אז מה אוכלים? זקוקה לעזרה

רינתפ

New member
אז מה אוכלים? זקוקה לעזרה../images/Emo67.gif

ביתי בת 8 חודשים, מתוקן 6 חודשים- נולדה פגית. לפני כחודשים התחלנו לאכול אוכל מוצק בכפית, בעיקר פרות. מעט ירקות שניסינו לא זכו באהדה, בנתיים... בנוסף היא אוכלת סימילק (טופ 2) ובלילה היא גם יונקת (לפני האוכל היא מתחילה עם 3י3י ואז עוברת לבקבוק) בימים האחרונים היא מתעוררת בשלוש לפנות בוקר כשהיא רעבה, אני נותנת לה לאכול 120- 180 cc והיא ממשיכה לישון עד 7-8 בבוקר וגם אז כמה רעבה אבל אז היא אוכלת מעט. בסביבות השעה 10:30 אני נותנת לה פירות, היא די עושה טובה שהיא אוכלת אותם אלא אם היא רעבה, אבל אחרי 20 דקות בערך כשהיא מתחילה להיות רעבה היא מאבדת את הסבלות ומתחילה לבכות ורק תחליף חלב מרגיע אותה (במשך היום היא לא מוכנה לינוק
אז מה נותנים לה לאכול? האם כדאי להכין דייסה? איזה? האם לתת דייסה לפני השינה כדי שלא תתתעורר רעבה? כדי לתת לה עוגיות? (ראיתי אצל חברה עוגיות/קרקר מאורז) מה שכן צעצועים היא מאוד אוהבת לאכול
אשמח לעזרה
 

טלימה

New member
אווו.... אתן רק בהתחלה.

בהתחלה האוכל הוא רק משחק. משחק במרקמים, בתחושות, בטעמים. בעצם לא אוכל, אלא - "אוכל". כי בשבילך זה אוכל אבל בשבילה זה חלק מההתנסות בשאר המרקמים והחומרים בעולם. הרי הכל היא לוקחת ומכניסה לפה. אל תצפי שהיא תאכל כדי לשבוע, אל תצפי לארוחות. תני לה להתנסות בב"אוכל" כמו שהיית נותנת לה לשחק עם דברים אחרים - שתתמרח, שתחזיק מלפפון חתוך לאורך ביד. זה תהליך ארוך עד שזה הופך להיות אוכל אמיתי ולהחליף ארוחות באמת.
 

רינתפ

New member
../images/Emo9.gif כן אנחנו בהתחלה

והאוכל היא בהחלט עוד משחק, היא מאוד נהנת להעיף אותו, לעשות בו בלונים וללעוס את הכפית. מה לגבי דייסות, האם כדאי לעשות דייסה לפני שנת הלילה, ואיזה?
 

טלימה

New member
אני לא יודעת

אם היית מניקה הייתי אומרת לך - בשביל מה דייסה? שתלך בקצב שלה. אבל מכיוון שיש את ענין התמ"ל, אולי שווה להחליף אותו במשהו. אולי בחלב שקדים. אבל בשביל זה צריך הנחיה מקצועית יותר.
 

rnati

New member
מסכימה עם טלימה ומוסיפה לגבי הלילות

שבגילה להתעורר פעם אחת בלילה לארוחה זה ליגיטימי לגמרי. האמת? זה אפילו לוקסוס שזה רק פעם אחת. יש תינוקות בגילה שמתעוררים 2-3 פעמים בלילה בן השנה וחצי שלי עדיין מתעורר פעם אחת בלילה להנקה.
 

רינתפ

New member
../images/Emo12.gif העניין הוא שהיא התעוררה עד

לפני שלושה ימים בסביבות השעה 0500 -0530 ורק בשלושה ימים האחרונים היא מתעוררת ממש מוקדם. מעבר לזה שאני הרוגה
אני מתארת לעצמי שהאוכל פשוט כבר לא משביע אותה כמו בעבר, ולכן אני רוצה לתת לה בארוחה הלילה לפני השינה מנה משביעה יותר השאלה היא איזו? האם דייסה?
 
בכלל לא בטוח שהבעיה היא רעב.

דפוסי שינה משתנים לעתים קרובות מכל מיני סיבות. בגילה מאד יתכן שהיא מתחילה להוציא שיניים, או מתעוררת בגלל חרדת נטישה, או בגלל שבאופן כללי בגילה החיים מתחילים להיות יותר ויותר מענינים ומלאים גירויים ויותר קשה לישון שינה עמוקה כשהמוח עסוק בלעכל את כל המידע החדש שמציף אותו מדי יום. אני לא חושבת שנעים להרדם על קיבה מלאה, לכן לא הייתי נותנת אוכל כבד לפני השינה.
 

בק 2003

New member
ניסוי וטעיה (וגם סבלנות)

רק ככה מגלים מה הקטנים אוהבים לאכול (למרות שגם זה משתנה כל הזמן...) יש לא מעט תינוקות שהאוכל ה"אמיתי" מחליף ארוחה שלמה רק לקראת גיל שנה ועד אז, כמו שטלימה אמרה, האוכל הוא בגדר משחק והתנסות. אם היא לא רוצה פירות בעשר וחצי - תתני לה ירקות או מרק או דייסה, אולי היא תרצה את זה. אם היא לא רוצה בכלל שום אוכל - תמשיכי להציע, בסוף היא תרצה ותאכל. התעוררות פעם אחת בלילה כדי לאכול זה מעולה (הלוואי אצלנו ככה....) - אני לא הייתי נותנת דייסה במקרה כזה. אם את בכל זאת רוצה לתת דייסה - אני מכינה לקטנה דייסת קוואקר (למרות שלאחרונה היא רוצה רק דייסת וניל של מטרנה
) - מבשלת קוואקר עם פרי וטוחנת. אם את רוצה הסבר יותר מפורט - בשמחה. אני התחלתי להכין אותה לקראת גיל 10 חודשים כארוחת בוקר. יש גם את הדייסות של מטרנה/גרבר וכו' שאותן אפשר לערבב עם פורמולה ולתת בכפית (וגם בבקבוק). עוגיות - לא חייבים. אם את רוצה "נישנונים" אפשר לתת גם מקל מלפפון או פלח אגס רך או כל פרי אחר. (אגב, יש תינוקות שלא אוהבים טחון - תנסי אולי לתת לה את האוכל במרקם פחות קוועץ' - אולי ככה היא תרצה לאכול). כמובן שיש גם בייבי ביס או פתי בר.
 

רינתפ

New member
../images/Emo140.gifתודה לכן, הרגעתן אותי

אני משתדלת להקשיב לקצב שלה, לשעות שהיא דורשת, למה היא אוהבת ולא לפעול ע"פ "שעון" וע"פ מה "שכתוב בספר" אבל הסביבה שלי כלכך מלחיצה
כל הפגפגים שאנחנו בקשר איתם כבר אוכלים מנה שלמה של פירות/ירקות במקום ארוחה, האמהות דוחפות להן את זה בבקבוק. הם גם ישנים בשעות קבועות, ועד הבוקר בלי להתעורר וכד' ואילו אצלינו הדברים מתנהלים ע"פ הקצב של אותו יום. שלא לדבר על זה שביתנו הקטנטונת ישנה איתנו במיטה מי ששמוע זאת מתעלף. (ואם נודה על האמת כשבעלי קם בבוקר לעבוד גם הכלבה שלנו מצטרפת לחגיגה
, וטוב לנו ככה) תודה על הדברים, אנחנו נחכה עם העוגיות למניהן, עדיף בנתיים להחזיק פרי
 
מוצקים בבקבוק זה מאד לא מומלץ

כמו שכתבת- זה "לדחוף אוכל". ילד שלא מוכן לאכול לא בכפית ולא בידיים לדעתי לא בשל למוצקים. לפני גיל שנה אין שום הצדקה (לדעתי) להוסיף מוצקים אם הילד לא מעונין ובטח לא כשמדובר בפג, שמצפים ממנו באופן כללי להתפתח לאט יותר מתינוק שנולד במועד.
 
מתקנת את עצמי

התכוונתי לכתוב "אין שום הצדקה להתעקש על מוצקים", אבל כן רצוי להציע כל הזמן, עד שהילד יגלה ענין.
 
למעלה