אופציות למחוננים ברמת-גן

מצב
הנושא נעול.

dd2002

New member
אופציות למחוננים ברמת-גן

אופציות למחוננים ברמת-גן
שלום, בננו סיים כיתה א', בבי"ס ברמת-גן. למותר לציין שנבהלנו לראות איך אחוז קטן כל-כך מיכולותיו בא לידי ביטוי בביה"ס - ועד כמה הדרישות הן נמוכות.. הילד אמנם לא "סבל" משום שנתנו לו לעבוד באופן עצמאי בחוברות מתקדמות משאר הכיתה, וחברתית היה לו טוב. אולם, אנו מוטרדים מה יהיה בעתיד. הבנו שבשנה הבאה - כיתה ב' מתקיימים המבחנים של מכון סאלד - אבל גם הבנו שברמת-גן אין אופצייה של יציאה יום בשבוע להעשרה - אלא רק אופציה של כיתת מחוננים. האם אכן כך? האם מישהו מכיר מהן האופציות העומדות בפני ילדים מחוננים ברמת-גן, והאם יש דברים שאינם תלויי-רשות מוניציפלית? תודה!
 
למרבה הצער,

אופציות למחוננים ברמת-גן
שלום, בננו סיים כיתה א', בבי"ס ברמת-גן. למותר לציין שנבהלנו לראות איך אחוז קטן כל-כך מיכולותיו בא לידי ביטוי בביה"ס - ועד כמה הדרישות הן נמוכות.. הילד אמנם לא "סבל" משום שנתנו לו לעבוד באופן עצמאי בחוברות מתקדמות משאר הכיתה, וחברתית היה לו טוב. אולם, אנו מוטרדים מה יהיה בעתיד. הבנו שבשנה הבאה - כיתה ב' מתקיימים המבחנים של מכון סאלד - אבל גם הבנו שברמת-גן אין אופצייה של יציאה יום בשבוע להעשרה - אלא רק אופציה של כיתת מחוננים. האם אכן כך? האם מישהו מכיר מהן האופציות העומדות בפני ילדים מחוננים ברמת-גן, והאם יש דברים שאינם תלויי-רשות מוניציפלית? תודה!
למרבה הצער,
לפחות בגיל הזה, אין דברים שאינם תלויי-רשות מוניציפלית. באשר לשאלתך, לא ידועה לי התשובה, נחכה למישהו אחר שיידע. שאלה - אם הוא לא סבל שם, ומבחינה חברתית טוב לו, ממה אתם מוטרדים? (נשאל לחלוטין מתוך מטרה להבין ולא לקנטר אם במקרה הובן אחרת
)
 

dd2002

New member
סיבות למוטרדות

למרבה הצער,
לפחות בגיל הזה, אין דברים שאינם תלויי-רשות מוניציפלית. באשר לשאלתך, לא ידועה לי התשובה, נחכה למישהו אחר שיידע. שאלה - אם הוא לא סבל שם, ומבחינה חברתית טוב לו, ממה אתם מוטרדים? (נשאל לחלוטין מתוך מטרה להבין ולא לקנטר אם במקרה הובן אחרת
)
סיבות למוטרדות
תודה נעה על התשובה המהירה הוא לא סבל, באמת משום שחברתית היה לו מאוד טוב (ולכן המחשבה שהאופצייה היחידה שקיימת לנו היא לעבור לבי"ס עם כיתת מחוננים מרתיעה אותנו) ומשום שיש לו קשר טוב עם המורה, מה שעשה את הכל לחוויה טובה, ועל כך אנו מאוד שמחים וברור לנו שהיה פה מזל גדול. אבל, בשיחת סוף שנה עם המורה, היא טענה שחבל עליו, שלמרות שבגלל שהוא "ילד טוב" הוא לא מפריע כשמשעמם לו - ברור שמשעמם לו, ברור שאין לו כל אתגר אינטלקטואלי, ורמזה שלאחר המבחנים שיתקיימו בכיתה ב' שנחשוב ברצינות על העברתו, משום שהמסגרת הנוכחית קטנה עליו במידות רבות. אם היתה אופציה רק ליציאה של פעם בשבוע, היינו שלמים איתה הרבה יותר, וזאת משום שבאמת חבל לנתק אותו חברתית. מקווים שענינו על שאלתך..ושוב תודה
 
אם חסר לו אתגר אינטלקטואלי בבי"ס

סיבות למוטרדות
תודה נעה על התשובה המהירה הוא לא סבל, באמת משום שחברתית היה לו מאוד טוב (ולכן המחשבה שהאופצייה היחידה שקיימת לנו היא לעבור לבי"ס עם כיתת מחוננים מרתיעה אותנו) ומשום שיש לו קשר טוב עם המורה, מה שעשה את הכל לחוויה טובה, ועל כך אנו מאוד שמחים וברור לנו שהיה פה מזל גדול. אבל, בשיחת סוף שנה עם המורה, היא טענה שחבל עליו, שלמרות שבגלל שהוא "ילד טוב" הוא לא מפריע כשמשעמם לו - ברור שמשעמם לו, ברור שאין לו כל אתגר אינטלקטואלי, ורמזה שלאחר המבחנים שיתקיימו בכיתה ב' שנחשוב ברצינות על העברתו, משום שהמסגרת הנוכחית קטנה עליו במידות רבות. אם היתה אופציה רק ליציאה של פעם בשבוע, היינו שלמים איתה הרבה יותר, וזאת משום שבאמת חבל לנתק אותו חברתית. מקווים שענינו על שאלתך..ושוב תודה
אם חסר לו אתגר אינטלקטואלי בבי"ס
אתם לא צריכים את יום ההעשרה, אתם יכולים להעניק לו מספיק מזה בעצמכם. אתם יכולים לשלוח אותו לחוגים בנושאים שהוא אוהב, לקנות לו חומרי קריאה מעניינים בתחומים שמעניינים אותו, משחקי מחשב, אינטרנט וכו' ואתם יודעים מה? לא חושבת שיש בכלל דבר כזה שאין אתגר אינטלקטואלי לילד סקרן. ילד סקרן כל זמן שלא מפריעים לו ומדכאים אותו לומד, הוא לא באמת יכול להמנע מכך... יום ההעשרה, לדעתי, אינו עליון מבחינה אינטלקטואלית בשום צורה על מה שאתם יכולים לתת. יום ההעשרה הוא סה"כ עוד חוג, חוג ארוך, חוג לא ממש ממוקד (ויש שיראו בזה יתרון ויש שחסרון), אבל חוג. היתרון שלו הוא מהבחינה החברתית ו...בכך שעבור רבים הוא יום של כיף במקום יום של סבל בבי"ס. הוא גם לא תחליף לבי"ס, אלא יותר כמו יום חופש מבי"ס. תחליף למסגרת הרגילה בה הבן שלכם נמצא היא באמת כיתת מחוננים. היתרון של כיתת מחוננים הוא לאו דווקא בלימודים המשודרגים, אלא בכך שהיא הופכת את הילד המחונן "הממוצע" להיות תלמיד כמו יתר התלמידים בכיתתו ובכך שכאשר הוא משתלב בלימודים פורמאליים ברמה המתאימה לו ניתן יותר לסגל הרגלי למידה ולאתר קשיים אפשריים. אבל כן, אין ספק שאם טוב לו מהבחינה החברתית היכן שהוא נמצא, המעבר הוא הימור.
 

E s t e b a n

New member
תוספת

אם חסר לו אתגר אינטלקטואלי בבי"ס
אתם לא צריכים את יום ההעשרה, אתם יכולים להעניק לו מספיק מזה בעצמכם. אתם יכולים לשלוח אותו לחוגים בנושאים שהוא אוהב, לקנות לו חומרי קריאה מעניינים בתחומים שמעניינים אותו, משחקי מחשב, אינטרנט וכו' ואתם יודעים מה? לא חושבת שיש בכלל דבר כזה שאין אתגר אינטלקטואלי לילד סקרן. ילד סקרן כל זמן שלא מפריעים לו ומדכאים אותו לומד, הוא לא באמת יכול להמנע מכך... יום ההעשרה, לדעתי, אינו עליון מבחינה אינטלקטואלית בשום צורה על מה שאתם יכולים לתת. יום ההעשרה הוא סה"כ עוד חוג, חוג ארוך, חוג לא ממש ממוקד (ויש שיראו בזה יתרון ויש שחסרון), אבל חוג. היתרון שלו הוא מהבחינה החברתית ו...בכך שעבור רבים הוא יום של כיף במקום יום של סבל בבי"ס. הוא גם לא תחליף לבי"ס, אלא יותר כמו יום חופש מבי"ס. תחליף למסגרת הרגילה בה הבן שלכם נמצא היא באמת כיתת מחוננים. היתרון של כיתת מחוננים הוא לאו דווקא בלימודים המשודרגים, אלא בכך שהיא הופכת את הילד המחונן "הממוצע" להיות תלמיד כמו יתר התלמידים בכיתתו ובכך שכאשר הוא משתלב בלימודים פורמאליים ברמה המתאימה לו ניתן יותר לסגל הרגלי למידה ולאתר קשיים אפשריים. אבל כן, אין ספק שאם טוב לו מהבחינה החברתית היכן שהוא נמצא, המעבר הוא הימור.
תוספת
בקטע החברתי - לא תמיד מעבר לכיתת מחוננים חייב לבוא יחד עם "קריעה" מהילדים בכיתה הקודמת. במיוחד אם הכיתה הקודמת היא כיתה "רגילה", כך שבסבירות גבוהה הילדים גרים יחסית קרוב זה לזה. אישית, כשעברתי לכיתת מחוננים שמרתי על קשר עם -כל- החברים שהיו לי מהכיתה הקודמת. הקשר נשמר במשך שנים רבות (עד אמצע-סוף התיכון כשפנינו לדרכים שונות). בקיצור, אפשר גם כך.
 
בוודאי.

תוספת
בקטע החברתי - לא תמיד מעבר לכיתת מחוננים חייב לבוא יחד עם "קריעה" מהילדים בכיתה הקודמת. במיוחד אם הכיתה הקודמת היא כיתה "רגילה", כך שבסבירות גבוהה הילדים גרים יחסית קרוב זה לזה. אישית, כשעברתי לכיתת מחוננים שמרתי על קשר עם -כל- החברים שהיו לי מהכיתה הקודמת. הקשר נשמר במשך שנים רבות (עד אמצע-סוף התיכון כשפנינו לדרכים שונות). בקיצור, אפשר גם כך.
בוודאי.
הימור מבחינת איך הוא יסתדר חברתית בכיתה. אמנם גם הקשר עם חבריו מהכיתה הקודמת עשוי להיות תחת הימור, אבל זה הימור שיותר קל לדעת מראש את תוצאותיו.
 

otn

New member
ברמת גן האופציה היא ביה"ס הילל בו

אופציות למחוננים ברמת-גן
שלום, בננו סיים כיתה א', בבי"ס ברמת-גן. למותר לציין שנבהלנו לראות איך אחוז קטן כל-כך מיכולותיו בא לידי ביטוי בביה"ס - ועד כמה הדרישות הן נמוכות.. הילד אמנם לא "סבל" משום שנתנו לו לעבוד באופן עצמאי בחוברות מתקדמות משאר הכיתה, וחברתית היה לו טוב. אולם, אנו מוטרדים מה יהיה בעתיד. הבנו שבשנה הבאה - כיתה ב' מתקיימים המבחנים של מכון סאלד - אבל גם הבנו שברמת-גן אין אופצייה של יציאה יום בשבוע להעשרה - אלא רק אופציה של כיתת מחוננים. האם אכן כך? האם מישהו מכיר מהן האופציות העומדות בפני ילדים מחוננים ברמת-גן, והאם יש דברים שאינם תלויי-רשות מוניציפלית? תודה!
ברמת גן האופציה היא ביה"ס הילל בו
יש כיתת מחוננים אחת בתוך שכבה רגילה. שמעתי שכיתה זו מושקעת מאוד מבחינה לימודית. קשר טוב עם המורה, זה מצויין אך יש לקחת בחשבון שהמורה תתחלף בסיום השנה הבאה. חשוב מאוד לדעתי אם יש לו קשר טוב עם מספר ילדים בכיתה. האם מעניין לו איתם ? האם משחק במשחקים שהם אוהבים ? ... מנסיוני, בני לומד ביום העשרה, יש עליות ויש ירידות. מסכימה עם נועה שניתן למצא אתגר אינטלקטואלי בכל מקום, אך עדיין יש 5-7 שעות להעביר בביה"ס וחלקן הלא מבוטל ברמה נמוכה לילדים אלה.
 
ברמת גן אכן מאבחנים את כל הילדים

ברמת גן האופציה היא ביה"ס הילל בו
יש כיתת מחוננים אחת בתוך שכבה רגילה. שמעתי שכיתה זו מושקעת מאוד מבחינה לימודית. קשר טוב עם המורה, זה מצויין אך יש לקחת בחשבון שהמורה תתחלף בסיום השנה הבאה. חשוב מאוד לדעתי אם יש לו קשר טוב עם מספר ילדים בכיתה. האם מעניין לו איתם ? האם משחק במשחקים שהם אוהבים ? ... מנסיוני, בני לומד ביום העשרה, יש עליות ויש ירידות. מסכימה עם נועה שניתן למצא אתגר אינטלקטואלי בכל מקום, אך עדיין יש 5-7 שעות להעביר בביה"ס וחלקן הלא מבוטל ברמה נמוכה לילדים אלה.
ברמת גן אכן מאבחנים את כל הילדים
בכתה ב' וכתות המחוננים הן מכתה ג' בבית ספר הלל, אבל אני יודעת גם בוודאות שילדים שלא עברו את האבחונים, או שהוריהם ויתרו על בית ספר הלל, יכולים מכתה ג' ללכת ליום העשרה, נדמה לי שבגבעתיים אבל אני לא בטוחה. מה שכן, בכל בית ספר רציני ויש כאלה לא מעט ברמת גן, היו בונים לבנך תכנית אישית המתאימה ליכולתיו עד שיגיע לכתה ג'. שווה לפנות ליועצת. אם תרצי תוכלי לכתוב לי במסר באיזה בי"ס מדובר ואולי אוכל ליעץ לך יותר לעומק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה