או"פ דרך מכללה - בעד או נגד

SilentWave

New member
או"פ דרך מכללה - בעד או נגד

אז מה דעתכם? האם עדיף ללמוד דרך האו"פ ישירות, או דרך מכללה (כגון מכללת רמת-גן). למה לשלם יותר למכללה וללמוד דרכה, ולא ישירות דרך המכללה? מה דעתכם?
 

sunset*

New member
מכללה...../images/Emo9.gif

אני לומדת במכללת ר"ג ... המפגשים מתנהלים בהנחייה מוגברת - תוספת של 205 ש"ח, שבעבורם מקבלים בד"כ כפול ממס´ השעורים שמתקיימים ללא הנחייה מודברת. כפול!!! מעבר לכך, שפעמים רבות גם ההנחיה המתוגברת, מתוגברת הרבה יותר, ומקבלים מס´ שיעורים גדול אף יןתר ממה שמוצע באו"פ. כמו כן, יש תירגולים, שיעורי חזרה, מרתונים לפני בחינות, בנוסף למפגשים הרגילים שמתקיימים. יש מערך ייעוץ אקדמי מאוד גדול ומקצועי, יש מזכירות מסודרת וכל הפניות נעשות ברמה אישית ! כמו כן.. יש כל מיני טריקים וטיפים שונים שבמזכירות מיידעים אותך לגביהם....ןלפעמים חוסכים כסף רב. מעבר לכך, כאשר חלה בעיה, והבעיה אכן מוצדקת.. ברוב המקרים המכללה מגבה אותך מול האונ´ הפתוחה. גמישות - יש לימודי בוקר/ערב/יום ששי.... מאחר ויש מס´ מאוד גדול של סטודנטים, יש הצע מאוד מאוד גדול של שעות וימים שניתן ללמוד בהם. אצלנו בר"ג זה ככה: בוקר: א´+ד´ או ב´+ה´ או ג´ או ו´ ... כמובן שיש גם קורסים חד שבועיים. ערב: א´+ג´ או ב´+ד´ או ג´+ה´, כנ"ל לגבי הקורסים החד שבועיים. הרבה פעמים יש גם קב´ מקבילות, שלומדות באותן שעות. במידה ואין אפשרות להגיע לשיעור, או שלא הבנת את חומר הלימוד....יש אפשרות להגיע במועדים אחרים שהקורס מתקיים ולהשלים את החסר. אני רוצה לציין דבר מאוד חשוב.... בסמס´ האחרונים היו הרבה בעיות באונ´ הפתוחה, וקורסים שנלמדים ישירות באו"פ לא נפתחו עקב חוסר בסטודנטים לקורסים האלה, או ששינו ימים ושעות....וכל זאת ברגע האחרון ממש לפני פתיחת הסמסטר. עוד דבר מאוד חשוב, מאחר ומכללה נחשבת למסגרת מסודרת ע"י האו"פ , אזי ניתן לקחת מס´ רב יותר של קורסים בסמסטר. בסמס´ הראשון של הסטודנט ניתן ללמוד 2 קורסים ו3 קורסים באישור יועץ. בשאר הסמסטרים ניתן ללמוד עד 4 קורסים. בסמסטר קיץ ניתן ללמוד קורס אחד, ו2 קורסים באישור יועץ. סטודנט חדש יכול ללמוד קורס 1 בקיץ, באישור יועץ. מרצים: אצלנו מלמדים רכזים של די הרבה קורסים. היתרון הוא בכך שהרכזים הם אלה שכותבים את הבחינות. מעבר לכך, לדעתי, המרצים טובים יותר, שכן המכללה "מצ´פרת" אותם, כמו כן, יש למכללה אפשרות וטו על מרצה שהיו תלונות רבות לגביו והוא לא ילמד שוב במכללה. אווירה - יש אוירה לימודית, יש מסגרת מאוד מסודרת , יש קמפוס יפה ומאיר פנים , ספריות, מעבדות מחשבים, קפיטריות, מגרשי חניה. מי שקשה לו ללא מסגרת, זה המקום בשבילו .... ומי שזה מאוד חשוב לו... זה קיים! יש דמי הרשמה חד פעמיים למכללה לכל התואר - 450 ש"ח. דמי מכללה שנתיים - 1890 ש"ח. ניתן ללמוד את שני הסמסטרים הגדולים, סתיו ואביב... אם תלמד בקיץ אתה זוכה לבונוס למעשה. במידה ואתה עושה הפסקה של סמסטר ולא לומד במקום אחר באונ´ הפתוחה, אזי הכסף ששילמת לא הולך לאיבוד, ואתה יכול לנצל את הסמסטר שנשאר לך כשתחזור. במידה ואתה לוקח באאחד הסמסטרים קורס אחד בלבד, אזי התשלום השנתי יהיה תקף לשנה וחצי. החל משנה רביעית אתה זכאי ל50% הנחה... בשנה חמישית 75% הנחה על דמי המכללה... ואם הגעת לשנה שישית ומעלה.....סכום סימלי של 250 ש"ח לשנה. במידה ונכנסת לשנה רביעית ומעלה, ונשאר לך מס´ קטן של קורסים לסיום התואר, אזי ישנה אפשרות לשלם דמי מכללה "פר" קורסים. תוספת של 300 ש"ח כדמי מכללה בעבור כל קורס שרוצים ללמוד. אז אם עושים חישוב כזה.... שבמכללה יש לך סיכוי גדול יותר להצליח , יש יותר שיעורים, תירגולים (חוסך כסף על שיעורים פרטיים וקורסים חוזרים), לדעתי גם מורים טובים יותר, אוירה לימודית, חברה תומכת ומסגרת מסודרת, מגרשי חניה ללא תשלום... לדעתי זה שווה, ובגדול....!!!
 
לא מסכימה בכלל

אני למדתי שנה במכללת רעננה וזה ממש לא נתן לי כלום, בגלל זה אני לא ממש מסכימה עם רוב היתרונות שציינת- לגבי מספר הקורסים שניתן לקחת בסמסטר- זה בדיוק כמו שאפשר לקחת גם לא דרך מכללה. כל העניין שיש יועצים וצוות מקצועי- את כל הפניות ניתן לעשות ישירות לאו"פ דרך הטלפון ואני לא רואה מה רע בזה. בקשר למרצים- אני לומדת הסמסטר בהנחיה רגילה ובשניים מתוך שלושת הקורסים שלי אני לומדת עם המרכזים. והתשלום, למרות שהראית כאילו זה כלום, זה כמו ללמוד עוד קורס בשנה, זה די הרבה. היתרון היחיד שיש במכללה, שלפי דעתי פוגע בסופו של דבר באילו שלא לומדים במכללה, הוא שיש קורסים מסויימים שפותחים בהנחיה מוגברת רק במכללות. אגב, יש את המכללה בפתח-תקווה, שלא צריך לשלם שם דמי לימוד והם מציעים מבחר די רחב של קורסים (אבל אין הרבה קורסים מתקדמים), יצא לי לקחת שם כמה קורסים, ממליצה.
 

sunset*

New member
אני לא יודעת איך זה ברעננה..

אני דיברתי על מכללת ר"ג.... לגבי מס´ הקורסים שניתן לקחת בסמסטר... זה לא כמו שניתן לקחת ישירות באו"פ. אלא אם כן את משיגה אישור מיוחד. ובמכללות לא נזקקים לאישור שכזה.
 
תרשי לי לחלוק עליך

אני מצטטת ומתקנת- "בסמס´ הראשון של הסטודנט ניתן ללמוד 2 קורסים ו3 קורסים באישור יועץ."- אני למדתי בסמסטר הראשון שלי 2 קורסים בלי שום אישור ואני מכירה מישהו שלמד 3 עם אישור (כן, ישירות דרך האו"פ). "בשאר הסמסטרים ניתן ללמוד עד 4 קורסים"- גם לא דרך מכללה נותנים לקחת 4 קורסים בלי שום אישור מיוחד, ו-5 עם אישור מיוחד. "בסמסטר קיץ ניתן ללמוד קורס אחד, ו2 קורסים באישור יועץ"- גם את זה כבר עשיתי- 2 קורסים עם אישור יועץ וקורס 1 בלי. טוב, אני מבינה שדי קשה לי להבהיר לך את מה שיש לי להגיד בגלל שאת לא מכירה משהו אחר ואת די "מכורה" למכללה.
 

sunset*

New member
אם כבר לצטט....

אז לצטט את כל ההקשר ולא את רק חלקו שמתאים לדבריך... מצ"ב קישורים ישירות לנושא , שימי לב להפרדה שעושים לגבי לימודים אינטנסיביים.... סטודנט ותיק , סטודנט חדש.
 

sunset*

New member
ויותר לא אגיב לדבריך בנושא...

לא מוצאת טעם לזה. _______________ נ.ב. אגרסיות את יכולה גם להוציא במקומות אחרים.
 

V a r d i t

New member
האמת היא...

שלי אין ברירה. באשדוד יש שלוחה אחת של האו"פ, והיא במכללה. אני צריכה להוסיף לכל קורס 230 ש"ח (!) ואני ממש לא רואה סיבה. למדתי שנה ראשונה בת"א- באליאנס ובתיכון חדש וזה היה בדיוק אותו הדבר. אז למה התוספת אין לי מושג.
 

אנדרי ז

New member
בעצם יותר מ-230 ש"ח

יש לא מעט קורסים שהייתי מעדיף לחסוך עליהם את דמי ההנחיה המוגברת, אבל עד כמה שידוע לי אין דבר כזה הנחיה רגילה במכללת אשדוד.
 
למעלה