אורחת מודאגת עם שאלה

מאיו

New member
אורחת מודאגת עם שאלה

באיזה גיל התחלתם לחשוד שיש בעיה עם הילד? הבת שלי בת שנה וחודש, האם כבר עכשיו אפשר לזהות הפרעה או שבגיל הזה פוטרים הכל בזה שהיא צעירה מאד?
 
אספר לך משהו..

הבן שלי כיום בן 6 אובחן בגיל 5 כסובל מ ADHD לי היו כבר תמרורי אזהרה בגיל מאוד קטן, כבר בגיל שנה הילד לא רצה לשבת בעגלה, היה צורח סתם ככה פתאום, הרופאה אמרה לי שהוא צורח כי הוא מגלה את הקול שלו ב ו ל שי ט!! תמיד רצה להשתולל אף פעם לא לשבת במקום אחד..סימנים אלו אינם בהכרח הגורמים ל ADHD לעניות דעתי את צריכה להיות עם היד על הדופק עוד מוקדם מכדי שתהי מודאגת, לפניך ולפני ביתך עוד המון שנים.. שיהיה בהצלחה..
 

regi n

New member
שמים לי - תארת את שני הבנים שלי...

יש לי שני בנים, הבכור בן 7 והקטן בן שנה ותשעה חודשים. הגדול מאובחן מגיל 4 כ-ADHD, אבל אנחנו ידענו מהיום הראשון שהוא נולד (תינוק עצבני, צורח, לא ישן ימים ולילות). הקטן אובחן לאחרונה (קטן, קטו אבל ממזר גדול) כסובל מעודף תחושתיות שגורמת לו להתנהג כאילו תקעו לו מנוע טורבו בטוסיק. ממה שאני הבנתי רוב בעיות התחושה "הופכות" בסופו של דבר ל-ADHD. אז לדעתי אפשר לראות דפוסי ADHD כבר בגיל ינקות. אבל מגדירים את זה בשם אחר. התחלנו ריפוי בעיסוק עם הקטן. בינתיים היו שתי פגישות, האמת לא התרשמתי שיש הרבה מה לעשות מעבר למה שאנחנו עושים כבר מהיום הראשון שהוא נולד, "לזרום" עם הילד ומה שטוב לו.
 
ברוכה הבאה,מאיו../images/Emo140.gif

גם אם נראה היה לנו מגיל דומה, אין אבחון ממשי לפני גיל 3 ומעלה. גם אז, האבחונים מדוייקים יותר בגילאים 5 ומעלה. חשוב להיות עם היד על הדופק, להפנות את תשומת לב רופא הילדים וכדו'. להיות מודעים ופתוחים לנושא, יעזור בהמשך.
 
לפי אחד המומחים שכתב פה

50% מהילדים שיש להם קשיים בקשב ובריכוז ,אינם עם add, וההתנהגויות עוברות עד גיל 4 בערך. לא מאבחנים לפני הגיל הזה. כן יש טיפולים ספציפיים לבעיות התנהגותיות/תחושתיות או משהו אחר, תלוי במה זה מתבטא אצלה. מצד שני - אמא שלי טוענת שאחי (ההיפראקטיבי) היה הרבה יותר פעיל כבר ברחם.
 

פרחיה2

New member
ואת הקטנה שלי בת השנתיים, אי אפשר

היה למדוד אפילו פעם אחת באולטרסאונד. היא כל הזמן זזה. וכשהייתי מחוברת למוניטור, 4 פעמים בין השבוע 40 ועד 42 ,וגם בלידה, אי אפשר לקבל את הדופק שלה באופן רציף. גם היום, יש לה בהחלט מנוע לא קטן בטוסיק. למרות שהיא ישנה מצוין.
 
לני גיל 3 לא חשדנו בכלום

הדר נולדה תינוקת משגעת כשמה כן היא ילדה יפיפוה מאוד רגועה ישנה לילה שלם בגיל חודשיים בגיל שנה הלכה למשפחתון והייתה הילדה המקסימה והקטנה בין כולם. הדבר היחיד שהבחנו בו שמשהו מוטרי לא בסדר הלכנו ליעוץ אצל רופא משפחה ואמרו שהיא איפוטונית, והתחלנו טיפול פזיוטרפיה. עד גיל שלוש חשבנו שהיא ילדה רגילה הבעיות התחילו בגיל 3 כשהחלה ללכת לגן ואז הבנו שיש איחור התפתחותי יחד עם קשיי קשב וריכוז.לפי מיטב הבנתי בגיל מאוד צעיר צריך להיות עם היד על הדופק אבל גם להזהר מלהסיק מסקנות חפוזות.
 
לדעתי ילד עם קשב וריכוז הוא עדיין

ילד רגיל ..מה זה חשבנו שהיא ילדה רגילה??? היא ילדה רגילה עם לקות מסויימת .. כמו שיש לקויי ראיה ..ילד שמרכיב משקפיים יש ילד שיש לו לקות בריכוז . תקנו אותי אם אני טועה .
 
תקראי שוב מה שכתבתי

כתבתי שהלקות היא לא רק כשב וריכוז יש דברים נוספים. וחס וחלילה שלא ישמע מדברי שילד שיש לו בעיות קשב וריכוז הוא ילד לא רגיל. בטח שלי לא מתאים להגיד את זה אני מאמינה שכל אחד הוא לא רגיל ושונה כולנו שונים אין אחד דומה לשני.
 

05 מיכל

New member
מאיו, לא ציינת מדוע את מודאגת

אם את רואה אצל בתך משהו ספציפי מדאיג - דברי עם רופא הילדים, ואם עדיין אינך שקטה בקשי התייעצות ב"התפתחות הילד". אבל האם את רואה משהו מסוים, או שאת חוששת רק בגלל המרכיב התורשתי? אם אינך רואה משהו מסוים אז כדאי חהיזהר מפחדי שווא. כמו שאמרו כאן אחרים - להיות ערנית זה טוב, אבל לא כדאי להיות מודאגת...
 
למרות כל מה שכתבתן חשוב להדגיש

שאצל חלק ניכר מהתינוקות הפעלתנים מדובר בטמפרמנט. היות שזהו פורום שמשתתפיו הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות סביר להניח שמרבית התשובות תהיינה שאכן שמו לב מגיל אפס לפעלתנות יתר, צרחות, קשיים בשינה וכיוצ"ב. שאלה דומה בפורום הורים אחר עשוייה להביא למגוון רחב של תשובות שונות, שעיקרן: "גם שלי היה כזה, עבר לו בגיל ארבע חמש"... המלצתי למאיו כקודמתי ולכן חוזרת על המשפט שאהבתי "ערנית זה טוב, אבל לא כדאי להיות מודאגת"...
 

רונתי

New member
אצלנו בדיוק ההפך מהרוב

עד גיל שנה וחצי, הילד המושלם- יושב שעות עם עצמו, משחק, יושב בשקט בעגלה ממש מלאך ואז, בגיל שנה וחצי, פתאום נעשה שובבון, חשבנו שזה בגלל שהוא התחיל ללכת לגן, אבל בגיל ארבע וחצי , בערך, הבנו שזה עמוק יותר מסתם שובבות, ובגיל חמש וחצי הוא אובחן.
 
למעלה