אז מה הקשר בין המעבורת לסוסים?

Rtitan

New member
אז מה הקשר בין המעבורת לסוסים?

רוחב מסילות הברזל בארה"ב הוא 137.5 ס"מ. מהיכן הקריצו מספר מוזר שכזה? נו, כמובן שמהכירכרות, שהרי ראשוני בוני קרונות הרכבת היו בוני כירכרות שעברו הסבה. ומדוע הכירכרות היו במפתח כזה? זאת משום שהמתיישבים הביאו עימם את הכרכרות אשר נסעו בכל רחבי אירופה, ולכולן היה אותו המפתח. מדוע לכולן אותו מפתח? פשוט ביותר, הכירכרות היו חייבות להיות בעלות רוחב אחיד כדי שיתאימו לנסיעה בתוך החריצים שחרצו גלגלי הכירכרות שעברו בדרך קודם לכן. אם לא כן, הכירכרות עלולות להתהפך או לכל הפחות להינזק במערכת הצירים שלהן. אוקיי... אבל מי קבע את הרוחב הזה בהתחלה? אין פשוט מזה - הרומאים, הם בנו כירכרות בעלות מפרט אחיד כדי שיוכלו לייצר כירכרות בכמויות גדולות, ויתאימו לחלפים אוניברסליים כדי שהצבא הרומי יוכל להיות נייד. כירכרות אלו נסעו בכל רחבי אירופה וחרצו את הדרכים. כן... אבל מדוע דווקא את הרוחב הזה? על מנת שאפשר יהיה לרתום לכירכרות שני סוסים זה לצד זה ושיוכלו לדהור בנוחות. ומה הקשר למעבורת החלל? המפעל שמייצר את שני המאיצים החיצוניים (SRB) של המעבורת, אלו שצמודים אליה בהמראה ונוטשים לאחר 2 דקות, מיוצרות במפעל במדינת יוטה. מהמפעל הטילים מועברים בפסי רכבת אל אתר השיגור. פסי הרכבת עוברים בחלקם במנהרות חצובות בהרים. מנהרות אלו חצובות ברוחב של מעט יותר מרוחב פסי הברזל. מהנדסי מרכז ג´ונסון להינע סילוני רצו מאיצים מעט רחבים יותר, אך נאלצו להתפשר. מה כל זה אומר? שתצורת מערכת ההנעה של מערכת התחבורה המתקדמת ביותר של האדם כיום נקבעה על פי רוחב ישבני צמד סוסים רומיים מלפני יותר מאלפיים שנה...
 

YHS

New member
אוף,,,,,, אתה,,,, אתה,,,,

אתה 10 למרות שקילקלת לי. תיכננתי על כל השבוע.
אז אני אתן חידה בשירשור חדש.
 

Rtitan

New member
תודה, תןדה...

ובהזדמנות זו הרשה לי להביע את הערכתי הרבה מאד אליך, במידה דומה עד זהה...
 
למעלה