אוסף תמונות לעיונכם

מצב
הנושא נעול.

alonsit1

New member
איזה סוג של מפה בעצם נחוץ לך?

אהבתי את המפות
וחלק גם שמרתי לעצמי


עדיין לא מצאתי מה שרציתי, אבל מתישהו אני אצליח ליצור משהו בעצמי, אני צריך לעשות קורס מפאות אצל אלן
איזה סוג של מפה בעצם נחוץ לך?
נסה להסביר ולפרט וביחד נאתר לך מפה הולמת.
 
נחוץ= מקסימום רצוי


איזה סוג של מפה בעצם נחוץ לך?
נסה להסביר ולפרט וביחד נאתר לך מפה הולמת.
נחוץ= מקסימום רצוי

אני מחפש משהו שכולל פירוט דרכים אמיתיות ולא ציור מאולתר,
במיוחד של אותה תקופה שיתן הרגשה של שילוב הדרכים של פעם עם מסילה דאז.
בנוסף יעניין אותי לראות את התוואי של המסילה על פני השטח הקיים היום.
כמו שאותה מנהרה מופלאה בגולן שנשכחה מלב, בעבר אם המסילה עברה בשטח שעברו בו בצורה סדירה או שהכל היה נידח ורק למסילה היה מעבר שם, וכיום המצב שהמנהרה בהחלט נשכחת בין גבולות.

כמובן הכל מתוך רצון להכיר את העבר, ביחוד העבר המסילתי


המפות שראיתי היו מאד חפיפניקיות, כאילו מישהו צייר אותן ביד חופשית
 
בוא למוזיאון הרכבת

נחוץ= מקסימום רצוי

אני מחפש משהו שכולל פירוט דרכים אמיתיות ולא ציור מאולתר,
במיוחד של אותה תקופה שיתן הרגשה של שילוב הדרכים של פעם עם מסילה דאז.
בנוסף יעניין אותי לראות את התוואי של המסילה על פני השטח הקיים היום.
כמו שאותה מנהרה מופלאה בגולן שנשכחה מלב, בעבר אם המסילה עברה בשטח שעברו בו בצורה סדירה או שהכל היה נידח ורק למסילה היה מעבר שם, וכיום המצב שהמנהרה בהחלט נשכחת בין גבולות.

כמובן הכל מתוך רצון להכיר את העבר, ביחוד העבר המסילתי


המפות שראיתי היו מאד חפיפניקיות, כאילו מישהו צייר אותן ביד חופשית
בוא למוזיאון הרכבת
קבע איתי פגישה במייל [email protected] (כנראה אהיה זמין רק אחרי החגים).
 
סבבה לגמרי


בוא למוזיאון הרכבת
קבע איתי פגישה במייל [email protected] (כנראה אהיה זמין רק אחרי החגים).
סבבה לגמרי

אני בעוונותי הייתי תושב חיפה בעבר, כיום גר בנהריה, אבל צריך להגיע גם לרמבם לטיפולים, נשמע אחלה רעיון, לשלב את המר עם המתוק

ונשמע לי גם רעיון לילדים שבטח גם מאוד יהנו

אז בכייף אחרי החגים
 

alonsit1

New member
איזה כיף לך לגור בצפון ובנהריה בפרט

סבבה לגמרי

אני בעוונותי הייתי תושב חיפה בעבר, כיום גר בנהריה, אבל צריך להגיע גם לרמבם לטיפולים, נשמע אחלה רעיון, לשלב את המר עם המתוק

ונשמע לי גם רעיון לילדים שבטח גם מאוד יהנו

אז בכייף אחרי החגים
איזה כיף לך לגור בצפון ובנהריה בפרט
אני אוהב את נהריה מאוד! כבר זכית בשתי נקודות על הפתיחה - ובתמונה יפה ליום חדש, הפעם מאפריקה.
 
בתור דייר טרי בנהריה

איזה כיף לך לגור בצפון ובנהריה בפרט
אני אוהב את נהריה מאוד! כבר זכית בשתי נקודות על הפתיחה - ובתמונה יפה ליום חדש, הפעם מאפריקה.
בתור דייר טרי בנהריה
אני בהחלט מסכים


תמונה מדהימה, איזה כייף לראות כאלו בפעילות שלא לפני 100 שנה
 

alonsit1

New member
היו זמנים בנהריה

סבבה לגמרי

אני בעוונותי הייתי תושב חיפה בעבר, כיום גר בנהריה, אבל צריך להגיע גם לרמבם לטיפולים, נשמע אחלה רעיון, לשלב את המר עם המתוק

ונשמע לי גם רעיון לילדים שבטח גם מאוד יהנו

אז בכייף אחרי החגים
היו זמנים בנהריה
מה הייתי נותן כדי לשוב אחורה בזמן לשנות השישים ברכבת ישראל! תחנת נהריה די השתנתה מאז, וגם הרכבת הזו כבר מזמן איננה. חבל.
 

אורי404

New member
הייתה פעילות, אך מעטה

ישתבח שמו, תמונות ישנות יש בשפע
שלוחת כפר סבא זכורה לי אישית לטובה מימי ילדותי הדי רחוקים, בזכות כל אותן נסיעות עם סבא והסוסיתא שלו לקניות בקלקיליה הסמוכה (פעם, לפני פרוץ השלום, יכולנו לבקר זה בעירו של זה בלי שום בעיה) וכבר אז התרשמתי משממונה הכללי של שלוחה זו והעדר כל פעילות בה. תמונות - אין לי, אבל אם יצוץ משהו, בשמחה.

השלוחות הישנות בפ"ת הן נעלם אחד גדול עבורי. למעשה, לו נדרשתי לתאר אותן או רק לאתרן על גבי המפה, הייתי נותר חסר מענה לחלוטין. ממליץ לשאול במוזיאון לפרטים נוספים.

הנה עוד צילום נפלא של רכבת "העמק" מערבות חצי האי ערב. נוסעי הקטר עצרו לצילום למזכרת בלב הישימון הפראי, אי שם באחד הקטעים לאורך המסילה. אנו זכינו לצילום הסטורי... ואז הגיע אחד תומס אדוארד לורנס ושם קץ לסיפור.
הייתה פעילות, אך מעטה
בשלוחת כפר סבא הייתה פעילות רכבות למפעל "פקר פלדה" (מה שכיום נמצא מרכז מסחרי G). אולם הפעילות הייתה נמוכה. אחת לחודש, אם לא פחות מזה, עד הפסקת הפעילות. אם אני לא טועה ב-1997. היה גם בית האריזה (מה שכיום פחות או יותר נמצא מתחם "מגה").
ניסיתי לחפש תמונות ישנות של הרכבות בשלוחה השינה. לרבות צבעוניות משנות השמונים והתשעים, אך לשווא.

לגבי נסיעות לקלקיליה, אכן רבים היו נוסעים לשם ורוכשים דברים שונים. ללא ספק מבחינה מסחרית, זוהי עיר, שנפגעה מאוד, אם לא הכי מבין הערים השונות. הנסיעות היותר חופשיות אלינו (למשל לכפר סבא או לאזורים אחרים) היו עד תחילת שנות האלפיים.
 

רב קו 561

New member
שלוחת פ"ת

ישתבח שמו, תמונות ישנות יש בשפע
שלוחת כפר סבא זכורה לי אישית לטובה מימי ילדותי הדי רחוקים, בזכות כל אותן נסיעות עם סבא והסוסיתא שלו לקניות בקלקיליה הסמוכה (פעם, לפני פרוץ השלום, יכולנו לבקר זה בעירו של זה בלי שום בעיה) וכבר אז התרשמתי משממונה הכללי של שלוחה זו והעדר כל פעילות בה. תמונות - אין לי, אבל אם יצוץ משהו, בשמחה.

השלוחות הישנות בפ"ת הן נעלם אחד גדול עבורי. למעשה, לו נדרשתי לתאר אותן או רק לאתרן על גבי המפה, הייתי נותר חסר מענה לחלוטין. ממליץ לשאול במוזיאון לפרטים נוספים.

הנה עוד צילום נפלא של רכבת "העמק" מערבות חצי האי ערב. נוסעי הקטר עצרו לצילום למזכרת בלב הישימון הפראי, אי שם באחד הקטעים לאורך המסילה. אנו זכינו לצילום הסטורי... ואז הגיע אחד תומס אדוארד לורנס ושם קץ לסיפור.
שלוחת פ"ת
השלוחה המשיכה מזרחה מתחנת פתח תקווה למפעלים "עץ לבוד", "טיב בית". על חורבות מפעל עץ לבוד עומד היום מרכז מסחרי. טית בית הפך למגדלי מגורים.
פסי הרכבת היו על הכביש ברחובות גיסין פינת פינסקר עד שלפני כשנתיים סללו מחדש את הכביש ועשו כניסה למרכז המסחרי, ואז נעלמו שרידי הפסים הנ"ל.
 

stratomaximus

New member
עוד שנים לא רבות יעלמו גם הפסים בצריפין

שלוחת פ"ת
השלוחה המשיכה מזרחה מתחנת פתח תקווה למפעלים "עץ לבוד", "טיב בית". על חורבות מפעל עץ לבוד עומד היום מרכז מסחרי. טית בית הפך למגדלי מגורים.
פסי הרכבת היו על הכביש ברחובות גיסין פינת פינסקר עד שלפני כשנתיים סללו מחדש את הכביש ועשו כניסה למרכז המסחרי, ואז נעלמו שרידי הפסים הנ"ל.
עוד שנים לא רבות יעלמו גם הפסים בצריפין
יש עדיין שרידים די ברורים של פסים מוטבעים בתוך האספלט בשטח של בסיס מצל"ח וגם כנראה בתוך בה"ד 12. ברגע שיפנו את צריפין, גם פיסת ההיסטוריה הזו תעלם.
 

alonsit1

New member
חשוב לציין בנקודה זו כי בבסיס צריפין

עוד שנים לא רבות יעלמו גם הפסים בצריפין
יש עדיין שרידים די ברורים של פסים מוטבעים בתוך האספלט בשטח של בסיס מצל"ח וגם כנראה בתוך בה"ד 12. ברגע שיפנו את צריפין, גם פיסת ההיסטוריה הזו תעלם.
חשוב לציין בנקודה זו כי בבסיס צריפין
עדיין עומדים על תילם לא מעט מבנים מקוריים, דוגמת בית הקולנוע של צריפין, מחסני הצבא הבריטי (כמו אלו שהיו ונהרסו בכניסה הדרומית לחיפה) וכפי שציינת, שרידי מסילה פה ושם בתחום הבסיס. אולי יוכל מישהו מחברי הפורום לתעד מבנים אלו בטרם יפונה הבסיס כולו?

אגב, אם כבר צריפין, הנה תמונה של עוד רכבת נוסעים מנדטורית בצרות. המיקום המדויק אמור להיות באיזור צריפין (שים לב לעצי הזית היפים ליד הגשר) וקורות עץ צומכות בקטר האומלל כדי למנוע ממנו מלהתהפך לגמרי.
 

amit1270

New member
נראה שהקורות דווקא עוזרות לו להישאר הפוך

חשוב לציין בנקודה זו כי בבסיס צריפין
עדיין עומדים על תילם לא מעט מבנים מקוריים, דוגמת בית הקולנוע של צריפין, מחסני הצבא הבריטי (כמו אלו שהיו ונהרסו בכניסה הדרומית לחיפה) וכפי שציינת, שרידי מסילה פה ושם בתחום הבסיס. אולי יוכל מישהו מחברי הפורום לתעד מבנים אלו בטרם יפונה הבסיס כולו?

אגב, אם כבר צריפין, הנה תמונה של עוד רכבת נוסעים מנדטורית בצרות. המיקום המדויק אמור להיות באיזור צריפין (שים לב לעצי הזית היפים ליד הגשר) וקורות עץ צומכות בקטר האומלל כדי למנוע ממנו מלהתהפך לגמרי.
נראה שהקורות דווקא עוזרות לו להישאר הפוך
 

stratomaximus

New member
יש הרבה מבנים מעניינים בתוך צריפין

חשוב לציין בנקודה זו כי בבסיס צריפין
עדיין עומדים על תילם לא מעט מבנים מקוריים, דוגמת בית הקולנוע של צריפין, מחסני הצבא הבריטי (כמו אלו שהיו ונהרסו בכניסה הדרומית לחיפה) וכפי שציינת, שרידי מסילה פה ושם בתחום הבסיס. אולי יוכל מישהו מחברי הפורום לתעד מבנים אלו בטרם יפונה הבסיס כולו?

אגב, אם כבר צריפין, הנה תמונה של עוד רכבת נוסעים מנדטורית בצרות. המיקום המדויק אמור להיות באיזור צריפין (שים לב לעצי הזית היפים ליד הגשר) וקורות עץ צומכות בקטר האומלל כדי למנוע ממנו מלהתהפך לגמרי.
יש הרבה מבנים מעניינים בתוך צריפין
לדעתי גם השק"ם המרכזי עם העמודים שלו הוא מבנה מהתקופה הבריטית.
בנוסף יש הרבה מבני עץ עם גגות רעפים וארובות, גם הם נבנו לפני קום המדינה (קשה לי להאמין שמישהו חוץ מהבריטים היה חושב לשים ארובה מאבן על בניין חד קומתי).
כמו כן, בתוך מקשר"ר יש מבנה לבן דו קומתי עם חצר פנימית קטנה ומרפסות קטנות סגורות בסגנון הבאו-האוס - גם הוא נבנה כנראה לפני 48.
 

אורי404

New member
סרטון חדרה-מזרח

אוסף תמונות לעיונכם
לתמונה זו אני קורא "רחבת הציוד הנע של מוזיאון הרכבת בחיפה" וניתן לחזות בה באוסף קטרי הקיטור המשובח שהשתמר למופת ואף הורחב במרוצת השנים בזכות חזונם רחב האופקים של מקבלי ההחלטות הנוגעים בדבר.
סרטון חדרה-מזרח
לדעתי הסרטון בסך הכל יפה ועל-פניו מושקע.
מודה ומתוודה, שאינני בטוח עם כל הפרטים נכונים ומדוייקים.
בתוך הסרטון שזורים שני סרטונים קצרצרים של רכבות, שנוסעות, כמו למשל אחת מהן לכיוון טול כרם. מעניין מנין נלקחו הסרטונים האלה.
 

easylivin

New member
צר לי לאכזב אותך, אורי: סרטוני הרכבות

סרטון חדרה-מזרח
לדעתי הסרטון בסך הכל יפה ועל-פניו מושקע.
מודה ומתוודה, שאינני בטוח עם כל הפרטים נכונים ומדוייקים.
בתוך הסרטון שזורים שני סרטונים קצרצרים של רכבות, שנוסעות, כמו למשל אחת מהן לכיוון טול כרם. מעניין מנין נלקחו הסרטונים האלה.
צר לי לאכזב אותך, אורי: סרטוני הרכבות
לא קשורים בכלל לארץ ישראל. הקטרים נראים לי גרמניים.

ועדיין, סקירה טובה של היסטוריית התחנה...
 

אורי404

New member
תודה, אריק. היה לי 'חשד' מסויים לכך

צר לי לאכזב אותך, אורי: סרטוני הרכבות
לא קשורים בכלל לארץ ישראל. הקטרים נראים לי גרמניים.

ועדיין, סקירה טובה של היסטוריית התחנה...
תודה, אריק. היה לי 'חשד' מסויים לכך
על-פניו היה רושם, שכל הסקירה מדוקדקת.
גם לי אזור צילומי הרכבות לא ממש הסתדר עם הנוף מסביב. כך שהכנתי עצמי לאכזבה.
 

alonsit1

New member
הרכבות אכן גרמניות למהדרין אבל

סרטון חדרה-מזרח
לדעתי הסרטון בסך הכל יפה ועל-פניו מושקע.
מודה ומתוודה, שאינני בטוח עם כל הפרטים נכונים ומדוייקים.
בתוך הסרטון שזורים שני סרטונים קצרצרים של רכבות, שנוסעות, כמו למשל אחת מהן לכיוון טול כרם. מעניין מנין נלקחו הסרטונים האלה.
הרכבות אכן גרמניות למהדרין אבל
הסרטון מועיל ומחכים. אולי באמת הגיע הזמן להרים בחדרה-מזרח פרוייקט שימור אתרים בשעה טובה? קצת הרכבת תירתם למאמץ, עיריית חדרה תפגין מעט רצון טוב, והנה לנו עוד תחנה הסטורית ויפה שזכתה לשימור ראוי והולם - כמו תחנת בית יהושע, למשל. באמת הגיע הזמן להעניק גם לתחנה זו יחס חיובי יותר.

אגב: אי שם בשנות השמונים הרחוקות, איתרתי בשטח התחנה שרידי מערכת איתות בריטית ישנה ועליה לוחיות מתכת קטנות ויפות עם האותיות PR מוטבעות עליהן. לוחיות אלו הועברו אחר כבוד לידי מוזיאון הרכבת בחיפה - בדיעבד, טוב שאספתי אותן משם.
 

easylivin

New member
עבודות שימור נרחבות ביותר אכן מתוכננות

הרכבות אכן גרמניות למהדרין אבל
הסרטון מועיל ומחכים. אולי באמת הגיע הזמן להרים בחדרה-מזרח פרוייקט שימור אתרים בשעה טובה? קצת הרכבת תירתם למאמץ, עיריית חדרה תפגין מעט רצון טוב, והנה לנו עוד תחנה הסטורית ויפה שזכתה לשימור ראוי והולם - כמו תחנת בית יהושע, למשל. באמת הגיע הזמן להעניק גם לתחנה זו יחס חיובי יותר.

אגב: אי שם בשנות השמונים הרחוקות, איתרתי בשטח התחנה שרידי מערכת איתות בריטית ישנה ועליה לוחיות מתכת קטנות ויפות עם האותיות PR מוטבעות עליהן. לוחיות אלו הועברו אחר כבוד לידי מוזיאון הרכבת בחיפה - בדיעבד, טוב שאספתי אותן משם.
עבודות שימור נרחבות ביותר אכן מתוכננות
במסגרת הקמתה מחדש של המסילה המזרחית. ויפה שעה קודם.
 

אורי404

New member
קטר 211

אוסף תמונות לעיונכם
לתמונה זו אני קורא "רחבת הציוד הנע של מוזיאון הרכבת בחיפה" וניתן לחזות בה באוסף קטרי הקיטור המשובח שהשתמר למופת ואף הורחב במרוצת השנים בזכות חזונם רחב האופקים של מקבלי ההחלטות הנוגעים בדבר.
קטר 211
תמונות יפות של ירון דוזטס על קטר 211
זכור לי, שהיו לפני כעשור תמונות של הקטר בפורום. מנגד לא הצלחתי למצוא בארכיון הפורום. יש בעיה במציאת תמונות מהתקופה הזו וחבל.
אם אני זוכר נכון, הקטר נמצא בתל אביב. היכן בתל אביב [במידה והוא כמובן עדיין נמצא שם]? הייתי שמח לראות אותו מקרוב ולהתרשם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה