אז מהי בעצם תפקידה של התחבורה הציבורית?
אז מהי בעצם תפקידה של התחבורה הציבורית?
לפני כחודש כתבתי פנייה למשרד התחבורה/תכנית אב התחבורה בירושלים.
במכתב הצעתי שיפעילו קו חדש שיחבר בין תחנה מרכזית למכללת בית וגן (ולעוד מוסדות) שנמצאות בתחתית בית וגן.
המצב כיום הוא, שהגעה למקומות אלה רישמית לוקח 34 דקות בפועל יותר. גם עם החלפה מרכבת קלה ביפה נוף לוקח הרבה זמן.
הצעתי היה שיהיה קו שמתחיל בתחנה מרכזית ייסע ישירות על כביש בגין, ויעלה במחלף הולילנד ישירות למוסדות הלימודים (תיכון, ושתי מכללות). קו מסוג זה יעניק חיבור מהיר של פחות מ-10 דקות מהתחנה מרכזית למכללה. מדובר במאות נוסעים ונוסעות בכל בוקר שיוכלו להגיע במהירות וביעילות עד ליעד.
תשובת משרד התחבורה היא... "תפקיד של תחבורה ציבורית זה לא להעניק חיבור ישיר בין שני יעדים, אלה לחבר בין הרבה נקודות."
אז חכמי חלם שלנו הסבירו מה הפתרון המושלם: רכבת קלה מתחנה מרכזית (10 דקות נסיעה) ליפה נוף, ומשם אוטובוס מיפה נוף ב"תדירות גבוהה" למורדות בית וגן (עוד 15 דקות נסיעה).
במקום להציע פתרון ישיר ומהיר בשעות השיא, הם מעדיפים להכביד על יתר הקו.
אני חושב שמדובר במקרה זה בכשל תכנוני:
1. בשעות שיא כאשר יש ביקוש גבוהה מאוד לחיבור בין שתי נקודות, מדוע לא מפעילים קו ישיר?
2. ה"שיפור" בקו, לא תסייע כל כך, ראשית כי זמן הנסיעה יישאר ארוך.
3. כי תושבי מרכז בית וגן, יהנו מעומס מיותר של נוסעים שצריכים מקצה אחד של הקו עד קצהו השני
4. כי מדובר בהחלפה שלא כל כך משפרת.
ראשית, מה דעתכם על תשובת משרד התחבורה?
שנית, מהי תפקידה של משרד התחבורה, לחבר בין הרבה נקודות או לחבר פחות בין הרבה נקודות, והעדפת תחבורה ישירה?
אז מהי בעצם תפקידה של התחבורה הציבורית?
לפני כחודש כתבתי פנייה למשרד התחבורה/תכנית אב התחבורה בירושלים.
במכתב הצעתי שיפעילו קו חדש שיחבר בין תחנה מרכזית למכללת בית וגן (ולעוד מוסדות) שנמצאות בתחתית בית וגן.
המצב כיום הוא, שהגעה למקומות אלה רישמית לוקח 34 דקות בפועל יותר. גם עם החלפה מרכבת קלה ביפה נוף לוקח הרבה זמן.
הצעתי היה שיהיה קו שמתחיל בתחנה מרכזית ייסע ישירות על כביש בגין, ויעלה במחלף הולילנד ישירות למוסדות הלימודים (תיכון, ושתי מכללות). קו מסוג זה יעניק חיבור מהיר של פחות מ-10 דקות מהתחנה מרכזית למכללה. מדובר במאות נוסעים ונוסעות בכל בוקר שיוכלו להגיע במהירות וביעילות עד ליעד.
תשובת משרד התחבורה היא... "תפקיד של תחבורה ציבורית זה לא להעניק חיבור ישיר בין שני יעדים, אלה לחבר בין הרבה נקודות."
אז חכמי חלם שלנו הסבירו מה הפתרון המושלם: רכבת קלה מתחנה מרכזית (10 דקות נסיעה) ליפה נוף, ומשם אוטובוס מיפה נוף ב"תדירות גבוהה" למורדות בית וגן (עוד 15 דקות נסיעה).
במקום להציע פתרון ישיר ומהיר בשעות השיא, הם מעדיפים להכביד על יתר הקו.
אני חושב שמדובר במקרה זה בכשל תכנוני:
1. בשעות שיא כאשר יש ביקוש גבוהה מאוד לחיבור בין שתי נקודות, מדוע לא מפעילים קו ישיר?
2. ה"שיפור" בקו, לא תסייע כל כך, ראשית כי זמן הנסיעה יישאר ארוך.
3. כי תושבי מרכז בית וגן, יהנו מעומס מיותר של נוסעים שצריכים מקצה אחד של הקו עד קצהו השני
4. כי מדובר בהחלפה שלא כל כך משפרת.
ראשית, מה דעתכם על תשובת משרד התחבורה?
שנית, מהי תפקידה של משרד התחבורה, לחבר בין הרבה נקודות או לחבר פחות בין הרבה נקודות, והעדפת תחבורה ישירה?