פאי עגולה. מהדקים אל הדפנות והתחתית, וחותכים את השאריות מהשוליים. דוקרים את הבצק במזלג. מניחים על הבצק נייר אפייה או נייר אלומיניום ועליו שעועית יבשה (השעועית מהווה משקולת ומונעת מהבצק לתפוח) אופים כ-15 דקות, מסירים את השעועית והנייר אלומיניום ואופים עוד כ-15 דקות עד שמזהיב מעט. לקרם פטיסייר: 4 חלמונים שלושה רבעים כוס סוכר 3 כפות קמח כוס ורבע חלב שקית סוכר וניל/ תמצית וניל/ מקל וניל מקציפים את החלמונים והסוכר עד שהתערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב. שמים בסיר קטן את החלב והוניל ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים כשלוש דקות. יוצקים את החלב לאט אל תערובת הביצים ומערבבים היטב. מבשלים על אש קטנה תוך בחישה רצופה עד שהתערובת סמיכה מאוד (אסור שהתערובת תרתח אחרת הביצים יקרשו.) להכנת הפאי: שתי כפות ריבת משמש מורחים את הקרם על הבצק, מכסים ושומרים במקרר עד שהקרם מתייצב. פורסים פירות כמו קיווי, תותים, דובדבנים, ענבים, תאנים... מסדרים את הפירות במעגלים על הקרם. מחממים במחבת קטנה שתי כפות ריבת משמש (אפשר עם כף ברנדי), ומברישים בעדינות את הפירות ליצירת זיגוג.