אופניים באוטובוס

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
20 ס"מ זה בדרך כלל לא מחדל...

זה מחדל אם לא משתמשים בכל אותם הסנטימטרים...
 

shuky1

New member
לא להשמיץ את נתן מלמד !
מאוד קל לבוא אליו בטענות, מאחר והוא מבצע בדיקה פיסית של אבות טיפוס. הבעיה היא שנתן מלמד לא קובע שום דבר בכל הקשור לקליטה של תקינה זו או אחרת. אוטובוס חדש במדינת ישראל חייב לעמוד בתקינה אירופאית. התקינה עצמה משאירה נקודות מסוימות להחלטה מקומית של הרשויות הרלוונטיות בכל מדינה ומדינה, והחלטות אלו נקבעות לא על ידי נתן, אלא על ידי אנשים אחרים. בסעיפי התקינה אותם קובעים במדינת היעד, ישנם סעיפים רבים, ואלו הם הקשורים להתאמת האוטובוס לביצוע המשימה בשוק המקומי. אלו מתייחסים בין היתר לאורך כללי, למבנה תאי האכסון שמעל לראשי הנוסעים, לגובה המינימלי כאשר עומדים על רצפת האוטובוס ועוד נקודות רבות. התקינה בכללותה, יורדת לפרטי פרטים של חומרים מהם האוטובוס בנוי, כולל אטמי דלתות ובדי ריפוד, דרישות בתחום בטיחות, איכות הסביבה ועוד. תפקידו של נתן הוא לבצע בדיקה פיסית להתאמה לדרישות החובה, כפי שהן מוגדרות. מי שרוצה להבין את נתן קצת יותר, רצוי לו שידאג להיות נוכח בבדיקת אב טיפוס שהוא מבצע. ערב טוב, אורן
אורן ידידי, התקינה הישראלית לאוטובוסים מחמירה
יותר מהתקינה האירופאית בהרבה תחומים באוטובוס. תשאל למה? יש הרבה דוגמאות.
 

orensaab

New member
אורן ידידי, התקינה הישראלית לאוטובוסים מחמירה
יותר מהתקינה האירופאית בהרבה תחומים באוטובוס. תשאל למה? יש הרבה דוגמאות.
הי שוקי
אין לי דבר נגד החמרה בתקינה במקום בו היא נכונה. קרא שוב בדברי ותבין את התייחסותי במיוחד בתחום הבטיחות. מנגד, הביקורת שלי היא כלפי שמרנו ת מוגזמת של אנשים מסוימים שאתה ואני מכירים ברחוב המלאכה 8, קומה 2. השמרנות שלהם אינה מצטמצמת לאוטובוסים בלבד. ראה את המצב בתחום ציוד כבד (תקנות 313, 314), גרורים והיתרי גרירה לכלי רכב ועוד. מנגד ישנן גם לא מעט פרצות, בהן מצליחם להיכנס גורמים שמצליחים להשיג לעצמם פטור מתקינה מחייבת.
 

amit1270

New member
עצור עצור. יש כבר שינוי בתקנות.
מותר כבר לייצר ולייבא אוטובוס באורך 1220 ס"מ וגם יותר ארוך עם 2 סרנים. התקנה שונתה. בקשר למנסע לאופניים. צריך אישור ולא נראה לי שמשרד התחבורה יאשר את המנסע בחלקו הקדמי של האוטובוס שהרי זה עלול להפריע לנהג ולחסום ולו קצת משדה הראיה. יש בתקנות, גם זוית ראיה שהנהג צריך לראות כשהוא מסתכל קדימה ולמטה למפגש עם הכביש.
ולנהגים בארה"ב יש עיני רנטגן?
מתקן האופניים והאופניים שעליו מסתירים מעט מאוד משדה הראייה.
 

euronitzan

New member
ולנהגים בארה"ב יש עיני רנטגן?
מתקן האופניים והאופניים שעליו מסתירים מעט מאוד משדה הראייה.
בנמוכי רצפה, שם הנהג יושב נמוך יחסית
הדבר יהווה בעיה די רצינית. בבין עירוניים אין בעיית גובה, אך מנגד יש תאי מטען.
 

shuky1

New member
ולנהגים בארה"ב יש עיני רנטגן?
מתקן האופניים והאופניים שעליו מסתירים מעט מאוד משדה הראייה.
אתן לך דוגמא אחרת ופחות בטיחותית ותבין -->
כשמגיע לבדיקה אבטיפוס של אוטובוס, בין אם מדובר בייצור מקומי או יבוא, הוא נבדק בהתאם לספר התקנות. והספר הוא עבה ומקיף. באם יש חריגה בעומק המדרגה האחורית או הקדמית ב 5 מ"מ ( חצי ס"מ), האוטובוס נפסל. וכאן לא מדובר על הפרעה בשדה הראיה שזה בכלל היבט בטיחותי .וזאת רק דוגמא אחת. הבנת ברוך ???
 

shuky1

New member
רמי, במקרה זה אין אישור ממשרד התחבורה..
אם לשלדות באורך 12.2 מ' אין אישור כי הן ארוכות ב20 ס"מ מהתקן, אזי בטח ובטח שלמתקן שכזה לא יהיה אישור. אגב, מדוע אינך מלין על קווים למשל? חסרים אופניים בפ"ת וקרית אונו?!
עצור עצור. יש כבר שינוי בתקנות.
מותר כבר לייצר ולייבא אוטובוס באורך 1220 ס"מ וגם יותר ארוך עם 2 סרנים. התקנה שונתה. בקשר למנסע לאופניים. צריך אישור ולא נראה לי שמשרד התחבורה יאשר את המנסע בחלקו הקדמי של האוטובוס שהרי זה עלול להפריע לנהג ולחסום ולו קצת משדה הראיה. יש בתקנות, גם זוית ראיה שהנהג צריך לראות כשהוא מסתכל קדימה ולמטה למפגש עם הכביש.
 

turib

New member
רמי, במקרה זה אין אישור ממשרד התחבורה..
אם לשלדות באורך 12.2 מ' אין אישור כי הן ארוכות ב20 ס"מ מהתקן, אזי בטח ובטח שלמתקן שכזה לא יהיה אישור. אגב, מדוע אינך מלין על קווים למשל? חסרים אופניים בפ"ת וקרית אונו?!
מהניסיון היחיד שיש קווים מעלים אופניים שלמות
לא מקופלות (ואפילו גדולות) לאוטובוס. ללא בעיות בכלל וללא תוספת תשלום אבל מצד שני יש להם מלא בעיות אחרות
 
אני מצטער מאוד לבשר לך
אבל אם חברות משוכללות ובעלות מודעות גבוהה ביותר למתן שירות לקוחות כמו אגד ודן לא מתקינות מנשא אופניים לחזית האוטובוסים שלהן, אז כנראה שאי אפשר לעשות את זה... זה שבמקומות אחרים רבים בעולם הדבר קיים לא צריך לבלבל אותך אפילו לרגע!! אגד יודעים יותר טוב מכולם ואגד תמיד צודקים. אגד חברת התח"צ הטובה מכולן!
רמי, לידיעתך דן ביצעה הדגמה של מתקן שכזה
לפני שנה-שנתיים על חזית נמוך רצפה שלה. כפי שאמר ניצן, משרד התחבורה אוסר על הארכת האוטובוס מעבר ל-12 מטר ע"ג שני סרנים, ולכן לא ניתן להרכיב מתקן שכזה על אפו וחמתו של הציבור.
 

raminec

New member
רמי, לידיעתך דן ביצעה הדגמה של מתקן שכזה
לפני שנה-שנתיים על חזית נמוך רצפה שלה. כפי שאמר ניצן, משרד התחבורה אוסר על הארכת האוטובוס מעבר ל-12 מטר ע"ג שני סרנים, ולכן לא ניתן להרכיב מתקן שכזה על אפו וחמתו של הציבור.
אם משרד התחבורה אוסר, אז איך בוצעה ההדגמה?
במודל ממוחשב?
 
אם משרד התחבורה אוסר, אז איך בוצעה ההדגמה?
במודל ממוחשב?
ההדגמה לא בוצעה בנסיעה בקו, אלא באירוע של
רוכבי אופניים בת"א, כאשר האוטובוס עצמו נסע עם שלט "במבחן" שבמהותו אוסר על הסעת נוסעים מעבר לשניים-מכונאי וחשמלאי. היו תמונות בפורום מהאירוע שצילם חברנו יצחקA.
 

raminec

New member
ההדגמה לא בוצעה בנסיעה בקו, אלא באירוע של
רוכבי אופניים בת"א, כאשר האוטובוס עצמו נסע עם שלט "במבחן" שבמהותו אוסר על הסעת נוסעים מעבר לשניים-מכונאי וחשמלאי. היו תמונות בפורום מהאירוע שצילם חברנו יצחקA.
מה מטרת אירוע שכזה בהתחשב באיסור הגורף?
 
כמו ערס שצועק
תחזיקו אותי שאני לא ארביץ לו?
בסה"כ היה אירוע של רוכבי האופניים להגברת
המודעות. דן רצתה להראות שהיא באה לקראת הרוכבים, בנתה מיתקן, התקינה אותו וציינה גם שהדבר מצריך אישור של משרד התחבורה שכרגע מערים קשיים. זה הכל...
 

amit1270

New member
בסה"כ היה אירוע של רוכבי האופניים להגברת
המודעות. דן רצתה להראות שהיא באה לקראת הרוכבים, בנתה מיתקן, התקינה אותו וציינה גם שהדבר מצריך אישור של משרד התחבורה שכרגע מערים קשיים. זה הכל...
טולי כדאי לארגן עצומה ולשלוח למשרד התחבורה
לא יעזור, אבל ינקה לנו את המצפון...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה