אומניות לחימה בירושלים

אל דופא

New member
אומניות לחימה בירושלים

אני עוברת ללמוד בירושלים שנה הבאה. היכן נתן ללמוד שם אומנויות לחימה (באיזור גבעת רם בעיקר?) אני מתעניית במיוחד בנינג´טסו ג´יו- ג´יטסו וטאי קוון דו.
 
תבררי במרכז קוסל. אני יודעת

בוודאות שיש להם אייקידו, אז בטח יש גם דברים אחרים. אני גם יודעת שיש נינג´יטסו וטאיקוואנדו במרכז אומנויות הלחימה באיצטדיון טדי, אבל זה די רחוק מגבעת רם, ולך אין אוטו, בניחוש פרוע...
 

yanivtil

New member
מה ההבדל...

בין ניג´יטסו לג´יוגיטסו? יש הבדל? אודה לכם על הסבר מפורט...
 
בכלל לא דומה.

בגדול, ג´יו ג´יטסו היתה מיומנות הלחימה בידיים ריקות שהיתה אחת האומנויות שנדרשו ללמוד הסמוראים: הלוחמים-אצילים היפנים. נינג´יטסו היתה במקור אומנותם של לוחמי הנינג´ה המפורסמים, העבדים-מרגלים שהיו חסרי כבוד מכוח מוצאם הנחות, ולכן יכלו לעשות את כל הטריקים המלוכלכים שסמוראי היה מעדיף להתאבד ולא לעשות. כיום ההבדלים לא כל כך חדים כמו שאפשר לחשוב מן התיאור לעיל. בג´וג´וטסו מלמדים גם נשק, ובנינג´יטסו מלמדים גם מיומנויות ש"גלשו" מהג´וג´וטסו עם השנים. אבל המקור הוא שונה לגמרי.
 

aradori

New member
ג´יוגיטסו הוא חלק מהנינג´יטסו

ראה הודעה מפורטת בהמשך...
 

amir_aikido

New member
ההבדל: שיטות שונות, מעט היסטוריה

אני לא מתמצא בחלק שקשור לתוך הנינג´יטסו - ולא מתיימר להכיר את בתי הספר השונים וכו´ אבל התיאור שנתנו כאן כאילו הג´ו-ג´יטסו הוא חלק מהנין-ג´יטסו לחלוטין לא נכון
ג´ו-ג´יטסו הוא שם כולל למאות אמנויות לחימה יפניות שהמכנה הכולל של כולן: הן קוראות לעצמן "ג´ו-ג´יטסו" כחלק מהשם. בין האמנויות האלו יש אמנויות עתיקות יותר שמכונות קוריו (למרות שיש כמה בתי"ס בארץ שאומרים שהם שייכים לשיטות קוריו, לאחר שקראתי עוד ועוד ברשת אני לא בטוח בכך - אבל ספק איננו שלילה ויש גבול למידת העומק שאני מתכוון להקדיש לכך, כך שאשאר בספק). בניגוד לכתוב לעיל בתי-הספר המסורתיים לג´ו ג´יטסו (הקוריו) מתמקדים לפי תוכניות הלימוד שלהם יותר בלימוד לחימה בכלי נשק ופחות בלימוד לחימה בידיים ריקות. למעשה, תוכנית הלימודים שלהם נועדה לחנך את הסמוראי, והיא בד"כ כוללת לחימה בלפחות חלק מכלי הנשק של הסמוראי, ובנוסף, לא נדיר למצוא בתוכנית גם לימודי טקטיקה ואסטרטגיה ללחימה בקנה מידה גדול יותר (לא רק יחיד מול יחיד אלא גם צבא מול צבא). לאחרונה קראתי שבחלק מבתי הספר הללו היו בתוכנית הלימודים גם לימודי הסוואה וריגול. בתי הספר המודרניים יותר לג´ו-ג´יטסו בד"כ הגדילו את החלק של לימודי הלחימה בידיים ריקות, וביטלו את החומר שלא נגע בלחימה של אחד מול אחד/רבים (לפחות למיטב ידיעתי). זה הג´ו-ג´יטסו, והידע לגביו מאוד גלוי וניתן לבדיקה. ראה אתרים כדוגמאת E-budo ו- Koryu. לגבי ההיסטוריה של הנינג´טסו, אני שוב מאוד ספקן. הכי טוב יהיה לפנות לאתר של Koryu שם מוסברת הבעיה עם רוב הטענות ההיסטוריות של בתי-הספר הקיימים לנינג´יטסו למיניו. הטענות הללו לא כ"כ מסתדרות עם ההיסטוריה המתועדת ביפן ועם המחקרים של ההיסטוריונים המוכרים. מסתבר שגם מבחינת ההיסטוריה של המורים של ראש הבוג´ין קאן יש בעייתיות מסוימת. קשה לעמוד על הגניאולוגיה שם והיא לא מסתדרת בהשוואה עם בתי"ס מסורתיים אחרים. לגבי ההודעות הקודמות: יתכן שיש חומר בבי"ס לנינג´יטסו שמכונה "ג´ו-ג´יטסו". ברור שהחומר הזה איננו אמנות ג´ו-ג´יטסו עצמאית. ההודעה הזו באה להסביר על מהות השיטות מתוך ההיטוריה שלהן, ועל היותן שיטות שונות ונפרדות לחלוטין, וזאת בהתאם לידע שאני צברתי בשנים האחרונות. אני לא טוען שאמנות הנינג´יטסו או בי"ס הבוג´ין-קאן מלמדים אמנות לחימה גרועה/ חסרת בסיס או כל דבר דומה. לא בחנתי ואינני מרגיש את עצמי מוסמך לשפוט איכות של אמנויות לחימה ! לדעתי, על כל תלמיד ללכת ולבחון את המורים ובתי-הספר השונים ולהחליט על סמך טעמו האישי. אמיר
 

מוסאשי

New member
יש קבוצות בודו נין ג´יטסו בכל

העיר. הכי קרוב לגבעת רם זה בבית הספר זיו בבית הכרם שם המדריך אמיר : 527349-058 בהצלחה
 

akira

New member
מתוך סקרנות

מה ההבדל בין בודו נין ג´יטסו לבוגין קאן ?
 

aradori

New member
נינג´יצו/ג´יו-ג´יטסו-קצת סדר בבלאגן

קודם כל אני מתאמן פחות משנה - אז כל מה שאני אומר זה בערבון-מוגבל, אבל עדיין - נראה לי שזה מדוייק: קודם כל - המושג "בודו נין-ג´יטסו" לא מוכר לי - אולי אתה מתכוון ל"בודו טאי ג´יטסו"... והתשובה: אין הבדל
בשנים האחרונות, נהוג לקרוא ל"נינג´יטסו" "בודו טאי ג´יטסו". "בוג´ין-קאן" הוא שם הבי"ס (העולמי) שמלמד את השיטה. למעשה הוא איחוד של תשעה בתי-ספר עתיקים (מהמאה ה-11 עד המאה ה-17 ולעתים אפילו עוד יותר עתיקים) ובראשו עומד מסאקי האצומי. כמו כל דבר בצבא, נהוג לחלק את השיטה (בודו טאי ג´יטסו) לשלושה חלקים: * טייהן טאי ג´יצו: כל מה שקשור בגלגולים, בלימות-נפילה, דילוגים, ושאר אקרובטיקות למיניהן... * דאקן טאי ג´יטסו: מכות, בעיטות ובלימתם. יש תת-חלוקה למכות שמטרתן שבירת עצמות (קופו-ג´יטסו) ומכות שמטרתן שיתוק ופגיעה בעצבים ובשרירים (קושי-ג´יטסו). * ג´ו טאי ג´יטסו (=ג´יו-ג´יטסו): אחיזות, בריחים, הטלות, חניקות וריתוקים. כך שהג´יו-ג´יטסו מהווה חלק מהבודו טאי-ג´יטסו (לשעבר נינג´יטסו) - כלומר, בניגוד לחלק מהתגובות שקיבלת - הקשר ביניהם הדוק... בהצלחה...
 

isaacl

New member
מיתר נדיר צודקת

למרות תשובתך המלומדת צודקת מיתר נדיר. הגירסאות והווריציות המודרניות או האמריקניות של נין ג´יצו אינן משנות את המצב. בספר Asian Fighting Arts, מצויה פריסה מעולה של ההיסטוריה של אמנויות אלו. וביחס למעמד החברתי של הנינג´ות: הם היו מחולקים לשלוש קבוצות: הג´ונין, הצ´ונין והג´נין, האדם העליון, אדם הביניים והאדם התחתון. מה אפשר לעשות אך הג´נין, האדם התחתון, הוא שהוטלו עליו המטלות של הנינג´ה, וקבוצה זו נחשבה ביפן לקבוצה נחותה מאוד ביפן, ובני המעמד הנחות, להבדיל מן הסמוראי ששלט בג´יוג´יטסו. יש אנשים במערב שיש להם משיכה טבעית למיומנויות נחותות, לצערנו, אבל העדפותיהם אינן משנות את המצב או את ההיסטוריה.
 

חובבן

New member
המעמד אולי היה נחות

אבל זה לא אומר שהאנשים היו נחותים או שהמיומנות היתה נחותה. להזכירך, רב ההיסטוריה גם היהודים נחשבו לנחותים.
 

isaacl

New member
אל תהיה כבד

ההבדל בין היהודים לבין הנינג´ות הוא שהיהודים הפכו לקבוצה נחותה בגלל דתם. הנינג´ות פיתחו שיטת לחימה ההולמת את נחיתותם. אתה יכול לבחור בתפיסת לחימה של עבדים כמו קפוארה. אתה יכול להיות חיה פוליטית שמזדהה עם מיעוטים, ומי אני שאתה תרד בעיני בשל כך, מה גם שזה לא פי. סי. אתה יכול, לעומת זאת, לבחור באמנות לחימה אצילית, של מעמד האצולה, כמו אייקידו למשל ואז תעלה בעיניי, וזה כנראה מה שקובע.
 

amir_aikido

New member
אייקידושל מעמד האצולה - נו באמת

אייקידו היא אמנות שיוסדה יותר מ-50 שנה לאחר ביטול המעמדות ביפן. איך אתה רוצה לשייך אותה למעמד האצולה
אמיר
 

aradori

New member
מה זה הבלבול מוח הזה?????

מה זה הויכוח הטפשי הזה? מה זה חשוב בכלל? כל-כך הרבה בבל"ת - הרי הכל אותו דבר! היחיד שדיבר לעניין היה מוסאשי (מסכים עם כל מילה). אגב, גם בתוך הבוג´ין-קאן, נורא תלוי עם איזה מורה לומדים ולפעמים אפילו תלוי באיזה יום באים... יכול להיות להיות שעור אחד (או חודש) עם חרבות, בו וקטות מסורתיות - ושעור אחרי זה, מגיני שיניים, כפפות אגרוף ורנדורי פול-קונטקט... לגבי שאר התגובות: מה זה "הגירסאות והווריציות המודרניות או האמריקניות של נין ג´יצו אינן משנות את המצב" - איזה וריאציות אמריקניות???? המערביים הראשונים שנחשפו לשיטות של נינג´יטסו היו ישראלים בכלל (דורון נבון ודני וקסמן). ומה הקשר ל"מעמדן החברתי של הנינג´ות"??? זה שייך לפורום סוציולוגיה. אותם שני ישראלים למדו מהאצומי שמהווה חוליה בשרשרת מאסטרים שכאמור נמשכת עד יותר מ-900 שנה. עיקר השורשים הם מסין ויפן. ומן הסתם כוללים גם ג´ו-ג´יטסו. הרי ג´יו-ג´יטסו זה אוסף של טכניקות - בפרט, (כמו שכבר אמרתי) הטלות, בריחים, אחיזות, חניקות וכו´. אז מה אתה בא להגיד שבבודו טאי-ג´יטסו אין אין כל אלה???? הרי אומוטה גיאקו, הראי-גושי וחניקה משולשת - יש בג´יו ג´יטסו, יש בבודו טאי-ג´יטסו ובטח גם באייקידו, בגרייסי ובעוד איזה 100 אומנויות לחימה אחרות. מיתר נדיר - אוהב אותך הרבה יקירתי - אבל להגיד "בכלל לא דומה" זה אמירה שגויה ב-99 אחוז מהמקרים - ולא חשוב בין איזה שתי אומנויות לחימה את משווה. isaacl - כל מה שה"ההסבר המלומד" שלי אומר שטכניקות של הג´יו-ג´יטסו נמצאות בתוך התורה של הבוג´ין קאן ומלומדות שם, ומה שאמרת לא סותר את זה.
 

קוזושי

New member
הכל נכון....אבל!

אתה באמת צודק, טכניקות של ג´וגי´טסו נמצאות בתוך הנינג´יטסו, מהסיבה הפשוטה שבנינג´יטסו אפשר למצא דברים שדומים כמעט לכל אמנות לחימה שקיימת בשוק. אך זהו גם החיסרון שלהם, אין להם כמעט אף טכניקה שמבוצעת בצורה מושלמת, אין לי דבר נגד דורון נבון, אני אפילו מעריץ שלו, אך לא בשל היותו נינג´ה, אלא בשל היותו מאמן בכיר מאד בג´ודו ש רק בשל כך הוא "שי האן" בנינג´יטסו, גם אם תשאל אותו באחד מהביקורים שלו בארץ הוא ימליץ לך ללכת ללמוד ג´ודו כתוספת לנינג´יטסו (כך הוא היה ממליץ לכל תלמידיו) והסיבה לכך היא שבשל היות הנינג´יטסו אמנות כל כך מקיפה היא לא יכולה להיות מושלמת בשום תחום, ואם אתה רוצה לדעת להטיל טוב (הזכרת הראי גושי?) אתה חייב ללכת ללמוד את זה באמנות שמתמחית בהטלות. הטכניקות של הג´וג´יטסו נמצאות בתוך הנינג´יטסו? יתכן, אך הן מבוצעות בצורה מגוחכת, ולכן בתחרויות העליונות היא בדרך כלל של הג´וג´יטסו ברזילאי ולא של הנינג´יטסו. ברור שצריך לסייג את הדברים ולומר שיש מאמנים יוצאי דופן שכלל לא משנה איזו שיטה הם מאמנים. מי שראה את דני ווקסמן עושה נינג´יטסו מבין שמכל אמנות אפשר להגיע ולהיות סמוראי. וזו הסיבה שארץ הנינג´יטסו הגיע לממדים שלא קיימים בשום מקום (גם לא ביפאן) כיון שהביאו אותו לכאן שני ענקים כמו דני וקסמן ודורון נבון. חבר יפאני ששאלתי אותו על נינג´יטסו התפוצץ מצחוק, ואמר חצי ברצינות חצי בצחוק שיש לו חבר שנעלם בהרים מדי פעם ומספרים שהוא עושה נינג´יטסו. וזה היה נשמע לו איזה משהו כמו חברות בכת מוזרה.
 

מוסאשי

New member
ההבדל...

בוג´ין קאן הוא בית הספר היפני אשר בין השאר מלמד בו את מסורת הנין ג´יטסו (ג´וטסו ליתר דיוק). מתוך בית הספר יוצאים מספר גדול של בתי ספר בכל העולם. לבית הספר בוג´ין קאן יפן יש מספר שלוחות בארץ : בוג´ין קאן ישראל, בוג´ן קאן צפון וארגון הבודו נין ג´יטסו. ההבדל המעשי בין בודו נין ג´יטסו לבוג´ין קאן: כל בית ספר נושא אופי משלו בהתאם לגישת המורה. בבודו נין ג´יטסו, הגישה היא קרבית יותר מבית ספר בוג´ין קאן (ישראל,צפון), יותר אקלקטית ופחות נאמנה למסורת.
 

akira

New member
תודה מוסאשי

ועוד מספר שאלות (אני אישית מתאמן בבוג´ין קאן ישראל) האם אתם רואים את עצמכם כחלק מהבוג´ין קאן העולמי ? או שמדובר בשיטה נפרדת? מה הכוונה פחות נאמנה למסורת ? מבחינת דרגות/קידות וכיו"ב או מבחינת הטכניקות עצמן? אם אתם רואים עצמכם שייכים לבוג´ין קאן העולמי, (תחת האצומי) למה בארץ קיימת הבדלה בין בין הסניפים השונים ? (צפון וישראל אני יודע למה)
 
למעלה