אול-יר

top102

Active member
אתה צודק. אני מקווה שלא ניתן למכור את הנכס שהוא משעובד בלי להודיע לאף אחד. היתה כתבה שרשות לניירות ערך נכנסה לחקירה ולפי דעתי זה יעזור כי הרשות יכולה לקחת את הע''ד הכי טובים שיש שם בלי קשר למחיר.
 

jsphs

Well-known member
יותר מטריד מזה שלא יודעים מה שווי הנכסים - אפילו הבעלות על הנכסים כבר לא ברורה.
היום פרסמו שהנכס המרכזי של החברה נמכר כביכול על ידי בעל השליטה לפני שנה וחצי ב-485 מ' דולר (שווי בספרים 638 מ' דולר).
מצטרף למחזיק בזכויות מיעוט בגובה 10% של חברת בת שהעביר על שמו את כל הנכסים של החברה הבת (את ההלוואות השאיר, שללא נכס בסיס הועמדו כמובן לפירעון מידי).
והלוואות שנלקחו כביכול בשם החברה ולא דווחו.

מצב הנכסים נראה שמשתפר, הסיטואציה המשפטית רק הולכת ונהיית פחות ברורה.

השאלה המרכזית שאני לא מצליח להבין - איזה תוקף משפטי יש להסכמים שכביכול חתם בעל השליטה בשם החברה, ללא דיווח ואישור הדירקטוריון וועדת הביקורת במועד החתימה. ככל הידוע לנו הוא יכל גם לחתום היום ולרשום תאריך של 2019.
להבנתי, יש נוהל מסודר כיצד עו"ד קונים ומוכרים נכסים בחצי מיליארד $ בניו-יורק. חזקה שעו"ד שחתם בשם הקונה והעו"ד שחתם בשם המוכר הפקידו מסמכים ברשויות השונות בארה"ב ובעיר ניו-יורק. נשאלת השאלה האם המסמכים הללו הופקדו ברשויות השונות דוגמא: רשויות המס, רשויות הרישוי ובאילו תאריכים. לא סביר שמנכ"ל ימכור נכס מהותי כל כך לחברה ושמשועבד לנושים ולא ילווה בפרוטוקול דירקטוריון ובהודעת מאיה בעבור הנושים להם הנכס משועבד.

עד עתה, מבול הדווחים הבורסאיים מציג מצג בו חנות מכולת שכונתית מנוהלת באופן מסודר יותר מאשר חברה עם 2 מיליארד ש"ח של אג"ח.

כל ההתנהלות היא להבנתי הזויה.

יש דו"חות כספיים, הכיצד יתכן ונכס מהותי ביותר של החברה נמכר בעשרות אחוזים מתחת לשווי בספרים והדבר לא מקבל בטוי בדו"חות הכספיים?
איך יתכן מצב בו פעולות במאות מיליוני $ של חברה בורסאית מתבצעים לכאורה בחתימת ידו של מורשה חתימה יחיד? איפה הדח"צ בספור הזה? איפה שאר חברי הדירקטוריון? איפה וועדת הביקורת? מי העו"ד שיצג (לכאורה) את החברה בהליך ואילו מסמכים הוא הגיש למי ומתי?
 
נערך לאחרונה ב:

top102

Active member
יכול להיות שיש את כל המסמכים והוא פשוט לא הדקן את החברה. אני לא בטוח שהעובדה ש הנכס משעובד תעזור לנו לבטל את החוזה במידה והוא קיים. בכל מקרה כמו שזה נראה אנחנו הולכים להפסיד הרבה כסף וגולדמן ילך לכלא בסוף.
 

jsphs

Well-known member
יכול להיות שיש את כל המסמכים והוא פשוט לא הדקן את החברה. אני לא בטוח שהעובדה ש הנכס משעובד תעזור לנו לבטל את החוזה במידה והוא קיים. בכל מקרה כמו שזה נראה אנחנו הולכים להפסיד הרבה כסף וגולדמן ילך לכלא בסוף.

טופ, משהו לא מסתדר לי בתאוריה שלך. לצורך הדוגמא נביא מקרה אחר כללי (לא קשור לאול יר כלל).

פלוני חייב לבנק 800,000 ש"ח משכנתא וכנגד החוב יש דירה עם שווי שמאי של 1.4M ש"ח. בנוסף יש חוב של400,000 ש"ח לחברת כרטיסי אשראי שיודעת שקיים נכס בשעבוד שני עם שווי נכסי של 600,000 ש"ח לאחר פרעון הנושה המובטח.

ידידנו, שרואה כמה רבעוניים קדימה מבין שהוא הולך לפשוט רגל - אבל רוצה בדירה.

ידידנו שוכח לעדכן הן את הבנק והן את חברת כרטיסי האשראי ומוכר את הדירה לדודה של אישתו. מחיר המכירה הוא 650,000 ש"ח. הקונה מפקיד בחשבון בנק שלישי דמי רצינות של 15,000 ש"ח.

כעת ידידנו, מגיש בקשה לפשיטת רגל וממונה לו כונס נכסים. לאחר כמה חודשים שהוא מספר לכונס כל מיני מעשיות וזכרונו בוגד בו ושום דבר לא בכתובים אלא לכאורה בראשו של ידידנו - הוא כעת מציג חוזה רכישה ודמי רצינות של 15,000 ש"ח שהופקדו בחשבון שלישי ולא דווחו לאף אחד.

כעת הבנק שמחזיק בשעבוד ראשון וחברת כרטיס האשראי שמחזיקה בבטוחה מסדר שני - מגישים תביעה לביהמ"ש.
לשאלת בא כח הבנק הוא משיב שהוא מכר את הנכס עמוק מתחת לשווי הערכת השמאי לצד ג ושכח לעדכן את הבנק ואת חברת כרטיסי האשראי.

כיצד לדעתך אמור ביהמ"ש לפסוק בכזה מקרה?

בנוסף, כל הזמן מגיעים מיני ניירות על לכאורה עסקאות בנכסי החייב שלא מעוגנים בכתובים בשום מקום.

איך ביהמ"ש יראה את ההתנהלות?

----------------------------------------------------------

בניגוד לאדם פרטי, לפנינו חברה שיש לה חובות אג"ח של 2,400,000,000 ש"ח לקרנות הפנסיה, גמל והשתלמות בישראל.
לחלק מהאג"ח יש בטחונות של בטוחות נדלניות עם שווי ספרים נתון. לחלק מהאג"ח יש שעבוד שני.

לא יכול להיות שמשהו יבצע עסקה של חצי מיליארד $ וישכח לעדכן את הנושים.

ברור שישנה התנהלות ברורה איך מבוצעות עסקאות נדלן בניו יורק - אלו רישומים ומסמכים מועברים לגופי הרגולציה. אילו מסמכים מועברים לרשות המיסים. אילו מסמכים מועברים לרשם המשכונות. אילו מסמכים מועברים לרשם המקרקעין.

עו"ד שעושה עבודה סבירה חייב לעדכן את הגורמים הרלוונטיים בדבר עסקה בנכסי נדלן.

הצגת הדברים כאלו מנדהו ביצע עסקה ללא אישור דירקטוריון, ללא אישור וועדת הביקורת, ללא ליידע את הנושה שמחזיק בדין קדימה לבטוחה הזאת פשוט לא מתקבל על הדעת.

--------------------------------------------------

מחר פלוני בעל זכות חתימה בחברה יאבד את שפיות דעתו ויחתום על ניירות כאלו ואחרים בשם החברה ויחייב את החברה בחוזים במיליארדי ש"ח - ללא אישור דירקטוריון, ללא ליידע את הנושים בדין קדימה, ללא פעולות רגולטוריות.

האם זה נשמע לך סביר?
 

top102

Active member
אין לי איזה שהיא תאוריה אבל העובדה היא שאיך שהוא קרה משהו ויש מסמכים. אני לא מכיר חוקים באמריקה לכן קשה להבין מה המשמעות של הטרנזקציה הזאת.
לי זה נשמע פלילי.
 

jsphs

Well-known member
אין לי איזה שהיא תאוריה אבל העובדה היא שאיך שהוא קרה משהו ויש מסמכים. אני לא מכיר חוקים באמריקה לכן קשה להבין מה המשמעות של הטרנזקציה הזאת.
לי זה נשמע פלילי.
אופס, יש מאיין פתאם יש מסמכי מכר שאף אחד לא ידע לגביהם דבר?
 

top102

Active member
לא מבין מאיפה הסארקזם. יש כתבות שטוענות שיש מסמכי מכירה. היו לא מעט מסמכים שהתגובה של החברה היתה שהם לומדים אותם. עד היום לא קיבלנו סטטוס מה יש בחברה ומה הולכים לעשות.
 

jsphs

Well-known member
לא מבין מאיפה הסארקזם. יש כתבות שטוענות שיש מסמכי מכירה. היו לא מעט מסמכים שהתגובה של החברה היתה שהם לומדים אותם. עד היום לא קיבלנו סטטוס מה יש בחברה ומה הולכים לעשות.
טופ,

הסרקאזם, הוא לא כלפיך, סביר כי אתה מחזיק באג"ח ותנזק לכל הפחות בעשרות אחוזים לפי איך שהדברים נראים כעת.

אם נפגעת, לא זו הייתה הכוונה.

הסרקאזם כוון לכוון החברה עד מנוי הנהלה חדשה.

הדווחים של "לומדים את החומר" הוא להבנתי דרגת חופש של בטיחות - תאר לך שמכל המבול של החוזים לכאורה שצצים פתאם בנכס מסויים אכן היתה התנהלות סבירה של קניה ומכירה ואפילו אושר בדירקטוריון, אושר בוועדת הביקורת, דווח במאיה, מסמכים הוגשו במועדם לרשויות בניו יורק, עו"ד שהיו צד למכירה ולקנייה יכולים להעיד כי היו נוכחים במעמד החתימה ומרשם אכן חתם על הניירות הרלוונטים - סביר שאם זה יקרה, זה לא בנכסי הליבה ששווים מיליאדים - אלא בנכס כזה או אחר שהוא פחות מהותי לתשלום החוב בכללותו - לכן, כתיבה בסגנון: לומדים את החומר היא להבנתי בעצם, נתקבלו חוזים לכאורה שכרגע לא ברור איך באו לעולם ומתי נחתמו והנושא בבדיקה.

לגבי עדכון, הנהלת החברה הנוכחית עושה בצדק שמשאירים את הנושא תחת מעטה של חוסר מידע.
המטרה כעת היא למקסם החזר לנושים לפני סדר הנשייה - ובנכסים קיימים חובות אג"חיים עם בטוחות, חובות אג"חים ללא בטוחות והלוואות בנקאיות וכל זה במבנה של שרשור חברות. מדובר בנכסי נדלן בניו יורק וברור שכרישי הבנקאות העולמיים לוטשים עיניים לנכסים וישמחו לקנות אותם בנזיד עדשים.

ברור שעולות הצעות כאלו ואחרות כל הזמן של קנייה של הנכסים עם החובות או בלעדייהם וכל קונה רוצה לנצל את אי הבנת המצב על מנת להרוויח ומדובר במשחק סכום 0 - ככל שהקונה מקבל מחיר טוב יותר הנזק לנושי האג"ח יהיה גדול יותר. כבר כעת די ברור שהאגרות הללו הונפקו במחיר מלא ורק חלק מהחוב יוחזר.
 

top102

Active member
אני מקווה שאני לא אפסיד באול יר כי נכנסתי לפני סיום המסחר. בכל מקרה הנדלן בניו יורק די נזיל. קורונה לקראת סיום אני מקווה ו לא תהיה בעיה למכור במחיר סביר. אני כן מצפה לעדקון שיספרו לנו לגבי הנכסים ומה התוכנית הפעולה. אני גם חושב שכדאי כבר להגיש תביעות נגד כל המעורבים בחברה ולא להמתין עם זה. אלה תהליכים מאוד ארוכים וכדי להתחיל להריץ אותם.
 

jsphs

Well-known member
טופ,

אם נכנסת לפני הפסקת מסחר סכוי לא רע שתצא עם רווח.

אל תחשוב על הכמה ע"נ שאתה מחזיק - תחשוב על המוסדיים שקנו בהנפקה במחיר מלא ולפי ההצעות השונות הולכים לספוג עשרות אחוזים של הפסד - לפי ההצעות שיש כרגע על השולחן - מדובר בנזק של בין מאות מיליונים למיליארד ויותר - תלוי בעסקה הסופית.

שים לב סדרא ג עם בטחונות - גורמים עלומים מציעים 72אג ל- 1 ע.נ מדובר במחיקה של כ- 30%.

דווקא בשים לב למה שציינת בדבר סיום קורונה - זו העת להבנתי לא למכור שום דבר שלא חייבים אלא להתנהל במהלך עסקים רגיל. להשכיר את הנכסים ולגבות שכ"ד - לשלם לנותני אשראי לפי סדר הנשייה של הנכסים ולספקי שירותים ורשויות המס.

כשניו יורק תחזור לשגרה ובתי המלון יהיו בתפוסה גבוהה ויניבו יפה וכך המשרדים יהיה ניתן לחפש לנכסים קונה במחיר הוגן ללא סד של זמנים לשלם תשלומים.

עושה רושם ששחקנים שונים מנסים להלחיץ את נושי האג"ח לפעול במהירות וכעת כשלכולם ברור שהקורונה הולכת ודועכת.

אני מקווה שיש סיבה טובה למה לא מגישים עדיין תביעות.

בעיני (ויכול להיות שאני טועה), אני חושד בניסיון בהברחת נכסים והשארת החובות לנושים. כל מבול המסמכים שצצים מכל מיני מקומות לא סביר בעיני - הנעלם הגדול או הפיל שבחדר הוא מסמכים בזמן אמת שהוגשו (באם הוגשו) לרשם המשכונות, רשויות המס השונות, רשם המקרקעין וכ"ו בניו יורק - לא סביר שהקונה שעמד מול all Year (אחד או יותר) ולכאורה רכש את הנכסים - לא ביצע בזמן אמת את רישום הנכסים בהתאם לנוהג בניו יורק - אני לא מאמין שמשהו לכאורה שילם (או התחייב לשלם) מאות מיליונים ולא דאג למחוק החוב מרשם המשכונות על מנת שהנכס יהיה נקי מחובות ושעבודים.
 

R 1 3

Well-known member
קיבלתי הצעה ל ג על 72 אג נראה לי שאחטוף אותה ב 2 ידיים
 

dw

Well-known member
מנהל
תמתין.יש סבירות די גבוה לקבל את הפארי ב ג.
גם אני מחזיק באגח ג, ומתלבט.

אם התיירות חוזרת לניו יורק אז יש סיכוי שיקבלו על המלון לפחות את הפארי של האגח, לא?
זה בכ"ז מלון די חדש, כך שלא דורש השקעה ניכרת בשיפוץ כמו מבנים ישנים ומתפוררים האופייניים לניו יורק.
The William Vale | NYC’s Longest Outdoor Hotel Pool
אם יקבלו מעבר לפארי אז נפנק גם את שאר הסדרות עם העודפים. בכיף, אבל לפחות שיחלצו את הפארי.
 

top102

Active member
הקורונה בדעיכה ודי ברור שהתיירות תחזור. כש היא תחזור אז נראה מה התזרים שהמלון יוצר ואז אפשר יהיה לקבל החלטה שהיא מבוססת על הנתונים.
 

Tazz

Active member
בהתחלה פרסמו מסמך "עדכונים" שלא עדכן דבר, רק תיאורים כללים על התקדמות משמעותית בעסקאות מכירה, במו"מ, בהכנסת משקיעים, קבלת הצעות... היה נשמע ממש אופטימי.
כמה ימים אח"כ ביקשו חידוש הפטור מתביעות.
כמובן שיקבלו, נתנו תחושה שהעסק מנוהל כמו שצריך ויש התקדמות משמעותית.

יום וחצי אחרי שנסגרה ההצבעה וקיבלו את הפטור, פתאום נזכרו לפרסם את ההצעות שהתקבלו? התזמון מרגיז ולא מוסיף אמינות להנהלה ולנציגות.
ואם אפשר לקרוא להן הצעות. חבל על הכסף ששפכו על בנק ההשקעות. איך ניתנות הצעות רק לאג"ח ב ו-ד? הרי אף אחד עוד לא נתן פארי מלא לאג"ח ג ו-ה.
בהנחה שגם הם בתמונה על שארית הפארי, אנחנו בהחזר של כ-14-15 אג' בערך.

פשוט עצוב. השוק בניו יורק מתאושש בקצב מהיר, והמצב של מחזיקי האג"ח באול יר רק הולך ומתדרדר כל הזמן.
 

jsphs

Well-known member
בהתחלה פרסמו מסמך "עדכונים" שלא עדכן דבר, רק תיאורים כללים על התקדמות משמעותית בעסקאות מכירה, במו"מ, בהכנסת משקיעים, קבלת הצעות... היה נשמע ממש אופטימי.
כמה ימים אח"כ ביקשו חידוש הפטור מתביעות.
כמובן שיקבלו, נתנו תחושה שהעסק מנוהל כמו שצריך ויש התקדמות משמעותית.

יום וחצי אחרי שנסגרה ההצבעה וקיבלו את הפטור, פתאום נזכרו לפרסם את ההצעות שהתקבלו? התזמון מרגיז ולא מוסיף אמינות להנהלה ולנציגות.
ואם אפשר לקרוא להן הצעות. חבל על הכסף ששפכו על בנק ההשקעות. איך ניתנות הצעות רק לאג"ח ב ו-ד? הרי אף אחד עוד לא נתן פארי מלא לאג"ח ג ו-ה.
בהנחה שגם הם בתמונה על שארית הפארי, אנחנו בהחזר של כ-14-15 אג' בערך.

פשוט עצוב. השוק בניו יורק מתאושש בקצב מהיר, והמצב של מחזיקי האג"ח באול יר רק הולך ומתדרדר כל הזמן.
נושי האג"ח לא חייבים לקבל את הפרורים - בהצבעה.

נושי האג"ח יכולים להחליט על לפזר את ההנהלה הקיימת - אם צריך בעזרת פניה לביהמ"ש.

פירוקים ומימושים הם כסף גדול, הכי משתלם למכור מהר ולקבל תשלום.

אם אתה חושב שההנהלה השתמשה בפטור מתביעות וחסינות על מנת יום וחצי להציג הסדר שלא יכול להיות בסיס למשא ומתן יש לבדוק אם זה הזמן לשחרר את מי שמנהל את העסק ולהביא משהו אחר במקומו.

בסופו של יום, החברה לא שקופה לאור המצב ואתה חייב באמון במי שפועל בשמך - אם האמון לא קיים יש להביא משהו אחר.

שים לב לדווח מהיום: "מר יואל גולדמן, המכהן גם כנשיא החברה וכיו"ר הדירקטוריון", מתוך: https://maya.tase.co.il/reports/details/1379552/2/0

הזוי שמי שהכניס את החברה לצרה הזאת כשברור שאין קשר בין מה שאמור בדוחות למציאות וכל מבול החוזים שלכאורה נחתמו על ידו בשם החברה ולטובת החברה ולא דווחו לאף אחד - עדיין מכהן כנשיא ויו"ר.
 
נערך לאחרונה ב:

Tazz

Active member
כמה נקודות לגבי ההצעות/מצגת "כלכלית" ולגבי החישוב התמורה באג' לע"נ:

1. הצגה של תמורה באג"ח לא סחיר ל-7 שנים לפי אותו שווי כמו תמורה במזומן, זה הזוי - איפה ההנחה להעדר סחירות, מה לגבי הצגה לפי ערך נוכחי (היוון התזרים להיום), המינוף המטורף, הקדימות שנתנה להון המועדף שנושא ריבית נשך (9-13%), הריבית האפסית שמוצעת לבעלי האג"ח (0-4%), לדמי הניהול שגובה הרוכש. זה כמעט יהיה נס אם גם התספורת הזאת תשולם בסוף. אג"ח בתנאים האלו, עם רמת המינוף הזאת והעדר הביטחונות - היתה נסחרת בתרחיש האופטימי ב-25-30 אג' לערך נקוב? עכשיו תעשו את המכפלה עם התספורת הבסיסית ותגיעו לאג' בודדות... והיא עוד לא סחירה, אז בכלל.

2. החוב הלא מובטח כרגע הוא ממש לא רק אג"ח ב ו-ד. ג' רחוקים כרגע מפארי מלא - שווי המלון נטו כרגע 130-135 מ' דולר? האג"ח עומדים על 185 מ' דולר. מישהו הבטיח לאג"ח ה' כבר פארי מלא? גם לא. מה לגבי נושים נוספים שמתגלים כל הזמן? הם גם חלק מהעוגה? זאת ממש הטעיה שמציגים את החישוב כאילו כל התמורה תלך רק לאג"ח ב' ו-ד'.

3. לא נראה שיש באמת אופציה הפעלה עצמית. אף אחד לא באמת מאמין שישיגו מימון של 25 מ' דולר, נכון?

להגיד בשיחה שמדובר על החזר של 30-40 אג' לערך נקוב זה פשוט שקר... בתמונת הנשייה הנוכחית, ההצעות מגלמות תמורה של 15-20 אג', וגם אז רק אם הולכים על האופציה של תמורה במזומן. תמורה של אג"ח בתנאים שמדברים עליהם התמורה היא בשווי הוגן של אפילו פחות מ-10 אג'...

נקודה אחת שבכל זאת שווה בדיקה - בהצעה של Island הם מדברים על השקעה של עד 50 מ' דולר (בלי לנקוב בריבית, או עדיפות בנשיה). אם אכן מדובר בהצעה להשקעה הונית אמיתית, ביחד עם שאר התמורות שהם מדברים עליהם, זאת יכולה להיות הצעה מעניינת.
מנגד ההצעה שלהם מאוד כללית ומעורפלת, טעו גם בערך הנקוב של האג"ח שציינו שם, אז מה הסיכוי שהם רציניים ויצא מזה משהו...
 

top102

Active member
אני לא חושב ש משהו יסכים להצעות האלה. אני חושב שמה שיהיה זה שינהלו את הנכסים בצורה עצמאית ו ימכרו את הכל בחלקים. זה יקח פחות זמן מ5-7 שנים וכנראה נרוויח יותר.
 

Tazz

Active member
אם לא יקחו אף הצעה כנראה שיצטרכו לעבור ל-Chapter 11 תוך מספר חודשים. לא יודע להגיד משמעויות.

עוד נקודה מכעיסה - למה אג"ח ב ו-ד מממנים את הנכסים המובטחים של אג"ח ג' ו-ה'? הרי שאנחנו צריכים לממן את תהליך המכירה של הנכסים שלנו ומבינים שאין לנו מאיפה, אנחנו מכניסים גורם נוסף שנותן מימון בניים בסכום נמוך ונהנה אח"כ ממרבית הפירות.
למה לא דורשים מאג"ח ג' ו-ה' חלק מהפירות ממכירת הנכסים שלהם?? ועוד יותר מעצבן שלחברת הנכס של אג"ח ה' יש תזרים חיובי והם לא מעלים אותו למעלה??? מדוע? אנחנו נשחטים והם יקבלו פארי מלא על חשבוננו? שאח"כ לנו לא נשאר כסף לממן את תהליכי המכירה של הנכסים שלנו ונאלצים להעזר בגורם חיצוני למימון ביניים? התעלמו מהנושא באלגנטיות בישיבת מחזיקים...
 
למעלה