אופנים ברכבת - זה סוף הסיפור?

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
לעג לרש...

אופניים ברכבת - רעיון רע מאוד
אני נוסע מדי יום ברכבת כבר שנים ואני אומר לכם שזה רעיון רע ומאוד לא מוצלח מבחינה פרקטית. נסו לחשוב על כל אי הנוחות הכרוחה בכך: יום ראשון אביב ונעים. אתה מפדל להנאתך לתחנת הרכבת הקרובה בדרכך לעבודה. המאבטח עוצר אותך בכניסה לבדיקה ואתה נאלץ להעמיד את אופניך בפתח בעודך חוסם את הכניסה לכל הנוסעים המסכנים שמנסים להיכנס לתחנה ובכך יוצר פקק ענק בכניסה. לאחר מכן אתה נכנס לתוך התחנה ונאלץ לנווט את אופניך בין ההמון ההומה בתוך התחנה. כמו שחסמת את הכניסה לתחנה באמצעות רכבך הדו גלגלי, עכשיו אתה חוסם את הגישה למכונת הכרטיסים כמו שחסמת את פתח הכניסה. לאחר שקנית את הכרטיס הנכסף, המכשול הבא העמוד בדרכך הוא המחסום שמפריד בין לובי התחנה לרציף (זה שצריך להעביר בו את הכרטיס כדי לעבור לרציף). אתה מקלל מעמקי ליבך את האדם שהמציא את המתקן הזדוני הזה שכל כך לא מתאים למעבר עם אופניים. בזמן שאתה מתלבט איך לעזאזל לעבור את המתקן הזה עם זוג אופניים ההמון העומד מאחוריך כבר עצבני עליך (הם עוד זוכרים איך עיכבת אותם בפתח התחנה). לבסוף אתה פונה למאבטח הממורמר שיפתח לך את השער הקטן שליד המחסומים כדי שתוכל לעבור. לאחר ויכוח חסר תועלת של כמה דקות הוא לבסוף פותח לך את השער הקטן שבגלל רוחבו אתה נאלץ לעבור אותו עם האופניים תוך כדי הליכה הצידה. כעת אתה עושה דרכך ברציף ההומה והצפוף, מדי פעם נתקל שלא בכוונה באחד מההולכים והשבים עם האופניים שזורק לעברך קללה עסיסית. עתה אתה מדדה דרכך דרך המעבר התת קרקעי בדרך אתה עולה ויורד במדרגות שכל כך לא בנויות למעבר אופניים. כאשר מגיעה הרכת לרציף אתה מגלה כי קרונות הרכבת הם קרונות האסלניגן המיושנים (למי שלא יודע מדובר בקרונות עם דלתות לא חשמליות צרות מאוד שלמרגלותיהם מדרגות). במקרה הרע: אתה רואה שהקרון מפוצץ באנשים עד אפס מקום - גם במעבר - ואין שום סיכוי שתצליח לעלות לרכבת עם רכב דו גלגלי, ולפיכף אתה נאלץ לחכות לרכבת הבאה בתור רק כדי לגלות שגם היא מפוצצת עד אפס מקום כקודמתה. במקרה הטוב: אתה מצליח בקושי רב לעלות עם האופניים לרכבת.אם היה לך מזל ומדובר ברכת עם דלתות חשמליות ומעבר רחב אז יהיה לך אולי קצת יותר קל לעלות איתם לרכבת. אתה נכנס לקרון עם האופניים במעבר הצר (למי שלא יודע, המעברים ברכבות בישראל הם צרים, כמו גם מקומות הישיבה) וחוסם לחלוטין את המעבר בקרון. . הבחור עם עגלת המזון שמוכר דברי שתייה ומאכל במחירים מופקעים צועק עליך שתזיז את האופניים כדי שהוא יוכל לעבור ומה פתאום אתה עולה לרכבת עם אופניים. אתה נאלץ לנוע עם האופניים עד לקצה הקרון שם אתה חוסם את הכניסה לקרון. כאשר אתה מגיע סוף סוף לתחנה שלך אתה נתקל שוב בכל ה"מכשולים" שנתקלת בהם בכניסה: המעבר הצר ביציאה מהקרון, המדרגות במעבר התת קרקעי, המחסום ביציאה מהרציף, פתח הכניסה. כעת אתה נוסע לעבודה על מדרכה/כביש שאינם מותאמים לנסיעת אופניים תוך שאתה מקלל את הרגע בו החלטת לקחת את האופניים בעבודה, וכבר עכשיו אתה מיואש מהמחשבה שבדרך חזרה הביתה תאלץ לעבור שוב את הסיוט הזה של נסיעה עם אופניים ברכבת. לסיכום: אנשיים - רדו בבקשה מהרעיון הטפשי הזה של נסיעה עם אופניים ברכבת. זה רעיון רע מאוד, לא פרקטי ולא מתאים למדינה שלנו. יתכן שמי שהגה פה את הרעיון הזה לא נוסע ברכבת ולא מכיר את הבעיות הנלוות בנסיעה ברככת, או שראה בהולנד או במקום אחר אנשים נוסעים עם אופניים ברכבת, או שפשוט זה נראה לא רעיון נחמד ולא טרח לחשוב עד הסוף על ההשלכות הנובעות מהדבר. עברתי כאן על התגובות האחרות בפורום זה וכולן היו תגובות נלהבות. לא יכול להיות שאני היחיד שחושב שזה רעיון רע. אני שמח מאוד שרכבת ישראל אוסרת על נסיעה עם אופניים ברכבת שכן מהלך כזה יהפוך את הנסיעה ברכבת לסיוט בלתי נסבל.
לעג לרש...
תסלח לי, אבל הגישה הזאת מתאימה לאופי הדורסני והכוחני של החברה שלנו כלפי אנשים דלי אמצעים. לא ראיתי מישהו מתלונן על הרחבות הענקיות שנבנות בכל תחנת רכבת עבור אותם עצלנים שחייבים להגיע לרכבת במכוניתם הפרטית (כולל אותי, דרך אגב!). לא ראיתי התנגדות להפעלת שירות מוניות ואוטובוסים לתחנות הרכבת, עם כל הבעיות הלוגיסטיות הכרוכות בכך, ותוך התעלמות מהעובדה שרוב האוטובוסים המזינים נוסעים ריקים. גם לרוכבי האופניים מגיע להשתלב בתחבורה ציבורית. בכל העולם המערבי מכירים בהיותם חלק מגישה כללית של תחבורה ציבורית משולבת, המאפשרת החלפה נוחה בין אמצעי תחבורה על מנת להגיע בנוחות מירבית מדלת לדלת צוך ויתור על הרכב הפרטי. הדבר נחוץ במיוחד בארץ, כשרבות מתחנות הרכבת נמצאות בשולי הערים. כל הבעיות שהזכרת הן בעיות אמיתיות, שיש אפשרות לתקנן, על ידי השקעה לא מסיבית בתשתיות הרכבת. הבדיקה הבטחונית אינה צריכה להוות בעיה מעבר לבדיקה של בן אדם עם מזוודה שצפוי לנסוע לנתב"ג ברכבת בעוד כשנה. כנ"ל הנוסע של הקצאת שטחי מעבר נוחים ושערי כניסה/יציאה ייעודיים לנוסעים עם כבודה או אופניים. כך נהוג ברוב המערכות בעולם. ניתן להנהיג מחיר סמלי להסעה של אופניים, כמו שנהוג עבור מקומות שמורים. כמו שיש הקצאה של שטח לעגלות ילדים וכיסאות גלגלים, כך ניתן גם להקצות שטח לאופניים ברכבות. יתכן שבשלב ראשון רצוי למנוע הסעת אופניים בבוקר או בשעות הערב המוקדמות כשהרכבות מלאות, אבל מה ההתנגדות לכך בשאר שעות היום? אומנם הרכבת לא מתאימה כרגע, אבל זה לא רציונל מספק להתנגדות לרעיון.
 
אלן, אני מוריד בפניך את הכובע

לעג לרש...
תסלח לי, אבל הגישה הזאת מתאימה לאופי הדורסני והכוחני של החברה שלנו כלפי אנשים דלי אמצעים. לא ראיתי מישהו מתלונן על הרחבות הענקיות שנבנות בכל תחנת רכבת עבור אותם עצלנים שחייבים להגיע לרכבת במכוניתם הפרטית (כולל אותי, דרך אגב!). לא ראיתי התנגדות להפעלת שירות מוניות ואוטובוסים לתחנות הרכבת, עם כל הבעיות הלוגיסטיות הכרוכות בכך, ותוך התעלמות מהעובדה שרוב האוטובוסים המזינים נוסעים ריקים. גם לרוכבי האופניים מגיע להשתלב בתחבורה ציבורית. בכל העולם המערבי מכירים בהיותם חלק מגישה כללית של תחבורה ציבורית משולבת, המאפשרת החלפה נוחה בין אמצעי תחבורה על מנת להגיע בנוחות מירבית מדלת לדלת צוך ויתור על הרכב הפרטי. הדבר נחוץ במיוחד בארץ, כשרבות מתחנות הרכבת נמצאות בשולי הערים. כל הבעיות שהזכרת הן בעיות אמיתיות, שיש אפשרות לתקנן, על ידי השקעה לא מסיבית בתשתיות הרכבת. הבדיקה הבטחונית אינה צריכה להוות בעיה מעבר לבדיקה של בן אדם עם מזוודה שצפוי לנסוע לנתב"ג ברכבת בעוד כשנה. כנ"ל הנוסע של הקצאת שטחי מעבר נוחים ושערי כניסה/יציאה ייעודיים לנוסעים עם כבודה או אופניים. כך נהוג ברוב המערכות בעולם. ניתן להנהיג מחיר סמלי להסעה של אופניים, כמו שנהוג עבור מקומות שמורים. כמו שיש הקצאה של שטח לעגלות ילדים וכיסאות גלגלים, כך ניתן גם להקצות שטח לאופניים ברכבות. יתכן שבשלב ראשון רצוי למנוע הסעת אופניים בבוקר או בשעות הערב המוקדמות כשהרכבות מלאות, אבל מה ההתנגדות לכך בשאר שעות היום? אומנם הרכבת לא מתאימה כרגע, אבל זה לא רציונל מספק להתנגדות לרעיון.
אלן, אני מוריד בפניך את הכובע
הרי כל המגבלות שציינת, ניתנות לתיקון תוך "הנף יד". ולגבי המיקום בקרון, אפשר להגיד שאופנים ניתן להסיע רק בשעות השפל!
 

עומר M

New member
לא לעגתי לרש ולא התנגדתי לרעיון

לעג לרש...
תסלח לי, אבל הגישה הזאת מתאימה לאופי הדורסני והכוחני של החברה שלנו כלפי אנשים דלי אמצעים. לא ראיתי מישהו מתלונן על הרחבות הענקיות שנבנות בכל תחנת רכבת עבור אותם עצלנים שחייבים להגיע לרכבת במכוניתם הפרטית (כולל אותי, דרך אגב!). לא ראיתי התנגדות להפעלת שירות מוניות ואוטובוסים לתחנות הרכבת, עם כל הבעיות הלוגיסטיות הכרוכות בכך, ותוך התעלמות מהעובדה שרוב האוטובוסים המזינים נוסעים ריקים. גם לרוכבי האופניים מגיע להשתלב בתחבורה ציבורית. בכל העולם המערבי מכירים בהיותם חלק מגישה כללית של תחבורה ציבורית משולבת, המאפשרת החלפה נוחה בין אמצעי תחבורה על מנת להגיע בנוחות מירבית מדלת לדלת צוך ויתור על הרכב הפרטי. הדבר נחוץ במיוחד בארץ, כשרבות מתחנות הרכבת נמצאות בשולי הערים. כל הבעיות שהזכרת הן בעיות אמיתיות, שיש אפשרות לתקנן, על ידי השקעה לא מסיבית בתשתיות הרכבת. הבדיקה הבטחונית אינה צריכה להוות בעיה מעבר לבדיקה של בן אדם עם מזוודה שצפוי לנסוע לנתב"ג ברכבת בעוד כשנה. כנ"ל הנוסע של הקצאת שטחי מעבר נוחים ושערי כניסה/יציאה ייעודיים לנוסעים עם כבודה או אופניים. כך נהוג ברוב המערכות בעולם. ניתן להנהיג מחיר סמלי להסעה של אופניים, כמו שנהוג עבור מקומות שמורים. כמו שיש הקצאה של שטח לעגלות ילדים וכיסאות גלגלים, כך ניתן גם להקצות שטח לאופניים ברכבות. יתכן שבשלב ראשון רצוי למנוע הסעת אופניים בבוקר או בשעות הערב המוקדמות כשהרכבות מלאות, אבל מה ההתנגדות לכך בשאר שעות היום? אומנם הרכבת לא מתאימה כרגע, אבל זה לא רציונל מספק להתנגדות לרעיון.
לא לעגתי לרש ולא התנגדתי לרעיון
התגובה שלי לא הייתה בשום פנים ואופן דורסנית או כוחנית, ולא הייתה לי שום כוונה ללעוג לדלי אמצעים. אני בעצמי לא אדם עשיר (בניגוד לך, אין לי מכונית להגיע איתה לרכבת) ותלוי לחלוטין בשירותי התחבורה הציבורית. בסך הכל ציינתי שבמצב הנוכחי של הרכבת הרעיון של נסיעה ברכבת עם אופניים במצב הנוכחי של הרכבת הוא פתרון מאוד בעייתי מהרבה בחינות. הייתי מאוד שמח לראות ברחוב יותר אופניים ופחות מכוניות. בתור נוסע קבוע ברכבת הייתי שמח מאוד אם שירותי הרכבת בישראל היינו נראים כמו בהולנד או בשוויץ, הן מבחינת הנוחות והן מבחינת הדיוק. את האצבע המאשימה אתה צריך להפנות לרכבת ישראל ולא אלי (למרות שיש לציין שיפור בשירות הרכבות בשנים האחרונות).
 

alantan

New member
אני לא חושב שהתגובה הייתה כוחנית

לא לעגתי לרש ולא התנגדתי לרעיון
התגובה שלי לא הייתה בשום פנים ואופן דורסנית או כוחנית, ולא הייתה לי שום כוונה ללעוג לדלי אמצעים. אני בעצמי לא אדם עשיר (בניגוד לך, אין לי מכונית להגיע איתה לרכבת) ותלוי לחלוטין בשירותי התחבורה הציבורית. בסך הכל ציינתי שבמצב הנוכחי של הרכבת הרעיון של נסיעה ברכבת עם אופניים במצב הנוכחי של הרכבת הוא פתרון מאוד בעייתי מהרבה בחינות. הייתי מאוד שמח לראות ברחוב יותר אופניים ופחות מכוניות. בתור נוסע קבוע ברכבת הייתי שמח מאוד אם שירותי הרכבת בישראל היינו נראים כמו בהולנד או בשוויץ, הן מבחינת הנוחות והן מבחינת הדיוק. את האצבע המאשימה אתה צריך להפנות לרכבת ישראל ולא אלי (למרות שיש לציין שיפור בשירות הרכבות בשנים האחרונות).
אני לא חושב שהתגובה הייתה כוחנית
אלה רק הגישה שהיא לכאורה מייצגת. אם הכוונה שלך היתה שיש הרבה בעיות ליישם הסעת אופניים ברכבת כרגע, אזי אני מקבל טענה זאת ב-100%. אך זאת אינה סיבה להתנגד לנושא בתוקף (כפי שאולי הבנתי בטעות מההודעה שלך). אם יש דרישה לכך מצד ציבור נוסעים לא קטן, אזי צריך לראות מה נחוץ כדי לספק דרישה זו. בכל מקרה, אני לא רואה סיבה רצינית למה לא לאפשר לנסוע ברכבת עם אופניים בשעות השפל, גם כרגע. נ"ב: אני יכול להרגיע אותך - גם אני לא עשיר. התמזל מזלי שיש לי רכב חברה, ולכן כמעט ולא משתלם לי לנסוע בתחבורה ציבורית - נושא נוסף שדורש תיקון יסודי בארץ.
 

yblumann

New member
Bikes on the London Rail system

לעג לרש...
תסלח לי, אבל הגישה הזאת מתאימה לאופי הדורסני והכוחני של החברה שלנו כלפי אנשים דלי אמצעים. לא ראיתי מישהו מתלונן על הרחבות הענקיות שנבנות בכל תחנת רכבת עבור אותם עצלנים שחייבים להגיע לרכבת במכוניתם הפרטית (כולל אותי, דרך אגב!). לא ראיתי התנגדות להפעלת שירות מוניות ואוטובוסים לתחנות הרכבת, עם כל הבעיות הלוגיסטיות הכרוכות בכך, ותוך התעלמות מהעובדה שרוב האוטובוסים המזינים נוסעים ריקים. גם לרוכבי האופניים מגיע להשתלב בתחבורה ציבורית. בכל העולם המערבי מכירים בהיותם חלק מגישה כללית של תחבורה ציבורית משולבת, המאפשרת החלפה נוחה בין אמצעי תחבורה על מנת להגיע בנוחות מירבית מדלת לדלת צוך ויתור על הרכב הפרטי. הדבר נחוץ במיוחד בארץ, כשרבות מתחנות הרכבת נמצאות בשולי הערים. כל הבעיות שהזכרת הן בעיות אמיתיות, שיש אפשרות לתקנן, על ידי השקעה לא מסיבית בתשתיות הרכבת. הבדיקה הבטחונית אינה צריכה להוות בעיה מעבר לבדיקה של בן אדם עם מזוודה שצפוי לנסוע לנתב"ג ברכבת בעוד כשנה. כנ"ל הנוסע של הקצאת שטחי מעבר נוחים ושערי כניסה/יציאה ייעודיים לנוסעים עם כבודה או אופניים. כך נהוג ברוב המערכות בעולם. ניתן להנהיג מחיר סמלי להסעה של אופניים, כמו שנהוג עבור מקומות שמורים. כמו שיש הקצאה של שטח לעגלות ילדים וכיסאות גלגלים, כך ניתן גם להקצות שטח לאופניים ברכבות. יתכן שבשלב ראשון רצוי למנוע הסעת אופניים בבוקר או בשעות הערב המוקדמות כשהרכבות מלאות, אבל מה ההתנגדות לכך בשאר שעות היום? אומנם הרכבת לא מתאימה כרגע, אבל זה לא רציונל מספק להתנגדות לרעיון.
Bikes on the London Rail system
Alan, Bike riders are permitted but not encouraged to travel on the London Suberban Rail Network. The reson for that is overcrowding and that virtually all the new train stock built since the 1980s do not have much space for bikes- if any. You might be able to take your bike offpeak, but during peak hours there is no way bikers will take their bikes on the train. Some companies actulally ban bikes at peak. As for Intercity long distance travel: you can take a few bikes in the luggage car if there are any, but , again, there is not much space for them! So Israel rail is not unique in the wau it treats bike riders. Regards Yoram.
 

alantan

New member
רק זה חסר - שהרכבות שלנו תהיינה כמו

Bikes on the London Rail system
Alan, Bike riders are permitted but not encouraged to travel on the London Suberban Rail Network. The reson for that is overcrowding and that virtually all the new train stock built since the 1980s do not have much space for bikes- if any. You might be able to take your bike offpeak, but during peak hours there is no way bikers will take their bikes on the train. Some companies actulally ban bikes at peak. As for Intercity long distance travel: you can take a few bikes in the luggage car if there are any, but , again, there is not much space for them! So Israel rail is not unique in the wau it treats bike riders. Regards Yoram.
רק זה חסר - שהרכבות שלנו תהיינה כמו
באנגליה! בלי להעליב אף אחד, יורם (אני בריטי בעצמי), אני לא מסתכל על בריטניה בכלל או לונדון בפרט כדוגמא למצב האידיאלי של תחבורה ציבורית משולבת. יש לומר שזה מספר שנים שמנסים להנהיג סדר עדיפות חדש שם, ולהצטרף לשאר היבשת האירופית, אבל לאומה שהמציאה את הרכבת יש עדיין הרבה מה ללמוד משכנותיה הקונטיננטליים. (למרות שיש דברים רבים שפשוט מצויינים בתח"צ של לונדון.) ברור לי שבלתי אפשרי להסיע אופניים ברכבות הפרבריות של לונדון בשעות השיא, ולהנהיג תיקון כזה ברשת כה מסועפת וצפופה כמו של לונדון יקח שנים רבות. ברכבת ישראל, אם יש רצון, ניתן לשנות את התמונה די במהרה. אפשר להקצות משאבים לכך, וניתן גם לתכנן את המתקנים החדשים שבונים ואת הציוד שמזמינים בהתאם. בכל מקרה, באנגליה יש אפשרות לקחת אופניים כשהדבר ניתן, ואין איסור גורף כמו בארץ.
 

yblumann

New member
Bikes on the London Rail system

לעג לרש...
תסלח לי, אבל הגישה הזאת מתאימה לאופי הדורסני והכוחני של החברה שלנו כלפי אנשים דלי אמצעים. לא ראיתי מישהו מתלונן על הרחבות הענקיות שנבנות בכל תחנת רכבת עבור אותם עצלנים שחייבים להגיע לרכבת במכוניתם הפרטית (כולל אותי, דרך אגב!). לא ראיתי התנגדות להפעלת שירות מוניות ואוטובוסים לתחנות הרכבת, עם כל הבעיות הלוגיסטיות הכרוכות בכך, ותוך התעלמות מהעובדה שרוב האוטובוסים המזינים נוסעים ריקים. גם לרוכבי האופניים מגיע להשתלב בתחבורה ציבורית. בכל העולם המערבי מכירים בהיותם חלק מגישה כללית של תחבורה ציבורית משולבת, המאפשרת החלפה נוחה בין אמצעי תחבורה על מנת להגיע בנוחות מירבית מדלת לדלת צוך ויתור על הרכב הפרטי. הדבר נחוץ במיוחד בארץ, כשרבות מתחנות הרכבת נמצאות בשולי הערים. כל הבעיות שהזכרת הן בעיות אמיתיות, שיש אפשרות לתקנן, על ידי השקעה לא מסיבית בתשתיות הרכבת. הבדיקה הבטחונית אינה צריכה להוות בעיה מעבר לבדיקה של בן אדם עם מזוודה שצפוי לנסוע לנתב"ג ברכבת בעוד כשנה. כנ"ל הנוסע של הקצאת שטחי מעבר נוחים ושערי כניסה/יציאה ייעודיים לנוסעים עם כבודה או אופניים. כך נהוג ברוב המערכות בעולם. ניתן להנהיג מחיר סמלי להסעה של אופניים, כמו שנהוג עבור מקומות שמורים. כמו שיש הקצאה של שטח לעגלות ילדים וכיסאות גלגלים, כך ניתן גם להקצות שטח לאופניים ברכבות. יתכן שבשלב ראשון רצוי למנוע הסעת אופניים בבוקר או בשעות הערב המוקדמות כשהרכבות מלאות, אבל מה ההתנגדות לכך בשאר שעות היום? אומנם הרכבת לא מתאימה כרגע, אבל זה לא רציונל מספק להתנגדות לרעיון.
Bikes on the London Rail system
Alan, Bike riders are permitted but not encouraged to travel on the London Suberban Rail Network. The reson for that is overcrowding and that virtually all the new train stock built since the 1980s do not have much space for bikes- if any. You might be able to take your bike offpeak, but during peak hours there is no way bikers will take their bikes on the train. Some companies actulally ban bikes at peak. As for Intercity long distance travel: you can take a few bikes in the luggage car if there are any, but , again, there is not much space for them! So Israel rail is not unique in the wau it treats bike riders. Regards Yoram.
 

four seasons

New member
עכשיו תכתוב שוב את ההודעה...

אופניים ברכבת - רעיון רע מאוד
אני נוסע מדי יום ברכבת כבר שנים ואני אומר לכם שזה רעיון רע ומאוד לא מוצלח מבחינה פרקטית. נסו לחשוב על כל אי הנוחות הכרוחה בכך: יום ראשון אביב ונעים. אתה מפדל להנאתך לתחנת הרכבת הקרובה בדרכך לעבודה. המאבטח עוצר אותך בכניסה לבדיקה ואתה נאלץ להעמיד את אופניך בפתח בעודך חוסם את הכניסה לכל הנוסעים המסכנים שמנסים להיכנס לתחנה ובכך יוצר פקק ענק בכניסה. לאחר מכן אתה נכנס לתוך התחנה ונאלץ לנווט את אופניך בין ההמון ההומה בתוך התחנה. כמו שחסמת את הכניסה לתחנה באמצעות רכבך הדו גלגלי, עכשיו אתה חוסם את הגישה למכונת הכרטיסים כמו שחסמת את פתח הכניסה. לאחר שקנית את הכרטיס הנכסף, המכשול הבא העמוד בדרכך הוא המחסום שמפריד בין לובי התחנה לרציף (זה שצריך להעביר בו את הכרטיס כדי לעבור לרציף). אתה מקלל מעמקי ליבך את האדם שהמציא את המתקן הזדוני הזה שכל כך לא מתאים למעבר עם אופניים. בזמן שאתה מתלבט איך לעזאזל לעבור את המתקן הזה עם זוג אופניים ההמון העומד מאחוריך כבר עצבני עליך (הם עוד זוכרים איך עיכבת אותם בפתח התחנה). לבסוף אתה פונה למאבטח הממורמר שיפתח לך את השער הקטן שליד המחסומים כדי שתוכל לעבור. לאחר ויכוח חסר תועלת של כמה דקות הוא לבסוף פותח לך את השער הקטן שבגלל רוחבו אתה נאלץ לעבור אותו עם האופניים תוך כדי הליכה הצידה. כעת אתה עושה דרכך ברציף ההומה והצפוף, מדי פעם נתקל שלא בכוונה באחד מההולכים והשבים עם האופניים שזורק לעברך קללה עסיסית. עתה אתה מדדה דרכך דרך המעבר התת קרקעי בדרך אתה עולה ויורד במדרגות שכל כך לא בנויות למעבר אופניים. כאשר מגיעה הרכת לרציף אתה מגלה כי קרונות הרכבת הם קרונות האסלניגן המיושנים (למי שלא יודע מדובר בקרונות עם דלתות לא חשמליות צרות מאוד שלמרגלותיהם מדרגות). במקרה הרע: אתה רואה שהקרון מפוצץ באנשים עד אפס מקום - גם במעבר - ואין שום סיכוי שתצליח לעלות לרכבת עם רכב דו גלגלי, ולפיכף אתה נאלץ לחכות לרכבת הבאה בתור רק כדי לגלות שגם היא מפוצצת עד אפס מקום כקודמתה. במקרה הטוב: אתה מצליח בקושי רב לעלות עם האופניים לרכבת.אם היה לך מזל ומדובר ברכת עם דלתות חשמליות ומעבר רחב אז יהיה לך אולי קצת יותר קל לעלות איתם לרכבת. אתה נכנס לקרון עם האופניים במעבר הצר (למי שלא יודע, המעברים ברכבות בישראל הם צרים, כמו גם מקומות הישיבה) וחוסם לחלוטין את המעבר בקרון. . הבחור עם עגלת המזון שמוכר דברי שתייה ומאכל במחירים מופקעים צועק עליך שתזיז את האופניים כדי שהוא יוכל לעבור ומה פתאום אתה עולה לרכבת עם אופניים. אתה נאלץ לנוע עם האופניים עד לקצה הקרון שם אתה חוסם את הכניסה לקרון. כאשר אתה מגיע סוף סוף לתחנה שלך אתה נתקל שוב בכל ה"מכשולים" שנתקלת בהם בכניסה: המעבר הצר ביציאה מהקרון, המדרגות במעבר התת קרקעי, המחסום ביציאה מהרציף, פתח הכניסה. כעת אתה נוסע לעבודה על מדרכה/כביש שאינם מותאמים לנסיעת אופניים תוך שאתה מקלל את הרגע בו החלטת לקחת את האופניים בעבודה, וכבר עכשיו אתה מיואש מהמחשבה שבדרך חזרה הביתה תאלץ לעבור שוב את הסיוט הזה של נסיעה עם אופניים ברכבת. לסיכום: אנשיים - רדו בבקשה מהרעיון הטפשי הזה של נסיעה עם אופניים ברכבת. זה רעיון רע מאוד, לא פרקטי ולא מתאים למדינה שלנו. יתכן שמי שהגה פה את הרעיון הזה לא נוסע ברכבת ולא מכיר את הבעיות הנלוות בנסיעה ברככת, או שראה בהולנד או במקום אחר אנשים נוסעים עם אופניים ברכבת, או שפשוט זה נראה לא רעיון נחמד ולא טרח לחשוב עד הסוף על ההשלכות הנובעות מהדבר. עברתי כאן על התגובות האחרות בפורום זה וכולן היו תגובות נלהבות. לא יכול להיות שאני היחיד שחושב שזה רעיון רע. אני שמח מאוד שרכבת ישראל אוסרת על נסיעה עם אופניים ברכבת שכן מהלך כזה יהפוך את הנסיעה ברכבת לסיוט בלתי נסבל.
עכשיו תכתוב שוב את ההודעה...
ותחליף רוכב/ת אופניים בנכה על כיסה גלגלים, אפשר לפתור את כל הבעיות, ברגע שתהיה החלטה של הנהלת הרכבת, הם יבצעו שינויים, הכל בר פיתרון, רק החלטה. לגבי השכרת אופניים, זה עדיין לא מפותח אבל יש אפשרות לשכור אופניים בת"א, מעבר לכך חברת "אחוזות החוף" מתכננת פרוייקט השכרת אופניים באמצאות כרטיס אשראי זה חדש גם בעולם, קיים בכמה מדינות באירופה, האופניים מוצבות במיתקן, את/ה מעבירים כרטיס אשראי ומחוייבים על הזמן ששכרת, אם לא החזרת את האופניים תחוייבו בגין השכרת הזמן לפי תעריפים קבועים, אם החלטתם לסחוב אותם תחייבו בגין מחיר מלא של זוג אופניים. ועוד משהו נחמד שפועל באוניברסיטת ת"א, את/ה נגישים למיתקן, (ממש כמו עגלות סופר) מכניסים מטבע של חמש שקל ונוסעים ברחבי האוניברסיטה וכאשר מחזירים את האופנים, המטבע יוצא חזרה, זה עובד יפה וזה גם אטרקציה עובר תיירים ומבקרים.
 
בואו נעבור על הטענות שלך אחת, אחת..

אופניים ברכבת - רעיון רע מאוד
אני נוסע מדי יום ברכבת כבר שנים ואני אומר לכם שזה רעיון רע ומאוד לא מוצלח מבחינה פרקטית. נסו לחשוב על כל אי הנוחות הכרוחה בכך: יום ראשון אביב ונעים. אתה מפדל להנאתך לתחנת הרכבת הקרובה בדרכך לעבודה. המאבטח עוצר אותך בכניסה לבדיקה ואתה נאלץ להעמיד את אופניך בפתח בעודך חוסם את הכניסה לכל הנוסעים המסכנים שמנסים להיכנס לתחנה ובכך יוצר פקק ענק בכניסה. לאחר מכן אתה נכנס לתוך התחנה ונאלץ לנווט את אופניך בין ההמון ההומה בתוך התחנה. כמו שחסמת את הכניסה לתחנה באמצעות רכבך הדו גלגלי, עכשיו אתה חוסם את הגישה למכונת הכרטיסים כמו שחסמת את פתח הכניסה. לאחר שקנית את הכרטיס הנכסף, המכשול הבא העמוד בדרכך הוא המחסום שמפריד בין לובי התחנה לרציף (זה שצריך להעביר בו את הכרטיס כדי לעבור לרציף). אתה מקלל מעמקי ליבך את האדם שהמציא את המתקן הזדוני הזה שכל כך לא מתאים למעבר עם אופניים. בזמן שאתה מתלבט איך לעזאזל לעבור את המתקן הזה עם זוג אופניים ההמון העומד מאחוריך כבר עצבני עליך (הם עוד זוכרים איך עיכבת אותם בפתח התחנה). לבסוף אתה פונה למאבטח הממורמר שיפתח לך את השער הקטן שליד המחסומים כדי שתוכל לעבור. לאחר ויכוח חסר תועלת של כמה דקות הוא לבסוף פותח לך את השער הקטן שבגלל רוחבו אתה נאלץ לעבור אותו עם האופניים תוך כדי הליכה הצידה. כעת אתה עושה דרכך ברציף ההומה והצפוף, מדי פעם נתקל שלא בכוונה באחד מההולכים והשבים עם האופניים שזורק לעברך קללה עסיסית. עתה אתה מדדה דרכך דרך המעבר התת קרקעי בדרך אתה עולה ויורד במדרגות שכל כך לא בנויות למעבר אופניים. כאשר מגיעה הרכת לרציף אתה מגלה כי קרונות הרכבת הם קרונות האסלניגן המיושנים (למי שלא יודע מדובר בקרונות עם דלתות לא חשמליות צרות מאוד שלמרגלותיהם מדרגות). במקרה הרע: אתה רואה שהקרון מפוצץ באנשים עד אפס מקום - גם במעבר - ואין שום סיכוי שתצליח לעלות לרכבת עם רכב דו גלגלי, ולפיכף אתה נאלץ לחכות לרכבת הבאה בתור רק כדי לגלות שגם היא מפוצצת עד אפס מקום כקודמתה. במקרה הטוב: אתה מצליח בקושי רב לעלות עם האופניים לרכבת.אם היה לך מזל ומדובר ברכת עם דלתות חשמליות ומעבר רחב אז יהיה לך אולי קצת יותר קל לעלות איתם לרכבת. אתה נכנס לקרון עם האופניים במעבר הצר (למי שלא יודע, המעברים ברכבות בישראל הם צרים, כמו גם מקומות הישיבה) וחוסם לחלוטין את המעבר בקרון. . הבחור עם עגלת המזון שמוכר דברי שתייה ומאכל במחירים מופקעים צועק עליך שתזיז את האופניים כדי שהוא יוכל לעבור ומה פתאום אתה עולה לרכבת עם אופניים. אתה נאלץ לנוע עם האופניים עד לקצה הקרון שם אתה חוסם את הכניסה לקרון. כאשר אתה מגיע סוף סוף לתחנה שלך אתה נתקל שוב בכל ה"מכשולים" שנתקלת בהם בכניסה: המעבר הצר ביציאה מהקרון, המדרגות במעבר התת קרקעי, המחסום ביציאה מהרציף, פתח הכניסה. כעת אתה נוסע לעבודה על מדרכה/כביש שאינם מותאמים לנסיעת אופניים תוך שאתה מקלל את הרגע בו החלטת לקחת את האופניים בעבודה, וכבר עכשיו אתה מיואש מהמחשבה שבדרך חזרה הביתה תאלץ לעבור שוב את הסיוט הזה של נסיעה עם אופניים ברכבת. לסיכום: אנשיים - רדו בבקשה מהרעיון הטפשי הזה של נסיעה עם אופניים ברכבת. זה רעיון רע מאוד, לא פרקטי ולא מתאים למדינה שלנו. יתכן שמי שהגה פה את הרעיון הזה לא נוסע ברכבת ולא מכיר את הבעיות הנלוות בנסיעה ברככת, או שראה בהולנד או במקום אחר אנשים נוסעים עם אופניים ברכבת, או שפשוט זה נראה לא רעיון נחמד ולא טרח לחשוב עד הסוף על ההשלכות הנובעות מהדבר. עברתי כאן על התגובות האחרות בפורום זה וכולן היו תגובות נלהבות. לא יכול להיות שאני היחיד שחושב שזה רעיון רע. אני שמח מאוד שרכבת ישראל אוסרת על נסיעה עם אופניים ברכבת שכן מהלך כזה יהפוך את הנסיעה ברכבת לסיוט בלתי נסבל.
בואו נעבור על הטענות שלך אחת, אחת..
"המאבטח עוצר אותך בכניסה לבדיקה ואתה נאלץ להעמיד את אופניך בפתח בעודך חוסם את הכניסה לכל הנוסעים המסכנים שמנסים להיכנס לתחנה ובכך יוצר פקק ענק בכניסה." תשובה: אם תעמיד את האופנים, בצורה מקבילה לגוף שלך, אין בעיה. "לאחר מכן אתה נכנס לתוך התחנה ונאלץ לנווט את אופניך בין ההמון ההומה בתוך התחנה" תשובה: אם הצלחתי לנווט ביחד עם אחותי ביום ראשון בבוקר בתחנת מרכז עם מזוודות של שבוע ביקר משפחתי, מה זה אופנים, קטן עלי! "כמו שחסמת את הכניסה לתחנה באמצעות רכבך הדו גלגלי, עכשיו אתה חוסם את הגישה למכונת הכרטיסים כמו שחסמת את פתח הכניסה" תשובה: לא יקרה כלום עם תניח לשניה את אופנייך על הקיר הסמוך. "המכשול הבא העמוד בדרכך הוא המחסום שמפריד בין לובי התחנה לרציף (זה שצריך להעביר בו את הכרטיס כדי לעבור לרציף). אתה מקלל מעמקי ליבך את האדם שהמציא את המתקן הזדוני הזה שכל כך לא מתאים למעבר עם אופניים. בזמן שאתה מתלבט איך לעזאזל לעבור את המתקן הזה עם זוג אופניים ההמון העומד מאחוריך כבר עצבני עליך (הם עוד זוכרים איך עיכבת אותם בפתח התחנה). לבסוף אתה פונה למאבטח הממורמר שיפתח לך את השער הקטן שליד המחסומים כדי שתוכל לעבור. לאחר ויכוח חסר תועלת של כמה דקות הוא לבסוף פותח לך את השער הקטן" סתם שאלה: אם יש לך מעט היגיון, ולא הרבה, היית ניגש ישר לשער. ולענין הרוחב: סלח לי מאוד על צורת הדיבור אבל מה שאמרת זה שטויות במיץ עגבניות, אני רוכב מספיק זמן על אופניים, ואני יודע כבר "בעניים עצומות" את רוחבן, אני יכול להעביר אותן איתי ללא בעיה. "כעת אתה עושה דרכך ברציף ההומה והצפוף, מדי פעם נתקל שלא בכוונה באחד מההולכים והשבים עם האופניים שזורק לעברך קללה עסיסית" אם תשים לב, יש חוק לא כתוב (אולי זה רק בארץ?) שבו מדובר על עמידת האנשים במרכז הרציף, אני לא רואה כל בעיה לעמוד בקצה של הרציף, איפה שבד"כ ריק מאנשים.... "עתה אתה מדדה דרכך דרך המעבר התת קרקעי בדרך אתה עולה ויורד במדרגות שכל כך לא בנויות למעבר אופניים". נכון להיום, ויתקנו אותי המומחים, בכל התחנות יש מעלית רחבה ונוחה. לענין השינוע ברכבת: מה שכתבת זה שוב, שטוית במיץ עגבניות, אמנם בשעות העומס אתה אכן צודק, אבל ברוב שעות היום, הקרונות ריקים, ר"י אמנם לא מצטיינת במעברים רחבים, אבל ללא ספק, אני לא רואה כל בעיה להעביר לא בשעות העומס רכב דו"ג בקרונות הדאבל-דק. ורק משהו אחד לסיום: "כעת אתה נוסע לעבודה על מדרכה/כביש שאינם מותאמים לנסיעת אופניים ". המפשט הזה תמוה בעני, הרי רוב רוכבי האופנים בארץ לא כ"כ "נחים על זרי הדפנה" של שבילי אופניים, כך שבארץ אנו רגילים לזה. לסיכום: אמנם בשעות העומס, אין סיכוי להעלות אופניים לרכבת, בשעות השפל, זה פשוט דורש את זה.
 

singera

New member
פיתרון שיכול להיות נחמד

בואו נעבור על הטענות שלך אחת, אחת..
"המאבטח עוצר אותך בכניסה לבדיקה ואתה נאלץ להעמיד את אופניך בפתח בעודך חוסם את הכניסה לכל הנוסעים המסכנים שמנסים להיכנס לתחנה ובכך יוצר פקק ענק בכניסה." תשובה: אם תעמיד את האופנים, בצורה מקבילה לגוף שלך, אין בעיה. "לאחר מכן אתה נכנס לתוך התחנה ונאלץ לנווט את אופניך בין ההמון ההומה בתוך התחנה" תשובה: אם הצלחתי לנווט ביחד עם אחותי ביום ראשון בבוקר בתחנת מרכז עם מזוודות של שבוע ביקר משפחתי, מה זה אופנים, קטן עלי! "כמו שחסמת את הכניסה לתחנה באמצעות רכבך הדו גלגלי, עכשיו אתה חוסם את הגישה למכונת הכרטיסים כמו שחסמת את פתח הכניסה" תשובה: לא יקרה כלום עם תניח לשניה את אופנייך על הקיר הסמוך. "המכשול הבא העמוד בדרכך הוא המחסום שמפריד בין לובי התחנה לרציף (זה שצריך להעביר בו את הכרטיס כדי לעבור לרציף). אתה מקלל מעמקי ליבך את האדם שהמציא את המתקן הזדוני הזה שכל כך לא מתאים למעבר עם אופניים. בזמן שאתה מתלבט איך לעזאזל לעבור את המתקן הזה עם זוג אופניים ההמון העומד מאחוריך כבר עצבני עליך (הם עוד זוכרים איך עיכבת אותם בפתח התחנה). לבסוף אתה פונה למאבטח הממורמר שיפתח לך את השער הקטן שליד המחסומים כדי שתוכל לעבור. לאחר ויכוח חסר תועלת של כמה דקות הוא לבסוף פותח לך את השער הקטן" סתם שאלה: אם יש לך מעט היגיון, ולא הרבה, היית ניגש ישר לשער. ולענין הרוחב: סלח לי מאוד על צורת הדיבור אבל מה שאמרת זה שטויות במיץ עגבניות, אני רוכב מספיק זמן על אופניים, ואני יודע כבר "בעניים עצומות" את רוחבן, אני יכול להעביר אותן איתי ללא בעיה. "כעת אתה עושה דרכך ברציף ההומה והצפוף, מדי פעם נתקל שלא בכוונה באחד מההולכים והשבים עם האופניים שזורק לעברך קללה עסיסית" אם תשים לב, יש חוק לא כתוב (אולי זה רק בארץ?) שבו מדובר על עמידת האנשים במרכז הרציף, אני לא רואה כל בעיה לעמוד בקצה של הרציף, איפה שבד"כ ריק מאנשים.... "עתה אתה מדדה דרכך דרך המעבר התת קרקעי בדרך אתה עולה ויורד במדרגות שכל כך לא בנויות למעבר אופניים". נכון להיום, ויתקנו אותי המומחים, בכל התחנות יש מעלית רחבה ונוחה. לענין השינוע ברכבת: מה שכתבת זה שוב, שטוית במיץ עגבניות, אמנם בשעות העומס אתה אכן צודק, אבל ברוב שעות היום, הקרונות ריקים, ר"י אמנם לא מצטיינת במעברים רחבים, אבל ללא ספק, אני לא רואה כל בעיה להעביר לא בשעות העומס רכב דו"ג בקרונות הדאבל-דק. ורק משהו אחד לסיום: "כעת אתה נוסע לעבודה על מדרכה/כביש שאינם מותאמים לנסיעת אופניים ". המפשט הזה תמוה בעני, הרי רוב רוכבי האופנים בארץ לא כ"כ "נחים על זרי הדפנה" של שבילי אופניים, כך שבארץ אנו רגילים לזה. לסיכום: אמנם בשעות העומס, אין סיכוי להעלות אופניים לרכבת, בשעות השפל, זה פשוט דורש את זה.
פיתרון שיכול להיות נחמד
כמה פעמים ראיתי סטודנטים לאומנות עם תיקים גדולים של יצירותיהם, וניתן לרכוש תיק לאופניים לא מתקפלות בחנות אופניים שנמצאת ברחוב דרך פ"ת ב200מ' דרומית לעזריאלי. או לרכוש אופניים מתקפלות עם תיק מתאים.
 
בזמנו היה איתי משהו מהעבודה

פיתרון שיכול להיות נחמד
כמה פעמים ראיתי סטודנטים לאומנות עם תיקים גדולים של יצירותיהם, וניתן לרכוש תיק לאופניים לא מתקפלות בחנות אופניים שנמצאת ברחוב דרך פ"ת ב200מ' דרומית לעזריאלי. או לרכוש אופניים מתקפלות עם תיק מתאים.
בזמנו היה איתי משהו מהעבודה
שהיו לו אופניים מתקפלות אשר היו מוכנסות, לפני הכניסה לרכבת, לתוך שקית ניילון גדולה. זאת כדי שהפקחים ברכבת לא ידעו שהוא עם אופניים.
 
זה נקרא אופנים מתקפלות!

בזמנו היה איתי משהו מהעבודה
שהיו לו אופניים מתקפלות אשר היו מוכנסות, לפני הכניסה לרכבת, לתוך שקית ניילון גדולה. זאת כדי שהפקחים ברכבת לא ידעו שהוא עם אופניים.
זה נקרא אופנים מתקפלות!
וזה בזמנו היה מיוצר בברית המועצות, אלו אופנים חלשות מאוד, שהשלדה שלהם יכולה להשבר בקלות.
 

singera

New member
מה ההבדל בין אופניים למזוודה

זה נקרא אופנים מתקפלות!
וזה בזמנו היה מיוצר בברית המועצות, אלו אופנים חלשות מאוד, שהשלדה שלהם יכולה להשבר בקלות.
מה ההבדל בין אופניים למזוודה
למה מותר להעלות מזוודה גדולה של נוסע חזר מחו"ל ורצה לנסוע לנהריה לביתו ולחובב אופניים מאיזור ת"א/ב"ש שמבקש לעשות טיול אופניים נחמד באיזור בנימינה ועתלית?? שתיהם תופסים בערך אותו גודל.... כנל לגבי גלשנים ובוגיז' או איך שקוראים לזה...
 

david80

Member
רעיון האופניים זו לא בעיה בפני עצמה

אופניים ברכבת - רעיון רע מאוד
אני נוסע מדי יום ברכבת כבר שנים ואני אומר לכם שזה רעיון רע ומאוד לא מוצלח מבחינה פרקטית. נסו לחשוב על כל אי הנוחות הכרוחה בכך: יום ראשון אביב ונעים. אתה מפדל להנאתך לתחנת הרכבת הקרובה בדרכך לעבודה. המאבטח עוצר אותך בכניסה לבדיקה ואתה נאלץ להעמיד את אופניך בפתח בעודך חוסם את הכניסה לכל הנוסעים המסכנים שמנסים להיכנס לתחנה ובכך יוצר פקק ענק בכניסה. לאחר מכן אתה נכנס לתוך התחנה ונאלץ לנווט את אופניך בין ההמון ההומה בתוך התחנה. כמו שחסמת את הכניסה לתחנה באמצעות רכבך הדו גלגלי, עכשיו אתה חוסם את הגישה למכונת הכרטיסים כמו שחסמת את פתח הכניסה. לאחר שקנית את הכרטיס הנכסף, המכשול הבא העמוד בדרכך הוא המחסום שמפריד בין לובי התחנה לרציף (זה שצריך להעביר בו את הכרטיס כדי לעבור לרציף). אתה מקלל מעמקי ליבך את האדם שהמציא את המתקן הזדוני הזה שכל כך לא מתאים למעבר עם אופניים. בזמן שאתה מתלבט איך לעזאזל לעבור את המתקן הזה עם זוג אופניים ההמון העומד מאחוריך כבר עצבני עליך (הם עוד זוכרים איך עיכבת אותם בפתח התחנה). לבסוף אתה פונה למאבטח הממורמר שיפתח לך את השער הקטן שליד המחסומים כדי שתוכל לעבור. לאחר ויכוח חסר תועלת של כמה דקות הוא לבסוף פותח לך את השער הקטן שבגלל רוחבו אתה נאלץ לעבור אותו עם האופניים תוך כדי הליכה הצידה. כעת אתה עושה דרכך ברציף ההומה והצפוף, מדי פעם נתקל שלא בכוונה באחד מההולכים והשבים עם האופניים שזורק לעברך קללה עסיסית. עתה אתה מדדה דרכך דרך המעבר התת קרקעי בדרך אתה עולה ויורד במדרגות שכל כך לא בנויות למעבר אופניים. כאשר מגיעה הרכת לרציף אתה מגלה כי קרונות הרכבת הם קרונות האסלניגן המיושנים (למי שלא יודע מדובר בקרונות עם דלתות לא חשמליות צרות מאוד שלמרגלותיהם מדרגות). במקרה הרע: אתה רואה שהקרון מפוצץ באנשים עד אפס מקום - גם במעבר - ואין שום סיכוי שתצליח לעלות לרכבת עם רכב דו גלגלי, ולפיכף אתה נאלץ לחכות לרכבת הבאה בתור רק כדי לגלות שגם היא מפוצצת עד אפס מקום כקודמתה. במקרה הטוב: אתה מצליח בקושי רב לעלות עם האופניים לרכבת.אם היה לך מזל ומדובר ברכת עם דלתות חשמליות ומעבר רחב אז יהיה לך אולי קצת יותר קל לעלות איתם לרכבת. אתה נכנס לקרון עם האופניים במעבר הצר (למי שלא יודע, המעברים ברכבות בישראל הם צרים, כמו גם מקומות הישיבה) וחוסם לחלוטין את המעבר בקרון. . הבחור עם עגלת המזון שמוכר דברי שתייה ומאכל במחירים מופקעים צועק עליך שתזיז את האופניים כדי שהוא יוכל לעבור ומה פתאום אתה עולה לרכבת עם אופניים. אתה נאלץ לנוע עם האופניים עד לקצה הקרון שם אתה חוסם את הכניסה לקרון. כאשר אתה מגיע סוף סוף לתחנה שלך אתה נתקל שוב בכל ה"מכשולים" שנתקלת בהם בכניסה: המעבר הצר ביציאה מהקרון, המדרגות במעבר התת קרקעי, המחסום ביציאה מהרציף, פתח הכניסה. כעת אתה נוסע לעבודה על מדרכה/כביש שאינם מותאמים לנסיעת אופניים תוך שאתה מקלל את הרגע בו החלטת לקחת את האופניים בעבודה, וכבר עכשיו אתה מיואש מהמחשבה שבדרך חזרה הביתה תאלץ לעבור שוב את הסיוט הזה של נסיעה עם אופניים ברכבת. לסיכום: אנשיים - רדו בבקשה מהרעיון הטפשי הזה של נסיעה עם אופניים ברכבת. זה רעיון רע מאוד, לא פרקטי ולא מתאים למדינה שלנו. יתכן שמי שהגה פה את הרעיון הזה לא נוסע ברכבת ולא מכיר את הבעיות הנלוות בנסיעה ברככת, או שראה בהולנד או במקום אחר אנשים נוסעים עם אופניים ברכבת, או שפשוט זה נראה לא רעיון נחמד ולא טרח לחשוב עד הסוף על ההשלכות הנובעות מהדבר. עברתי כאן על התגובות האחרות בפורום זה וכולן היו תגובות נלהבות. לא יכול להיות שאני היחיד שחושב שזה רעיון רע. אני שמח מאוד שרכבת ישראל אוסרת על נסיעה עם אופניים ברכבת שכן מהלך כזה יהפוך את הנסיעה ברכבת לסיוט בלתי נסבל.
רעיון האופניים זו לא בעיה בפני עצמה
אלא אחד הבעיות הנובעות מהמחסור בקרונות נוסעים. גם היום יכולים להיווצר מצבים דומים שהיזכרת לעיל עם עגלות תינוקות, נכים וכו', אך זה לא אומר שלא ניתן ליזם רעיון זה מחדש בעתיד! בנתיים ניתן לסמן בחלק מרכבות הנוסעים בלוחות הזמנים שהם מאפשרים העלאת אופניים (בעיקר בשעות שאינם שעות עומס)! ניתן לפנות מושבים בקומה התחתונה שבקרון הניהוג (כמו בתמונה), מה שגם יגדיל את קיבולת הנוסעים בשעות העומס וגם יאפשר הסעת אופניים בשעות שאינן שעות עומס!
 

ליילנד

New member
../images/Emo54.gif../images/Emo108.gif../images/Emo54.gif../images/Emo108.gif../images/Emo54.gif|מיצי

רעיון האופניים זו לא בעיה בפני עצמה
אלא אחד הבעיות הנובעות מהמחסור בקרונות נוסעים. גם היום יכולים להיווצר מצבים דומים שהיזכרת לעיל עם עגלות תינוקות, נכים וכו', אך זה לא אומר שלא ניתן ליזם רעיון זה מחדש בעתיד! בנתיים ניתן לסמן בחלק מרכבות הנוסעים בלוחות הזמנים שהם מאפשרים העלאת אופניים (בעיקר בשעות שאינם שעות עומס)! ניתן לפנות מושבים בקומה התחתונה שבקרון הניהוג (כמו בתמונה), מה שגם יגדיל את קיבולת הנוסעים בשעות העומס וגם יאפשר הסעת אופניים בשעות שאינן שעות עומס!
|מיצי
אולי לכל רכבת יוסיפו קרון שך רכבת משא וימלאו אותו באופניים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה