אורנשטיין- הגרא מגאליציה

dovo1

New member
אורנשטיין- הגרא מגאליציה

האם "גרא" פירושו- גאוננו, רבינו, אדונינו? אודה להתייחסותכם. בברכה דב אורנשטיין
 

Novartza

New member
הגר"א

כמו שחייקין ענה לך, "הגר"א" זה ראשי תיבות "הג'און ר'בי א'ליהו" ולא גאונינו וכו', אם תפרט לגבי איזה אורנשטיין מדובר (שם פרטי), ומאיזו עיר בגליציא, יתכן ואוכל לעדכן אותך בפרטים נוספים, בכל אופן, כנראה שהנ"ל היה חי אחרי תק"מ, שזה תקופת הגר"א מוילנא, ולאור התבלטותו קיבל את הכינוי "הגר"א מגליציא.
 

friend9

New member
הגר"א, במקרה זה,

קרוב לוודאי: הגאון רבי א...... (אברהם, אליהו, אהרון, וכו'). אם תואיל לפרט את ההקשר במלואו, אולי נמצא לך את הרב המבוקש.
 

Melitz

New member
אורנשטיין ללא כל קשר לגר"א המפורסם מוילנה (הגאון רבי אליהו), הרב המפורסם יעקב אורנשטיין, אב"ד ורבה של לבוב לפני כ-150 שנה נקרא גם הגאון רבי אורנשטיין ועקב כך הוצמדו לעיתים לשמו ראשי התיבות גר"א.
 

dovo1

New member
אגב, מה צריך לעשות כדי ש...

שמות המשפחה שאני חוקר יופיעו בכל תגובה שלי לפורום?
 

talia olav

New member
הכנס אל "עדכון כרטיס אישי" -

ומלא את הפרטים תחת "חתימה".
 

wow1

New member
הקש על שמך, עדכון כרטיס אישי, וערוך

את החתימה שלך. איל.
 

Novartza

New member
רשימת רבני אורנשטיין בגאליציא

ראשית אפתח בנשוא המדובר, רבי יעקב משולם בן רבי מרדכי זאב "הגדול" אורנשטיין, רבה של העיר לבוב (לעמברג), נקרא גם "הגר"א מגליציה", חתןרבי צבי הירש וואהל, ידוע בעולם התורני על שם ספריו "ישועות יעקב". רבי מרדכי זאב בן רבי יעקב משולם אורנשטיין, חתן רבי אפרים פישל מייזיש, רבי מרדכי זאב "הגדול" בן רבי משה אורנשטיין, כיהן ברבנות הערים קמינקא, ימפולי, סטנוב, ולבוב. רבי משה יהושוע השל בן רבי מרדכי זאב "הגדול" אורנשטיין, כיהן ברבנות בערים אובן-ישן, רדיויל, טרניגרד, ורוהטין, ידוע בעולם הרבני על שם ספרו "ים התלמוד". רבי צבי הירש בן רבי מרדכי זאב "הגדול" אורנשטיין, כיהן ברבנות בערים בריסק, ריישא, ולבוב, מחבר ספר "ברכת רצ"ה". אם תרצה עוד פרטים אשמח לעזור.
 
למעלה