אז יש או אין קווי מהדרין?

מצב
הנושא נעול.

felixr

New member
אז יש או אין קווי מהדרין?

אז יש או אין קווי מהדרין?
יצאתי לבדוק.
אחרי מספר דיונים בפורום בנושא זה, הסתקרנתי להיווכח בעצמי מה המצב בקווים הבעייתיים.
כידוע מבחינה חוקית לא קיים דבר כזה קווי מהדרין, אולם נוסעים רבים יעידו על בעיות חמורות שנתקלו בהם בקווים אלו, ולעיתים התעלמות הנהג מההסדר שהנוסעים כופים.
אז יצאתי לי לדרכי. הקו הראשון שהחלטי לבדוק הוא בני-ברק - י-ם. התלבטתי באיזה קו לבחור, ובסוף החלטתי ללכת על 422. הגעתי לתחנה בדרך ז'בוטינסקי בבני-ברק, אך אבוי - האוטובוס בדיוק יצא מהתחנה כשהגעתי. כבר חשבתי שאאלץ להתפשר על קו אחר (לא שחסרים כאלה בז'בוטינסקי), והפעלתי את האפליקציה "אוטובוס קרוב", כדי לראות אילו אפשרויות עומדות בפני. מיד שמתי-לב שקו 422 עצמו אינו מופיע באפליקציה. מוזר. נו טוב, זה בטח בגלל שאינטרנט מביא סרטן, ואדרבה סמארטפון. בעיר הצדיקים בני-ברק עלי להתנהג כבני-ברקי. אז התקשרתי לשירות מידע בזמן אמת (לחרדים), כדי לברר מתי יגיע הקו המיוחל. להפתעתי גם שם לא היה מידע על הקו. לא הספקתי לנתק את השיחה, ומה נגלה לפני עיני? קו 422 במלוא תפארתו (ומדובר במארס חדש מאד, אז תפארת יש). תדירות של 10 דק', לא רע.
אני עולה לאוטובוס. הנהג דווקא לא חרדי, ואף לא דתי. בשורה הראשונה יושבת לה אשה חרדית. האם טעיתי בקו? לא ולא. זהו קו 422. התיישבתי בשורה השניה. האוטובוס כאמור חדש לגמרי, נוח ונקי (עדיין). המזגן מקפיא. ישנו צג המציג את הטמפרטורה, ובשלב מסויים (בהמשך הנסיעה), הוא יורה על 17 מעלות צ'לסיוס. האם הוא מדייק? נרראה שכן. האברכים כנראה נוסעים בקו הזה דרך קבע, ולכן התכוננו מראש והתלבשו בהתאם אני קצת מקנא בהם בעודי קופא. בתחנות הבאות בבני-ברק עלו מספר גברים חרדים, וכולם התיישבו בקדמת האוטובוס. מספר נשים עולות מהדלת הקדמית כרגיל, אך מתיישבות מאחורה. לפתע האשה מהשורה הראשונה מוציאה מכשיר סלולארי ומתחילה לדבר בקול רם. אברך מבקש ממנה לעבור אחורה כדי לא להפריע- "זה מפריע, תעברי אחורה אם את רוצה לדבר". צירוף מקרים? יכול להיות. האשה עוברת אחורה. מגיעים לתחנה במחלף גבעת שמואל, ושם אשה חילונית עולה ומתיישבת בספסל הראשון. הלבוש שלה רגיל (מכנסיים וחולצה קצרה, צבעוניים). איש אינו מעיר לה. 10 דק' אחרי תחילת הנסיעה אני כבר הגעתי למסקנה שלי - קו 422 הוא לא קו מהדרין. אפשר לנסוע בקו זה ללא חשש.
כמה ימים אחרי, החלטתי לנסות קו נוסף. הפעם קו 613 לקרית צ'אנז. שוב ממתין לי בדרך ז'בוטינסקי בעיר הצדיקים בני-ברק. האוטובוס מגיע. לא אוטובוס חדש, אבל אין יותר מדי תלונות. גם כאן הנהג אינו דתי. איתי עלה אדם חילוני נוסף, והתשייב מאחורה. אני התיישבתי כהרגלי בשורה השניה. אשה חילונית שעלתה לאוטובוס מתיישבת בשורה השישית בערך. בהמשך עולים כמה גברים חרדים, וכולם מתיישבים בשורות הראשונות. אשה חרדית עולה ומתיישבת לקראת סוף האוטובוס. כל הגברים החרדים מצטופפים ב5 השורות הראשונות, מאחוריהן בשורה השישית אשה חילונית, אחריה מספר רב של שורות ריקות, ובסופן אשה חרדית וגבר חילוני. אכן מראה מוזר. מכל מקום, איש אינו מעיר לאשה שיושבת באמצע האוטובוס, ואיש אינו מעיר לסוטה שהתיישב בעזרת הנשים, כדי לטמא את בנות ישראל הצדיקות. וכך עוברת לה הנסיעה לנתניה. אני ממשיך באוטובוס עד התחנה האחרונה, בקרית צ'אנז. יורד מהאוטובוס, וקולט שאני לא באמת רציתי להגיע לקרית צ'אנז. נזכר במערכון של קצרים, ומחפש את הדרך לתל-אביב.
 
הקווים הבעייתיים מופעלים על ידי אגד

אז יש או אין קווי מהדרין?
יצאתי לבדוק.
אחרי מספר דיונים בפורום בנושא זה, הסתקרנתי להיווכח בעצמי מה המצב בקווים הבעייתיים.
כידוע מבחינה חוקית לא קיים דבר כזה קווי מהדרין, אולם נוסעים רבים יעידו על בעיות חמורות שנתקלו בהם בקווים אלו, ולעיתים התעלמות הנהג מההסדר שהנוסעים כופים.
אז יצאתי לי לדרכי. הקו הראשון שהחלטי לבדוק הוא בני-ברק - י-ם. התלבטתי באיזה קו לבחור, ובסוף החלטתי ללכת על 422. הגעתי לתחנה בדרך ז'בוטינסקי בבני-ברק, אך אבוי - האוטובוס בדיוק יצא מהתחנה כשהגעתי. כבר חשבתי שאאלץ להתפשר על קו אחר (לא שחסרים כאלה בז'בוטינסקי), והפעלתי את האפליקציה "אוטובוס קרוב", כדי לראות אילו אפשרויות עומדות בפני. מיד שמתי-לב שקו 422 עצמו אינו מופיע באפליקציה. מוזר. נו טוב, זה בטח בגלל שאינטרנט מביא סרטן, ואדרבה סמארטפון. בעיר הצדיקים בני-ברק עלי להתנהג כבני-ברקי. אז התקשרתי לשירות מידע בזמן אמת (לחרדים), כדי לברר מתי יגיע הקו המיוחל. להפתעתי גם שם לא היה מידע על הקו. לא הספקתי לנתק את השיחה, ומה נגלה לפני עיני? קו 422 במלוא תפארתו (ומדובר במארס חדש מאד, אז תפארת יש). תדירות של 10 דק', לא רע.
אני עולה לאוטובוס. הנהג דווקא לא חרדי, ואף לא דתי. בשורה הראשונה יושבת לה אשה חרדית. האם טעיתי בקו? לא ולא. זהו קו 422. התיישבתי בשורה השניה. האוטובוס כאמור חדש לגמרי, נוח ונקי (עדיין). המזגן מקפיא. ישנו צג המציג את הטמפרטורה, ובשלב מסויים (בהמשך הנסיעה), הוא יורה על 17 מעלות צ'לסיוס. האם הוא מדייק? נרראה שכן. האברכים כנראה נוסעים בקו הזה דרך קבע, ולכן התכוננו מראש והתלבשו בהתאם אני קצת מקנא בהם בעודי קופא. בתחנות הבאות בבני-ברק עלו מספר גברים חרדים, וכולם התיישבו בקדמת האוטובוס. מספר נשים עולות מהדלת הקדמית כרגיל, אך מתיישבות מאחורה. לפתע האשה מהשורה הראשונה מוציאה מכשיר סלולארי ומתחילה לדבר בקול רם. אברך מבקש ממנה לעבור אחורה כדי לא להפריע- "זה מפריע, תעברי אחורה אם את רוצה לדבר". צירוף מקרים? יכול להיות. האשה עוברת אחורה. מגיעים לתחנה במחלף גבעת שמואל, ושם אשה חילונית עולה ומתיישבת בספסל הראשון. הלבוש שלה רגיל (מכנסיים וחולצה קצרה, צבעוניים). איש אינו מעיר לה. 10 דק' אחרי תחילת הנסיעה אני כבר הגעתי למסקנה שלי - קו 422 הוא לא קו מהדרין. אפשר לנסוע בקו זה ללא חשש.
כמה ימים אחרי, החלטתי לנסות קו נוסף. הפעם קו 613 לקרית צ'אנז. שוב ממתין לי בדרך ז'בוטינסקי בעיר הצדיקים בני-ברק. האוטובוס מגיע. לא אוטובוס חדש, אבל אין יותר מדי תלונות. גם כאן הנהג אינו דתי. איתי עלה אדם חילוני נוסף, והתשייב מאחורה. אני התיישבתי כהרגלי בשורה השניה. אשה חילונית שעלתה לאוטובוס מתיישבת בשורה השישית בערך. בהמשך עולים כמה גברים חרדים, וכולם מתיישבים בשורות הראשונות. אשה חרדית עולה ומתיישבת לקראת סוף האוטובוס. כל הגברים החרדים מצטופפים ב5 השורות הראשונות, מאחוריהן בשורה השישית אשה חילונית, אחריה מספר רב של שורות ריקות, ובסופן אשה חרדית וגבר חילוני. אכן מראה מוזר. מכל מקום, איש אינו מעיר לאשה שיושבת באמצע האוטובוס, ואיש אינו מעיר לסוטה שהתיישב בעזרת הנשים, כדי לטמא את בנות ישראל הצדיקות. וכך עוברת לה הנסיעה לנתניה. אני ממשיך באוטובוס עד התחנה האחרונה, בקרית צ'אנז. יורד מהאוטובוס, וקולט שאני לא באמת רציתי להגיע לקרית צ'אנז. נזכר במערכון של קצרים, ומחפש את הדרך לתל-אביב.
הקווים הבעייתיים מופעלים על ידי אגד
אתה בדקת קווים של חברות אחרות.
אגד הייתה החברה היחידה שהסכימה להסדר המשפיל של קווי מהדרין, ונסוגה רק אחרי התערבות בית משפט.

והיום, עדיין יש בעיות אבל שוב בעיקר בקווי אגד
 

olli3

New member
מנהל
זה לא מדוייק. ההסדר הינו של משרד התחבורה.

הקווים הבעייתיים מופעלים על ידי אגד
אתה בדקת קווים של חברות אחרות.
אגד הייתה החברה היחידה שהסכימה להסדר המשפיל של קווי מהדרין, ונסוגה רק אחרי התערבות בית משפט.

והיום, עדיין יש בעיות אבל שוב בעיקר בקווי אגד
זה לא מדוייק. ההסדר הינו של משרד התחבורה.
ההסכם נחתם מול משרד התחבורה בשנת 2005 ושם אישרו את הנוהל של קווי מהדרין כי זו הייתה הדרישה.

ואל נא תלך רחוק, גם בסופרבוס יש קווי חרדים רבים וגם בהם הייתה נהוגה ההפרדה הזאת וגם בהם היו מעירים ומגדפים את מי שלא ישב בהתאם ל"כללים".

קווים 613, 422 הם קווים חדשים למדיי (במיוחד 422) וגם בקו 402 של אגד אתה לא תראה גידופים ובלאגנים, כי כולם כבר יודעים שזה לא חוקי ויותר גרוע מכך, שזה מכערב את החרדים בפני הציבור החילוני, מה שחרדים רבים לא רוצים שיקרה. בדיוק מאותה סיבה חרדים רבים יעמדו בצפירת ימי הזכרון אך בביתם יתנהגו כרגיל וימשיכו בענייניהם.

על קו 402 דיברתי מניסיון.
 

ציוניסט

New member
בקווי סופרבוס של מודיעין עילית

זה לא מדוייק. ההסדר הינו של משרד התחבורה.
ההסכם נחתם מול משרד התחבורה בשנת 2005 ושם אישרו את הנוהל של קווי מהדרין כי זו הייתה הדרישה.

ואל נא תלך רחוק, גם בסופרבוס יש קווי חרדים רבים וגם בהם הייתה נהוגה ההפרדה הזאת וגם בהם היו מעירים ומגדפים את מי שלא ישב בהתאם ל"כללים".

קווים 613, 422 הם קווים חדשים למדיי (במיוחד 422) וגם בקו 402 של אגד אתה לא תראה גידופים ובלאגנים, כי כולם כבר יודעים שזה לא חוקי ויותר גרוע מכך, שזה מכערב את החרדים בפני הציבור החילוני, מה שחרדים רבים לא רוצים שיקרה. בדיוק מאותה סיבה חרדים רבים יעמדו בצפירת ימי הזכרון אך בביתם יתנהגו כרגיל וימשיכו בענייניהם.

על קו 402 דיברתי מניסיון.
בקווי סופרבוס של מודיעין עילית
אפשר לשבת היכן שרוצים ואף אחד לא מעיר. אני משער שהקווים הבעייתיים הם בבית שמש.
 

olli3

New member
מנהל
נכון, נסעתי בהם מצומת שילת למסובים

בקווי סופרבוס של מודיעין עילית
אפשר לשבת היכן שרוצים ואף אחד לא מעיר. אני משער שהקווים הבעייתיים הם בבית שמש.
נכון, נסעתי בהם מצומת שילת למסובים
או לאלוף שדה ולהיפך. אבל פעם, גם בהם הייתה הפרדה עיקשת יותר.
 

amit1270

New member
אין שום הסדר. הכל וולונטרי

זה לא מדוייק. ההסדר הינו של משרד התחבורה.
ההסכם נחתם מול משרד התחבורה בשנת 2005 ושם אישרו את הנוהל של קווי מהדרין כי זו הייתה הדרישה.

ואל נא תלך רחוק, גם בסופרבוס יש קווי חרדים רבים וגם בהם הייתה נהוגה ההפרדה הזאת וגם בהם היו מעירים ומגדפים את מי שלא ישב בהתאם ל"כללים".

קווים 613, 422 הם קווים חדשים למדיי (במיוחד 422) וגם בקו 402 של אגד אתה לא תראה גידופים ובלאגנים, כי כולם כבר יודעים שזה לא חוקי ויותר גרוע מכך, שזה מכערב את החרדים בפני הציבור החילוני, מה שחרדים רבים לא רוצים שיקרה. בדיוק מאותה סיבה חרדים רבים יעמדו בצפירת ימי הזכרון אך בביתם יתנהגו כרגיל וימשיכו בענייניהם.

על קו 402 דיברתי מניסיון.
אין שום הסדר. הכל וולונטרי
 

felixr

New member
אני פתוח להמלצות על קווים נוספים :)

הקווים הבעייתיים מופעלים על ידי אגד
אתה בדקת קווים של חברות אחרות.
אגד הייתה החברה היחידה שהסכימה להסדר המשפיל של קווי מהדרין, ונסוגה רק אחרי התערבות בית משפט.

והיום, עדיין יש בעיות אבל שוב בעיקר בקווי אגד
אני פתוח להמלצות על קווים נוספים :)
דווקא הייתי בטוח שבאגד הכל יהיה בסדר, ושהחברות החדשות הן אלה הבעייתיות
 

nadavmos

New member
422 מופעל על ידי ואוליה שלא מעבירה

אז יש או אין קווי מהדרין?
יצאתי לבדוק.
אחרי מספר דיונים בפורום בנושא זה, הסתקרנתי להיווכח בעצמי מה המצב בקווים הבעייתיים.
כידוע מבחינה חוקית לא קיים דבר כזה קווי מהדרין, אולם נוסעים רבים יעידו על בעיות חמורות שנתקלו בהם בקווים אלו, ולעיתים התעלמות הנהג מההסדר שהנוסעים כופים.
אז יצאתי לי לדרכי. הקו הראשון שהחלטי לבדוק הוא בני-ברק - י-ם. התלבטתי באיזה קו לבחור, ובסוף החלטתי ללכת על 422. הגעתי לתחנה בדרך ז'בוטינסקי בבני-ברק, אך אבוי - האוטובוס בדיוק יצא מהתחנה כשהגעתי. כבר חשבתי שאאלץ להתפשר על קו אחר (לא שחסרים כאלה בז'בוטינסקי), והפעלתי את האפליקציה "אוטובוס קרוב", כדי לראות אילו אפשרויות עומדות בפני. מיד שמתי-לב שקו 422 עצמו אינו מופיע באפליקציה. מוזר. נו טוב, זה בטח בגלל שאינטרנט מביא סרטן, ואדרבה סמארטפון. בעיר הצדיקים בני-ברק עלי להתנהג כבני-ברקי. אז התקשרתי לשירות מידע בזמן אמת (לחרדים), כדי לברר מתי יגיע הקו המיוחל. להפתעתי גם שם לא היה מידע על הקו. לא הספקתי לנתק את השיחה, ומה נגלה לפני עיני? קו 422 במלוא תפארתו (ומדובר במארס חדש מאד, אז תפארת יש). תדירות של 10 דק', לא רע.
אני עולה לאוטובוס. הנהג דווקא לא חרדי, ואף לא דתי. בשורה הראשונה יושבת לה אשה חרדית. האם טעיתי בקו? לא ולא. זהו קו 422. התיישבתי בשורה השניה. האוטובוס כאמור חדש לגמרי, נוח ונקי (עדיין). המזגן מקפיא. ישנו צג המציג את הטמפרטורה, ובשלב מסויים (בהמשך הנסיעה), הוא יורה על 17 מעלות צ'לסיוס. האם הוא מדייק? נרראה שכן. האברכים כנראה נוסעים בקו הזה דרך קבע, ולכן התכוננו מראש והתלבשו בהתאם אני קצת מקנא בהם בעודי קופא. בתחנות הבאות בבני-ברק עלו מספר גברים חרדים, וכולם התיישבו בקדמת האוטובוס. מספר נשים עולות מהדלת הקדמית כרגיל, אך מתיישבות מאחורה. לפתע האשה מהשורה הראשונה מוציאה מכשיר סלולארי ומתחילה לדבר בקול רם. אברך מבקש ממנה לעבור אחורה כדי לא להפריע- "זה מפריע, תעברי אחורה אם את רוצה לדבר". צירוף מקרים? יכול להיות. האשה עוברת אחורה. מגיעים לתחנה במחלף גבעת שמואל, ושם אשה חילונית עולה ומתיישבת בספסל הראשון. הלבוש שלה רגיל (מכנסיים וחולצה קצרה, צבעוניים). איש אינו מעיר לה. 10 דק' אחרי תחילת הנסיעה אני כבר הגעתי למסקנה שלי - קו 422 הוא לא קו מהדרין. אפשר לנסוע בקו זה ללא חשש.
כמה ימים אחרי, החלטתי לנסות קו נוסף. הפעם קו 613 לקרית צ'אנז. שוב ממתין לי בדרך ז'בוטינסקי בעיר הצדיקים בני-ברק. האוטובוס מגיע. לא אוטובוס חדש, אבל אין יותר מדי תלונות. גם כאן הנהג אינו דתי. איתי עלה אדם חילוני נוסף, והתשייב מאחורה. אני התיישבתי כהרגלי בשורה השניה. אשה חילונית שעלתה לאוטובוס מתיישבת בשורה השישית בערך. בהמשך עולים כמה גברים חרדים, וכולם מתיישבים בשורות הראשונות. אשה חרדית עולה ומתיישבת לקראת סוף האוטובוס. כל הגברים החרדים מצטופפים ב5 השורות הראשונות, מאחוריהן בשורה השישית אשה חילונית, אחריה מספר רב של שורות ריקות, ובסופן אשה חרדית וגבר חילוני. אכן מראה מוזר. מכל מקום, איש אינו מעיר לאשה שיושבת באמצע האוטובוס, ואיש אינו מעיר לסוטה שהתיישב בעזרת הנשים, כדי לטמא את בנות ישראל הצדיקות. וכך עוברת לה הנסיעה לנתניה. אני ממשיך באוטובוס עד התחנה האחרונה, בקרית צ'אנז. יורד מהאוטובוס, וקולט שאני לא באמת רציתי להגיע לקרית צ'אנז. נזכר במערכון של קצרים, ומחפש את הדרך לתל-אביב.
422 מופעל על ידי ואוליה שלא מעבירה
דיווחי זמן אמת ולכן הקו לא מופיע ב"אוטובוס קרוב".
מעולם לא קיבלתי תשובה מדוע זה כך, למרות שהאוטובוסים כן מצויידים במערכות בקרה וכשואוליה עוד הפעילו את 475 מידע זמן אמת הופיע בשילוט האלקטרוני לאורך כביש 461 אך לא הועבר לאפליקציות. בכל מקרה אני שמח שהם במגמת העלמות מהנוף.

ודבר נוסף שאני יכול להגיד לך - האפליקציה לא סובלת מחוסר שימוש בעיר הצדיקים
 

olli3

New member
מנהל
ברור,מסתובבים עם טלפון כשר בכיס אחד וסמארטפון

422 מופעל על ידי ואוליה שלא מעבירה
דיווחי זמן אמת ולכן הקו לא מופיע ב"אוטובוס קרוב".
מעולם לא קיבלתי תשובה מדוע זה כך, למרות שהאוטובוסים כן מצויידים במערכות בקרה וכשואוליה עוד הפעילו את 475 מידע זמן אמת הופיע בשילוט האלקטרוני לאורך כביש 461 אך לא הועבר לאפליקציות. בכל מקרה אני שמח שהם במגמת העלמות מהנוף.

ודבר נוסף שאני יכול להגיד לך - האפליקציה לא סובלת מחוסר שימוש בעיר הצדיקים
ברור,מסתובבים עם טלפון כשר בכיס אחד וסמארטפון
בכיס השני.

תופעה נפוצה במגזר החרדי, בעיקר בקרב צעירים.
 
אז מדוע רואים אותם בשלטים האלקטרונים?

422 מופעל על ידי ואוליה שלא מעבירה
דיווחי זמן אמת ולכן הקו לא מופיע ב"אוטובוס קרוב".
מעולם לא קיבלתי תשובה מדוע זה כך, למרות שהאוטובוסים כן מצויידים במערכות בקרה וכשואוליה עוד הפעילו את 475 מידע זמן אמת הופיע בשילוט האלקטרוני לאורך כביש 461 אך לא הועבר לאפליקציות. בכל מקרה אני שמח שהם במגמת העלמות מהנוף.

ודבר נוסף שאני יכול להגיד לך - האפליקציה לא סובלת מחוסר שימוש בעיר הצדיקים
אז מדוע רואים אותם בשלטים האלקטרונים?
 

amirv

New member
אין קווי מהדרין ויש קווי מהדרין

אז יש או אין קווי מהדרין?
יצאתי לבדוק.
אחרי מספר דיונים בפורום בנושא זה, הסתקרנתי להיווכח בעצמי מה המצב בקווים הבעייתיים.
כידוע מבחינה חוקית לא קיים דבר כזה קווי מהדרין, אולם נוסעים רבים יעידו על בעיות חמורות שנתקלו בהם בקווים אלו, ולעיתים התעלמות הנהג מההסדר שהנוסעים כופים.
אז יצאתי לי לדרכי. הקו הראשון שהחלטי לבדוק הוא בני-ברק - י-ם. התלבטתי באיזה קו לבחור, ובסוף החלטתי ללכת על 422. הגעתי לתחנה בדרך ז'בוטינסקי בבני-ברק, אך אבוי - האוטובוס בדיוק יצא מהתחנה כשהגעתי. כבר חשבתי שאאלץ להתפשר על קו אחר (לא שחסרים כאלה בז'בוטינסקי), והפעלתי את האפליקציה "אוטובוס קרוב", כדי לראות אילו אפשרויות עומדות בפני. מיד שמתי-לב שקו 422 עצמו אינו מופיע באפליקציה. מוזר. נו טוב, זה בטח בגלל שאינטרנט מביא סרטן, ואדרבה סמארטפון. בעיר הצדיקים בני-ברק עלי להתנהג כבני-ברקי. אז התקשרתי לשירות מידע בזמן אמת (לחרדים), כדי לברר מתי יגיע הקו המיוחל. להפתעתי גם שם לא היה מידע על הקו. לא הספקתי לנתק את השיחה, ומה נגלה לפני עיני? קו 422 במלוא תפארתו (ומדובר במארס חדש מאד, אז תפארת יש). תדירות של 10 דק', לא רע.
אני עולה לאוטובוס. הנהג דווקא לא חרדי, ואף לא דתי. בשורה הראשונה יושבת לה אשה חרדית. האם טעיתי בקו? לא ולא. זהו קו 422. התיישבתי בשורה השניה. האוטובוס כאמור חדש לגמרי, נוח ונקי (עדיין). המזגן מקפיא. ישנו צג המציג את הטמפרטורה, ובשלב מסויים (בהמשך הנסיעה), הוא יורה על 17 מעלות צ'לסיוס. האם הוא מדייק? נרראה שכן. האברכים כנראה נוסעים בקו הזה דרך קבע, ולכן התכוננו מראש והתלבשו בהתאם אני קצת מקנא בהם בעודי קופא. בתחנות הבאות בבני-ברק עלו מספר גברים חרדים, וכולם התיישבו בקדמת האוטובוס. מספר נשים עולות מהדלת הקדמית כרגיל, אך מתיישבות מאחורה. לפתע האשה מהשורה הראשונה מוציאה מכשיר סלולארי ומתחילה לדבר בקול רם. אברך מבקש ממנה לעבור אחורה כדי לא להפריע- "זה מפריע, תעברי אחורה אם את רוצה לדבר". צירוף מקרים? יכול להיות. האשה עוברת אחורה. מגיעים לתחנה במחלף גבעת שמואל, ושם אשה חילונית עולה ומתיישבת בספסל הראשון. הלבוש שלה רגיל (מכנסיים וחולצה קצרה, צבעוניים). איש אינו מעיר לה. 10 דק' אחרי תחילת הנסיעה אני כבר הגעתי למסקנה שלי - קו 422 הוא לא קו מהדרין. אפשר לנסוע בקו זה ללא חשש.
כמה ימים אחרי, החלטתי לנסות קו נוסף. הפעם קו 613 לקרית צ'אנז. שוב ממתין לי בדרך ז'בוטינסקי בעיר הצדיקים בני-ברק. האוטובוס מגיע. לא אוטובוס חדש, אבל אין יותר מדי תלונות. גם כאן הנהג אינו דתי. איתי עלה אדם חילוני נוסף, והתשייב מאחורה. אני התיישבתי כהרגלי בשורה השניה. אשה חילונית שעלתה לאוטובוס מתיישבת בשורה השישית בערך. בהמשך עולים כמה גברים חרדים, וכולם מתיישבים בשורות הראשונות. אשה חרדית עולה ומתיישבת לקראת סוף האוטובוס. כל הגברים החרדים מצטופפים ב5 השורות הראשונות, מאחוריהן בשורה השישית אשה חילונית, אחריה מספר רב של שורות ריקות, ובסופן אשה חרדית וגבר חילוני. אכן מראה מוזר. מכל מקום, איש אינו מעיר לאשה שיושבת באמצע האוטובוס, ואיש אינו מעיר לסוטה שהתיישב בעזרת הנשים, כדי לטמא את בנות ישראל הצדיקות. וכך עוברת לה הנסיעה לנתניה. אני ממשיך באוטובוס עד התחנה האחרונה, בקרית צ'אנז. יורד מהאוטובוס, וקולט שאני לא באמת רציתי להגיע לקרית צ'אנז. נזכר במערכון של קצרים, ומחפש את הדרך לתל-אביב.
אין קווי מהדרין ויש קווי מהדרין
כלומר רשמית אין, מעשית יש.

קווי אגד בינעירוניים רבים פועלים במתכונת של העלאת נשים בדלת האחורית (אשדוד-ירושלים לדוגמה).
קווי עילית מביתר עילית לירושלים כולם פועלים במתכונת כזו
בקווים בינעירוניים אין בעיה של תשלום כי עולה גובה בתחנה האחרונה בעיר.


בעקרון מבחינה חוקית מותר לך לעלות ולשבת איפה שתרצה, וההסדר הוא רק "נורמה" אם תנסה (ובעיקר אם תנסי) לחרוג מהנורמה, ייתכן ויעירו לך וייתכן שלא, כי בבינעירוני זה גם פחות מפריע (כל אחד יושב בכסא שלו) ואם האוטובוס לא מלא אז בכלל הבעיה קטנה.

הבעיה מתעוררת בקווים עירוניים, אגד מפעילה 5 כאלה בירושלים (לא זוכר את המספרים), סופרבוס אחד נוסף בבית שמש (11) ואגד תעבורה אחד נוסף באשדוד (85). שם יש תחלופת נוסעים גבוהה ולכן התחמקות מתשלום גבוהה. (לא בגלל שהם חרדים, כולם היו נהגים כך אם אין פיקוח ובקרה). בקווים אלה גם חריגה מהנורמה יכולה להוליד יותר התנגדות בגלל שבעירוני הולכים יותר בתוך האוטובוס, מתחככים יותר בקלות, וכשצפוף אז בכלל אין ברירה ויש מגע.

יש קווים כמו 402 ו-422 שבהם הנוהג הוא לעלות מקדימה כרגיל ולשלם ואז הנשים הולכות אחורה, ויש קווים בהם הנוהג הזה לא מושרש בכלל כמו קווי מודיעין עילית. הסיבה העיקרית היא הרכב האוכלוסייה. בעוד חסידים דוגלים בהפרדה מוחלטת, ליטאים דווקא דוגלים בישיבת בעל ואשה ביחד.

עוד הרחבה בכלל על ענייני החרדים תוכל למצוא פה
 
הכל תלוי בטיב האוכלוסיה החרדית

אין קווי מהדרין ויש קווי מהדרין
כלומר רשמית אין, מעשית יש.

קווי אגד בינעירוניים רבים פועלים במתכונת של העלאת נשים בדלת האחורית (אשדוד-ירושלים לדוגמה).
קווי עילית מביתר עילית לירושלים כולם פועלים במתכונת כזו
בקווים בינעירוניים אין בעיה של תשלום כי עולה גובה בתחנה האחרונה בעיר.


בעקרון מבחינה חוקית מותר לך לעלות ולשבת איפה שתרצה, וההסדר הוא רק "נורמה" אם תנסה (ובעיקר אם תנסי) לחרוג מהנורמה, ייתכן ויעירו לך וייתכן שלא, כי בבינעירוני זה גם פחות מפריע (כל אחד יושב בכסא שלו) ואם האוטובוס לא מלא אז בכלל הבעיה קטנה.

הבעיה מתעוררת בקווים עירוניים, אגד מפעילה 5 כאלה בירושלים (לא זוכר את המספרים), סופרבוס אחד נוסף בבית שמש (11) ואגד תעבורה אחד נוסף באשדוד (85). שם יש תחלופת נוסעים גבוהה ולכן התחמקות מתשלום גבוהה. (לא בגלל שהם חרדים, כולם היו נהגים כך אם אין פיקוח ובקרה). בקווים אלה גם חריגה מהנורמה יכולה להוליד יותר התנגדות בגלל שבעירוני הולכים יותר בתוך האוטובוס, מתחככים יותר בקלות, וכשצפוף אז בכלל אין ברירה ויש מגע.

יש קווים כמו 402 ו-422 שבהם הנוהג הוא לעלות מקדימה כרגיל ולשלם ואז הנשים הולכות אחורה, ויש קווים בהם הנוהג הזה לא מושרש בכלל כמו קווי מודיעין עילית. הסיבה העיקרית היא הרכב האוכלוסייה. בעוד חסידים דוגלים בהפרדה מוחלטת, ליטאים דווקא דוגלים בישיבת בעל ואשה ביחד.

עוד הרחבה בכלל על ענייני החרדים תוכל למצוא פה
הכל תלוי בטיב האוכלוסיה החרדית
הסדרי מהדרין נהוגים בעיקר בקווים שמשרתים אוכלוסיות חרדיות קיצוניות יחסית. לכן נוהל ההפרדה נפוץ יותר בקווים שמשרתים את ביתר-עילית, בית-שמש וקהילות של חסידי גור.

חלק מהחב"דניקים (לא כולם, אבל לא מעטים) אפילו מוכנים לחלוק ספסל עם אישה בקו "רגיל".
 

londonisrael

New member
מדבריך נשמע

אין קווי מהדרין ויש קווי מהדרין
כלומר רשמית אין, מעשית יש.

קווי אגד בינעירוניים רבים פועלים במתכונת של העלאת נשים בדלת האחורית (אשדוד-ירושלים לדוגמה).
קווי עילית מביתר עילית לירושלים כולם פועלים במתכונת כזו
בקווים בינעירוניים אין בעיה של תשלום כי עולה גובה בתחנה האחרונה בעיר.


בעקרון מבחינה חוקית מותר לך לעלות ולשבת איפה שתרצה, וההסדר הוא רק "נורמה" אם תנסה (ובעיקר אם תנסי) לחרוג מהנורמה, ייתכן ויעירו לך וייתכן שלא, כי בבינעירוני זה גם פחות מפריע (כל אחד יושב בכסא שלו) ואם האוטובוס לא מלא אז בכלל הבעיה קטנה.

הבעיה מתעוררת בקווים עירוניים, אגד מפעילה 5 כאלה בירושלים (לא זוכר את המספרים), סופרבוס אחד נוסף בבית שמש (11) ואגד תעבורה אחד נוסף באשדוד (85). שם יש תחלופת נוסעים גבוהה ולכן התחמקות מתשלום גבוהה. (לא בגלל שהם חרדים, כולם היו נהגים כך אם אין פיקוח ובקרה). בקווים אלה גם חריגה מהנורמה יכולה להוליד יותר התנגדות בגלל שבעירוני הולכים יותר בתוך האוטובוס, מתחככים יותר בקלות, וכשצפוף אז בכלל אין ברירה ויש מגע.

יש קווים כמו 402 ו-422 שבהם הנוהג הוא לעלות מקדימה כרגיל ולשלם ואז הנשים הולכות אחורה, ויש קווים בהם הנוהג הזה לא מושרש בכלל כמו קווי מודיעין עילית. הסיבה העיקרית היא הרכב האוכלוסייה. בעוד חסידים דוגלים בהפרדה מוחלטת, ליטאים דווקא דוגלים בישיבת בעל ואשה ביחד.

עוד הרחבה בכלל על ענייני החרדים תוכל למצוא פה
מדבריך נשמע
כאילו יש קוים עירוניים של אגד שבהם העליה היא מאחורה ולא כך הדבר.
למיטב ידיעתי רק בנסיעות בינעירוניות של 'עילית' יש כרטיס תיקוף מאחורה ונשים עולות מאחורה, וכמו שציינת אין כ"כ בעיה של 'התגנבות' מכיון שישנן בדיקות תכופות בסיום האיסוף בביתר.
 

amirv

New member
אני לא זוכר את מספרי הקווים

מדבריך נשמע
כאילו יש קוים עירוניים של אגד שבהם העליה היא מאחורה ולא כך הדבר.
למיטב ידיעתי רק בנסיעות בינעירוניות של 'עילית' יש כרטיס תיקוף מאחורה ונשים עולות מאחורה, וכמו שציינת אין כ"כ בעיה של 'התגנבות' מכיון שישנן בדיקות תכופות בסיום האיסוף בביתר.
אני לא זוכר את מספרי הקווים
כי אני לא ירושלמי, אולי יש ירושלמים שיודעים

יש קו מרמות (40 כמדומני) וקו מרמת שלמה (56?) וקו מהר נוף וקו מסורוצקין (3?)

לא רוצה להטעות, מקווה שמישהו יודע יותר. אבל בהחלט יש קווים כאלה.

ואין קשר ל"טיב" האוכלוסיה החרדית. מדובר בקבוצות שונות של מגזר שאנחנו נוטים להכליל כאחד אבל הן שונות מאד.

שתי הקבוצות חרדיות אך שמות דגש על דברים אחרים. באופן מעניין החסידים דווקא פתוחים יותר לרעיון היציאה לעבודה מהליטאים, אשר פתוחים יותר לנושא הישיבה ביחד באוטובוס.
 

אשרי1987

New member
הקו לרמות הוא 36 ,40 כיום הוא קו חילוני בכלל

אני לא זוכר את מספרי הקווים
כי אני לא ירושלמי, אולי יש ירושלמים שיודעים

יש קו מרמות (40 כמדומני) וקו מרמת שלמה (56?) וקו מהר נוף וקו מסורוצקין (3?)

לא רוצה להטעות, מקווה שמישהו יודע יותר. אבל בהחלט יש קווים כאלה.

ואין קשר ל"טיב" האוכלוסיה החרדית. מדובר בקבוצות שונות של מגזר שאנחנו נוטים להכליל כאחד אבל הן שונות מאד.

שתי הקבוצות חרדיות אך שמות דגש על דברים אחרים. באופן מעניין החסידים דווקא פתוחים יותר לרעיון היציאה לעבודה מהליטאים, אשר פתוחים יותר לנושא הישיבה ביחד באוטובוס.
הקו לרמות הוא 36 ,40 כיום הוא קו חילוני בכלל
שנוסע מעתירות המדע לאחת מתחנות הרקבת הקלה
 

londonisrael

New member
לא מעודכן

אני לא זוכר את מספרי הקווים
כי אני לא ירושלמי, אולי יש ירושלמים שיודעים

יש קו מרמות (40 כמדומני) וקו מרמת שלמה (56?) וקו מהר נוף וקו מסורוצקין (3?)

לא רוצה להטעות, מקווה שמישהו יודע יותר. אבל בהחלט יש קווים כאלה.

ואין קשר ל"טיב" האוכלוסיה החרדית. מדובר בקבוצות שונות של מגזר שאנחנו נוטים להכליל כאחד אבל הן שונות מאד.

שתי הקבוצות חרדיות אך שמות דגש על דברים אחרים. באופן מעניין החסידים דווקא פתוחים יותר לרעיון היציאה לעבודה מהליטאים, אשר פתוחים יותר לנושא הישיבה ביחד באוטובוס.
לא מעודכן
אין כיום בירושלים שום קו 'מהדרין' רשמי.
בכל הקוים חובה לעלות מקדימה, בפועל בחלק מהקוים לעיתים הגברים והנשים מסתדרים לבד במקומותיהם ה'מהודרים'.
 
הקו היחיד בירושלים שנתקלתי בו בהערות

אני לא זוכר את מספרי הקווים
כי אני לא ירושלמי, אולי יש ירושלמים שיודעים

יש קו מרמות (40 כמדומני) וקו מרמת שלמה (56?) וקו מהר נוף וקו מסורוצקין (3?)

לא רוצה להטעות, מקווה שמישהו יודע יותר. אבל בהחלט יש קווים כאלה.

ואין קשר ל"טיב" האוכלוסיה החרדית. מדובר בקבוצות שונות של מגזר שאנחנו נוטים להכליל כאחד אבל הן שונות מאד.

שתי הקבוצות חרדיות אך שמות דגש על דברים אחרים. באופן מעניין החסידים דווקא פתוחים יותר לרעיון היציאה לעבודה מהליטאים, אשר פתוחים יותר לנושא הישיבה ביחד באוטובוס.
הקו היחיד בירושלים שנתקלתי בו בהערות
היה קו 2 ז"ל מהר-נוף לכותל המערבי.

זה קרה פעמיים אך רק בנסיעות של לפנות בוקר לכותל המערבי (4:30-5:00).
ההערות באו מצד הנשים שדרשו שאשב או אעמוד מקדימה, ולא בטריטוריה שלהן בחלק האחורי של האוטובוס.

היו תקופות בהן היתה לפעמים הרגשת אי נעימות בישיבה בחלק האחורי בקווים מסויימים אחרים ובשעות ספציפיות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה