אוף מחפשת דומות שעברו IVF בשיטת ICSI

סיגל911

New member
אוף מחפשת דומות שעברו IVF בשיטת ICSI

היי בנות
לאור הנתונים הלא מזהירים משהו של הזרע הוחלט להפרות את הביציות בשיטת IVF ICSI. המידע שנמסר לנו על שיטה זאת היה מאוד שטחי והיינו צריכים להחליט בו במקום בגלל יום שאיבת הביציות. אומנם שאלנו את השאלה המפורשת אם יש סיכונים לעובר תקין ונאמר לנו שלא.
כשבאנו הביתה קראתי קצת על השיטה ויש מאמרים מאוד סותרים מצד אחד שהשיטה דומה בסיכויה לעוברים פגומים/תקינים כמו ב IVF ואילו מאמרים אחרים אומרים שהסיכוי בשיטה זו גדול משמעותית.
אני לא יודעת למי להאמין ומאוד מבולבלת. הודיעו לי הבוקר מהמעבדה ( יום אחרי הפריה) ש 12 ביציות מתפתחות יפה וביום שבת כשיהיה הבלסוציסט תהיה החזרה. אבל עכשיו עם כל המאמרים שקראתי אני בחששות גדולים.
אני אמא לילדה אחת ורוצה להיות שוב בהריון אבל לא במחיר של ילד פגוע טפו טפו טפו.

מישהי יכולה להרגיע אותי ? או להיפך להאיר את עיני. (לציין שאני גרה בחו"ל ואולי פה הפרוטוקולים הטיפוליים שונים מאשר בארץ)

תודה
ס
 

anguly

New member
יש לי 3 ילדות איקסי

מבחינה סטטיסטית נדמה לי שההבדל בין IVF לICSI מאד קטן אם בכלל קיים, הטענה העיקרית שיש ביחס לאיקסי היא שאם מקור הבעיה שבגללה עושים איקסי היא גנטית, אז יש סיכוי סביר שהבעיה תועבר לדורות הבאים. כלומר אם הסיבה לאיכות זרע נמוכה היא איזו בעיה גנטית, אז איקסי גורם לזה שיוצר הריון שלא היה נוצר בדרך אחרת והוא יעביר את המטען הגנטי הזה הלאה.
טיעון זה מאד נכון, אבל המשמעות שלו גם מאד ברורה, האם אני מעדיפה לא להרות כדי לא להעביר את בעיות הפוריות הגנטיות לילדים שלי. או שאני מוכנה לקחת את הסיכון שהמטען הגנטי שלי הכולל גם קשיי פוריות יעבור לדוחות הבאים מתוך ראיה שמקסימום גם ילדי יצטרכו לעבור טיפולי פוריות.
בעיני לא היתה שאלה.
 

ג י צ ו

New member
שני הילדים שלי הם ילדי ICSI

שניהם הופרו בשיטה הזו . בהריון הראשון שממנו נולד בני רוב העוברים המוחץ הופרה ב-ICSI כך שאני מאמינה שהוא אכן ילד ICSI . ובהריון השני , כל העוברים ללא יוצא מן הכלל הופרו ב-ICSI ואף היו לי בלסטוציסטים , מה שלא היה לי בעבר. אני מבינה מה את אומרת אבל לכל מחקר יבוא מחקר סותר . טרם הוכח לדעתי שזה אכן נכון ויש לכך כל כך הרבה משתנים שאפשר לדון בזה יום ולילה ועדיין לא לצאת מזה.

אם את חוששת תיוועצי ברופא. זה מאוד חשוב.
 

ממירוע

New member
בעבר הייתה המלצה לעשות מי שפיר לכאלו שעברו

איקסי.

היום זה כבר לא גורף בכלל. הטענה היא כמו שנכתב מעלי שהעלייה ברמת הסיכון לבעיות גנטיות היא מאוד מאוד קטנה בהשוואה ל-IVF רגיל, וכפי הנראה רובה מוסברת בבעיית הזרע שמראש הביאה לכך שצריך איקסי (שמקורה כנראה באיזשהו פגם גנטי)

לי יש שני ילדי איקסי, בריאים ושלמים, ולא עברתי מי שפיר (בהרבה שיחות ייעוץ עם גנטיקאים בגלל שלל בעיות אחרות, מעולם האיקסי לא עלה כסיבה למשהו...)

שיהיה בהצלחה
 

kaparu

New member
יש לי ילדת איקסי מושלמת


(ואני לא משוחדת בכלל חחח)

כמו שכתבו לך, מדובר בסיכויים כל כך קלושים שתהיה בעיה.
גם היום, בטיפולים לקראת הילד הבא בע"ה, כל הביציות מופרות באיקסי, פשוט כי בדרך הרגילה לא יהיו לנו הפריות וחבל.
 

שלגייה13

New member
הילד שלי כנראה איקסי


ההיריון הראשון שלי היה בהפריה ראשונה, שבה מקובל לחלק את הביציות לשתי קבוצות ולהפרות חלק באיקסי וחלק רגיל, כדי ללמוד לזה להבא אם יש צורך באיקסי או לא. היו לי שתי הפריות, אחת מכל קבוצה, ושניהם הוחזרו. אחד נקלט, ומאחר שהעובר באיקסי היה יפה והשני לא, ההנחה היא שהילד הוא זה של האיקסי למרות שלעולם לא נדע באמת. הוא בריא, חכם ומקסים, טפו טפו טפו...
קראתי פעם מאמר של פרופ' זיידמן, שאני לא מצליחה למצוא כרגע, שכתב שלפי כל המחקרים העדכניים יש רק עלייה מזערית מאוד במומים בשל איקסי, ורובם (או כולם?) קשורים בבעיות פוריות גבריות, כלומר שגבר שיש לו בעיית פוריות גנטית עשוי בשיעור ניכר יותר "לשכפל" את הבעיה אצל הילד שלו אם הילד הזה נוצר באיקסי, כי בעצם לוקחים זרע שלפי חוקי הברירה הטבעית לא היה מצליח כנראה להפרות ו"עוזרים" לו להצליח. משהו כזה. בכל מקרה, נראה לי סיכון שממש שווה לקחת
 

tamamitt

New member
בדיוק דיברתי על זה עם פרופ' ברונשטיין

המומחה לסקירות מחיפה.
הוא אמר לי שאיקסי מעלה ממש במעט את הסיכוי למומים,
ושבכל אופן אם הסקירה (אצלו) תקינה אז אין מה לדאוג.
 
למעלה