אזוביון (לבנדר) משחיר בחלק התחתון

רוּפֵן

New member
יופי של גינה, יופי של פינות...

ולגבי הלוונדר, לגזום בלי להסס... אפשר להשאיר כמה ענפים בודדים שיצמחו לגובה, ואת האחרים לגזום ו"לאוורר" את הצמח לאור. את התפרחות,הגזומות, לא לזרוק ! ליבש ולהכניס לשקית בד בתור "מבשם" לשרותים או לחדר ארונות.. וכו'
 
צרפתי תמונה של הלבנדר ואפשר לראות

שגם החלקים השחורים חשופים לשמש- ולמה בסוף כל הצמח משחיר ומת?
 

רוּפֵן

New member
הוא פשוט צפוף מדי...

דללי אותו ע"י גיזום של "שבילים" בתוך הגוש הצפוף הזה, כי הוא מאוד צפוף. או שלחילופין, חתכי חלק מהגוש והעביר למקום אחר - לחתוך עם גוש שורשים ! לאחר השתילה, לגזום חזק עד לגובה של כ 10 ס"מ.
 

רוּפֵן

New member
ישנם כמה וכמה זנים..

שכל אחד מהם, מתאים לאזור אחר, וכן יש בשוק, כל מיני הכלאות ביניהם. על זן אחד, אכן קראתי באיזה מקום שהוא "ירוק עד" ואילו אצל השכנים שלי, כמעט שלא נשארו עלים.. יערת הדבש , ססטרום לבן , נסיכת הלילה , ליל אל קאדר זנים נוספים: צסטרום ארגמני זן "סמיטי ביליי": צבע אדום בהיר ותפרחת גדולה יותר. צסטרום לילי: הפריחה בצבע צהוב לא בולטת ופחות משמעותית מצסטרום הארגמני. אבל הצמח ריחני מאוד, הריח הכבד והמתוק מורגש בשעות הלילה בלבד. צסטרום כתום: פורח בכתום, אינו נפוץ במשתלות וקשה להשיגו. צסטרום השני: הכלאה בין צסטרום ורוד לבין צסטרום מאוגד - ממדיו קטנים יחסית, הפריחה בצבע אדום חזק, התפרחת גדולה יותר, העלים גדולים והוא זקוק להשקיה בכמות מים גדולה יותר מצסטרום הורוד. (מתוך אתר ארגון לגננות ונוף בישראל)
 
אצלי גודל צסטרום לילי:

"הפריחה בצבע צהוב לא בולטת ופחות משמעותית מצסטרום הארגמני. אבל הצמח ריחני מאוד, הריח הכבד והמתוק מורגש בשעות הלילה בלבד"
 

רוּפֵן

New member
אצלי, לא ../images/Emo9.gif מספיק לי הריח שמגיע

מהצסטרום של השכנים, בערבי הקיץ... כמו 5 קילו של 'סוכריות דבש'...
 
אין כמו לשבת בחצר עם הריח הנפלא

הזה! אבל עדיין לא קיבלתי תשובה- הוא נשיר או לא? חולה או לא? על מה יכולים להצביע עלים צהובים? הצסטרום השני נראה יפה לכן נראה לי שזו לא נשירה אלא בעיה בצמח.
 

רוּפֵן

New member
כנראה שמדובר ב 2 סוגים שונים..

כל אלה שאני מכיר מהסביבה, נמצאים כעת בשלכת.
 

רוּפֵן

New member
../images/Emo124.gifטסונמי, צפנתי, שאלה בשבילכן

...אנ'לוידע...
 

טסונמי1

New member
צסטרום זקוק להרבה מים

אולי הפסקת להשקות כי נידמה היה שיורד גשם? בנוסף הוא די רגיש לקור את הלבנדר הורידי מימנו את העלים הנבולים -ורססי את החלק הפנימי עים סיסטאן
 

פאביאן

New member
תומכת באבחנה.

היה לי לוונדר בעציץ שהראה סימני מצוקה דומים, ועכשיו מתאושש יפה אחרי שהעברתיו החוצה לגינה. בעניין הצסטרום, גם שלי סבל מנשירה והצהבת עלים והיום כחודש וחצי אחרי העברה לכלי גדול יותר ודישון נראה ירוק, חזק ויפה מתמיד (טפו, טפו, טפו).
 

רוּפֵן

New member
לגבי הצסטרום....

כדאי מאוד להעבירו לאדמה, באיזו פינה נחמדה.. הוא גדל מהר לממדים של "עץ" ויכול לשמש, עם גיזום נכון, כ'סככה' נעימה ומוצלת.. מהר מאוד יגיעו אליו 'צופיות/יונקי דבש' לקנן שם.
 
שאלה - האם זה הזמן לייחר לוונדר?

הלוונדר שלי כוסה כולו ע"י הרוזמרין ולא טוב לו . אני לא אצליח להוציא את כולו מהאדמה כי יש המון שורשים חשבתי לייחר ממנו.
 

רוּפֵן

New member
נסי בזהירות.., לחתוך חלק מהצמח,

יחד עם גוש שורשים (הלוונדר מוציא שלוחות לצדדים). העבירי לעציץ עם אדמה מדושנת, הדקי את האדמה היטב והניחי במקום מואר וחמים. לא להציף במים - לשמור על אדמה מעט לחה. לגזום אותו בגובה של כ 10 ס"מ מפני האדמה.
 
למעלה