אופל קורסה 2001- התייעצות
מנסה את מזלי גם פה....
אז ככה... יש לי אופל קורסה 2001 אוטומטית, 113,000 ק"מ.
לפני כחודשיים התחילו בעיות סחיבה. אחרי עצירה ברמזורים הרכב לא סחב.. גם אחרי הדבקה של הדוושה לרצפה, הגיעה למהירות של אולי 30 ק"מ,
הטורים לא עלו בצורה משמעותית (עד 2500 בערך) ורק אז הרגשתי שהרכב נכנס להילוך והתחיל לסוע. אין בעיות תוך כדי נסיעה. הרכב לא מקרטע, לא נכבה,
ברגע שהוא נוסע, אז הכל בסדר.
בנוסף סחיבה חזקה של הרכב שמאלה. לחץ אויר בסדר, החלפתי משולשים לפני שבועיים, עשו כיוון גלגלים וכיוון פרונט- הרכב עדיין מושך חזק (רק במהירות נמוכה
של עד 40 קמ"ש, מעבר לזה יש סטיה אבל קטנה וכמעט לא מורגשת).
מנורה, שבהתחלה היתה נדלקת לסירוגין, ועכשיו באופן די קבוע של ציור של רכב עם מפתח שחוצה אותו, ומנורת בדוק מנוע שנדלקת פעם בחודש בערך לחצי דקה כל פעם ונעלמת.
צריכת דלק שקפצה תוך שלושה חודשים מ 1:13 ל- 1:6 (לא שיניתי את הרגלי הנסיעה שלי. בדקתי גם בנסיעה בינערונית ללא מזגן בשיטה המקובלת של מילוי טנק מלא, איפוס הקילומטרז, נסיעה (כביש החוף,שעה 23:00 כשהוא די ריק על מהירות פחות או יותר קבועה של 100 קמש - יצא 1:7.5, גבוה מאוד בעיקר אחרי שאני יודעת שאת הנסיעה הזאת אני יכולה לעשות ב 1:15).
אחרי שהלך לי הטרמוסטט לפני שלושה שבועות בערך, הרכב נגרר למוסך (עצרתי את הרכב ברגע שראיתי שהוא רק מתחיל להתחמם, לא נגרם נזק לראש מנוע- עבר בדיקה), ואחרי
שהמוסכניק אמר לי (ללא בדיקת מחשב, רק מנסיעה קצרה על הרכב) שיש לי כנראה בעיה בגיר, החלטתי לבדוק את הנושא..
הכנסתי את הרכב לבדיקה בשלושה מוסכים שונים:
מוסך מס' 1: אמרו לי שיש כנראה בעיה בחיישן חמצן ו/או משאבת דלק- בדיקת מחשב, בשביל לאבחן את הבעיה את צריכה לשלם עוד 150 ש"ח כי מדובר בבדיקה שלוקחת הרבה זמן.. ברחתי משם כל עוד נפשי בי וגם לא הסכמתי לשלם על הבדיקה הראשונה (שהרי לא נתנו לי אבחון לתקלה)
מוסך מס' 2: בבדיקת מחשב אבחן בעיות חשמליות ומשאבת דלק אבל הרכב צריך להיות במוסך יום שלם כדי לאבחן את הבעיה המדוייקת. בדיקה ללא תשלום. סבבה. הסכמתי.. מתי להגיע? "דברי איתי תחילת שבוע הבא". אז דיברתי איתו ושוב דחה אותי בכמה ימים.. ושוב.. אז התייאשתי.
עברתי למוסך מס' 3 (בהמלצת פורום מקביל). התחבר למחשב. אבחן 2 תקלות שלא ניתן למחוק מהזכרון. אמר שמדובר בוודאות בתקלת מחשב. ניתן לשלוח את המחשב לתיקון.. הפעם לשם שינוי הוא רשם לי את התקלות..
P0230- FUEL PUMP RELAY VOLTAG
P1482 FAN RELAY 2 SIGNAL LOW/OPEN CIRCIT
יש לי 2 שאלות
- האם על פי תאור התקלה ייתכן שאכן מדובר בתקלת מחשב ולא בתקלת משאבת דלק וחיישן חמצן ? (2 מוסכים מול 1,י)
- קיבלתי הצעת מחיר לשיפוץ המחשב+תיקון ההגה (אמר שכנראה מדובר במשאבת הגה - 1200 ש"ח לכל אחד (2400 סך הכל) עם אחריות לחצי שנה. מחיר סביר??
מצטערת על האורך, ותודה לכל מי שהחזיק מעמד עד כאן..
מיכל
מנסה את מזלי גם פה....
אז ככה... יש לי אופל קורסה 2001 אוטומטית, 113,000 ק"מ.
לפני כחודשיים התחילו בעיות סחיבה. אחרי עצירה ברמזורים הרכב לא סחב.. גם אחרי הדבקה של הדוושה לרצפה, הגיעה למהירות של אולי 30 ק"מ,
הטורים לא עלו בצורה משמעותית (עד 2500 בערך) ורק אז הרגשתי שהרכב נכנס להילוך והתחיל לסוע. אין בעיות תוך כדי נסיעה. הרכב לא מקרטע, לא נכבה,
ברגע שהוא נוסע, אז הכל בסדר.
בנוסף סחיבה חזקה של הרכב שמאלה. לחץ אויר בסדר, החלפתי משולשים לפני שבועיים, עשו כיוון גלגלים וכיוון פרונט- הרכב עדיין מושך חזק (רק במהירות נמוכה
של עד 40 קמ"ש, מעבר לזה יש סטיה אבל קטנה וכמעט לא מורגשת).
מנורה, שבהתחלה היתה נדלקת לסירוגין, ועכשיו באופן די קבוע של ציור של רכב עם מפתח שחוצה אותו, ומנורת בדוק מנוע שנדלקת פעם בחודש בערך לחצי דקה כל פעם ונעלמת.
צריכת דלק שקפצה תוך שלושה חודשים מ 1:13 ל- 1:6 (לא שיניתי את הרגלי הנסיעה שלי. בדקתי גם בנסיעה בינערונית ללא מזגן בשיטה המקובלת של מילוי טנק מלא, איפוס הקילומטרז, נסיעה (כביש החוף,שעה 23:00 כשהוא די ריק על מהירות פחות או יותר קבועה של 100 קמש - יצא 1:7.5, גבוה מאוד בעיקר אחרי שאני יודעת שאת הנסיעה הזאת אני יכולה לעשות ב 1:15).
אחרי שהלך לי הטרמוסטט לפני שלושה שבועות בערך, הרכב נגרר למוסך (עצרתי את הרכב ברגע שראיתי שהוא רק מתחיל להתחמם, לא נגרם נזק לראש מנוע- עבר בדיקה), ואחרי
שהמוסכניק אמר לי (ללא בדיקת מחשב, רק מנסיעה קצרה על הרכב) שיש לי כנראה בעיה בגיר, החלטתי לבדוק את הנושא..
הכנסתי את הרכב לבדיקה בשלושה מוסכים שונים:
מוסך מס' 1: אמרו לי שיש כנראה בעיה בחיישן חמצן ו/או משאבת דלק- בדיקת מחשב, בשביל לאבחן את הבעיה את צריכה לשלם עוד 150 ש"ח כי מדובר בבדיקה שלוקחת הרבה זמן.. ברחתי משם כל עוד נפשי בי וגם לא הסכמתי לשלם על הבדיקה הראשונה (שהרי לא נתנו לי אבחון לתקלה)
מוסך מס' 2: בבדיקת מחשב אבחן בעיות חשמליות ומשאבת דלק אבל הרכב צריך להיות במוסך יום שלם כדי לאבחן את הבעיה המדוייקת. בדיקה ללא תשלום. סבבה. הסכמתי.. מתי להגיע? "דברי איתי תחילת שבוע הבא". אז דיברתי איתו ושוב דחה אותי בכמה ימים.. ושוב.. אז התייאשתי.
עברתי למוסך מס' 3 (בהמלצת פורום מקביל). התחבר למחשב. אבחן 2 תקלות שלא ניתן למחוק מהזכרון. אמר שמדובר בוודאות בתקלת מחשב. ניתן לשלוח את המחשב לתיקון.. הפעם לשם שינוי הוא רשם לי את התקלות..
P0230- FUEL PUMP RELAY VOLTAG
P1482 FAN RELAY 2 SIGNAL LOW/OPEN CIRCIT
יש לי 2 שאלות
- האם על פי תאור התקלה ייתכן שאכן מדובר בתקלת מחשב ולא בתקלת משאבת דלק וחיישן חמצן ? (2 מוסכים מול 1,י)
- קיבלתי הצעת מחיר לשיפוץ המחשב+תיקון ההגה (אמר שכנראה מדובר במשאבת הגה - 1200 ש"ח לכל אחד (2400 סך הכל) עם אחריות לחצי שנה. מחיר סביר??
מצטערת על האורך, ותודה לכל מי שהחזיק מעמד עד כאן..
מיכל