אז היה Everesting בנס-הרים, ביום ראשון הקרוב בחרמון

Infin1ty

New member
אז היה Everesting בנס-הרים, ביום ראשון הקרוב בחרמון

ויש גם הפתעה לסוף יולי - תחילת אוגוסט (רמז: לא בארץ)
ביום ראשון אעשה Everesting בחרמון, כ 6 עליות מהגושרים עד לבובה החמודה שם למעלה :), לא תיכננתי את ה Everesting הנ"ל, כשראיתי כשכל קהילה ה Everesting מתגייסת למען נפאל בשיתוף פעולה עם More Than Spor ו Strava לא הרגשתי בנוח לא לעשות אחד משלנו - בישראל.
מוזמנים לקרוא את הפוסט שלי בפייסבוק שלי (פומבי)
 

ariasdo

New member
וואו בקיץ האתגר גדול יותר - יש מצב שאתה עולה לפי רגש הכוונה

ללא מד וואטים או שזה כלי חיוני ביותר לדעת כמה אנרגיה להוציא , ואך לשמור על הקצב והכוח ולא לבזבז וואטים .

אך מסתדרים עם מים אוכל תיקונים וכו',- יש לך גיבו / עזרה מאחור .

אין ספק שזה אתגר שיכנס לגינס עם 3 פרמטרים

פרמטר ראשון
- טיפוס לגובה האוורסט ( 6 פעמים החרמון )
פרמטר שני - עיתוי האתגר בעיתי קצת מזג אוויר קיץ ( את 27 נס הרים עשית בסוף חודש אוקטובר)
פרמטר שלישי - הטיפוס על קרנאק דאבל ולא על קומפקט הסיבה ידועה וברורה לי ( נראה מי יודע למה )
.
מאחל לך הצלחה .

אריה סדובניק
 

Infin1ty

New member
אני אוהב את הקיץ :)

למזלי, המזג האוויר פחות משפיע עליי, אני מעדיף חום מאשר הקור שהיה לי בנס-הרים לקראת ערב.
יש כאלו שעושים את זה בלי מד וואטים, מבחינתי זה כלי הכרחי בשבילי מהסיבה הפשוטה, אני לא מכיר מספיק את החרמון בשביל לדעת לעשות לעצמי פייסינג נכון על מנת לעמוד בלוחות הזמנים שלי, בנס-הרים אני יודע בדיוק בכמה אני אסיים את העליה בהתאם לנק' ציון בדרך.
לגבי מים ואוכל, יהיה לי תמיכה מהעליה השניה\שלישית עם רכב וגם עזרה מהמתחם בגושרים, אני מתכנן למזער את העצירות, מקסימום 5-10 דקות להחליף בגדים אם יהיה צורך.
&nbsp
לגבי הקראנק, עברתי מ SRM ל Pioneer, ועל הדרך גם החלפתי לקראנק דורה אייס 9000, החלטתי בינתיים ללכת על קונפיגורציה של mid compact, כלומר 36-52 וקסטה של 11-28, כנראה לקראת ה Everesting שאני מתכנן באיטליה (רמז
) אני אחליף ל 34-50.
&nbsp
אגב, אני אחרי 8 ימי אימונים באיטליה שבהם רכבתי וטיפסתי המון, ככה שאני חושב שאני מוכן, למדתי המון ממה שעשיתי בנס-הרים, וזו גם הכנה מושלמת בשבילי לקראת האתגר שאעשה באיטליה.
&nbsp
המון תודה :)
 

nachshon4

New member
יש לי הרגשה

ש-6 פעמים החרמון פחות קשה מנס הרים.
פחות שינויי קצב, שיפוע יותר מתון בממוצע.
בהצלחה בכל מקרה....
 

Infin1ty

New member
כן ולא

הכן הגדול זה שהפקתי המון לקחים מהאתגר בנס-הרים, עשיתי שם המון טעויות מלחץ והתרגשות.
הכן היותר קטן, זה קצת יותר "קל", אבל הלא זה שאני לא מספיק מכיר את החרמון כמו שאני מכיר את נס-הרים, התאמנתי שם כבר כמה פעמים ואני אוהב את האיזור, אבל אין לי מספיק ק"מ שם.
&nbsp
ועוד משהו שלמדתי דרך האתגר בנס-הרים, בשלב מסוים, כמשמתקרבים לאיזור ה 6000 מטר מצטבר, הראש הוא מה שקובע, ברגע שעוברים את הנק' הזו, הכל נהיה יותר "קל".
&nbsp
המון תודה
 
באתר אחר כתוב שאתה מתכנן לרכב במשך 16 שעות

360 ק"מ(30 עליה, 30 ירידה, רובנו מכירים את הדרך). להערכתי יש בישראל לפחות 10 רוכבים שיכולים לרכב את המסלול אבל מעט יכולים להתקרב למהירות שאתה מתכנן לבצע אותו. האם יש מגבלות זמן בEVERESTING? כמה זמן מותר או סביר לקחת להפסקות?
בכל מקרה בהצלחה.
 

Infin1ty

New member
ניתוח מדויק


ואתה היחידי ששם לב לזה מלבד אלו שדיברתי איתם ואמרתי להם שזה לא הולך להיות Everesting רגיל, אלא הפעם יש לי הגבלת זמן.
ב Everesting אין הגבלת זמן, אתה יכול לקחת כמה הפסקות שאתה רוצה, החוק אומר שאסור לך לישון, החוק גם אומר שאתה צריך לסיים מאיפה שהתחלת.
בנס-הרים עשיתי המון המון טעויות, את אותם טעויות רשמתי כיומיים אחרי על דף, כל עוד זה טרי והפעם אני חכם יותר.
החרמון זה לא נס-הרים, את נס-הרים אני מכיר בכל שעה אפשרית ותרתי משמע, גם אני יכול לרדת בעיניים עצומות את הירידה, את החרמון לא, ההסכם שהיה לי עם המאמן שלי צחי בויגן זה שאם נוצר מצב שאני יורד כשיש חושך, הוא מעלה אותי לרכב ופה נגמר ה Everesting (וכנראה לא בהצלחה).
&nbsp
תודה רבה :)
&nbsp
&nbsp
 
התלבטתי מאוד אם להוסיף אבל

לרדת יותר ממטרים בודדים בעיניים עצומות נראה לי מוגזם לגמרי - אני מקווה שהגזמתה בניסוח, לא רוצה להעלות כאן שוב את הדיון על הגבול בין מאמץ לפציעה אפרופו כשלונו השני של חנוך רדליך לסיים את הטור דיוויד(שטח)בו נטלתה גם אתה חלק אבל עד כאן! להערכתי יש לך זמן להוסיף פנס חזק שיפתור את הבעיה או להשתמש בפנסי רכב ליווי וכך לצאת מהפינה.
גם אם תצליח לבצע את זה ב18 שעות תראה בעייני מטפס מעולה.
 

Infin1ty

New member
אנחנו עדיין מנסים להשיג אישור לעלות עד הרכבל העליון

ובאם זה יתאפשר זה יפתור הרבה יותר דברים.
אבל לרדת בחושך לא יקרה, עם פנס בלי פנס, זה סיכון מיותר מבחינתי.
 

ariasdo

New member
כדי לרכב בשעות האור וללכת על בטוח היה צריך להתחיל מהפניה

לשניר עד הבובה זה 25 ק"מ זה היה מקטין את סה"כ המרחק ל 300 ק"מ במקום כמעט 360 ק"מ
מבחינת גובה מהפניה לשניר עד הבובה יש 1500 מ' הפרש זה היה נותן את הגובה של 9000 מ'

זה היה חוסך את הקטע המישורי של כ 10 ק"מ משניר לגושרים ובחזרה . והיה נותן עוד זמן להפסקות ביום חם .

מקווה מאוד שיצליח לעמוד גם במשימת רכיבה בשעות היום אחרת זה לפי מה שכתב
המאמן מעלה אותו לרכב ופה נגמר ה Everesting (וכנראה לא בהצלחה).

לדעתי אם זה יהיה המצב זו טעות טקטית בבחירת נקודת ההתחלה הגושרים .
נקווה שיאשרו לו את הטיפוס לעליון .


אני חשבתי שהוא ירכב את הסיבוב האחרון רומנטי לאור פנסים כמו שרכב בנס הרים .

אם יהיה לך נתונים תעדכן .

אריה סדובניק
 

orend

New member
כל הכבוד לארז - ממתין לעדכונים מהשטח!

ליוויתי את ארז היום בעלייה הרביעית, ובירידה חזרה אל חניון גן הצפון (הגושרים).
התנאים היום היו מאוד לא פשוטים. החל משעות הצהריים המוקדמות, הטמפרטורות
בעמק עברו את ה 30 מעלות, עם מעט עננות, כך שהייתה חשיפה ישירה.
הרוח גם לא היה ל"טובת" הרכיבה - ממג'דל שמס הייתה רוח פנים/צד חזקה מאוד,
ובעמק רוח מערבית (מכיוון מערב...) כך שכמעט לא היה ניתן לנוח בירידה.
על זאת היו נסיבות בטחוניות בחרמון שהבנתי שגררו עיכוב.
כך זה החרמון, הר לא סלחן במיוחד. על הנייר נראה "קל" לטיפוס
אך התנאים משתנים שם במהירות ובאופן לא צפוי, לפעמים במהלך אותו היום!
אני מקווה שארז הצליח לסיים לפחות את העלייה החמישית.
בכל מקרה, הייתה חוויה לראות אותו בפעולה. הוא חזק מנטלית בצורה
בלתי רגילה, יודע להתאושש מהר ברגעי קושי, וכמובן בכושר מדהים.
הנה שתי תמונות, ויש גם סרטון נחמד (איך מעלים?).
שלכם,
אורן.



 

Infin1ty

New member
תודה רבה על העזרה בעליה הרביעית

כל מי שבא, עזר ותמך לא מבין כמה עזרה זה נותן, למרות שהייתי מנותק כי הייתי מרוכז, זה מחמם את הלב.
 

Infin1ty

New member
אתה צודק

והבעיה שלי הייתה שהלכתי לפי שעון אחד, שכנראה יש לי בו בעיה בברומטר, בעליה השנייה, הבנתי שאולי עדיף לעשות פרסה בקטע מוקדם יותר, הבעיה שלפי השעון של הפיונייר ההפרש גבהים הראה לי 180 מטר, כלומר, הייתי מאוד גבולי.
הגארמין הראה אחרת (רק שהוא היה בכיס).
למדתי המון, גם אני חושב שעברתי פה שלב בבגרות, החלטתי לפני זה שאת הירידה אני לא יורד בלילה, משלל סיבות, ביטחוניות בעיקר, המאמן שלי צחי בויגן, נתן לי להחליט אם אני רוצה בכל זאת לרדת, הוא אמר לי שהוא פה איתי כל הזמן, וזו החלטה שלי בלבד.
במהלך העליה החמישית, החלטתי שאני לא במצב שקול ושפוי לקבוע החלטה כזו, ואמרתי לעצמי שאם לפני זה החלטתי שלא, אז לא.
עדיף היה לא לסיים עוד עליה מאשר שהייתי יורד את הירידה בחוסר ביטחון אישי שלי.
&nbsp
אני חושב שמתישהו אחזור לשם, רק הפעם אני אתכנן נכון יותר :)
&nbsp
תודה רבה!
 

Infin1ty

New member
עכשיו בדקתי

הרכבל התחתון נמצא בערך ב 1640מ' מעל פני הים, הנק' יציאה שלי מהגושרים נמצאת באיזור ה 120מ', כלומר 1520מ', תוסיף לזה עוד כ 15מ' מצטבר בערך שיש בירידיה (הגבעות בירידה גם נחשבות), סה"כ כ 1535מ' מצטבר.
1535 כפול 6 = 9210 מ'
כיוון שחלק מהחוקים ב Everesting זה לבחור סגמנט מוכר או לחלופין תחילתה של עליה שמוכרת ל"מקומיים" המקום היחידי שיכלתי לבחור זה איזור שניר (או העץ בחורשת טל שזה סה"כ כ ק"מ מהגושרים ככה שהעדפתי את הגושרים) שזה בערךכ 280מ' מעל פני הים, 280-120 = 160, 160 כפול 6 זה 960.
שזה אומר שלא היה יוצא לי Everesting.
אגב, אחת ההמלצות הכי חשובות שיש בחוקים של ה Everesting זה לא לקחת סיכונים בנושא של החישוב, היה בעבר אנשים שהיו חסרים להם מטרים בודדים וזה לא היה נחשב Everesting.
&nbsp
&nbsp
 

ariasdo

New member
בהנחה שמדובר בגובה מצטבר גם כתוב בתגובה שלך - משניר עד הבובה

יש בין 1500מ' - 1520 מ' גובה מצטבר ..

אבל אם מדובר בהפרש הגבהים לפי מיפוי ישראל בסטיה של מטרים בודדים
הפניה בשניר בגובה 217 מ' מעל הים .
סוף הכביש לפני הבובה זה 1650 מ' מעל הים
שזה אומר הפרש הגבהים זה כ 1433 מ' וזה לא מספיק .

לאורך הדרך יש כ (87 מ' - 67 מ' ) גובה יורד מצטבר שזה לא הרבה על 25 ק"מ .

אם זה גובה מצטבר אז זה נחשב Everesting
אם זה הפרש הגבהים זה לא נחשב Everesting

אלו נתונים שידועים לי הרבה שנים ועשרות פעמים ממדתי זאת בעבר
בתחית העשור הקודם זה היה הטיול הקבוע אישתי היתה ממתינה במתחם של מפל סער
הייתי יורד לפניה משניר ועולה משם .

אריה סדובניק
 

Infin1ty

New member
איפה אתה רואה שיש משניר עד לבובה

1500מ' מצטבר?
בדקתי עם 2 שעונים שונים וזה לא המצב (גם לפי מפות וגם לפי Elevation Correction)
אולי אני טועה והאמת, אשמח להיות טועה, כי זה יסדר לי את הפעם הבאה שאנסה לעשות את זה שם רק אין לי כרגע סימוכין למה שאמרת.
 

ariasdo

New member
במידה שגובה מצטבר מקובל - אז יש לך בונוס נוסף של כ 500 מ'

לפי הגרף יש כ 90 מ' גובה מצטבר יורד לאורך 25 ק"מ מי שניר עד הבובה
כלומר שאתה יורד אתה צובר זאת כגובה מצטבר עולה .
לפי האתר הזה נותן נתונים על הפרש הגבהים זה 1433 וזה גם דומה בשאר האתרים שמבוססים על גוגל מפות .
והגובה המצטבר זה כ 1527 מ'

כרגע אני בחופש ולא בעבודה ואין לי גישה לתכנות בתשלום , אבל גם מיפוי ישראל מראה הפרש גבהים די דומה .

לגבי הגובה המצטבר זה נע בין 65מ' -85 מ' וזה גם נראה לי הגיוני למרחק 25 ק"מ .כלומר כ 1500 מ' גובה מצטבר .
הסימון הכחול בגרף זה קטעים עם גובה יורד .

אריה סדובניק

 
למעלה