אוף! שיחה מלחיצה עם הבוסית. אשמח למחשבות והארות

ניפטי

New member
אוף! שיחה מלחיצה עם הבוסית. אשמח למחשבות והארות

היתה לי היום שיחה ממש לא נעימה עם המנהלת שלי. מרגישה צורך לשתף ולקבל תמיכה כי אשכרה נעשיתי חולה מזה. אני במיטה.... ומזל שהקטנה כבר ישנה.
הרקע הוא שאני עובדת בארגון גדול שרובו בקביעות ואני לא כי נכנסתי במסלול אחר. אני בתפקיד יחסית בכיר. כרגע בחלד.
הבעתי נכונות להיות מעורבת בפגישות ממש קריטיות ובזמן האחרון זה ממש מדרדר. מליידע אותי ולהשאיר לבחירתי אם רוצה ויכולה להשתתף או לא, זה הגיע לזה ששלשום התקשרו אלי לבדוק למה לא נעניתי לזימון כי "קריטי שאהיה" ואפילו לא בדקו איתי מתי נוח לי. החלטתי לשבר הערב עם המנהלת כדי להסביר שחופשת הלידה חשובה לי, ולא פשוט לי להתארגן על הגעה לפגישות ולכן שיסננו ממש רק את הפגישות הקריטיות ביותר.
רק מה, היא הקדימה אותי והתקשרה אלי כדי להגיד לי את ההפך- שאני צריכה להיות יותר מעורבת, ושדברים מתקדמים וזה לא טוב שאני לא שם, ומה יהיה כשאחזור מהחלד והילדה תהיה חולה (אמרה לי ברוב חוצפתה שאני עוד צריכה לשריין לי מערך תומך כדי שאוכל להגיע לעבודה. והיא יודעת שאין לי הורים). בין השורות רמזה לי שכבר יש נשמות טובות שמנצלות את העדרותי כדי להגיד שאולי בעצם בכלל לא צריך אותי ובלי להגיד במפורש- הבנתי שהמקום שלי עלול להיות בסכנה.
ככה שיצא שבמקום לעמוד על זכותי לחופשת לידה ולקבל עידוד לאיך אני עושה את זה יפה ואף מצליחה להגיע לפגישות וכו, יצא שקצת ננזפתי, הרבה נלחצתי ואפילו יצא שאני "לא מעורבת מספיק". אוף!! גם מקומם וגם מלחיץ. משערת שחלקכן מכירות את זה- שאתן צריכות לעשות שמיניות באויר כדי לתפקד כמו כולם, ולא רק שלא מעריכים את זה, גם חוששים שעצם הסטטוס שלנו יפגע יותר בעבודה.
צריך לציין שאני לא נהנית כל כך בעבודה למרות שלכאורה התפקיד שלי מאוד נחשק (אבל הארגון בעייתי), אבל השכר טוב והשעות טובות. התחילו לי כבר מחשבות אולי לעזוב וללכת לעבודה משמעותית יותר שתהיה כנראה בשכר הרבה יותר נמוך ובאזור זול יותר בארץ. לא בטוחה שזה ישים.
לא בטוחה שיש מה לעשות עם המצב, חוץ מלבלוע ולנסות להראות שאני מתאמצת- בכל זאת חשוב לשמור על מקום העבודה , אבל קודם כל זה מקומם אותי ברמות, וחוץ מזה- אשמח לשמוע כל הארה, מחשבה או הצעה.
 

dafnapo

New member
מתחילה מזה שאת צודקת


זה מקומם מאד! יותר מזה, הדרישה שלה לא חוקית. את לא אמורה לעבוד בחופשת הלידה שלך.
העובדה שהבעת נכונות להיות בפגישות קריטיות צריכה להיות מוערכת ולא להיפך.
גם ההערות שלה על היעדרות עתידית מהעבודה כי הילדה עלולה להיות חולה ממש לא במקום.
אני לא מכירה אותה אבל מהמרת ש"הנשמות הטובות" כוללות גם אותה (אם לא רק אותה).
אין לי מושג למה היא עושה זאת, כי לא יודעת מה טיב מערכת היחסים ביניכן עד עכשיו, אבל אם עד היום הוכחת את עצמך בעבודה הזו, נראה לי שהדברים נובעים מ"חומר" שלה ולא ממשהו שקשור אלייך.
אז תעשי הכי טוב שאת יכולה לשמור על מקום העבודה שלך בלי "להרוג" את עצמך בדרך (פיזית ונפשית), נסי להתעלם מהרמיזות שלה ותשתדלי לא לענות לכל הטענות שלה כדי שלא תצאי מהכלים.
מקווה שדברים יסתדרו על הצד הטוב והנכון בשבילך.
 
כל פעם מחדש קשה לראות איך דווקא נשים מנהלות הופכות לביצ'יות

מאוד מבינה אותך, עבדתי לא אחת עם נשים חזקות וקשת על גבול ההתעללות ממש (שיחות נזיפה ביום ו' בשעה 13:00 ועוד) אין לי הרבה תובנות מאחר ושוק העבודה קשה ולא יודעת עד כמה ריאלי לחפש עבודה אחרת כשאת אמא טריה בלי רשת תמיכה. הייתי מציעה לקחת שנה ולבסס לעצמך רשת תמיכה/עזרה ולבדוק עם עצמך עד כמה את מוכנה לספוג בשביל העבודה הנוכחית. בהצלחה
 

יולי 7

New member
מקומם ברמות על אז קודם כל חיבוק

את עושה מעל ומעבר למה שאת אמורה לעשות בחופשת לידה ומבאס שזה מה שהיה לה לומר לך, אבל תשתדלי לא להכנס לסרטים מכל הסיפור הזה, את ממילא לא שם כרגע ולא יכולה לדעת מה באמת קורה. תעשי את מה שאת יכולה בגבול הסביר מבחינתך וחכי עם החלטות, כשתחזרי לעבודה תעשי חושבים מחדש ותראי איפה הדברים באמת עומדים (הטבלה ההמפורסמת של בעד ונגד וכו')
&nbsp
מה שכן וזה נושא שפחות אוהבים לדבר עליו - שוק העבודה הוא מאוד לא פשוט לאימהות, המעבר מעבודה בפול טיים ג'וב ומעבר לכך, לאמא עובדת הוא מאוד חד וצריך הרבה הרבה סבלנות וחשיבה יצירתית כדי למצוא את שביל הזהב, אז קחי נשימה עמוקה ואל תתני לפאקאצה להרוס לך את חופשת הלידה. שולחת לך הרבה חיזוקים ושיהיה בהצלחה
 

לוטוס34

New member
לבלוע אבל להתכונן

היי ניפטי, קראתי והתעצבנתי ואני בטוחה שאת כבר חיה את היחס הזה כמה זמן ובכל פעם מתעצבנת מחדש ועל כן לבלוע זה פתרון טוב אבל שוחק ובמוקדם או מאוחר כנראה תפעלי.
לכן העצה שלי כרגע היא לבלוע ולהראות מעורבות ומצד שני להתכונן. בלהתכונן אני מתכוונת לנסות להעביר את הדברים לכתב. בארגונים גדולים יש רגישות מאד גדולה למה חוקי ומה לא והדרישה של הבוסית היא כמובן לא. לכן לא יזיק אם יהיה תיעוד בכתב של העובדה שאת נדרשת לעבוד בחל"ד, שאף עבדת, ואם היה אפשר גם להשיג את התגובות המעצבנות שלה כתובות במייל, זה מעולה!
בנוסף כדאי להתכונן מבחינה פרקטית יותר ולראות מה את רוצה לעשות כשתחזרי מהחופשה. האם להישאר באותו תפקיד תחת אותה מנהלת, האם לגשש אחר תפקיד אחר אם יש בארגון שבו את עובדת, האם יש דברים מקבילים בארגונים אחרים ומה המחיר של לעבור ומה נדרש ממך לשם כך. ההרגשה שהמצב הזה הוא זמני ושאת פועלת כדי לשנות אותו כבר יכולה לתת לך כוח להתמודד איתה בלי שאת באמת מסתכנת או עונה לה או נכנסת למצבים לא נעימים.
בינתיים נראה לי שאת פועלת נכון לגמרי, אז מחזקת אותך ומקווה שתצאי בהקדם מהמיטה ותהני מהזמן בבית עם הקטנה
 

אמבי

New member
ממש מעצבן!

אין לי הרבה להוסיף על מה שכתבו אחרות, אבל בנתיים קבלי חיבוק ואיחולי החלמה מהירה!
 

יעלה0

New member
הי..

ממש ממש מעצבן...לא חוקי ולא פייר
&nbsp
אני גם נמצאת בעמדה יחסית בכירה בעבודתי והיה לי מזל גדול בזמן חופשת לידה שמי שמילא את מקומי והמנהלים שלי לא עירבו אותי בכלום (אפילו קצת עיצבן אותי שהייתי מנותקת לחלוטין
)
&nbsp
יכול לשתף אותך שמאז שחזרתי מחופשת לידה אני מרגישה שיש ציפייה (מאוד מרומזת ודיפולמטית) להתאמץ כדי לגשר על הפער שנוצר בין השעות שעבדתי לפני כן ועכשיו...כמו לקבוע איתי פגישות שמסתיימת אחרי ארבע או בימים שאין מעון או למצוא פתרונות בימים של מחלות וכו'...ובאמת כדי לחשוב על הפתרונות..אין לי עזרה מההורים שלי במישור הזה..
אז במקום יש לי :
בייביסיטר שיכולה להוציא אות צ'וצ'ו מהמעון בימים שאני צריכה להשאר מאוחר..
ומטפלת שיכולה לשמור עליו בימים שהוא חולה (לא במחלות קשות)...
ולפעמים אני נעזרת בחברות ואחותי..במקרים אלה, אני יוצאת מהעבודה מוציאה את צ'וצ'ו מהמעון,מקפיצה אותו אליהם וחוזרת לעבודה
&nbsp
חשוב לי להגיד לך שלקח לי כמעט חצי שנה אחרי שחזרתי להבין ולהצליח להתארגן גם ברמת סידורים אבל בעיקר מבחינה רגשית ולהבין ש
..יש מקומות שאהיה בהם מעבר למה שאני יכולה
לוקח זמן להתרגל למצב החדש... אבל בסוף יהיה בסדר
&nbsp
 

בלונזית

New member
מעצבן

רני חושבת שממש הגזימו
בנכונות שלך להגיע בחופשת לידה צריכה להיות מוערכת
ולדעתי את צריכה לעשות לעצמך פרומו שיין לעניין זה.
לעניין חזרתך לעבודה יש את התקופה שאת מוגנת מפיטורים ותנצלי אותה
כמו חד הוריות יכולות לנצל 8 ימים מימי המחלה על חשבון מחלת ילד.
כמובן תאמרי שאת מתכוונת לחזור ולעבוד כמו גדולה, ושה רמיזות הם פוגעניות בעיקר שאת הוכחת ומוכיחה את המחויבות שלך לחברה
לא הייתי עוזבת בשלב זה, שכל החוקים המגינים לטובתך
אל תקחי ללב
ותעשי את ההצגות הנדרשות
 

אורora

New member
אני רוצה להיות פרקטית

כבר הספיקו לפני להגיד שזה מעצבן נורא ולא חוקי ( וזה אכן כך ).
מה את חושבת?
מה היחסים שלה איתה בעבר? האם שיחות כאלו קורות מידי פעם או שזו תופעה חדשה.
מה את חושבת על הרמזים שלה. האם המקום שלך באמת בסכנה?
מה האלטרנטיבה הכלכלית שלך אם תמצאי את עצמך בלי עבודה, יש לך חסכונות ותהני או שתהיי בלחץ היסטרי.
הא את מעריכה את יכולתך למצוא עבודה אחרת ( עם תינוקת זה יותר מורכב מאשר רווקה ) כטובה בנונית לא טובה?
&nbsp
אני שואלת את כל השאלות האלה כדי לגרום לך לחשוב מה לעשות.
לשים פס ולהמשיך כמו שעשית עד כה.
או להוריד את הראש והתיישר לציפיות שלהם.
&nbsp
אני לא יודעת איפה את עובדת ובאיזה תחום, אבל לפחות ממה שאני מכירה נשים במשרות בכירות בהחלט המשיכו להיות מאוד מעורבות בעבודה גם אחרי לידה במהלך החופשה. התופעה הזאת קיימת ובמקומות מסוימים די רחבה ולכן במקומות מסוימים זה הופך לציפיה ושוכחים שזה לא חוקי אפילו, ואם ציפיות מעובד לא מתממשות כועסים עליו.
&nbsp
מציעה לך לנשום עמוק להרגע לעשות הערכה מפוקחת ולהחליט מה את עושה עם זה.
בגדול גם אם נימאס לך מהמקום הרבה יותר קל ונעים לחפש עבודה כשאת עובדת מאשר כשאת מובטלת. ( לפחות זה מצב שאני הייתי מעדיפה )
 

ניפטי

New member
תודה על התגובות ומוסיפה

קודם כל רק אתמול נפל לי האסימון שזה גם לא חוקי. בעבודה הקודמת- גם בארגון גדול, היה ממש אסור לאמהות בחלד להגיע.מבחינת התיעוד - יש לי, כי אשכרה שולחים לי זימונים במייל הארגוני (ומצפים שאקרא מיילים כל יום...) ובפעם האחרונה גם כתבו לי שאני קריטית לפגישה (יענו חייבת להגיע). לא נראה לי שאעשה עם זה משהו אבל שיהיה.

לגבי המנהלת שלי- אנחנו ביחסים מצוינים עד שזה מגיע לציפיות הלא ממומשות שלה ממני...היה לי הריון זוועתי והיא ציפתה ממני לתפקד לא רק כרגיל אלא מעל ומעבר ומה שיצא מזה זה שהתעלפתי שלוש פעמים. גם אז, במקום להעריך את הנסיונות שלי לתפקד למרות הקושי, יצא שננזפתי שאני חסרה פה ושם. רק אחרי שהלכתי למומחה שממש הורה לי להשאר בבית נראה היה שהיא משלימה עם זה ו"מאמינה לי". אני חושבת שבדרכה שלה היא חושבת שהיא שומרת עלי בזה שהיא מנערת אותי ומסבירה לי מה המציאות. מה שבעיקר מעצבן זה שכאילו הסטטוס החדש שלי מעלה בה חרדות מעל ומעבר למציאות. בואו נגיד שאני מתפקדת הרבה יותר מהרבה אנשים אחרים, אבל כאילו בגלל שאני לבד ויחידנית פתאום זה שאלך בשעה זבירה מציק לה הרבה יותר, בשעה שכל האחרים הולכים בדיוק באותה שעה. היא פשוט התרגלהשלפני ההריון היתי נשארת איתה עד הערב....

כל הסיטואציה כל כך מבאסת. מספיק זה שצריך להתמודד עם הפרידה מהקטנה בהכנסה למסגרת, עכשיו אני גם צריכה להתאמץ יותר מהרגיל וגם להתמודד עם זה שבמקום שיעריכו את זה, נושפים לי בעורף ובוחנים אותי בשבע עיניים.
אנזה באמת להבליג ולתפקד ובעוד שנה (אם לא אצטרך לעזוב לפני), אחרי תקופת המחלות, אנסה לבחון את הדברים. אלא אם כן יהיה לי אומץ לפני כן....
תודה על ההבנה, זה מאוד מחזק לשמוע ולדעת שרק אתן יכולות באמת להבין...
 

קוקישלי

New member
היי ניפטי. לא 'קונה' את זה שהיא חושבת שהיא שומרת עלייך. אני

לא חושבת שאת צריכה לחשוב כך.
גם לי היתה פעם בוסית שהיתה כאילו חברה שלי ודואגת ומצד שני היתה משאירה אותי בעבודה שעות נוספות ללא תוספת תשלום.
לדעתי הבוסית שלך באמת התרגלה לזה שאת עושה בדיוק מה שהיא מבקשת בלי להתלונן והיא לא רוצה שזה ישתנה.
אני הייתי מעמידה אותה במקום. לא ממקום תוקפני. אלא גם בחביבות כמו שהיא עושה. נותנת לה להבין שאני מודעת לזכויות שלי המעוגנות בחוק.
לנצל את התקופה שאסור לה לפטר אותי. ובד בבד מגששת במקום עבודה אחר.
העיקר להראות לה שאת לא מפחדת ממנה. ושזה לא המקופ העבודה האחרון עלי אדמות.
 

פלכור

New member
ניפטי

היה ושיחה כזו תחזור על עצמה מציעה לך להקליטה כי העסקה במסגרת חופשת לידה אינה חוקית כך שכדאי שמשרייני "הוכחות" שיוכיחו שדי לא השאירו לך ברירה אלא לעבוד. להזיק זה לא יכול וזה חוקי לחלוטין.


בהצלחה
 

ה-שונית

New member
החוק מאד פטרוני בעניין זה - מדובר בהתנהלות אסורה בתכלית

אני מביאה לך את שני צדי המטבע של האיסור - כדי להמחיש שאין פה עניין לשיקול דעת. לא שלך ולא של המעסיקה שלך:
&nbsp
מצדו של המעסיק:
סעיף 8 לחוק עבודת נשים, שכותרתו "איסור העבדה בחופשת לידה", קובע כדלקמן: "לא יעביד מעביד עובדת או עובד בידעו שהם בחופשת לידה".
גם אם המעסיק לא משלם שכר על ההשתתפות בישיבות, הן נחשבות עבודה לכל דבר, לכן לטובתם עדיף להימנע מלהזמין אותך לישיבות, אחרת הם חשופים לתביעה לפיצויים מצדך וכן לסנקציה פלילית ככל שמשרד התמ"ת יערוך ביקורת/יקבל תלונה.
&nbsp
מצדך:
בעיקר אם משולם לך שכר בגין העבודה (אבל אין הכרח) - את חשופה לסכנה לאבד את דמי הגמלה.
&nbsp
 

זואי74

New member
ברור שאסור

את מקבלת דמי לידה בהנחה שאת לא עובדת. זו גם הסיבה שמשלמים לך - מכיוון שאת לא עובדת.זה בדיוק כמו מי שמקבל דמי אבטלה - אם הוא עובד הוא איבד את זכותו לדמי אבטלה. ואם עבד בזמן שקיבל דמי אבטלה עבר על החוק. לגבי דמי לידה העיקרון הוא זהה. את כל השעות שאת משקיעה בעבודה בזמן חופשת הלידה את משקיעה בחינם או שתקבלי את השכר על השעות האלה לאחר תום חופשת הלידה בצורה של ״בונוס״ או תוספת כלשהי ? (זה מה שכולם עושים כדי לשלם לעובדות שעבדו בחופשת הלידה, ויש המון כאלה. המקרה שלך בכלל לא חריג לצערי, ראיתי המון כאלו, בניגוד לקיצבאות אבטלה ונכות שבהם הביטוח הלאומי משקיע בבלשים, כאן אין שום אכיפה של החוק ).
 

ניפטי

New member
לא, אני עובדת לגמרי בחינם. זה גם עצבן אותי ש

שאף אחד לא מעריך את זה בכלל ואין שום דיבור על פיצוי כלשהו. עכשיו אני מבינה שזה גם אסור אז ניחא, אבל אני בטוחה שזה לא בגלל החוק, אלא כי פשוט אין הערכה של המאמץ. בכל מקרה תודה- זה מאוד עוזר לי.
 

ניפטי

New member
תודה לכולכן, אני עדיין תחת רשמי השיחה כמה ימים אחרי

ומנסה לשקול את המשך הדרך. מסתכלת על הקטנה שלי ומבינה ששום עבודה בחיים לא תיתן לי סיפוק כמו להיות איתה, ואז מפנטזת על עבודה אחרת, משמעותית יותר, שתאפשר לי להיות איתה הרבה יותר... משערת שזה משבר שרוב האמהות חוות בחופשת לידה. אצלי זה מתעצם עכשיו עקב שיחת האנטי מוטיבציה שעשתה לי הבוסית.
תודה לכן.
 
למעלה