אותיות כונן

אותיות כונן

נניח שיש לי דיסק קשיח אחד, המחולק לשני כרכים (כוננים לוגיים): c ו- d. אם אוסיף דיסק קשיח משני למחשב, וגם הוא יהיה מחולק לשני כרכים, האם הם יקבלו אוטומטית את האותיות e ו- f או שתיתכן חלוקה אחרת?
 

uriler

New member
ברגע שאתה יוצר את המחיצות

(בעזרת Fdisk או כל תוכנת ניהול אחרת) תוכל לקבוע את אותיות הכונן. יותר מכך, אתה יכול גם לשנות את אותיות הכונן בכל רגע נתון, רק זכור שתוכנות שמותקנות על מחיצות הנ"ל יפגעו כתוצאה משינוי הנתיב. לגבי השאלה השניה - לדעתי, קצת בעייתי לקשר להודעה ספציפית בפורום הנ"ל מכיוון שהוא בנוי בג'אווה, כאשר פתיחת/סגירת הודעה שם זזה פשוט פקודות של הצג/הסתר. אתה יכול שלאול בפורום "בוני אתרים", אבל לדעתי זה בעייתי קצת (אגב, המספר שמוצג זה מס' ההודעה).
 

Y. Welis

New member
לא ניתן עם FDISK, אלא רק עם מנהל

הדיסקים של 2000 ומעלה. בכל מה שקדם לה, כמו ME, דוס או 98', אין דרך לשלוט על אותיות הכוננים, אלא דרך תוכנה חיצונית כמו Letter Assigner.
 

uriler

New member
צודק ../images/Emo13.gif תודה על התיקון ../images/Emo13.gif

 

dannychn

New member
בעקרון : כן. ניתן לשנות את אות הכונ

אם אותיות הכונן אינן תפוסות (למשל ע"י כונן CD או כונן DVD) הדיסק החדש יקבל את האותיות שציינת. את אותיות הכונן (מלבד כונן C) ניתן לשנות על ידי : קליק ימני על "המחשב שלי" -> ניהול -> ניהול דיסקים, קליק ימני על המחיצה המתאימה ו"שינוי אות כונן".
 
למעלה