אוף אוף אוף!!!

אוף אוף אוף!!!../images/Emo4.gif

שוב "הרווחה אשמה", שוב "חולי נפש אלימים"... לא משנה מה עושים כדי לנסות לשנות את הסטיגמה ולהסביר, מקרה כזה פשוט מחזיר את הכל אחורה. אוף אוף אוף!!! מה אתם\ן חושבים\ות על הרצח המזעזע שהתרחש אתמול? אתם\ן מנסים\ות בכלל להגן על "הרווחה" באוזניי מי שסביבכם\ן?
 
לא בטוח שהוא חולה בכלל

מהתיאורים נשמע יותר בכיוון של מופרע ששה ניסיונות התאבדות דמונסטרטיביים נקמה כמניע תכנון זה שאדם ניסה הרבה פעמים להתאבד עוד לא עושה אותו חולה נפש בהגדרה. ובטח ובטח שלא פותר אותו מלעמוד לדין. הבעיה היא כמובן שאנחנו בכל זאת נצטרך להתמודד עם גל חדש של סטיגמה כי לאוכלוסיה הכללית זה ממש לא משנה מה בדיוק הייתה הבעיה אתו העיקר שהו "אושפז בבתי חולים פסיכיאטריים בעברו"
 
לא בהכרח

מניסיוני זה צלוי בהמון גורמים, ובעיקר קורה לאור העובדה שלאנשים בעלי הפרעות אישיות אין מסגרות טיפול. בכלל. לפעמים יותר קל לשחרר מישהו שסובל מסכיזופרניה להוסטל או כל מסגרת שיקומית אחרת, אבל מישהו עם הפרעת אישיות בעצם אין כל כך לאן להפנות ולכן פעמים רבות הם נשארים באשפוז המון זמן. לפחות ככה הם מקבלים מעקב רפואי וטיפול נפשי. זה לא אומר הרבה ממה הוא כן או לא סובל
 

פיונה20

New member
לא כיף להיות עו"סית היום

מנסה להגן אבל לא ממש מצליחה.... אני קוראת את הטוקבקים שמלאים בשנאה וזלזול כלפי העו"סים וממש נחמץ לי הלב. אני בטוחה שהסיפור פה הרבה יותר מורכב ממה שעושים אותו ולאנשים קשה להבין שלא תמיד יש אשמים.
 
זה אף פעם לא היה קל או נחמד להיות עו"ס,

במיוחד ברווחה או במה שקשור בה. אין מנוס מהעובדה הפשוטה שאנו עוסקים ברפש. במקרים הכי קשים. רוב האנשים הם פשוט אנשים קי יום באמת ובתמים, אבל זה גם כר נפלא לפריחת רפש אמיתי. הטוקבקים? גם לפני עידן האינטרנט והטוקבקים דיברו בגנות העו,סים. אם הוצאת את הילדים שבסיכון מהבית היית מפלצת ואם לא הוצאת וקרה משהו הואשמת באטימות ורשלנות. שום דבר לא השתנה.ועם כל רצוננו הטוב זה לא יכול להיות ב100% לטובת הילדים. זה מה שהכי מתסכל. ספציפית, לא קונה את דבר "מחלת הנפש שלו"
 

a t a t

New member
הלב עם העו"סיות מכפר יונה

יום קשה למקצוע שאמור במקרים מסויימים "לנבא את העתיד" אם מונעים קשר יהיו כועסים ושונאים שיקראו לנו חוטפי ילדים ואם יש רצח אז הבכרח הרווחה אשמה כי היא לא מנעה אותו נ ראה שבשום מקרה אי אפשר לייצג את המקצוע בצורה שתובן למי שלא נמצטא בתוכו!
 
אני לא מסכימה.

אני חושבת שאם הרווחה היתה כל הזמן בכותרות, מקרים כאלה היו יוצרים פחות נזק. אם כל הזמן היו מפציצים את התקשורת בדברים הטובים שנעשים ובקשיים של העובדים, זה היה אחרת. אולי האיגוד צריך יועץ שיווקי טוב. ברור שאנחנו צריכים לוביסטים טובים...
 
זה הכי פשוט להגיד שהוא "חולה נפש".

גם בלי שהוא היה מאושפז היו שולחים אותו להסתכלות פסיכיאטרית, מה שבעיניי הציבור הרחב נראה זהה לחלוטין להצהרה שהוא "חולה נפש".
 
זה ממש מרגיז.

איציק פרי ניסה לעשות קצת סדר בתקשורת וראיתי עוד רעיונות עם עו"סים, אבל זה לא חזק כמו הקריאה של המשפחה שהרווחה אשמה.
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
תנחומיי הכנים

ללילך ולבני משפחתה על האסון הכבד הנורא והמזעזע!!! העו"סים רוצים אהדה מצד הציבור? מן הראוי היה שלפחות בשרשור הזה מישהו היהמביע תנחומים או השתתפות בצער המשפחה לפני הדאגה לתדמיתכם בציבור. תדמית, שחוסר הרגישות/חוסר הבעת צער ותנחומים כלפי לילך ובני משפחתה- רק מתחזקת. מכם מצפים כעו"סים להבעת חמלה ורגישות.זה אמור להיות מקצוע עם שליחות לעזרת/לטובת הכלל לא?! האם חמלה ורגישות אתם מבטאים רק ואך ורק כלפי המגזר שלכם עצמכם? אני מזועזעת קשות מהארוע ועל זה נוסףלצערי הרב גם השרשור הזה שכולו התקרבנות שלכם.שבו לא היתה מילת אמפתיה אחת כלפי לילך. מי מנסה לרקוד על דמם של הילדים הללו ולגזור קופון, מי?! הרווחה? משרד הבריאות? לילך?!- בטוח שלא!
 
זה פורום של עו"סים.

זה המקום שלנו לפרוק את מה שאנחנו מרגישים כבעלי מקצוע, בין השאר. אין קשר בין הכעס והאכזבה ונושא התדמית ובין התנחומים שאני בטוחה שכל אחד ואחת מאיתנו היה\היתה רוצה לשלוח אל המשפחה. אם את\ה לא מבין\ה את זה-זה לא הפורום המתאים לך.
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
וגם כפורום של עו"סים הוא עדיין פורום פתוח

גם לציבור הררחב. מניין הביטחון שכל אחד ואחת מכם היה רוצה לשלוחתנחומים למשפחה האבלה? והאם רק הרצון בלב משנה או גם מעשים? לא יודעת. לא למדתי עבודה סוציאלית.אולי זה מה שמלמדים אתכם שם... חבל שגם תגובתך לדבריי היתה צינית!!!אבל מה כבר אני יכולה לצפות?! הרי אתם כולכם הרבה יותר מלומדים ממני , האם עם ההשכלה גואה האטימות?!. זו רק שאלה רטורית, תחסכי ממני עוד עוקצנות. נקודה. ואגב, רחליקה זה שם של נקבה...
 
התשובה שלי ממש לא צינית.

מהיכרותי עם הגולשים והגולשות פה אני מרשה לעצמי להגיד שכולם\ן היו רוצים\ות לשלוח תנחומים. ואם יש גולש\ת שלא-הוא\היא מוזמן\ת לפנות אליי ואשנה את הודעתי. זה פורום פתוח לציבור, אבל לא פורום להתנגחות בעובדים בוציאליים. קראי את כללי הפורום.
 

רחליקה האחת

Member
מנהל
מהודעת המנהלת:

" גם הקהל הרחב מוזמן לשאול ולהתייעץ בנושאים שונים שעובדים סוציאליים עשויים להיות מסוגלים לעזור ולייעץ בהם. אנא קיראו את כללי הכתיבה של הפורום." כן, השתדלתי להצמד למקור ולא להדגיש שם הקהל הרחב מוזמן לשאול ושאלתי היא: מי בכלל שולח למשפחה מכאן תנחומים? ולמה "רק" הביטחון שלך ":שהם רוצים" חשוב ולא המעשה בפועל? לא התנגחתי! עניתי לכם כאן למה יש מצד הצתיבור חוסר אהדה כלפיכם, בעיקר בשעה קשה בה ילדים נרצחים ואתם עסוקים בהתממויות ובהצבעה על ליקויים. מותר לכם לדרוש זכויות, הכרה והוקרה ציבורית ועוד אלא שכאשר אתם מבטאים אטימות לב לטרגדיה כזו נוראה ואפילו לא טורחים לתקן- אלא ממשיכים להתווכח עם מי שמותח עליכם ביקורת בעניין אתם רק מחזקים את עמדתי ועמדתי האישית כחלק מהציבור שמביע כלפיכם ביקורת. \בקיצתור- אוי ואבוי למי שיעז להגיד לכם לבטא תנחומים כי אז תספרו לו שזו במה לעו"סים ו"תשכחו" שהבמה היא לא רק לעוס"ים כפי שמופיע בהודעת המנהלת. עדיין ביטאת ביטחון עצום בכך שכולכם רוצים לבטא תנחומים אבל את כנראה לךא צריכה לעשות זאת על גבי הפורום ==כי? לא רוצה לנחש אלא שאם בארזים נפלה השלהבת... אדלג על כללי הכתיבה בפורום כפי שאת מדלגת על הבעת מידה פיצפונת אפילו של חמלה כלפי המשפחה באבלה הכבד. ודי כבר די להתמם. תפקחי עיניים ותראי את המציאות נכוחה ולא רק את ה... שלך ושל חברייך למקצוע. --
 

אפרת166

New member
עם כל הכבוד לביקורת

עם כל הכבוד לביקורת שאנו העובדים הסוציאלים חושבים על עצמנו ועל תדמיתנו ולא על המשפחה. כנראה וכדי להעביר ביקורת אמיתית את צריכה לעבוד חודש כעובד סוציאלי. אין הרבה מקצועות כמו עבודה סוציאלית בו אכפתיות, אמפתיות והבנת צרכי הלקוחות הן אבני היסוד של המקצוע, אין אנו צריכים בכל פורום להדגיש את השתתפותנו עם המשפחה היות וזה מובן מאליו ונקודת המוצא של כל עובד סוציאלי - אך את לא תביני זאת משום שאת לא עובדת סוציאלית ולא יודעת במה כרוך יום עבודה אחד בחיינו. ועל כן, אל תבקרי אותנו, אין לך את הקריטריונים לבקר אותנו. אדם המקדיש את חייו למקצוע חשוב כזה ונותן את נשמתו ראוי שיעריכו אותו ולא ינגחו בו.
 
אף אחד לא ביטא כאן אטימות לב לטרגדיה.

מי שמפגין כאן אטימות לב זו את. את נכנסת למקום שמהווה בין השאר קבוצת תמיכה לאנשים הגולשים בו ומתנגחת (כן, מתנגחת ואף משתדלת להוכיח ולשפוט) כי את רואה שהם דנים באספקט של משהו ציבורי שנוגע בהם. תפתחי עיניים, אפילו בתקשורת יש קולות (ולא רק של עו"סים) המדברים על העוול שנעשה במקרה הזה לעו"סים, "לרווחה", בשם הצהוב והרייטינג. אני מצטערת ומרגישה ניחומים בהרבה מקרים, את כולם אני צריכה לכתוב פה? תכף תבואי ותכתבי איזה חסרי לב העו"סים שלא פתחו שירשור על כל הרוג בתאונת דרכים, או חייל שנהרג. הרי אנחנו עו"סים, אנחנו צריכים רק להיות עם ה
, רק לדבר על טרגדיות ולהביע את הזדהותנו עם הנפגעים. אם נחשוב על עצמנו אוי ואבוי לנו. הרי תפקידנו להיקבר בעשייה ולהיות שק האיגרוף בכל פעם שקורה משהו לא טוב במדינה הזו. כן, זה היה בציניות. לא מתאים לך מה שנכתב פה? אל תגלשי פה. זה לא המקום להתנגח בעו"סים ו\או בגולשים שמדברים על מה שמפריע להם ו\או בכל אדם שגולש כאן. ואם יש לך בעיה אישית איתי- יש מסרים ופורום משוב. אני את תגובתי אלייך סיימתי.
 
למעלה