אז מה הלאה

Sonic hedgehog

New member
כי בימנו אלה אם כן אתה רוצה

לעסוק במחקר ממש קליני רוב הסיכויים שתצטרך MD PhD (לפחות בארה"ב לא יודעת לגבי הארץ)
 

Sonic hedgehog

New member
האמת היא שההתרשמות שלי לגמרי אחרת

לי נראה שכיום נפתחים הרבה מאוד משרות בארץ ויחסית קל לקבל משרה אם מישהו רוצה, יותר קל מאונברסיטה מכובדת בארה"ב.
מכירה מישהו שחזר לא מכבר למשרה כשהמאמר היחיד שלו מהפוסט היה בplus biology וזה אולי קצת קיצוני אבל מכירה יחסית הרבה חוזרים מהפוסט לאחרונה וכולם למשרות.
 

ofsher

New member
תגובה

אני לא נוהג להגיב לענייני תעסוקה ובחירת לימודים בביולוגיה, אבל רציתי להעיר הערה כללית.

בכל תחום ניתן למצוא עבודה, גם בביולוגיה. יש תחומים שבהם קשה יותר למצוא ויש כאלה שקל יותר. לדעתי זה לא השיקול המרכזי בבחירת מקצוע.

לדעתי, אם אתה מרגיש שהמקצוע מתאים לך, מעניין אותך, ושיש לך יכולת לתרום בו תרומה ייחודית - אלה הדברים החשובים.

לגבי מציאת עבודה בביולוגיה, זה אפשרי, ויש עבודות עם שכר יותר או פחות גבוה, זה משתנה. אם תחליט "לנסות את מזלך" ולהגיע לעמדה אקדמית, אני מניח שתמצא שזה לא קל, אבל בהחלט לא בלתי אפשרי. השיקול המרכזי כאן הוא כנות עם עצמך עד כמה אתה טוב במקצוע שבחרת - אם אתה מאמין בעצמך, ויודע שאתה טוב וייחודי, יש לך סיכוי להגיע לכל מקום. קח בחשבון שבכל זאת לא תמיד מגיעים לאן שמכוונים, אבל החיים הם לא חד מימדיים, ואם "נכשלת" להגיע ליעד אחד, אין זה אומר שלא תוכל למצוא עבודה אחרת.

אל תחליט החלטות כאלה על סמך עצות ודיעות בפורום כזה או אחר, אלא, במקום לחפש בחוץ פתרונות, תסתכל פנימה ותחשוב מה מתאים לך.

חג שמח
 
השאלה היא כמה חשוב לך לחיות בארץ

דבר ראשון, אם מחקר מעניין אותך, לך למחקר. עשה מאסטר, עשה PhD, עשה שניים-שלושה פוסטים בחו"ל ואז תגיע אחרי הרבה שנות עניין בחיים לשלב הבא. אם תמנע מקיצור שלבים (לא לעשות "ישיר לדוקטורט" ומסלולים דומים), יהיו לך איזה עשר שנים לפחות של עניין לפני שתשאל שוב "מה הלאה". אם יהיה לך מזל (והרבה מאוד ממנו), תמצא משרה בארץ. אם לא, יש כל מיני אוניברסיטאות נידחות בארה"ב, באנגליה, בקנדה, באוסטרליה ובעוד הרבה מקומות בעולם שיש בהן משרות, אם אתה מוכן להעביר את החיים שלך למדינה אחרת. כמובן שלא מובטח לך למצוא בהן עבודה, אבל אם אתה לא מגביל את עצמך לישראל אז יש הרבה יותר אפשרויות.
אולי בעתיד, כשמספר משרות המחקר בארץ יתקרב למספר החוקרים המעוניינים לעבוד בהן, תהיה אופציה למצוא עבודה בארץ, אבל כרגע זו לא שאיפה ריאלית במיוחד.
בהצלחה,
נציב המים
 

FPNH

New member
אף פעם לא יהיו משרות לכולם.

גם לא באירופה ובארה״ב. מעצם המבנה שלה המערכת מייצרת יותר דוקטורים מאשר משרות פנויות.

חוץ מזה, רוב האנשים שקיבלו משרה עשו פוסט אחד או שניים. כמעט ולא רואים כאלה שעשו שלושה (זה כבר נראה לא טוב בעיני ועדות החיפוש).

אני לא יודע על סמך מה אתה ממליץ לא לעשות מסלול ישיר. זה אומנם לא מתאים לכל סטודנט, אבל אין בזה שום דבר שלילי מבחינת ״הדרך לקבלת משרה״.

יש הרבה אוניברסיטאות בארה״ב, קנדה ואירופה, שהן לא נידחות.

ומאלה שאני מכיר שיצאו לפוסט בחו״ל והיה להם חשוב למצוא עבודה בארץ, כולם מצאו עבודות טובות. גם אם זה לא היה החלום של מרצה בתקן שהיה להם, גם אם כלכלית זה לא משתווה למי שבגיל 25 התחיל לעבוד בהיי-טק, הם מצאו עבודות שמענינות אותם ושאפשר להתפרנס מהן.
 
מסלול ישיר

ברור שאין עם המסלול הישיר בעיה בקבלת משרה בעתיד, פשוט כמו שאמרו פה, רוב מי שעוסק בפועל במחקר עצמו הם מאסטרנטים, דוקטורנטים ופוסטים, כך שאם מה שאתה אוהב לעשות זה מחקר, אז למה לקצר את הזמן של מה שאתה אוהב לעשות? הרי מסלול ישיר זה פשוט לוותר על המאסטר, אבל אם אתה נהנה ממשהו, למה לוותר עליו?
 

shimshoneler

New member
really

האם תואר הינו מטרה לשם עצמה? זה חושף טפח מהפסיכולוגיה של הדוברים פה: אתה ממליץ להאריך את התואר, "למשוך את הזמן", ולמה? כי זה נעים ומהנה. וכל שאר השיקולים, הפרקטיים, הפחות רומנטיים, כגון פנסיה, שכר, קידום, זמן והזדמנויות אבודים? מה עם האפשרות להסבה אם מגלים לפתע שהמקצוע לא מה שהובטח? מה אז? השנים האלה הולכות לפח?

אם ההשקפה הזו מייצגת (ועל פניו, נראה שזה המצב פה בפורום), צריך לשנות את שם הפורום ל"סטודנטיות נצחית" או "דחיית הקץ". דע שמרבית הבאים בשערי האוניברסיטה עושים זאת כדי להגיע לאנשהו עם ההכשרה שקיבלו, ולא רואים באותה ההכשרה מטרה בפני עצמה. והלא זו הגדרה של הכשרה - הכנה לקראת מטרה מוגדרת. איך אתה ממליץ למישהו למרוח זמן בתארים שגם כך, כולם פה כבר מסכימים, לא מביאים אדם יותר מדי רחוק בקריירה?
 
לכל אחד המטרות שלו

אולי המטרה שלך היא פנסיה, שכר וקידום.
הוא אמר שהוא רוצה לעסוק במחקר, הצעתי לו איך לעסוק במחקר כמה שיותר זמן.
אם היה שואל איך להרוויח כסף, הייתי מציע לו לעשות תואר במדעי המחשב.
אני בספק שאדם שמטרתו העיקרית היא להרוויח הרבה כסף הולך ללמוד ביולוגיה וקוגניציה מלכתחילה.
ואגב, תואר ראשון וחלק מהשני, הם "הכשרה". דוקטורט ופוסט-דוקטורט הם חלק מקריירת מחקר, ויש שיאמרו לך שזה החלק הכי מעניין בקריירה הזו.
לוותר על החלק המעניין בקריירה בשביל להגיע מהר יותר לחלק המשעמם, נראה לי חבל, אבל כאמור, לכל אחד המטרות שלו בחיים.
 

shimshoneler

New member
הבנתי

אז אתה טוען שפוסט-דוקטורט הינה עבודה לכל דבר ועניין, עבודה מהנה שצריך להתענג עליה?

אם נתעלם מכך שבמרבית המקרים פוסט-דוקטורט היא תקופה מפרכת שבה פרופסור זר ומנותק רודה בפוסטים שלו להוציא תוצאות אתמול, איך אתה מסביר את זה שפוסט-דוקים (להזכירך - לשיטתך, חלק מקריירה לכל דבר ועניין) - מקבלים מלגות ולא שכר באקדמיה (בארץ לפחות). איך אתה מסביר את זה שכל מסמך של אקדמיה שתוציא - ולא אכפת לי כל כך מאיפה - מתייחס לפוסט-דוקטורט כתקופת הכשרה מתקדמת (אגב, שקר, זו עמדה שהתפתחה עקב הצפת התחום בדוקטורים וחוסר קיצוני בתקנים)? צא לפוסטדוק במעבדה יוקרתית ותגיד לי אם האווירה שם קולגיאלית ונעימה.

אתה פשוט קובר את הראש בחול. אני בטוח שנעים וחם שם.
 
באמת נעים בחול

לא יודע לגבי פוסט דוקטורט. אני כן יודע שגם במאסטר וגם בדוקטורט (שאני עכשיו במהלכו) גם מאוד נהניתי (ועדיין נהנה) מהמחקר שעסקתי בו, וגם האווירה היא מצויינת.
פגשתי לא מעט אנשים שסיפרו שבפוסט שלהם הם עשו פרוייקטים מאוד מאוד מעניינים, כך שאני לא מבין למה אתה מתעקש להתעלם מהחלק של המחקר בעבודת המחקר.
נכון, יש אתגרים, וצריך לעבוד קשה, אבל בוא ואספר לך משהו - גם בעבודה בתור מתכנת מחשבים יש אתגרים וצריך לעבוד קשה. בתור אחד שהגיע מעולם ההייטק לעולם המחקר, אז לקרוא לעבודת מחקר "מפרכת" זו בדיחה.
כשעבדתי בהייטק היו תקופות של חודשים שלא הגעתי הביתה לפני 11-12 בלילה, בימים שחזרתי מוקדם. צריך לזכור שלא רק במחקר עובדים קשה, ומנסיוני הדל בשני העולמות, במחקר עובדים הרבה פחות קשה מבתעשייה.
פוסט-דוק יכול להיות אחרת, לא הייתי שם עוד, אבל הנקודה האמיתית והחשובה שלי, שאתה מתעקש להתעלם ממנה, היא שבחירה בקריירה "סטודנטיאלית" להגדרתך (רוב הדוקטורנטים והפוסטים כבר מלמדים סטודנטים אחרים), היא בחירה לגיטימית, אם מעניין אותך לעסוק במחקר, ואתה מוכן לסבול את התנאים הפיננסיים המזעזעים. ואגב, יש הרבה עבודות בעולם עם תנאים הרבה פחות טובים מהמלגות שאתה מקבל בתור דוקטורנט או פוסט (זוגתי הוטרינרית מרוויחה בערך מה שאני מרוויח במלגות ומשרות תרגול).
 

deathcaster

New member
דוקטורט ופוסט אינם קריירה

קריירה= קריירה היא סדרה רצופה של משרות המרכיבה את חיי העבודה של אדם מסוים

דוקטורט ופוסט אינם משרות ואינם עבודה.
פשוט מאוד.
 
ניטפוק השנה

 
רק חבל שלא נתת קרדיט למקור

זכויות יוצרים וזה. אתה יכול להתייעץ עם דוקטור שמשון, מומחה בעל שם לקניין רוחני.
 

deathcaster

New member
תגובה

בניגוד אליך אענה לך לא בציניות

המקור להנ"ל הוא לא בהכרח שמשון, גם אני טענתי זאת לא פעם... וכאנשי מדע אנחנו צריכים להיצמד להגדרות אם אנחנו רוצים להתדיין בינינו אחרת זה שיח חרשים.

באשר לקניין רוחני, הוא מבין בתחום יותר ממני וממך זה בטוח. אולי אתה מקנא בו?!

ולגבי להתייעץ עם דוקטור שמשון, זה לא סוד כאן בפורום שאני והוא מכירים עוד לפני שהתחלנו לכתוב בפורום, אני בהחלט מעריך את עצתו... הוא הסיבה (לא היחידה אבל בהחלט סיבה חשובה) לכך שיש לי קריירה כיום. הוא גם הסיבה (בעקיפין) שפגשתי את רעייתי שאיתה אני נשוי באושר ושהולכת להיות אם לילדינו.
אז כן עד כה העצות שלו היו טובות, טובות מאוד.
 

shimshoneler

New member
התבלבלת

חשבתי שאנחנו מדברים על מהות פה.

מסתבר שאתה מתווכח בשביל הוויכוח, אבל בעצם כבר נתקלנו בכך בעבר, נכון? כנראה זה המיטב שניתן לצפות ממנו ממוכר וילונות.
 
מה יש לכם?


דיברתי על ההגדרה שזוהר נתן למילה "קריירה", הגדרה שהוא העתיק מוויקי.
 

deathcaster

New member
תגובה

מה יש לנו?

כנראה שאין לנו סבלנות לשטויות שלך... אבל זה לא חדש, זה רק יותר מורגש אחרי הגזים מהמצות


אבל אתה צודק, זה אכן מויקיפדיה.
 
למעלה