אז אם תוכלו להביע את דעתכם....

אז אם תוכלו להביע את דעתכם....

שלום לכולם פה. אני בחורה בת 18 וחצי ולומדת בתיכון/סמינר חרדי. הבית שלנו חרדי דתי. כלומר, הורים חוזרים בתשובה והילדים כולם במוסדות חרדיים. אני יצאתי משו אחר. עוף זר במשפחה. מאז ומעולם היו לי ויכוחים עם אמאשלי על כל נושא. כל מה שהיא אמרה, אני חשבתי הפוך. בגיל ההתבגרות החיים שלי הפכו לגהנום. כל יום רבנו על משו אחר, בעוד שבבצפר הסתרתי הכל, היה לי שם כיף והכל.. אבאשלי היה קרוע בין שתינו.תמיד ניסה לגשר ביננו אבל זה החזיק לא יותר משבוע, ושוב היינו מוצאות על מה לריב. היו תקופות שיותר לא היינו מסתדרות, המשך בתגובות
 

בת תורה

New member
אתן שוכחות שיש ניטור.היא בטח מחכה ל

אישור כדי שתוכל לכתוב חופשי.
 
המשך. סורי. הודעתי אושרה כרגע

והיו פעמים שחשבתי שכדאי לי לברוח ולשכוח מהכל. האחים שלי לא תמיד ידעו איך להגיב. אז זהו. אולי חלקכם יאמרו לי שזה טבעי שלא מסתדרים, אולי. עכשו, כשאני עומדת לסיים 12 שנות לימוד, אני מרגישה שזו הזדמנות שלי לשנות משו. להתחתן? אני רוצה. אמא שלי , כמובן, נגד. לאבא שלי לא כלכך אכפת. אבל אני עדיין לא בטוחה שזה מה שאני רוצה. הגעתי למסקנה שמה שאני רוצה זה, פשוט לברוח. ואולי חתונה זה הפתרון? ואני מפחדת להיות מסונוורת מידי וליפול לפח עם בחור לא יציב. ובכלל, אנילא יודעת אם מתאים לי שידוך או לו. אם שמתם לב, אני מבולבלת...
 

המיiחד

New member
תראי מתוקה..

קודם כל נעשה סדר בדברים.. על מה הייתן רבות? על נושא דת? צניעות? השקפה? לא היה נוח לך הדרך הדרך הדתית שבה גדלת? צריך שיותר תצמצמי על מה רבתן, וב, חתונה זה לא מקום מפלט! על זה צועקים כל גדולי ישראל.. לא מתחתנים כדי לברוח מהצרות, צרות צריך לפתור להתמודד להתחשל.. וזה בעצם הבניה והכרטיס כניסה לחתונה..
 

קליט

New member
מי שלא מסתדר עם ההורים/הורה שלו

אז לא מתאים לו שיתחתן עם בן זוג מתאים ??? . . . נראה לי שזה נושא כבד מכדי שאנחנו ניפתור אותו . אקרא לפסיכולוג של הפורום מיכאל בוקצ`ין שיפתור את הדילמה . מיכאל כתב לי פעם שאפשר לשלוח לו מסר והוא יגיע לכאן לענות תשובה .
 
אז כך

אני באמת אוהבת את הדת. עם כל מה שבה. אני חושבת שאין דבר יותר טוב מלהיות צמודים לדת, לחוקים ולהלכות. היינו רבות על דברים קטנים כגדולים. תמיד התנגחויות.על כלום. פשוט כי אני אוהבת צדק. וכואב לי לראות שלא תמיד זה כך. ב- אני יודעת שחתונה זה לא הפתרון לבעיות ושזה רק עלול להביא בעיות חדשות ל``ע! אבל אני לא מוצאת פתרון אחר. חבל לי להחמיץ הזדמנות ולחסוך מעצמי שנה של תאקלים איתה..
 

ארטיימר

New member
הבעיה זה לא

חוסר הסכמה, זה קורה בין אנשים, ותמיד יהיה. הבעיה איך פותרים חוסר הסכמה.. כל עוד שזה במקום של לריב על דברים קטנים וגדולים, אז זה ענין שיהיה גם במערכת יחסים עם הבעל.. ח"ו.. אז במקום להסתכל על זה כעל קושי, תראי את זה כהכנה לעתיד, איך את לומדת לפתור קונפליקטים נכון.. לא אומרת שזה קל, או שבכלל שיש תמיד פתרונות קסם, או פתרונות בלי קסם, אבל לפחות לדעת מה הכלים שיש לך, ומה את עושה איתם במקום להסתכל על השנה הזו כקשה, תבני ממנה את עצמך.. את נשמעת בחורה חכמה מאחלת המון הצלחה!
 
תודה..

זה תלוי באופי. אמא שלי היא לא קלה.. יש לנו אותו ראש. שתינו לא יודעות כלכך להרים ידים. וכשזה מתנגש, זה התוצאה.ואני לא מוצאת את עצמי. קשה לשנות אופי... אז ברור לי שאני לא יקח בעל עם אופי קשהכזה..
 
תנסי להתרכך.. אם לך קשה לשנות אופי

אל תנסי לשנות את האופי של אמך או לברוח ממציאויות..
 

המיiחד

New member
אוקיי..

אז את אוהבת צדק, ואמא שלך עשתה או אמרה דבר לא מוצדק, את אחת שמגיבה בהתפרצות? את מהירה לכעוס? אימפולסיבית? למה לא תעבדי על הקטע הזה מעכשיו? תחכי להזדמנות שאמא שלך מכעיסהאאותך ותעני לה ברוגע בשלווה, או שתגידי לה אני לא מסכימה איתך וזהו תלכי לחדר.. סורי אם אני נשמע קצת בוטה, אבל זה נשמע שאת גם מחכה לריב ומחכה להתגרות ולהשיב אש.. למה? למה? לא חבל..? כל דבר אפשר לפתור בנועם, בעדינות ברכות.. זה גם יעזור לך לחיי הנישואין, מה חשבת שעם בעלך לא יהיו לך ריבים? לכולם יש ריבים, השאלה איך יוצאים מהם, אם בדרך יפה או בהתפרצויות זעם וכעס.. שזה בד``כ נגמר בבית דין הרבני.. לא חבל? את נשמעת בחורה עם ראש בריא והגיוני, תעבדי על הדבר הזה, ואת תראי הצלחה בהמון תחומים בחיים המון! אני מאחל לך בהצלחההה
 
תשמע,

אני לא כזאת קטנונית שאחפש הזדמנויות לריב. מאסתי בזה. אני מתרחקת מזה ולא רק בבית. אבל מה לא ניסיתי, את כל הדרכים. אני מבינה לבד שאת אמא שלי אני לא יצליח לשנות. אבא שלי מסכים איתי אבל לא רוצה להביע את דעתו בגלוי. הוא מעדיף לא לומר כלום. מסכן. אז הבעיה תלויה בי. אבל הבעיה רק בבית! רק עם אמא!
 

המיiחד

New member
הבנתי..

אבל כמו שאמרתי.. את צריכה לדעת איך להתמודד עם האמא.. גם היא טועה.. זו לא הדרך לצעוק להכפיש ולהתרגז.. לא! את צריכה למתן את עצמך קצת, לחשוב עשר שניות לפני שאת מגיבה, תהיי יותר שקולה.. תגידי לעצמך לפני שאת משיבה, מה ייצא לי מזה בסוף אם אני אצעק עליה, מה? הרי רק נריב ונריב ובסוף אשנא אותה.. למה לי..? לכל בחור או בחורה קורים סיטואציות של כעסים וקונפליקטים עם ההורים, אבל תמיד צריך לדעת את מידת הכבוד של ההורים, תמיד צריך לענות ברוגע ובמתינות.. אין מה לעשות כך נגזר עלייך מלמעלה לתקן את מידת הכעס. . .
 
צודק.

לא תמיד זה מתבטא בכעסים בצעקות. לפעמים זה היה שתיקות במשך שבוע לכל היותר. הייתי בוכה המון. שנאתי אותה. עכשו טיפה יותר גדלתי ואני יכולה לצפות תגובות שלה, השלכות למעשיי.. ואיכשהו אני מצליחה , במעט אבל.אז לפי דעתך, אני צריכה כמה שפחות להכנס לה לעניים, ולא לחפש מפלט במקום אחר-?אגב,אני ממש מודה לכם על העזרה. אני פורקת משאות מהלב שלי..
 

קליט

New member
מה הנימוקים שלך כן להתחתן ?

ומה הן הלבטים שלך אם להתחתן עכשיו ? . . . את סגורה על הדרך שלך ביהדות ? . . . את נשמעת בחורה בוגרת ונבונה, אז למה אמא שלך חושבת שזה לא הזמן שתתחתני ? . . . היא הרי רוצה את טובתך מסתבר . . ??
 
ההורים תמיד רוצים בטובת הילדים שלהם

אפילו שזה לא תמיד נראה. אממ... חשבתי שאולי אם אני יתחתן, אני לא יהיה בבית, יהיה לי טוב בבית שלי, הפרטי, בלי שאמא שלי תהיה בשטח .יהיה לי תמרחב שלי. את השקט. נ.ב- אני חושבת שאני יציבה בדעות שלי בדת. כמעט ללא ספק.
 

קליט

New member
למה אמא שלך שתחיה חושבת

שאת עדיין לא מתאימה להיתחתן ? . . . (אולי כי עדיין לא סיימתם לריב ? . . . :) ) שיבולת, עכשיו ברצינות, יתכן גם שאמא שלך צודקת, ויתכן גם שהיא לא מאמינה שאת מספיק בוגרת כדי להתחתן והיא טועה וזה לא נכון !, וגם כתבת שאת באיזשהוא מקום חוששת להתחתן . . זה שאת חוששת שתיפלי בפח -זה לא סיבה לא להתחתן, זו סיבה להיזהר יותר עם מי מתחתנים ם ם .
 
למעלה