אומדן עלות שילדה...

jlavi2002

New member
אומדן עלות שילדה...

נאמר כבר בפורום הרכיב הכי חשוב באופניים זו השילדה. גם נאמר שבעצם הבונוס של הקונה הוא אם מחשבים את ערך המערכות ומפחיתים ממחיר הקניה- השילדה יחסית זולה 0אם תרצו מסובסדת) ש א ל ת י:באופני שיכוך מלא, כמה % ממחיר האפניים הם השילדה (שילדה+בולם אחורי)? תודה.
 

טיראן מ

New member
נושא מאוד מעניין ...

כשקונים אופניים שלמים, בד"כ עלות השילדה הגלומה בחבילה נמוכה מאוד. זה מאוד משתנה בין חברות. בחברות קטנות עלות השילדה גבוהה יותר (מתוך ה"חבילה") מאשר בחברות גדולות יותר. בבדיקה שעשיתי פעם (באופן לא לגמרי מדוייק) על סטאמפג'אמפר יצא שעלות השילדה פשוט מגוחכת (כמעט כלום). העניין הוא שחברה כמו ספשלייזד "משיגה" את הרכיבים במחירים נמוכים באופן מאוד משמעותי מהמחיר המוכר לנו. תחשוב כמה יעלה לך קראנק XT את תעשה הזמנה של 10,000 יחידות ...
 

jlavi2002

New member
שעלות השילדה פשוט מגוחכת (כמעט כלום

טוב. משהוא רוצה למכור שילדת הירו כמעט חדשה....הבעיה כמובן היא להעריך מחיר הוגן. לפי דברי טירן10-15% מחיר האופניים?
 

טיראן מ

New member
זה בדיוק העניין ...

הפריבילגיה ליהנות משילדה במחיר נמוך כל כך שמורה לרוכש המקורי. בשוק היד-שניה פועלים כוחות השוק ומחירי שילדות יהיו גבוהים יותר. אם הייתי יכול לרכוש אופניים חדשים, להפשיט אותם מרכיבים ולמכור את הרכיבים במחירי "חדש", הייתי נשאר עם שילדה ועם כמעט כל הכסף שלי ... אם.
 

jlavi2002

New member
טוב בא עוד צעד...כוחות שוק

מכרת את הרכיבים יש לך שילדה בחינם. לכאורה עשית עסק...אבל עכשיו אתה צריך לקנות רכיבים במחיר גבוהה כדי לבנות אופניים כלומר שוב יהיה לך זול יותר לקנות אופניים חדשות (כלומר מורכבות) ואז חזרנו להתחלה יש לך שילדה מיותרת שמחירה קרוב ל0
 

טיראן מ

New member
עוד צעד ...

ואם אני רוצה להחליף שילדה ולהעביר אליה את הרכיבים שלי ? למה אני לא יכול לקנות שילדה חדשה במחיר הגיוני ?
 

jlavi2002

New member
יופי הבנו

יופי הבנו. יש שתי טכניקות לקנות "בזול" א. אופניים שלמות ב . קבוצה שקונה אופניים שלמות ל "קניבליזציה" טירן רוצה מכלולים ואני את השילדה... אבל האמת היא שלא שאלתי בשביל "התרגיל" האינטלקטואלי. משהוא הציע למכירה שילדה איכותית...אני עומד להגיש הצעת קנייה בפחות מחצי מהמחיר המבוקש... וודאי זכותו לסרב אבל לא בטוח הוא יעשה מהלך חכם.
 

BikingViking

New member
אם אתה מתכוון

לאותן הארו X2 (צבע אדום כסף) שהבחור רוצה על השילדה 800 ש"ח אז המחיר הזה מחיר מעולה בעיני (מה עוד שהוא מוסיף שם כמה חלקים אם אני זוכר נכון)
 

טיראן מ

New member
הנה תחשיב לדוגמא ... חומר למחשבה

מצאתי את התחשיב שעשיתי לסטאמפ': בולם קדמי-Fox float 100 RL 3000 מעצורים - XT disc 2500 מעבירים קדמי LX 160 אחורי XTR 650 ידיות LX 320 הינע קראנק XT 1100 קסטה LX 200 שרשרת HG-73 110 פדלים שימנו 520 180 גלגלים נאבות XT על 317 ושפיצים DT 2000 סה"כ עלות החלקים הנ"ל : 10220 ש"ח. לא נכללו כאן : סטם, כידון, מוט אוכף ואוכף, הד-סט, בולם אחורי (חלק מהשילדה), ציר מרכזי, צמיגים, פנימיות, כבלים, ועלות הרכבה/עבודה. נניח שכל הפריטים הללו שווים 1500 ש"ח. קיבלנו עלות חלקים של 11720 ש"ח. מחיר האופניים - 11850 ש"ח. כמה שווה שילדה+בולם אחורי ? אגב, בולם אחורי Fox Triad, דומה ל-RP3 שמחירו בארץ כ- 1900 ש"ח. חומר למחשבה.
 

jlavi2002

New member
ל-BikingViking

מה שכתבת דה בעייתי... אם המחיר כל כך טוב- למה אתה לא קונה? אם אתה רק מביע דעה- העובדה שלא נמכרו מאז אוקטובר מעידה שהשוק חושב אחרת ... והעבודה של טירן רק מחזקת!
 

ilan carmel

New member
הוא לא קונה כי הוא לא צריך...

הגישה שלך לא במקומה. אתה מוזמן לחפש שילדת ש"מ במצב טוב במחיר נמוך, אבל אם זאת הכרת הטובה שלך אל תתפלא אם לא תקבל עזרה. ולגביי טיראן, גם הוא ציין שמחיר רכיבי שימנו נמוך משמעותית לחברות בניגוד למחיר שלנו, "צרכני הקצה". גם במרידה יש דוגמאות רבות, ואני אף ניתקלתי באדם שרכש מרידה-מגנזיום-FULL XTR , הרכיב את כל הרכיבים על שילדת סופרלייט, וחסך המון!!
 
אם השלדה ממוצעת היא תמכר בגרושים

הרי מי במציאות מכר שילדה בלבד של אופניים ששוות 5000-6000 ש"ח עם המכלולים, והוא לא סוחר ?? לדעתי זה לא עובד ומיסטר jlavi2002 היה "שובר" אותי במשא ומתן.....רק להפטר מהשלדה....(ולדעתי הוא מדבר על שלדת HARO X2 ...אני מקווה ש2004 .....)
 

BikingViking

New member
הכל עניין של היצע וביקוש

אם יש בארץ הרבה רוכבים שיש להם אופני ז"ק ורוצים לעבור לש"מ, יש להם לצורך העניין תקציב מוגבל של 800 ש"ח לנושא. לאנשים האלה אין שום אופציה אחרת מלבד רכישת שילדה כזו כמשומשת. עכשיו תסביר לי בבקשה, מה זו "שילדה ממוצעת" ? האם אתה מודע לעובדה, שאדם ממוצע, יכול לטבוע בנהר , שעומקו הממוצע 10 סנטימטר ?
 

BikingViking

New member
אז תשמע סיפור

אחד בא לקנות עגבניות. שואל : כמה עולה קילו ? אומר לו הירקן 12 שקל. עונה לו הלקוח , הירקן ממול מוכר ב 3 שקלים קילו. עונה לו הירקן : לך קנה אצלו, ממול. משיב הלקוח : אבל אצלו נגמר. עונה לו הירקן : כשאצלי נגמר, אני מוכר בשקל וחצי. עכשיו לך תמצא לי שילדה כמו שטיראן מציין, במחיר שהוא מציין. הבנת ?
 

טיראן מ

New member
חבר'ה, למען הסר ספק ...

ציינתי באחת ההודעות למעלה שהפריבילגיה "לקבל" שילדה במחיר כזה שמורה לרוכש המקורי. מרגע שעברו האופניים את סף החנות והפכו לאופני "יד-שניה" מחירם צונח ובאופן "מוזר" (לכאורה) מחיר השילדה דווקא עולה. לאן עולה ? תביא לי שילדת סטאמפי ב-2000 ש"ח ואני קונה.
 

הנסיך.

New member
:) ואני בטוח, אבל בטוח שמי ששובר

שילדה של סטאמפ אחרי תום האחריות ומבקש לקנות חדשה, ממש אחת תמורת אחת, לא יקבל את השילדה במחיר שהצעת. לא במחיר הגבוה יותר, ובטח ובטח לא במחיר המקורי. הטעות שלכם פה היא בסיסית ופטאלית - מחיר שילדה הוא לא מחיר חלקים. למה אני מתכוון? מחיר חלקים - זו קניה מקבלם משנה - הוא עשה את הפיתוח, הוא עשה את הייצור, את ה-QA, את הכל, אתה בא, וקונה. אם אתה צרכן קצה, בודד, יחיד, כמונו - אתה מקבל מחיר שוק, ריטייל פרייס מה שנקרא. אם אתה יצרן ואתה קונה באלפי חתיכות - אתה מקבל מחיר סיטונאי. לעומת זאת - מחיר השילדה לא נגזר מעלות האלומיניום שאתה קונה באופן סיטונאי, בתוספת עלות העבודה של הרובוט \ רתך שמלחים לך אותה ועוד מחיר הבולם האחורי. מחיר השילדה הוא שעות פיתוח של מהנדסים, הוא עבודה וגימור, ומעצבים, ויועצים, ואחזקה של חברה שלמה שנופל לתוך החישוב הזה. ולכן מחיר השילדה לעולם לא יהיה זול כל כך, לא כמו שחישבת בחישוב המקורי, וגם לא כמו שיצא ב"הערכה" היקרה יותר שלך. אגב, גם החישוב שלך למחירי החלקים ממנו גזרת את מחיר השילדה יכול להיות לא מדוייק - אתה נתת מחירי חלקים שלדעתך היצרן קונה אותם בו, אבל לא מחייב בכלל שאלה המחירים. מהנסיון שלי בתחום אחר לגמרי [אודיו] עלות הרכיבים היא כל כך שולית לעומת החלק העיקרי, שסדר הגודל שם נע בסביבות 2-4 אחוז ממחיר המוצר הסופי. רון. רון.
 

טיראן מ

New member
לא הבנת אותי לחלוטין ...

הדוגמא שלי באה לטעון בדיוק את מה שאתה אומר. תקרא שוב את השירשור.
 

BikingViking

New member
תגיד,

אחרי כל החישובים האלה, איך עדיין אתה טוען שעדיף לשדרג בשיטת הסלאמי ?
 
למעלה