נמלה רצוצה
New member
אוף, זה בעיקר נורא עצוב
פותחת שרשור חדש בהמשך לדיון של מאיה ועוד 3 על הסטודנטים וסקרי ההוראה.
אני לא חושבת ש"הולך ופוחת הדור", זו מחשבה איומה של דינוזאורים צדקנים. הסטודנטים שאני מכירה מאוד אינטליגנטיים ומוכשרים. אני כן חושבת שהמערכות ובראשן מערכת החינוך, הדרדרו לשפל חסר תקדים. תרבות ה"אמריקן איידול" שמתוארת כאן מתחילה ביחסי המורה-הורים הבלתי אפשריים ששוררים בבתי הספר בארץ, ממשיכה לטלפונים למפקד בצבא, ועכשיו אנחנו פוגשים אותה במוסדות האקדמיים כאשר הסטודנטים הנ"ל לא מבינים שכדי לממש את הכישרון והחדות שלהם, אין ברירה, צריך לשבת על התחת, להתאמץ, וכן, להתמודד עם אתגרים. אנחנו הדינוזאורים שנתנו למערכת להדרדר. אנחנו ההורה המפנק שלא איפשר לילד שלו להצמיח שרירים אינטלקטואליים. ובעיקר, אנחנו משתפים פעולה עם המיסחור והפופוליזם שפשו במערכת החינוך מבית מדרשן של ממשלות ישראל האחרונות. מרתיח אותי כל כך שדקאנים מאלצים מרצים להתכופף כדי לרצות או להעביר את הסטודנטים, במקום להתאגד ולהצהיר שמעמידים נורמות חדשות של מצויינות.
הפינוק הזה פוגע בסטודנטים. כל מבחן שאנחנו עוברים מחשל אותנו ומעשיר אותנו. הבוגרים התחומים שאינם הנדסה ושות' יצאו לעולם עם תואר שכבר עכשיו אנו שווה הרבה. כשלמבחן נקבע מועד ג - אז אין שום סיבה לקחת אותו ברצינות, כי בהמשך גם יקבעו לו מועד ד' ו-ה'.
ולעניין סקרי ההוראה: אני מגיעה למסקנה שאין מנוס ממערכת פיקוח על המרצים שאינה תלויה בסטודנטים, והאמת צריכה להיות גם חיצונית למוסד. רק מרצה בעל הכרות עם התחום ועם ניסיון בהוראה מסוגל להעריך נכון את המרצה המלמד הן מבחינת אינטרקציה אישית והן מבחינת העברת התכנים. משהו חייב לאזן את הסקרים.
פותחת שרשור חדש בהמשך לדיון של מאיה ועוד 3 על הסטודנטים וסקרי ההוראה.
אני לא חושבת ש"הולך ופוחת הדור", זו מחשבה איומה של דינוזאורים צדקנים. הסטודנטים שאני מכירה מאוד אינטליגנטיים ומוכשרים. אני כן חושבת שהמערכות ובראשן מערכת החינוך, הדרדרו לשפל חסר תקדים. תרבות ה"אמריקן איידול" שמתוארת כאן מתחילה ביחסי המורה-הורים הבלתי אפשריים ששוררים בבתי הספר בארץ, ממשיכה לטלפונים למפקד בצבא, ועכשיו אנחנו פוגשים אותה במוסדות האקדמיים כאשר הסטודנטים הנ"ל לא מבינים שכדי לממש את הכישרון והחדות שלהם, אין ברירה, צריך לשבת על התחת, להתאמץ, וכן, להתמודד עם אתגרים. אנחנו הדינוזאורים שנתנו למערכת להדרדר. אנחנו ההורה המפנק שלא איפשר לילד שלו להצמיח שרירים אינטלקטואליים. ובעיקר, אנחנו משתפים פעולה עם המיסחור והפופוליזם שפשו במערכת החינוך מבית מדרשן של ממשלות ישראל האחרונות. מרתיח אותי כל כך שדקאנים מאלצים מרצים להתכופף כדי לרצות או להעביר את הסטודנטים, במקום להתאגד ולהצהיר שמעמידים נורמות חדשות של מצויינות.
הפינוק הזה פוגע בסטודנטים. כל מבחן שאנחנו עוברים מחשל אותנו ומעשיר אותנו. הבוגרים התחומים שאינם הנדסה ושות' יצאו לעולם עם תואר שכבר עכשיו אנו שווה הרבה. כשלמבחן נקבע מועד ג - אז אין שום סיבה לקחת אותו ברצינות, כי בהמשך גם יקבעו לו מועד ד' ו-ה'.
ולעניין סקרי ההוראה: אני מגיעה למסקנה שאין מנוס ממערכת פיקוח על המרצים שאינה תלויה בסטודנטים, והאמת צריכה להיות גם חיצונית למוסד. רק מרצה בעל הכרות עם התחום ועם ניסיון בהוראה מסוגל להעריך נכון את המרצה המלמד הן מבחינת אינטרקציה אישית והן מבחינת העברת התכנים. משהו חייב לאזן את הסקרים.