אוסטרליה וניו זילנד

guesswho11

New member
אוסטרליה וניו זילנד

אישתי ואני מעוניינים לעשות טיול למשך חודשיים באוסטרליה ונו זילנד.
אשמח לדעתך כיצד אתם ממליצים לחלק את הזמן?
באיזה תקציב מדובר בהנחה שאנו נישן בלודג'ים?
ומועניינים לשכור רכב לכל השהות?
תודה לעונים
 

ANZ1

New member
תשובה כללית

אוסטרליה וניו זילנד מאד שונות למטיילים (דווקא למגורים הם די דומות בהרבה תחומים),
אוסטרליה מאד עירונית, עם ערים גדולות (ויפיפיות) כמו סידני ומלבורן) ומעט מאד ישובי ספר, הטבע בו גדול,רחוק,חם, מדברי וכועס (הרבה חיות רעות).
ניו זילנד אחרת לגמרי, הערים בניו זילנד נהדרות למגורים, אבל משעממות לטיולים, יש עיירות נחמדות ,
הטבע מדהים, פראי, ירוק, כחול, קריר, ומאד חברותי, מאד שונה מאוסטרליה.
לכן
מה אתם יותר מעדיפים ? טבע או ערים ? מדבר או ירוק וכחול ?
זה מאד ישנה את החלוקה, גם התאריכים מאד ישפיעו על איך לחלק את הנסיעה, לאן לנסוע קודם, באוסטרליה יש אזורים שמבקרים בהם בקיץ (סידני ודרומה) ואזורים שמבקרים בהם בחורף (הצפון), אגב מדובר על קיץ וחורף הפוכים מישראל.
החורף בניו זילנד לא נעים למטיילים (אלא אם אתם חובבי ספורט חורף וסקי).
אני הייתי מציע לחלק לשניים את הטיול, חודש וחודש, ולדעת שלא תראו היטב אף אחד משתי המדינות, אלו מדינות גדולות, ואי אפשר לראות אף אחת מהן בחודש אחד.
אבל אפשר לעשות את החוף המזרחי של אוסטרליה, מלבורן וצפונה, ואז בניו זילנד את אוקלנד ודרומה, שוב זה תלוי מתי אתם באים.
קשה לענות על מחירים, כי טווח המחירים עצום, זאת לא ישראל, גם באכסניה, יש כאלו שתוכלו לישון ב50 דולר ללילה, ותמצאו גם ב500, אותו הדבר על השכרת רכב, יש טווחים מאד גדולים, למשל, יש חברות בנלאומיות יקרות, ואפשר לשכור בחצי מחיר או פחות רכב בן 10, כמובן גם אפשר לשכור קרוואן - וזה טיול אחר, לטוב ולרע.
גם האוכל, אפשר להסתדר עם פאי מקומי ב2 דולר, ואפשר לאכול ארוחה יקרה.
אם כבר, תגידו תקציב ואפשר יהיה להגיד לכם מה רמת האיכות, או הפוך, תגידו איפה אתם ברמת הפיזור ויוקרה ואגיד לכם כמה זה אמור לעלות.
 

guesswho11

New member
שאלה בנוגע לתקציב הטיול וטיפים מומלצים

ראשית תודה רבה על המידע. אנחנו ככל הנראה נרצה לחלק את הטיול כפי שאמרת - חודש באוסטרליה וחודש בניו זילנד. התאריכים עליהם חשבנו הם באזור אמצע/סוף נובמבר- אמצע/סוף ינואר. אנחנו מעוניינים לחוות ולראות טבע, ערים וחופים. בחודשים הללו איפה רצוי להתחיל? אנחנו נשמח להיות בסידני ביום השנה החדשה.
לגבי מחירים - התקציב שלנו עומד באזור 50-60K לזוג. האם זה הגיוני לעשות טיול ברמה בנונית (שינה לא באכסניות, אוטו בשנה יחסית מתקדמת, טיסות פנימיות במידה ויש צורך, מסעדות ברמה סבירה)? האם שווה לשכור או לקנות רכב בתקופה כזו?
נשמחח לשמוע על טיפים מומלצים ואיך בדרך כלל מחלקים את התקציב הכולל? 60% אוסטרליה 40% ניו זילנד?
אילו טרקים מומלצים לזוגות? אטרקציות ספורטיביות למינהן ועוד.
שוב תודה רבה :)
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
הטיפים שלי קצת מיושנים
אנחנו באוסטרליה היינו רק במלברן וסידני, אבל לך יש חודש, אז בהחלט כדאי לטייל לפחות בצד אחד של אוסטרליה. בן משפחה היה שם 9 חודשים וקנה רכב, לחודש? עדיף לשכור לדעתי, יש לזכור שהמרחקים ממש גדולים.

בניו זילנד נחתנו בכריסטצ'רץ שכרנו מראש רכב לחודש. טיילנו את מרבית הזמן באי הדרומי שיש בו יותר דברים לראות מאשר בצפוני. החזרנו את הרכב באוקלנד ומשם טסנו הביתה.

אני נעזרתי בזמנו בסוכנות נסיעות ניו-זילנדית שמצאתי במרשתת. הסיבה היא שלא היה הרבה מידע והיה לי קשה להחליט מה כן ומה לא. התכתבתי עם הסוכנות והם הציעו לי כמה לו"זים, וגם שכרו עבורנו את הרכב וגם הזמינו עבורנו חדרים בבתי מלון לא יקרים. זה היה נוח מאד כי גם כשרצינו לשנות את המסלול כשכבר היינו בטיול, לא היתה בעיה.

כיום כנראה שהייתי מתכננת לבד כי כבר יש המונים שנסעו לשם וטיילו והציעו מסלולים וגם הייתי בעצמי שוכרת רכב ומחפשת בתי מלון כי כיום אין בעיה.

לגבי טרקים ואטרקציות? יש גם באוסטרליה וגם בניו זילנד קשה לכתוב מה כדאי. אני תמיד מציעה לקרוא קצת חוויות של מטיילים שטיילו בשנים האחרונות ולשמוע ממטיילים אחרים לגבי קניית או שכירת רכב (לחודש לדעתי לא כדאי לקנות). יש פורומים של מטיילים בטריפאדוויזר בלמטייל ועוד פורומים לא ישראלים. לשאול שם, לא להתבייש, אבל לשאול אחרי שקראתם קצת. אף אחד (לדעתי) לא יכין לכם מסלול.
 

ANZ1

New member
תשובות

וכל מני הערות ועצות, יש לי הרבה, אבל יש תקרה בכמות תווים אז אכתוב רק כמה.

- לגבי התוכנית הכללית, קווינסלנד והצפון לא מתאימים בזמן הזה, התאריכים הם סוף האביב ותחילת הקיץ,
לכן נראה לי שהתוכנית המתאימה היא:
טיסה למלבורן, שהייה במלבורן כמה ימים ונסיעה צפונה עד סידני טיול בסביבה עם הרכב, החזרת הרכב ושהייה בסידני (בראש השנה), טיסה לאוקלנד, שכירת רכב, ונסיעה דרומה עד וולינגטון, אני לא הייתי מוותר על האי הצפוני למרות שיש אנשים שבאים לזמן קצר ומטילים רק באי הדרומי, כמה מהמקומות הכי שווים נמצאים באי הצפוני, מהטוננגרורי קרוסינג, טיול של יומיים בוולינגטון, הכפר של ההוביט ועוד כל מני מקומות, ואז, מעבר עם מעבורת לאי הדרומי, לעשות את הסיבוב הרגיל בכל האי.
או הפוך, קודם ניו זינלד ואז אוסטרליה, זה תלוי מתי בדיוק הטיסות שלכם, כדי שיצא לכם חודש וחודש ובדיוק בסוף השנה בסידני.
- צריך לדעת שגם לניו זילנד וגם לאוסטרליה אתם חייבים להגיע עם כרטיס טיסה חזרה, לכן צריכים לקנות את הכרטיסים מראש, לא יתנו לכם להכנס למדינה בלי כרטיס יציאה.
- תבדקו מה יותר זול, האם לקנות כרטיס טיסה הלוך ושוב למלבורן, ו 2 כרטיסים חד כיוונים, סידני ->אוקלנד וכרייסטצרץ ->מלבורן.
או לקנות סט כרטיסים חד כיוונים ולחזור מכרייסטצרץ.
(או הפוך)
- רכב, מי שמגיע לשנה עם ויזת טיול ועבודה נוהג לקנות רכב ישן וגרוטאה, ואחרי שנה למכור אותו יש שוק שלם של כאלו, זה סוג של רולטה רוסית, בסוף מישהו נשאר ברגע האחרון של הרכב כשהוא מת ואז הוא מפסיד את כל העלות של הקניה, אתם באים רק לחודש בכל מדינה, תשכרו רכב.
- חלק מהדרכים בניו זילנד ואוסטרליה הם מסלולי חול או כורכר או סתם כבישים מחורבנים, בנוסף נוסעים הפוך משאר העולם, ובנוסף יש מיליוני תיירים כמוכם שלא רגילים, לא לכיוון התנועה ולא מכירים את המסלול, לכן מדובר על נסיעה מסוכנת יותר מנסיעה בישראל, קחו את הביטוח הכי יקר שיציעו לכם בהשכרת הרכב, הרבה פעמים כשאתה בא לקחת את הרכב בהשכרה, אז אומרים לך איזה סוג ורמת ביטוח לקחת והעלות היא לכל יום, הרבה אנשים חוסכים דולר או שניים ליום וקונים ביטוח פחות ממושלם, אל תעשו את זה, תקחו ביטוח הכי טוב, שכולל את כל הפרמיום ,מכסה את כל העלויות וכל הנזקים, יש סיכוי טוב שתצטרכו להפעיל את הביטוח, הרבה תיירים מחזירים רכב שמקרה הטוב הוא קצת דפוק.
- בקשר לעלויות, דווקא נראה לי שיחס העלויות יהיה הפוך, 60 אחוז לניו זילנד, או חצי חצי, הסיבות היא כמה, הראשונה באוסטרליה אתם מטיילים בערים, לא לוקחים כסף על טיול בעיר, ניו זילנד היא ערימת אטרקציות, צלילה, שחייה עם דולפינים, צניחה, באנגי ועוד מיליון סוגים אחרים, אלו חוויות יקרות מאד, בכל מקום בעולם, וגם אם הם עולים קצת פחות בניו זילנד מדובר על משאבת כסף, יקר - אבל שווה.
- קשה לדעת כמה טיול יעלה בדיוק כי הוא משתנה מהרבה גורמים, למשל תראה שלפני שנתיים דולר אוסטרלי אחד עלה 4.2 שח מאז הוא ירד ל2.8 שח, מי שקונה ב60 אלף שח דולרים, יש הבדל גדול מאד כמה דולרים תקבל, ואי אפשר לדעת היום מה השערים יהיו עוד חצי שנה, יותר זול או הרבה יותר יקר.
- בקשר למקומות מגורים, אכסניות או בשמם המקומי בקפקרס, שונים מאד בניו זילנד ובאוסטרליה, באוסטרליה הם באמת מאד צנועים ועדיף לשלם קצת יותר למקומות יותר שווים, אבל בניו זילנד חלק גדול מהבקפקרז הם ברמה של צימרים ישראלים, ברובם יש חדרים זוגיים עם מקלחת אישית לך ולחברה שלך, וחלקם מאד מיוחדים ומגניבים, אני ממליץ על אלו, מכמה סיבות, אחת זה הרבה יותר זול, שתיים אלו מקומות מגניבים, שלוש רובם בנויים בבתים שלמים, יש חדרי שינה בכל מני סוגים, אתם אני מניח תקחו חדרים זוגיים, אבל בשאר הבקפקרז תפגשו מטיילים אחרים, חלקם באותו כיוון שלכם וחלקם הפוך, ככה אתה מכיר חברים לטיול, חלקם יצטפו לטרק אחד או שניים איתכם או יותר, וחלקם מגיעים הפוך (האי הדרומי הוא מעגלי) ככה תשמעו לאן ללכת או לאן לא ללכת, גם יש מטבח משותף ובעיני זאת חוויה נחמדה בערב ללכת לקניות ולבשל לבד או עם עוד זוג שפגשתם, בעיני זה חוויה מגניבה, הנה כרטיס מועדון שימכרו לכם בכל אכסניה ששיכת לרשת ואתם מקבלים הנחה בכל לינה , יש דירוג של מאות ואלפי שוהיים, מקום שקיבל ציון גבוה הוא מקום מגניב לגמרי למרות שהוא עלה מעט מאד. (אגב צריך לזכור שמחיר שמוזכר הוא בדולרים, אבל בדולרים מקומיים לא אמריקאים כמו שאתה מכיר)
http://www.bbh.co.nz/

בקשר לטרקים, בניו זילנד יש מאות טרקים, ברמות קושי שונות, חלקם טיולי יום, וחלקם טרקים של כמה ימים, אתם צריכים להחליט מי אתם, כמה קושי וכמה טבע אתם רוצים לספוג, כי הכל קיים.
 
כמה הערות

עבר הרבה זמן מנסיעתי לאוסטרליה, אבל בניו זילנד הייתי בביקור חוזר השנה.

קודם כל, התקציב שלכם לא אומר כלום אם לא תאמרו באיזה מטבע הוא - שקלים? דולרים? כולל או לא כולל טיסות? אם הוא לא כולל טיסות, תבדקו כמה יוצאת הטיסה, תחסרו מהסכום הכולל, ואז תוכלו לדבר על תקציב פר יום.

כמה הערות:
1 - אין טעם לקנות רכב. לוקח זמן לחפש רכב, לבצע את הרכישה והטופסולוגיה וגם למכור אותו. זה לא ריאלי בחודש. בנוסף, רכב משומש יכול להתקלקל ואכלתם אותה, בעוד שבשכור חברת ההשכרה מיד תציע פתרון או אלטרנטיבה. נכון שזה עולה יותר, אבל ככה זה - לטיול של פחות מחודשיים וחצי-שלושה במדינה לא כדאי לטעמי לקנות רכב.
2 - אוסטרליה עצומה ואפשר לבלות את רוב החודש ברכב בנסיעות של 8 שעות ביום ועדיין לא לראות כלום. כדאי למקד איפה באוסטרליה אתם רוצים להיות ומה בדיוק מעניין אתכם בה. כדאי אולי להתמקד במה שאין בניו זילנד: מדבר, נופש בחוף, ערים, בעלי חיים, ואם אתם צוללים אז בשונית המחסום הגדולה.
3 - מגורים בראש השנה בסידני צריך להזמין מראש, הרבה זמן מראש. כנ"ל בכריסטמס.
4 - התקופה שבה תהיו בניו זילנד היא עמוסה במיוחד, כדאי להזמין טרקים שחשובים לכם מראש. אין טרקים מיוחדים לזוגות, כל טרק יכול להתאים בכפוף לכושר שלכם ולמה שמעניין אתכם. דצמבר-ינואר הוא זמן של חופשות בתי ספר בניו זילנד והכל עמוס: אתרי קמפינג, טרקים, אכסניות, מלונות, אטרקציות וכו'.
 
למעלה