אז זהו... זה נגמר...

אז זהו... זה נגמר...

אני די בטוחה שרובכם לא מכירים אותי... אבל הייתי סמויה פה שנה בערך.. לא יודעת למה- הרגשתי צורך לשתף - דווקא בתקופה האחרונה, כשכל נושא ה"השתמטויות" מצה"ל עלה על הפרק... כפי שבטח הבנתם- התגייסתי לפני שנה- טירונות סיוטית למדי בניצנים וקורס סיוטי עוד יותר ברמות שפירא (אל תשאלו... מורות חיילות). לא. אף פעם לא הייתי מורעלת מדי. היה לי די קשה בהתחלה. אבל כמו כל מורה חיילת טובה- התחלתי להתרגל למסגרת- הן הצבאית והן האזרחית . נכנסתי לעניין- באיזשהו שלב אפילו הפסקתי להתלונן על הטירטורים המציקים. ואז זה הגיע- השלב שהצבא לא רצה אותי יותר. ובואו נגיד, שכשהצבא לא רוצה חייל - הוא ישתמש בכל הדרכים הנבזיות והנלזות ביותר כדי להוציא אותי מהמערכת. אפילו נגד רצונו. באיזשהו שלב זה נהיה עקרון- לא רציתי להשתחרר לפני הזמן. למה? אני אוהבת את הילדים , את התפקיד, אני חיילת טובה. אבל הצבא לא לוקח אחריות. העברתי תביעה רפאית למשרד הביטחון ויום אחר כך העיפו אותי על פרופיל 21. אז זה מה שיש לי להגיד: כשהמערכת מתנערת מחיילים- שלא תתפלא שהחיילים מתנערים ממנה. אולי אני ממורמרת וכועסת, אבל זאת האמת. זהו. סליחה החפירה. ותודה למי שהגיע עד לכאן. לילה נפלא ובהצלחה לכולכם
 

תרווד

New member
לא קונה את זה, מצטער

אמרות על זה שהצבא ממש לא רוצה חייל כזה או אחר, מנותקות מהמציאות שאני רואה בשטח [שבה הצבא משחרר חיילים שמאוד רוצים להשתחרר, לא כאלה שרוצים להישאר בו].
 

EmGee

New member
על מה הצבא לא לקח אחריות?

יש לך הרבה חורים שחורים בסיפור.
 
צינעת הפרט.

בכל אופן- תתפלאו. ה"מצב הרפואי" שלי נגרם במהלך השירות. כשזה הגיע לרמה שלא יכלו עוד להתעלם (כי לא תיפקדתי עוד בתפקיד שלי) - אז קיבלתי "טיפול" ו"מענה רפואי"- שיחררו אותי. ולא- אף אחד לא שאל אותי. כשנתנו לי את הטופס של הפרופיל 21 אמרו שזה או שאני חותמת או שאני הולכת לכלא.
 
תכלס גם אני לא כל כך מאמין לך...

אני בטוח שהישמטת הרבה דברים מהסיפור שלך. אם את טוענת שהיית מורה חיילת,אז לא ניראה לי שניגרם לך נזק גופני כל שהוא כי זה לא בידיוק עבודה פיזית קשה. ומה שאני חושב שהוציאו אותך על קטע נפשי ואם זה כך אני מבין אותם כי תכלס איזה טיפול הם יכולים להביא לך
 

עינת87

New member
../images/Emo26.gifקצת תשכילו לדעת

מי שמצבו הרפואי נפגע בצורה מסויימת (משמעותית יותר או פחות.. תלוי בדבר) במהלך שירות , ישנה אופציה אוטומטית לצאת מהצבא,ולפעמים מוציאים ישר על מנת לא לקחת אחריות! בעיקר אם הפגיעה פנימית (שמיעה,ראיה ושאר ירקות) מתנדבים שולטים
 
אתה לא אמור להאמין לי.

זה מה שקרה. וזאת דעתי בעקבות מה שקרה. ולקרוא לי "משתמטת" זה ממש לא לעניין. במקרה שלי אני יכולה אפילו להגיד שזה עלבון. וכן- גם למורה חיילת יכול להגרם נזק פיזי- נפשי. תתפלא. לא רק בשטחים ורים דברים מעניינים.
 

Stupid People

New member
אבל היא מסבירה לך שהיא לא רוצה..

צנעת הפרט, ומה אתה כל כך בשוק, זה דיי שכיח למען האמת. אני אפילו אתן לך אותי לדוג', אני לא קרבית ונגרם לי נזק פיזי בצבא, לא ידוע איך ולמה. אבל נגרם, דברים שלא היו לי קודם. נהיו לי שברי מאמץ - ואני רחוקה מלהיות קרבית. דפקו לי את הברך - אני לא אתחיל לפרט. הגב שלי גם הרוס. וכל הדברים האלו, לא היו לי לפני הצבא.. אומנם אותי לא הוציאו מהצבא אלא רק פסלו לי מקצוע... אבל הצבא ממש לא לקח אחריות. להפך, אפילו שמילאתי פרטים ניסו לתחמן אותי ככה שאני ארשום שהיה לי את זה לפני הצבא.. בקיצור, כן - הצבא לא הכי סימפטי לחיילים שכבר לא יכולים לעזור לו כמו שהוא צריך.
 
אני יגיד לך למה אני מחטט ....

כי יש כאן כל מיני אנשים שליפני גיוס שקוראים כאן את השירשורים ושירשור כזה רק מפחיד ילדים להיתגייס. אז ביגלל שהיא אומרת צנעת הפרט זה בטח נפשי ואם זה נפשי אז אין פה נושא לוויכוח כי אין טיפול שהצבא יכול לתת
 

EmGee

New member
ל99% מהמקרים האלה

צנעת הפרט זה דרך יפה להתחמק מתשובה אמיתית. בכל אופן אני לא מבין מה היה הקטע של ההודעה שלך אם את לא מכונה לספר את הסיפור שלך בצורה ברורה.
 

Stupid People

New member
החלק השני של ההודעה

היה מופנה אליי או לבחורה שפתחה את השרשור?
 
לכל המפקפקים מיניהם..

קודם כל- היחס של האמונה כלפי אלה שדעתם שונה משלכם- משהו מדהים. אני מקווה שאתם מתנהגים ככה רק כלפי אנשים ברשת. ועיניינית- הבעיה שלי התבטאה בירידה במשקל. חשבון פשוט- התגייסתי במשקל X והשתחררתי במשקל X-15. רופאת היחידה שלי "לא עלתה" על הבעיה - למרות שבקשתי פעם אחר פעם להפגש עם דיאטנית ועם קב"ן לפחות בשביל לקבל חוו"ד. הרופאה טענה (בדיוק כמוכם) שאין מה לעשות, גם ככה התור לדיאטנית יקח שנים, ובכלל לא כדאי לי. רק אחרי כמה חודשים , שהמשקל שלי ירד להרבה פחות מ-40, והתחילו לצוץ בעיות פיזיות רציניות יותר - "זכיתי לטיפול" שכל כך לא רציתי: סיפוח של חודשיים בר"מ 2 ושיחרור. מצטערת אם ההודעה שלי נשמעת כמו טריגר רציני לכל מיני חבר'ה עם פחדים רציניים לפני הגיוס- לא זאת הכוונה. אבל זאת הייתה סטירת לחי רצינית למי שהתגייסה מורעלת ושירתה במלוא הכוונה והרצינות האפשרית.
 

SpiritCrusher

New member
לכל אלה שמדברים כאילו היו שם כבר.

אין לכם מושג מה הצבא ייעשה כדי לא לקחת אחריות על חייל עם מצב רפואי רעוע. גם לי נגרם נזק כלשהו במהלך השירות, שירות לא קרבי לחלוטין, לקח למעלה משנה לאבחן ולתת טיפול. אח"כ - אוטומטית 24 לחמישה חודשים, ולפני כחודש נאבקתי כמעט בשיניים כדי לחזור לתפקיד. אז אנא, עד שלא תעמדו במקומו של מישהו אחר - אל תמהרו לשלול ולשפוט.
 
למעלה