אוף, ההערות שלה....

תיני25

New member
אוף, ההערות שלה....

ההערה הראשונה של החמות שהעליבה אותי הייתה "למה את לא מסדרת גבות", אולי אני פשוט לא אוהבת גבות דקיקות כמו שלה אבל אני לא מגדלת אותן פרא, ולפני אירועים משפחתיים הערות על האיפור "את מתכוונת להתאפר",אחרי שכבר התאפרתי, אני פשוט שמה איפור מאוד עדין, ובפעם האחרונה, בארוחת ערב שבת, גם ליד הדודים שלהם שהגיעו "מה זה הפצעים שיש לך"- כי במקום שיהיה לי עור חלק, ההריון הוציא לי פצעים על הפנים והצוואר ועוד הגדילה לעשות ושאלה אם זה מהתרופות, כי עברתי טיפול כדי להגיע להריון, כאילו שזה משהו שכולם צריכים לדעת! אני נמצאת שם ממש מעט, פעם בחודש וחצי בערך, אבל כל פעם היא מצליחה להעליב אותי, אולי היא לא מתכוונת (תמיד...) אבל קצת טקט!!
 

רינת3434

New member
כאן בעלה לא אמור לענות לאימו..

זו לא סיטואציה מוגזמת..היא אמורה לענות או לבחור לא לענות, ולאחר מכן לשוחח איתה בצד.
 
השאלה היא האם היחסים קרובים

מספיק כדי שהיא תוכל באמת לעשות איתה את השיחה בצד. יש אמהות שעוקצות על מנת לפגוע וכאן בא תפקיד של הבן לעשות עימן את השיחה בצד. אני בכל מקרה לא הייתי עונה, יכול להיות שהיא אכן עשתה את זה מתוך " תמימוטימטום ".
 

רינת3434

New member
גם אני לא הייתי עונה..

אני לא חושבת שהיא התכוונה לפגוע במקרה של האיפור. במקרה של הפצעונים ליד הדודים, זה אכן טימטום, ומאוד מאוד מעליב. כן כן אני מאוד מסכימה איתך שאם ישנה פגיעה זה תפקיד הבן לנהל את השיחה..
 
כששאלתי למה הוא לא עונה לה

לא התכוונתי שיענה לה מול הדודים, אלא שהוא זה שצריך להעיר לה.
 
טרום כלה התפקיד של הבן לדבר עם

אמו היא רק במקרה שאת לא דוברת את שפתה. כל זמן שיש לכן שפה משותפת, את יכולה לאמר לה בדיוק מה שיש לך לאמר. כך היא תעריך אותך יותר. היא תבין שאת דעתנית ולא איזה רכיכה שאפשר לתפס עליה. אל תתנו לבנים לעשות את העבודה מול אמו. זה אף פעם לא יתן תוצאה כמו שאתן תדברנה אתה בגובה העיניים. תאמרנה לה מה מציק לכן במעשיה, אפשר לברור מילים שמתאימות לסיטואציה בלי לקומם את הצד השני. נכון שיש חמיות, חסרות טקט, שפוגעות במתכוון או לא במתכוון בכלותיהן, אבל רק דיבור ישיר עם החמות יגרום לה להבין היכן טעותה. יש נשים שכמה שיסבירו להן, אינן שולטות על מוצא פיהן, ולא יעזרו דיבורים לא שלך ולא של הבן שלה.
 

רינת3434

New member
אוי אני מכירה המון כאלה..

בדיוק, לפי דעתי היא לא מתכוונת, אבל באמת .. אם זה בינכם: לסדר גבות, להתאפר קצת זה בסדר זה "שיחת נשים" כזו..אבל ליד כל הדודים להעיר על פצעונים..עברה את הגבול. למה את לא מעירה לה על זה? את יכולה בכלל,כלומר היחסים בינכם מתאימים להערה כזו?
 
תיני , חמותך פונה אליך ישירות

בלי לחשוב לפני שהיא מדברת, ולא מתוך רצון לפגוע בך. לצערנו יש הרבה אנשים שאומרים דברים בלי לחשוב קודם. במקום להעלב, אני במקומך הייתי עונה לה. על הגבות הייתי אומרת לה שכבר לא מודרני גבות צרות כמו שלה. על איפור, הייתי עונה לה בפשטות התאפרתי, אני אוהבת איפור עדין, לא אוהבת איפור צעקני. על הפצעים, שיש לי הייתי עונה לה בהומור - אלו פצעי בגרות, ההריון מבגר אותי. צריך לדעת לענות וגם לשמור על חוש הומר ואסרטיביות. את כנראה חסרת ביטחון לכן את נעלבת במקום לענות לה תשובות שישתיקו אותה. אלה לא תשובות מחוצפות, אבל נותנות להבין בדיוק מה דעתך מה את אוהבת ומי את. כשאת נעלבת ושותקת היא חושבת שאת מסכימה אתה.
 

רינת3434

New member
אין שום קשר לחוסר ביטחון

אני בעלת ביטחון עצמי גבוה מאוד, ובכל זאת חמתי פגעה בי כמה פעמים בנושא דומה לשל תיני ולא עניתי לה. זה מאוד מעליב עד כדי כך שאת לא מסוגלת להגיב ובטח לא לחשוב באותו רגע על תשובות עם עוקץ. את המנה שלה היא מקבלת אח"כ מהבן שלה, היא בטח לא חושבת שמסכימים איתה...
 

מוסיק1

New member
תגובה

החוכמה היא באמת לא לענות פשוט לא להתיחס גם אני עברתי דברים כאלה אני חושבת שהכל מתחיל ונגמר בקינאה מטופשת
 
מסכימה עם רינת

באותו הרגע שפוגעים בך את "מתייבשת" מעצם הפגיעה ולא בדיוק חושבת על אמרות שנונות כאלו ואחרות.
 
אני מצדיקה אותך... אם כי

לא הייתי משווה זאת איתה: "....גבות צרות כמו שלה." הייתי עונה בהומור ספציפית לכל שאלה, האמת, הכל תלוי בטיב היחסים בניהן, האם היא חופשיה או עצורה ואז זה קצת מקשה, אבל תמיד אפשר לצאת מזה יפה ובהומור... כמובן, שאני לא מדברת על מקריים קיצוניים, שבהם היא תנסה לעקוץ בכוונה, כי אז באמת לא הייתי טורחת להתנגח איתה, אבל כל עוד זה ברמה הזו יש דרכי מילוט נאותים...!
 

מוסיק1

New member
תשובה ושאלה

היי את צודקת במיליון אחוז אני עברתי את אותו דבר בערך עם חמתי כאשר אני הייתי בהריון גם לי אמרו כל מיני דברים ואני מאוד מבינה אותך שאת נפגעת כי אני כאשר הייתי בהריון הייתי עוד יותר רגישה ונפגעת וכל דבר היה גורם לי לבכות הייתה אומרת את לא נראת בכלל בהריון את נראת סתם שמנה ותאמיני לי או לא זה לא היה נכון כי ממש הייתה לי בטן יפה כאשר אני הייתי תינוקת הייתי ג'ינג'ית ואחרי זה זה התחלף ונהייתי בלונדינית אז היא אמרה לי תעשי מה באה לך אבל אני שונאת ילדים ג'ינג'ים עם הנכד שלי יוולד ג'ינג'י אנחנו נשאיר אותו בבית חולים ועוד כל מיני כאלה היא הייתה כל יום בא אלי עם רשימה ואומרת לי את צריכה לבכור שם לילד מהרשימה הזאת וכל פעם אומרת אני בסוף יבחר לו שם עכשיו אנחנו בערך מי אמצע הריון כבר ידענו איך אנחנו רוצים לקרוא לילד אבל אף אחד לא ידעה על זה ואת השם מצאה בעלי ואני הסכמתי והיא אמרה לי כל הזמן אתם לא תבחרו את השם כי אתם תבחרו לו שם מכוער תאמיני לי הכל נובע מי קינאה אני לא יודעת איך אצלייך אבל אצליינו גיסתי בת 28 לא נשואה אין לה חבר ולא כלום אז היא כל דבר הייתה מקנאה כאשר אני נכנסתי להריון והיא ידעה מי זה אז היא אמרה מה אתם נפלתם על הראש מה זה למה אתם עכשיו עשיתם ילד למה זה טוב הייתם צריכים לחכות עם זה לחיות לראות איך זה לחיות יחד ילד תמיד הייתם מספיקי להביא אני גם זוכרת שחמתי אמרה לי את יודעת שהיה צריך להיות לי עוד ילד פשוט הייתי בהריון שהילד הגדול היה בן 20 ואיך אני יכולתי להביא ילד כאשר בני היה בן 20 כבר זאת בושה אז אני עשיתי הפלאה והיום כאשר אני רואה אותך בהריון אז אני חושבת שאולי לא הייתי צריכה לעשות הפלאה את מבינה שזה הכל מי תוך קינאה את כמובן עכשיו לוקחת הכל ללב אני מבינה אותך וזה מעצבן גם לי זה היה ככה אבל אני יגיד לך הכל מתוך קינאה את לא צריכה להתיחס אבל את לא סיפרת לנו איך בעלייך מגיב לכל זה
 

תיני25

New member
בעלי המקסים עונה ועוד איך!

אז דבר ראשון- בעלי עונה לה ומעמיד אותה במקום כשצריך, הוא מקסים ועומד לצידי, אבל במקרים הספציפיים האלה הוא לא היה נוכח או שהוא לא הבין מה הבעיה כי הוא רגיל להערות כאלה מאמא שלו לבנות שלה והייתי צריכה להסביר לו שזה לא תמיד במקום והוא הבין את זה, הוא פשוט רגיל שאמא שלו אומרת לאחיות שלו איך להתלבש, להתאפר וכו' שזה מקומם אותי אבל זו בעיה שלהם ואני לא צריכה לקבל את זה על עצמי, אף אחד לא יגיד לי מה ללבוש, בשביל זה יש לה את הבנות שלה שמקבלות את זה... ביני לבין חמותי אין כמעט תקשורת, אז אני לא יכולה לעשות לה שיחה כזאת, זה גם ממש לא מתאים והיא לא תקבל את זה, גם ככה היא חושבת שאני לא מכבדת אותה מספיק, כי בבית שלי אני נותנת לה לישון במיטה שלנו ולא על מזרון ולא אוהבת שהיא משתלטת לי על המטבח. האמת שהקטע שבאמת הכי פגע בי היה הקטע עם הפצעונים, כי אולי לא איכפת לה לדבר ככה ליד אחותה, אבל זו אחותה ולא אחותי וצריך קצת טקט בדברים האלה! אבל גם הקטע עם האיפור והגבות פגע בי כי היא יודעת טוב מאוד שהסגנון שלנו מאוד שונה, היא לא אוהבת את איך שאני מתלבשת או שום דבר אחר, יש בינינו פער מאוד גדול בעניינים האלה אז נראה לי מיותר לשאול אותי כאלה דברים כשהיא יודעת שאני ההפך הגמור ממנה... היא לא תשנה את הסטייל שלי כמו שאני לא אנסה לשנות את שלה.
 

תיני25

New member
טרום כלה

סליחה, שכחתי להסביר, היא מתעקשת לישון על מזרון, אולי כי לא נעים לה אבל בבית שלי אני מבהירה לה שאני קובעת ושלא נוח לי שהיא תישן על מזרון ואני במיטה אז זה פוגע בה שאני לא מכבדת אותה, זה כנראה נקרא לא לכבד בלקסיקון שלה...
 
בפעם הבאה שהיא רוצה לישון אצלך

תני לה לישון על מזרון . מה אכפת לך אם היא כל כך מתעקשת ??? את תישני במיטה שלך והיא תיסתום את הפה שלה , ככה תצאי מורווחת פעמיים.
 
למעלה