אופניים באוטובוס

מצב
הנושא נעול.

polop

New member
אופניים באוטובוס
היי אני נמצא במיאמי, ופה על כל אוטובוס התקינו מתקן פשוט, שאפשר לשים עליו את האופניים (עד שני אופניים- ראו תמונה). במיאמי רוכבים הרבה על אופניים, אבל להערכתי בת"א רוכבים הרבה יותר. הייתי רוצה להציע שיעשו דבר שכזה גם באוטובוסים בישראל - סכה' זה מתקן פשוט ומועיל המון המון לציבור הענקי של רכבי האופניים - בנוסף, המוסדות בעד עידוד הרכיבה. אני מציע את זה בפורום וכשאחזור לארץ אולי אציע את זה לעירייה , לדן ולאגד. אם מישהו פה בפורום יכול לעזור בהובלת העיניין אני חושב שזה דבר חשוב מאוד.
 

raminec

New member
אופניים באוטובוס
היי אני נמצא במיאמי, ופה על כל אוטובוס התקינו מתקן פשוט, שאפשר לשים עליו את האופניים (עד שני אופניים- ראו תמונה). במיאמי רוכבים הרבה על אופניים, אבל להערכתי בת"א רוכבים הרבה יותר. הייתי רוצה להציע שיעשו דבר שכזה גם באוטובוסים בישראל - סכה' זה מתקן פשוט ומועיל המון המון לציבור הענקי של רכבי האופניים - בנוסף, המוסדות בעד עידוד הרכיבה. אני מציע את זה בפורום וכשאחזור לארץ אולי אציע את זה לעירייה , לדן ולאגד. אם מישהו פה בפורום יכול לעזור בהובלת העיניין אני חושב שזה דבר חשוב מאוד.
אני מצטער מאוד לבשר לך
אבל אם חברות משוכללות ובעלות מודעות גבוהה ביותר למתן שירות לקוחות כמו אגד ודן לא מתקינות מנשא אופניים לחזית האוטובוסים שלהן, אז כנראה שאי אפשר לעשות את זה... זה שבמקומות אחרים רבים בעולם הדבר קיים לא צריך לבלבל אותך אפילו לרגע!! אגד יודעים יותר טוב מכולם ואגד תמיד צודקים. אגד חברת התח"צ הטובה מכולן!
 

euronitzan

New member
אני מצטער מאוד לבשר לך
אבל אם חברות משוכללות ובעלות מודעות גבוהה ביותר למתן שירות לקוחות כמו אגד ודן לא מתקינות מנשא אופניים לחזית האוטובוסים שלהן, אז כנראה שאי אפשר לעשות את זה... זה שבמקומות אחרים רבים בעולם הדבר קיים לא צריך לבלבל אותך אפילו לרגע!! אגד יודעים יותר טוב מכולם ואגד תמיד צודקים. אגד חברת התח"צ הטובה מכולן!
רמי, במקרה זה אין אישור ממשרד התחבורה..
אם לשלדות באורך 12.2 מ' אין אישור כי הן ארוכות ב20 ס"מ מהתקן, אזי בטח ובטח שלמתקן שכזה לא יהיה אישור. אגב, מדוע אינך מלין על קווים למשל? חסרים אופניים בפ"ת וקרית אונו?!
 

raminec

New member
רמי, במקרה זה אין אישור ממשרד התחבורה..
אם לשלדות באורך 12.2 מ' אין אישור כי הן ארוכות ב20 ס"מ מהתקן, אזי בטח ובטח שלמתקן שכזה לא יהיה אישור. אגב, מדוע אינך מלין על קווים למשל? חסרים אופניים בפ"ת וקרית אונו?!
אני מלין על כולם
אבל לפחות לקווים אין חבורת מעריצים שרופים שטוענים שהם חברת התח"צ הטובה בעולם שכותבת כאן בפורום לעיתים תכופות. לא יפה לתקוף מישהו שלא מסוגל להתגונן
 
אני מלין על כולם
אבל לפחות לקווים אין חבורת מעריצים שרופים שטוענים שהם חברת התח"צ הטובה בעולם שכותבת כאן בפורום לעיתים תכופות. לא יפה לתקוף מישהו שלא מסוגל להתגונן
מילא אם היה לך משהו ענייני להגיד, ניחא.
אבל אתה נשמע כמו אותו הסימפטום, רק מהכוון ההפוך; יש את עדת מעריצי אגד שהולכים אחריה באש ובמים, ויש אותך ושכמותך, שעושים ימים כלילות בעיסוק אחר התלונות והנרגנות. לא ככה?
 

amit1270

New member
מילא אם היה לך משהו ענייני להגיד, ניחא.
אבל אתה נשמע כמו אותו הסימפטום, רק מהכוון ההפוך; יש את עדת מעריצי אגד שהולכים אחריה באש ובמים, ויש אותך ושכמותך, שעושים ימים כלילות בעיסוק אחר התלונות והנרגנות. לא ככה?
זה מה שיפה בפורום הזה.
 

raminec

New member
רמי, במקרה זה אין אישור ממשרד התחבורה..
אם לשלדות באורך 12.2 מ' אין אישור כי הן ארוכות ב20 ס"מ מהתקן, אזי בטח ובטח שלמתקן שכזה לא יהיה אישור. אגב, מדוע אינך מלין על קווים למשל? חסרים אופניים בפ"ת וקרית אונו?!
מה האורך של האוטובוסים הארוכים של קונקס?
ומה האורך של האוטובוסים העירוניים של דן/אגד?
 

raminec

New member
לקונקס כבר אין ארוכים
למטרופולין יש והם עדיין מוגדרים כ"ניסוי"
משעשע
קונים אוטובוס לא תקני "לניסוי" ואח"כ בטח באים בתלונות למשרד התחבורה שכבר קנו את האוטובוס, מה לעשות? פשוט תותחים!
 

euronitzan

New member
משעשע
קונים אוטובוס לא תקני "לניסוי" ואח"כ בטח באים בתלונות למשרד התחבורה שכבר קנו את האוטובוס, מה לעשות? פשוט תותחים!
זו ההגדרה היחידה שתחתיה הם יכולים לפעול
אם למשרד התחבורה נוח עם זה שאוטובוס נמצא בניסוי 15 שנה אזי אני אהיה האחרון להתנגד..
 

846

Active member
משעשע
קונים אוטובוס לא תקני "לניסוי" ואח"כ בטח באים בתלונות למשרד התחבורה שכבר קנו את האוטובוס, מה לעשות? פשוט תותחים!
למה אתה תמיד קופץ ומשמיץ בלי
שאתה מכיר את הנושאים? מה אתה רוצה? שלא יערכו ניסוי? שיאשרו תקן בלי לבדוק אם הוא מתאים לתנאי הארץ? לכל דגם ודגם יש את המאפיינים שלו ובמיסגרת ניסוי ההתאמה ניבחנים פרמטרים שונים ולכן משרד התחבורה מאשר מפעם לפעם דגם זה או אחר לניסוי / מיבחן לתקופה מסויימת. חלק מהדגמים מתאימים וממשיכים לייצור / רכישה סידרתית וחלק נכשלים ונעלמים כמו הנאופלן קומותיים בעל ארבעת הסרנים וכמו האיווקו באורך 15 מ' של קונקס. ובעיניין תיקני אורך האוטובוס, בעבר הורכבו מרכבים על שילדות של O305 ללא פגוש אחורי כי היתה סטיה של כמה ס"מ מהתקן..... נידמה לי שהיתה בעיה דומה גם עם O305 מוגמרים.
 

kobiz99

New member
למה אתה תמיד קופץ ומשמיץ בלי
שאתה מכיר את הנושאים? מה אתה רוצה? שלא יערכו ניסוי? שיאשרו תקן בלי לבדוק אם הוא מתאים לתנאי הארץ? לכל דגם ודגם יש את המאפיינים שלו ובמיסגרת ניסוי ההתאמה ניבחנים פרמטרים שונים ולכן משרד התחבורה מאשר מפעם לפעם דגם זה או אחר לניסוי / מיבחן לתקופה מסויימת. חלק מהדגמים מתאימים וממשיכים לייצור / רכישה סידרתית וחלק נכשלים ונעלמים כמו הנאופלן קומותיים בעל ארבעת הסרנים וכמו האיווקו באורך 15 מ' של קונקס. ובעיניין תיקני אורך האוטובוס, בעבר הורכבו מרכבים על שילדות של O305 ללא פגוש אחורי כי היתה סטיה של כמה ס"מ מהתקן..... נידמה לי שהיתה בעיה דומה גם עם O305 מוגמרים.
לא מתאפשר ניסוי כזה ללא אישור משרד התחבורה
הכל תחת שליטה. ואם הניסוי לא יצליח האוטובוס שנקנה לצורך הניסוי יסע עד צאתו לגמלאות ואו שימכר לחו"ל. קוביז99
 
משעשע
קונים אוטובוס לא תקני "לניסוי" ואח"כ בטח באים בתלונות למשרד התחבורה שכבר קנו את האוטובוס, מה לעשות? פשוט תותחים!
מה שיותר משעשע זו העיקשות של מר מלמד ממ.
התחבורה שמתעקש לא לאמץ את התקינה האירופית ולהגביל את האורך ל-12 מטר לבעלי שני סרנים ו-18 מטר למפרקיים. ועוד הרבה נושאים אחרים... הרבה יותר משעשע והרבה יותר אבסורד.
 

amit1270

New member
מה שיותר משעשע זו העיקשות של מר מלמד ממ.
התחבורה שמתעקש לא לאמץ את התקינה האירופית ולהגביל את האורך ל-12 מטר לבעלי שני סרנים ו-18 מטר למפרקיים. ועוד הרבה נושאים אחרים... הרבה יותר משעשע והרבה יותר אבסורד.
מה התקינה האירופאית?
 

orensaab

New member
מה שיותר משעשע זו העיקשות של מר מלמד ממ.
התחבורה שמתעקש לא לאמץ את התקינה האירופית ולהגביל את האורך ל-12 מטר לבעלי שני סרנים ו-18 מטר למפרקיים. ועוד הרבה נושאים אחרים... הרבה יותר משעשע והרבה יותר אבסורד.
לא להשמיץ את נתן מלמד !
מאוד קל לבוא אליו בטענות, מאחר והוא מבצע בדיקה פיסית של אבות טיפוס. הבעיה היא שנתן מלמד לא קובע שום דבר בכל הקשור לקליטה של תקינה זו או אחרת. אוטובוס חדש במדינת ישראל חייב לעמוד בתקינה אירופאית. התקינה עצמה משאירה נקודות מסוימות להחלטה מקומית של הרשויות הרלוונטיות בכל מדינה ומדינה, והחלטות אלו נקבעות לא על ידי נתן, אלא על ידי אנשים אחרים. בסעיפי התקינה אותם קובעים במדינת היעד, ישנם סעיפים רבים, ואלו הם הקשורים להתאמת האוטובוס לביצוע המשימה בשוק המקומי. אלו מתייחסים בין היתר לאורך כללי, למבנה תאי האכסון שמעל לראשי הנוסעים, לגובה המינימלי כאשר עומדים על רצפת האוטובוס ועוד נקודות רבות. התקינה בכללותה, יורדת לפרטי פרטים של חומרים מהם האוטובוס בנוי, כולל אטמי דלתות ובדי ריפוד, דרישות בתחום בטיחות, איכות הסביבה ועוד. תפקידו של נתן הוא לבצע בדיקה פיסית להתאמה לדרישות החובה, כפי שהן מוגדרות. מי שרוצה להבין את נתן קצת יותר, רצוי לו שידאג להיות נוכח בבדיקת אב טיפוס שהוא מבצע. ערב טוב, אורן
 
לא להשמיץ את נתן מלמד !
מאוד קל לבוא אליו בטענות, מאחר והוא מבצע בדיקה פיסית של אבות טיפוס. הבעיה היא שנתן מלמד לא קובע שום דבר בכל הקשור לקליטה של תקינה זו או אחרת. אוטובוס חדש במדינת ישראל חייב לעמוד בתקינה אירופאית. התקינה עצמה משאירה נקודות מסוימות להחלטה מקומית של הרשויות הרלוונטיות בכל מדינה ומדינה, והחלטות אלו נקבעות לא על ידי נתן, אלא על ידי אנשים אחרים. בסעיפי התקינה אותם קובעים במדינת היעד, ישנם סעיפים רבים, ואלו הם הקשורים להתאמת האוטובוס לביצוע המשימה בשוק המקומי. אלו מתייחסים בין היתר לאורך כללי, למבנה תאי האכסון שמעל לראשי הנוסעים, לגובה המינימלי כאשר עומדים על רצפת האוטובוס ועוד נקודות רבות. התקינה בכללותה, יורדת לפרטי פרטים של חומרים מהם האוטובוס בנוי, כולל אטמי דלתות ובדי ריפוד, דרישות בתחום בטיחות, איכות הסביבה ועוד. תפקידו של נתן הוא לבצע בדיקה פיסית להתאמה לדרישות החובה, כפי שהן מוגדרות. מי שרוצה להבין את נתן קצת יותר, רצוי לו שידאג להיות נוכח בבדיקת אב טיפוס שהוא מבצע. ערב טוב, אורן
אם כך, את מי צריך להאשים המחדל 20 הסנטימטרים?
 

orensaab

New member
20 ס"מ זה בדרך כלל לא מחדל...
20 ס"מ - אמן על כולנו

את התקינה קובעות ועדות שמתכנסות מעת לעת. הבעיה היא בשמרנות של חלק מאנשי משרד התחבורה, כאלו גבוהים בדרגת בהרבה מנתן מלמד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה