אופייטים, חשק, יכולת ומיניות

אופייטים, חשק, יכולת ומיניות

שאלה: אני נוטל כמות גדולה של אופייטים (אוקסיקונטיין- כ 60 מ"ג ביום) עקב בעיות קשות של פריצת דיסקים, L5, D11,C5-6 ועוד..., השאלה היא: 1. האם האופייטים פוגמים ביכולת/בחשק? 2. אם כן, האם זה הפיך 3. האם פריצות דיסק במקומות הללו פוגמים ביכולת/בחשק?,4. האם עוצמת הזיקפה תלויה בנ"ל? ואם מהשאלות הללו לא תצמח לי תשובה, אז אולי המצב קשור לרמת טוסטסטורון של כ 4? מה צריך לעשות ברמה כזו של טסטוטסטרון?
 
תשובה בנתיים עד שד"ר חרותי יענה

התרופה עליה אתה מדבר הינה משכך כאבים מאוד מאוד חזק. במצב של כאב ברמה כזו חשק מיני זה משהו שיהיה נס אם יופיע מעבר לזה שגם לתרופה יש השפעה. הציפיה שיהיה חשק מיני במנותק מהנסיבות היא טעות בעיניי, זה הכי טבע בעולם שלא יהיה חשק כשמתפוצים מכאב.
 
המשך לתשובה

מעבר לעניין הכאב, תרופות יש אפשרות שהפריצות בגב פגעו בתפקוד המיני, פגיעה זו אם בכלל קיימת יכולה להיות הפיכה במקרים מסוימים וקבועה במקרים אחרים ושוב אני מדגיש שלא בטוח שיש פגיעה כזו. בכל מקרה זה דורש ברור רפואי עצבי מקיף.
 
אופיאטים

נדמה לי שעניתי על שאלתך גם בפורום של החברה הישראלית לבריאות מינית... בכל אופן, שלומלום ענה לך במדוייק. אופיאטים הינם משככי כאבים, אשר משפיעים על התפקוד המיני על כלל מרכיביו (גם חשק, זקפה, שפיכה, אורגזמה - הכל). בייחוד במינונים בהם מדובר. גם פריצות דיסק עשויות להשפיע, אך את מידת ההשפעה לא ניתן לבדוק במדיום זה. זה הפיך לאחר הפסקת הטיפול. פריצת דיסק אינה פוגעת בחשק, ובמקרים חמורים עשוייה לפגוע בזקפה ושפיכה. רמת טוסטסטורון ניתן לבדוק בבדיקת דם פשוטה ואם יש חסר, ניתן לקבל השלמה חיצונית (זריקות, ג'ל).
 
סליחה על השאלה הכפולה

לא זוכר בדיוק איפה שאלתי, אבל נכון שפשוט מחפש תשובות . בכל מקרה, גם לאחר תשובתך יתכן שאשאל שוב כדי לקבל מכלול של תשובות, זה לא רע נכון? אגב, שכחתי את העיקר: האם אופייטים פוגמים בפוריות??? ואם כן, האם זה הפיך? ואגב להבנתי שלוםלום ענה שהכאב משפיע (והוא צודק) ואני שואל אם החומר משפיע. אז אם יש שינוי בתשובה אודה לך.
 
למעלה