אופנות אקדמיות, ידע כללי ופלצנות: אחרת, מה אנחנו עושות כאן?

aurora0

New member
אין לי מושג אפילו מאיפה להתחיל....

שאלה ממש ממש טובה.
אני לגמרי מתחברת למה שנאמר פה על היסטוריה, פיזיקה ועוד.
אבל בתחום שלי לעיתים אני שומעת דברים שממש אבל ממש לא מתאימים לתפיסות המקצועיות והידיעות שלי בתחומים "אישיים" כמו ניהול חיי המשפחה והבית, או התנהלות עם ילדים פרטיים בבית.
&nbsp
מה לעשות וכמה מפתיע שזה גם אחד התחומים לגביו אנשים *הכי רגישים*, בדרך כלל הרבה יותר מהיסטוריה מימי בית שני...
אני כן מתחברת למה שנאמר כאן, ושומרת ונזהרת מאד מלהביע את עמדתי ובטח של עמדה תקיפה.
&nbsp
אני זוכרת שגם מה שנראה לי כיום כ"אמת ברורה", עדיין (לפחות בתחום שלי) שנוי במחלוקת, צעיר, ומושפע מהאופנה [סתם דוגמא - התמודדות במשפחה עם ילד שיש לו לקות למידה. מה שלומד איש מקצוע בתחום היום שונה ואולי הפוך ממה שעשו לפני 40 שנה. לא הרבה זמן במונחי מדע]. וגם שרוב האנשים מונעים באמת מכוונות טובות.
&nbsp
אני מרגישה שיש לי מקום להביא ידע משלי, אבל מאד בזהירות ורק אם מישהו מעוניין וגם יעשה בזה שימוש (קצת בדומה לציטוט במעלה השרשור על סנטה קלאוס).
 
דוגמה טרייה רק כדי להוציא קיטור

נתקלתי עכשיו בשאלון הבגרות בגיאוגרפיה באנגליה והפרק בגיאוגרפיה חברתית כל כך מגמתי מבחינה פוליטית שממש קשה להתמודד איתו באיפוק. מובן שמה שקורה באקדמיה באותם תחומים בדיוק שבהם עוסק המבחן (עיור, פיתוח עירוני, זיהום) פי מיליון יותר ביקורתי. כאן זה לא רק העובדות, שחלקן פשוט נעלמו מהדיון (למשל, מספרים על תוכנית ל"פיתוח עירוני" בלי להתיחס בכלל לג'נטריפיקציה), אלא תפיסת עולם שלמה שמגולמת בשאלות ובתשובות לדוגמה. אותי זה התריח, אבל מה אפשר לעשות.
 
למעלה