משרד התחבורה מתכנן להאריך את מסילת העמק לירדן
ואף למדינות המפרץ ואולי לעיראק בעתיד.
בשלב הראשון יהיה צורך להאריך את המסילה מבית-שאן למעבר הגבול,
עקב הפרשי הגובה יידרש תוואי מפותל, עלות מקטע זה מוערכת ב-3.5 מיליארד שקל.
לא יודע איך מגיעים למחירים האלה, הרי התגברות על הפרשי הגובה לא תהיה במנהרות אלא בתוואי מפותל.
מסילת העמק הנוכחית עלתה 4 מיליארד שקלים, והיא כוללת מבנה תחתון לשתי מסילות ומבנה עליון למסילה אחת.
בנוסף לכך, אני חושב שלא לוקחים בחשבון את הבעיות הדיפלומטיות מול ירדן,
הירדנים מאוד לא רוצים בקשר איתנו, והם עושים זאת בלית ברירה.
אם תהיה להם אפשרות, הם יעבירו סחורות דרך סוריה, במקום חיפה, אפילו אם המחיר גבוה יותר.
וזה בלי לציין את תשתית המסילות בירדן אשר תדרוש השקעות כספיות גבוהות.
משרד התחבורה: אור ירוק לפרויקט ״ממפרץ למפרץ״
מיזם הרכבת ממפרץ חיפה למפרץ הפרסי: מה האינטרס הסיני והאם מצרים תאשר?
ואף למדינות המפרץ ואולי לעיראק בעתיד.
בשלב הראשון יהיה צורך להאריך את המסילה מבית-שאן למעבר הגבול,
עקב הפרשי הגובה יידרש תוואי מפותל, עלות מקטע זה מוערכת ב-3.5 מיליארד שקל.
לא יודע איך מגיעים למחירים האלה, הרי התגברות על הפרשי הגובה לא תהיה במנהרות אלא בתוואי מפותל.
מסילת העמק הנוכחית עלתה 4 מיליארד שקלים, והיא כוללת מבנה תחתון לשתי מסילות ומבנה עליון למסילה אחת.
בנוסף לכך, אני חושב שלא לוקחים בחשבון את הבעיות הדיפלומטיות מול ירדן,
הירדנים מאוד לא רוצים בקשר איתנו, והם עושים זאת בלית ברירה.
אם תהיה להם אפשרות, הם יעבירו סחורות דרך סוריה, במקום חיפה, אפילו אם המחיר גבוה יותר.
וזה בלי לציין את תשתית המסילות בירדן אשר תדרוש השקעות כספיות גבוהות.
משרד התחבורה: אור ירוק לפרויקט ״ממפרץ למפרץ״
מיזם הרכבת ממפרץ חיפה למפרץ הפרסי: מה האינטרס הסיני והאם מצרים תאשר?