אולמרט ממשיך לעשות שטויות !

מצב
הנושא נעול.

מלאך18

New member
אולמרט ממשיך לעשות שטויות !

אולמרט ממשיך לעשות שטויות !
ראש עירית ירושלים החליט שהרכבת לירושלים תסתיים בתחנה שתוקם במלחה. לדעתי זו שטות, מכיוון שמיקום התחנה לא מוצלח ( רחוק מתחנה מרכזית, רחוק מהעיר העתיקה, רחוק ממרכז העיר ...) אני מקווה שמשרד התחבורה ישקול פעם נוספת לבנות את הקו כמתוכנן, עד לתחנת החאן, אפילו שזה יגרום למעט רעש לאלה שגרים סמוך לתוואי שעובר בתוך העיר.
 

four seasons

New member
זה יהיה מאכזב

אולמרט ממשיך לעשות שטויות !
ראש עירית ירושלים החליט שהרכבת לירושלים תסתיים בתחנה שתוקם במלחה. לדעתי זו שטות, מכיוון שמיקום התחנה לא מוצלח ( רחוק מתחנה מרכזית, רחוק מהעיר העתיקה, רחוק ממרכז העיר ...) אני מקווה שמשרד התחבורה ישקול פעם נוספת לבנות את הקו כמתוכנן, עד לתחנת החאן, אפילו שזה יגרום למעט רעש לאלה שגרים סמוך לתוואי שעובר בתוך העיר.
זה יהיה מאכזב
למרות שאני מניח שמשם תהיה רכבת קלה, אבל אין כמו בתחנה הסמוכה לחאן מבחינת מיקום ואטרקציה. אתה צודק המיקום המוצע מוזר ביותר בהתחשב שהתחנה לירושליים תפתח לפני הקלה (רכבת ישראל מוכיחה את עצמה כעומדת בפירסומיה לעומת הרכבת הקלה שאף פרוייקט שלה לא יצא לפועל לכל היותר בתכנון לתחילת עבודות ב2004/5) ואז מה יעשו הנוסעים יקחו אוטובוסים?, כבר עדיף לקחת אוטובוס מלכתחילה. וראש העיר מעדיף תחנה במלחה במקום בחאן, מה יראו הנוסעים?, תיירים?, אזור תעשיה במקום את החומה ואת העיר העתיקה, מה אומר איש מוזר זה.
 

איליה.

New member
תמוה ביותר.

אולמרט ממשיך לעשות שטויות !
ראש עירית ירושלים החליט שהרכבת לירושלים תסתיים בתחנה שתוקם במלחה. לדעתי זו שטות, מכיוון שמיקום התחנה לא מוצלח ( רחוק מתחנה מרכזית, רחוק מהעיר העתיקה, רחוק ממרכז העיר ...) אני מקווה שמשרד התחבורה ישקול פעם נוספת לבנות את הקו כמתוכנן, עד לתחנת החאן, אפילו שזה יגרום למעט רעש לאלה שגרים סמוך לתוואי שעובר בתוך העיר.
תמוה ביותר.
אם כך, התחנה תשרת רק את תושבי דרום-מערב ירושלים, ולא תהיה נוחה לשאר תושבי העיר.
 

קובי00

New member
התחנה במלחה../images/Emo70.gif

תמוה ביותר.
אם כך, התחנה תשרת רק את תושבי דרום-מערב ירושלים, ולא תהיה נוחה לשאר תושבי העיר.
התחנה במלחה

אבל גם כשהתחנה היתה ליד החאן היא לא שירתה את רוב תושבי העיר ועכשיו כשהתחנה תיהיה במלחה אז דווקא היא תשרת יותר אנשים כי התחנה תיהיה ליד הקניון והאצטדיון והגן הטכנולוגי וגן החיות שהאזור הזה נהפך בשנים האחרונות לאחד מהסואנים בעיר
 

a r i e l ariel

New member
למה לא להסתכל על הכל מראש?

התחנה במלחה

אבל גם כשהתחנה היתה ליד החאן היא לא שירתה את רוב תושבי העיר ועכשיו כשהתחנה תיהיה במלחה אז דווקא היא תשרת יותר אנשים כי התחנה תיהיה ליד הקניון והאצטדיון והגן הטכנולוגי וגן החיות שהאזור הזה נהפך בשנים האחרונות לאחד מהסואנים בעיר
למה לא להסתכל על הכל מראש?
אפשר גם לבנות תחנה בכניסה לירושלים בתחנה מרכזית וגם במלחה. אין חוק שמחייב תחנה אחת בעיר. בת"א יש תחנה אחת? בחיפה יש אחת? אז זה יעלה יותר כסף אבל לבסוף זה ישתלם וכולם ירויחו מכך
 

קובי00

New member
אני חושב שיש כוונה כזאת

למה לא להסתכל על הכל מראש?
אפשר גם לבנות תחנה בכניסה לירושלים בתחנה מרכזית וגם במלחה. אין חוק שמחייב תחנה אחת בעיר. בת"א יש תחנה אחת? בחיפה יש אחת? אז זה יעלה יותר כסף אבל לבסוף זה ישתלם וכולם ירויחו מכך
אני חושב שיש כוונה כזאת
כשיבנו את קו הרכבת החדש שיחבר את י-ם עם תל אביב דרך מודיעין אז התחנה שלו בי-ם תיהיה באזור התחנה המרכזית של אגד.
 

אדיה

New member
יתרונות התחנה במלחה

התחנה במלחה

אבל גם כשהתחנה היתה ליד החאן היא לא שירתה את רוב תושבי העיר ועכשיו כשהתחנה תיהיה במלחה אז דווקא היא תשרת יותר אנשים כי התחנה תיהיה ליד הקניון והאצטדיון והגן הטכנולוגי וגן החיות שהאזור הזה נהפך בשנים האחרונות לאחד מהסואנים בעיר
יתרונות התחנה במלחה
הטענות כי למי שמגיע לירושלים עדיפה התחנה המשופצת ליד החאן ובמיוחד עדיפה התחנה הצמודה לתחנת האוטובוסים המרכזית (עפ"י חלופת הקו החדש והמהיר) נכונות אמנם. אך נוטים לשכוח את המשתמשים הירושלמים שיזדקקו לרכבת כדי לצאת מהעיר ולכך תחנת מלחה אידיאלית. היא ממוקמת קרוב יותר לשכונות המגורים הענקיות של דרום העיר, על צירי תנועה מרכזיים (לרבות כביש בגין מצפון העיר), ומסוגלת לספק שפע של מקומות חניה!
 

a r i e l ariel

New member
מה עם השכונות הענקיות בצפון י-ם?

יתרונות התחנה במלחה
הטענות כי למי שמגיע לירושלים עדיפה התחנה המשופצת ליד החאן ובמיוחד עדיפה התחנה הצמודה לתחנת האוטובוסים המרכזית (עפ"י חלופת הקו החדש והמהיר) נכונות אמנם. אך נוטים לשכוח את המשתמשים הירושלמים שיזדקקו לרכבת כדי לצאת מהעיר ולכך תחנת מלחה אידיאלית. היא ממוקמת קרוב יותר לשכונות המגורים הענקיות של דרום העיר, על צירי תנועה מרכזיים (לרבות כביש בגין מצפון העיר), ומסוגלת לספק שפע של מקומות חניה!
מה עם השכונות הענקיות בצפון י-ם?
 

אדיה

New member
לשכונות צפון י-ם

מה עם השכונות הענקיות בצפון י-ם?
לשכונות צפון י-ם
כגון רמות או פסגת זאב תהיה בעית נגישות גם לתחנה המרכזית ובודאי לחאן. למלחה לפחות מוליך כביש מהיר וניתן יהיה לספק שם מספר רב של מקומות חניה.
 
קיטום הקו לירושלים

אולמרט ממשיך לעשות שטויות !
ראש עירית ירושלים החליט שהרכבת לירושלים תסתיים בתחנה שתוקם במלחה. לדעתי זו שטות, מכיוון שמיקום התחנה לא מוצלח ( רחוק מתחנה מרכזית, רחוק מהעיר העתיקה, רחוק ממרכז העיר ...) אני מקווה שמשרד התחבורה ישקול פעם נוספת לבנות את הקו כמתוכנן, עד לתחנת החאן, אפילו שזה יגרום למעט רעש לאלה שגרים סמוך לתוואי שעובר בתוך העיר.
קיטום הקו לירושלים
אכן, החלטה אומללה. גם אם תבנה אי פעם מסילת רכבת קלה בין מלחה לתחנת ´החאן´ (התחנה הישנה), זה יהיה בעוד זמן רב, ויש להניח שגם התוכנית הנוכחית, להנות מנהרה מתחנת מלחה לגן העצמאות במרכז העיר (רעיון לא רע בפני עצמו) יתממש רק כשבגיהנום יסתובבו עם סוודרים. הסיבה לקיצוץ הקו היא לא איזו שהיא רתיעה מקיום יותר מתחנה אחת בירושלים - גם בתקופת הפעילות של הקו לפני סגירתו הופעלה תחנת ´גן החיות´ בסמוך למלחה. לפי מה שהבנתי, מדובר בלחץ שהפעיל אולמרט על הממשלה, שהורתה לרכבת ישראל לעשות את השינוי. יש הרבה ירושלמים שאומרים היום שאולמרט חומד בצע ורוצה לבנות במתחם התחנה ההיסטורית קניון עם מסוף תחבורה. מי שחושב שבאמת ייעשה מאמץ, כמו שעיריית ירושלים טוענת, לשמר היטב אפילו את מבנה התחנה ההיסטורי עצמו (ללא שאר המבנים ההיסטוריים מסביב) מוזמן לבקר בתחנות רחובות ובית שמש ולבדוק מה קרה שןם למבנים ההיסטוריים שהובטח ש-´ישומרו´. כמובן שישנה התנגדות רבה לשינוי התוכנית, ושמעתי אפילו בכירים ברכבת עצמה מקטרים קשות על זה, למרות שכשחושבים על זה, זה ייקצר בכמה דקות את זמן הנסיעה הרשמי... אני לא ירושלמי, אבל מבחינת המפה נראה לי די ברור שהרחקת התחנה כל-כך ממרכז העיר (אני מזכיר - אף אחד עדיין לא מימן את בניית המנהרה אל גן העצמאות) יקטול באופן די יעיל את כל האטרקטיביות הפוטנציאלית של הקו, שמלכתחילה לא כל-כך טובה - זמן הנסיעה יהיה כשעה ועשרים מ-´הגנה´ ל-´מלחה´, כולל עצירות בלוד ובבית שמש. אני לא רוצה להיות פסימי, אבל אני מתחיל לחשוש שיעבור עוד זמן רב עד שהרכבת תחזור להיות אמצעי התחבורה המועדף לירושלים (כמו שהיתה, בפעם האחרונה, בתחילת המאה ה-20...). בכל מקרה, כל מי שמעונייןם לעקוב ולשמוע עוד קצת נתונים, וגם לראות תמונות נהדרות של איך התחנה הישנה היתה אמורה להיראות מוזמן להכנס לאתר ´חדשות הרכבת´ שכתובתו מצורפת להלן.
 

four seasons

New member
תמוה ולא מובן

קיטום הקו לירושלים
אכן, החלטה אומללה. גם אם תבנה אי פעם מסילת רכבת קלה בין מלחה לתחנת ´החאן´ (התחנה הישנה), זה יהיה בעוד זמן רב, ויש להניח שגם התוכנית הנוכחית, להנות מנהרה מתחנת מלחה לגן העצמאות במרכז העיר (רעיון לא רע בפני עצמו) יתממש רק כשבגיהנום יסתובבו עם סוודרים. הסיבה לקיצוץ הקו היא לא איזו שהיא רתיעה מקיום יותר מתחנה אחת בירושלים - גם בתקופת הפעילות של הקו לפני סגירתו הופעלה תחנת ´גן החיות´ בסמוך למלחה. לפי מה שהבנתי, מדובר בלחץ שהפעיל אולמרט על הממשלה, שהורתה לרכבת ישראל לעשות את השינוי. יש הרבה ירושלמים שאומרים היום שאולמרט חומד בצע ורוצה לבנות במתחם התחנה ההיסטורית קניון עם מסוף תחבורה. מי שחושב שבאמת ייעשה מאמץ, כמו שעיריית ירושלים טוענת, לשמר היטב אפילו את מבנה התחנה ההיסטורי עצמו (ללא שאר המבנים ההיסטוריים מסביב) מוזמן לבקר בתחנות רחובות ובית שמש ולבדוק מה קרה שןם למבנים ההיסטוריים שהובטח ש-´ישומרו´. כמובן שישנה התנגדות רבה לשינוי התוכנית, ושמעתי אפילו בכירים ברכבת עצמה מקטרים קשות על זה, למרות שכשחושבים על זה, זה ייקצר בכמה דקות את זמן הנסיעה הרשמי... אני לא ירושלמי, אבל מבחינת המפה נראה לי די ברור שהרחקת התחנה כל-כך ממרכז העיר (אני מזכיר - אף אחד עדיין לא מימן את בניית המנהרה אל גן העצמאות) יקטול באופן די יעיל את כל האטרקטיביות הפוטנציאלית של הקו, שמלכתחילה לא כל-כך טובה - זמן הנסיעה יהיה כשעה ועשרים מ-´הגנה´ ל-´מלחה´, כולל עצירות בלוד ובבית שמש. אני לא רוצה להיות פסימי, אבל אני מתחיל לחשוש שיעבור עוד זמן רב עד שהרכבת תחזור להיות אמצעי התחבורה המועדף לירושלים (כמו שהיתה, בפעם האחרונה, בתחילת המאה ה-20...). בכל מקרה, כל מי שמעונייןם לעקוב ולשמוע עוד קצת נתונים, וגם לראות תמונות נהדרות של איך התחנה הישנה היתה אמורה להיראות מוזמן להכנס לאתר ´חדשות הרכבת´ שכתובתו מצורפת להלן.
תמוה ולא מובן
לבנות מנהרה לוקח זמן (רעיון נהדר), מה הבעיה שהקו יפעל בתוואי החאן בתקופת הבניה הלא הוא קיים?. מכל בחינה ההחלטה יוצאת רע, אני אוהב את מיקום התחנה ולדעתי היא נמצאת במיקום מצויין, מאחר הליכה מהעיר העתיקה ומר"ח יפו, מחוץ לה תחנות אטובוסים ומוניות (בעתיד רכבת קלה)לכל מקום בעיר, לפני הסגירה כאשר הייתי נוסע מת"א לי"ם לא השתמשתי בתחבורה, פשוט הלכתי ברגל, המיקום שלה טוב יותר מכל תחנה אחרת בארץ למעט נהריה שנמצאת במרכז העיר ותחנת עכו שנבנאת מנהרה ממנה לתחנת האוטובוסים המרכזית. אילו הייתי ירושלמי הוא היה מאבד את קולי.
 

אדיה

New member
מנהרות בקו ירושלים

תמוה ולא מובן
לבנות מנהרה לוקח זמן (רעיון נהדר), מה הבעיה שהקו יפעל בתוואי החאן בתקופת הבניה הלא הוא קיים?. מכל בחינה ההחלטה יוצאת רע, אני אוהב את מיקום התחנה ולדעתי היא נמצאת במיקום מצויין, מאחר הליכה מהעיר העתיקה ומר"ח יפו, מחוץ לה תחנות אטובוסים ומוניות (בעתיד רכבת קלה)לכל מקום בעיר, לפני הסגירה כאשר הייתי נוסע מת"א לי"ם לא השתמשתי בתחבורה, פשוט הלכתי ברגל, המיקום שלה טוב יותר מכל תחנה אחרת בארץ למעט נהריה שנמצאת במרכז העיר ותחנת עכו שנבנאת מנהרה ממנה לתחנת האוטובוסים המרכזית. אילו הייתי ירושלמי הוא היה מאבד את קולי.
מנהרות בקו ירושלים
אם אולמרט (ובעצם עוזי וכסלר) חושב שתחנה בגן העצמאות עדיפה למרכז העיר עפ"י החאן - ניתן להסתפק במנהרה קצרה רק בקטע האחרון (החדש). כנראה שהרעיון הוא ליצור "מסת השקעות" בהחייאת הקו הישן כך שרעיון הקו המוצע החדש יינטש למעשה. האם ידוע למישהו היכן מתוכנן נתיב הרכבת הקלה ממלחה לחאן? על גבי מסילת הברזל הקיימת? מתחתיה? במקביל אליה? ברחוב עמק רפאים? אגב שדרוג הדרגתי של הקטע בית שמש ירושלים הוא כנראה החלופה המעשית והמשתלמת ביותר. מי שמסתכל במפה רואה שניתן לחסוך חלק ניכר מהפיתולים ע"י מנהרות אחדות שאינן ארוכות באופן חריג. לעומת זאת הקו דרך נתבג ידרוש מינהור מאסיבי כמעט רציף משער הגיא.
 

קובי00

New member
מינהרה?

קיטום הקו לירושלים
אכן, החלטה אומללה. גם אם תבנה אי פעם מסילת רכבת קלה בין מלחה לתחנת ´החאן´ (התחנה הישנה), זה יהיה בעוד זמן רב, ויש להניח שגם התוכנית הנוכחית, להנות מנהרה מתחנת מלחה לגן העצמאות במרכז העיר (רעיון לא רע בפני עצמו) יתממש רק כשבגיהנום יסתובבו עם סוודרים. הסיבה לקיצוץ הקו היא לא איזו שהיא רתיעה מקיום יותר מתחנה אחת בירושלים - גם בתקופת הפעילות של הקו לפני סגירתו הופעלה תחנת ´גן החיות´ בסמוך למלחה. לפי מה שהבנתי, מדובר בלחץ שהפעיל אולמרט על הממשלה, שהורתה לרכבת ישראל לעשות את השינוי. יש הרבה ירושלמים שאומרים היום שאולמרט חומד בצע ורוצה לבנות במתחם התחנה ההיסטורית קניון עם מסוף תחבורה. מי שחושב שבאמת ייעשה מאמץ, כמו שעיריית ירושלים טוענת, לשמר היטב אפילו את מבנה התחנה ההיסטורי עצמו (ללא שאר המבנים ההיסטוריים מסביב) מוזמן לבקר בתחנות רחובות ובית שמש ולבדוק מה קרה שןם למבנים ההיסטוריים שהובטח ש-´ישומרו´. כמובן שישנה התנגדות רבה לשינוי התוכנית, ושמעתי אפילו בכירים ברכבת עצמה מקטרים קשות על זה, למרות שכשחושבים על זה, זה ייקצר בכמה דקות את זמן הנסיעה הרשמי... אני לא ירושלמי, אבל מבחינת המפה נראה לי די ברור שהרחקת התחנה כל-כך ממרכז העיר (אני מזכיר - אף אחד עדיין לא מימן את בניית המנהרה אל גן העצמאות) יקטול באופן די יעיל את כל האטרקטיביות הפוטנציאלית של הקו, שמלכתחילה לא כל-כך טובה - זמן הנסיעה יהיה כשעה ועשרים מ-´הגנה´ ל-´מלחה´, כולל עצירות בלוד ובבית שמש. אני לא רוצה להיות פסימי, אבל אני מתחיל לחשוש שיעבור עוד זמן רב עד שהרכבת תחזור להיות אמצעי התחבורה המועדף לירושלים (כמו שהיתה, בפעם האחרונה, בתחילת המאה ה-20...). בכל מקרה, כל מי שמעונייןם לעקוב ולשמוע עוד קצת נתונים, וגם לראות תמונות נהדרות של איך התחנה הישנה היתה אמורה להיראות מוזמן להכנס לאתר ´חדשות הרכבת´ שכתובתו מצורפת להלן.
מינהרה?
לפי דעתי זה לא רעיון טוב לבנות מנהרה שתחבר את הרכבת למרכז העיר בגלל כל הכסף שיבוזבז עליה שעדיף שיפנו אותו לבניית הקו החדש ויש כבר מספיק עבדות עם הרכבת הקלה כך שזה רק יעמיס על התושבים ואני חושב שהרכבת הזאת תהפוך ביכלל לכמו רכבת תיירותית אחרי שיבנו את הקו החדש.
 

מלאך18

New member
ל חן.

קיטום הקו לירושלים
אכן, החלטה אומללה. גם אם תבנה אי פעם מסילת רכבת קלה בין מלחה לתחנת ´החאן´ (התחנה הישנה), זה יהיה בעוד זמן רב, ויש להניח שגם התוכנית הנוכחית, להנות מנהרה מתחנת מלחה לגן העצמאות במרכז העיר (רעיון לא רע בפני עצמו) יתממש רק כשבגיהנום יסתובבו עם סוודרים. הסיבה לקיצוץ הקו היא לא איזו שהיא רתיעה מקיום יותר מתחנה אחת בירושלים - גם בתקופת הפעילות של הקו לפני סגירתו הופעלה תחנת ´גן החיות´ בסמוך למלחה. לפי מה שהבנתי, מדובר בלחץ שהפעיל אולמרט על הממשלה, שהורתה לרכבת ישראל לעשות את השינוי. יש הרבה ירושלמים שאומרים היום שאולמרט חומד בצע ורוצה לבנות במתחם התחנה ההיסטורית קניון עם מסוף תחבורה. מי שחושב שבאמת ייעשה מאמץ, כמו שעיריית ירושלים טוענת, לשמר היטב אפילו את מבנה התחנה ההיסטורי עצמו (ללא שאר המבנים ההיסטוריים מסביב) מוזמן לבקר בתחנות רחובות ובית שמש ולבדוק מה קרה שןם למבנים ההיסטוריים שהובטח ש-´ישומרו´. כמובן שישנה התנגדות רבה לשינוי התוכנית, ושמעתי אפילו בכירים ברכבת עצמה מקטרים קשות על זה, למרות שכשחושבים על זה, זה ייקצר בכמה דקות את זמן הנסיעה הרשמי... אני לא ירושלמי, אבל מבחינת המפה נראה לי די ברור שהרחקת התחנה כל-כך ממרכז העיר (אני מזכיר - אף אחד עדיין לא מימן את בניית המנהרה אל גן העצמאות) יקטול באופן די יעיל את כל האטרקטיביות הפוטנציאלית של הקו, שמלכתחילה לא כל-כך טובה - זמן הנסיעה יהיה כשעה ועשרים מ-´הגנה´ ל-´מלחה´, כולל עצירות בלוד ובבית שמש. אני לא רוצה להיות פסימי, אבל אני מתחיל לחשוש שיעבור עוד זמן רב עד שהרכבת תחזור להיות אמצעי התחבורה המועדף לירושלים (כמו שהיתה, בפעם האחרונה, בתחילת המאה ה-20...). בכל מקרה, כל מי שמעונייןם לעקוב ולשמוע עוד קצת נתונים, וגם לראות תמונות נהדרות של איך התחנה הישנה היתה אמורה להיראות מוזמן להכנס לאתר ´חדשות הרכבת´ שכתובתו מצורפת להלן.
ל חן.
זמן הנסיעה מתחנת ההגנה לתחנת מלחה יהיה שעה ועשרים כאשר ישתמשו בקרונות "טילטינג" או עם הציוד הנייד הנוכחי ?
 

luckydude

Member
המסילה לירושליים

ל חן.
זמן הנסיעה מתחנת ההגנה לתחנת מלחה יהיה שעה ועשרים כאשר ישתמשו בקרונות "טילטינג" או עם הציוד הנייד הנוכחי ?
המסילה לירושליים
לפי דעתי זה יקח שעה ועשרים עם `טילטניג`. כן טילטינג ישפר את ביצועי הקו אך העיקומים בנחל שורק הם כאלה שקשה לראות כיצד אפילו רכבת כזאת (ככול הנראה לא מונעת בחשמל) תצליח להגיע לשעה הבודדה שמשרד התחבורה מתעקש שתוכל. פשוט הסתכלו במפה, אפילו אוטו שהיה נוסע מהר בעיקומים כאלו היה עף לתהום. אם כבר מחדשים את המסילה הישנה היו צריכים לעשות זאת כמו שצריך - עם מנהרות וגשרים. כל פתרון אחר הנו בזבוז לשוא בהתחשב בזמינות ומהירות כלי תחבורה אחרים בדרך לבירה.
 
זמני הנסיעה ברכבת לירושלים

ל חן.
זמן הנסיעה מתחנת ההגנה לתחנת מלחה יהיה שעה ועשרים כאשר ישתמשו בקרונות "טילטינג" או עם הציוד הנייד הנוכחי ?
זמני הנסיעה ברכבת לירושלים
על פי מקור מוסמך ברכבת, זמני הנסיעה המתוכננים בין תל-אביב לירושלים יהיו רחוקים מאוד מהשעה שהטיח משרד התחבורה. מכיוון שכיום אין ברכבת כל כוונות רכש של רכבות רכינה (´טילטינג´) למרות ההתלהבות בעבר (שוב, מאותו מקור מוסמך). לפיכך, ההערכה היא שלאחר שיפוץ הקו הקיים זמן הנסיעה בין תל-אביב ההגנה לתחנת מלחה (אם תשכחו לרגע מהתחנה הישנה בירושלים...) יהיה כ-שעה ועשר דקות. וזה לא כולל עצירות בלוד ובבית שמש, שבוודאי יהיו ברוב הרכבות לפחות, ושיעלו את זמן הנסיעות ללפחות שעה ו-25 דקות. כל זה לפני שחישבנו במשוואה את זה שרוב האנשים גם צריכים נסיעה לא קצרה אל תחנת מלחה, ושרוב האנשים עדיין יירדו בתחנות האחרות בתל-אביב, ולא ב-ההגנה.
 

יהוושע

New member
אז אם כך , אנחנו כבר לא רחוקים

זמני הנסיעה ברכבת לירושלים
על פי מקור מוסמך ברכבת, זמני הנסיעה המתוכננים בין תל-אביב לירושלים יהיו רחוקים מאוד מהשעה שהטיח משרד התחבורה. מכיוון שכיום אין ברכבת כל כוונות רכש של רכבות רכינה (´טילטינג´) למרות ההתלהבות בעבר (שוב, מאותו מקור מוסמך). לפיכך, ההערכה היא שלאחר שיפוץ הקו הקיים זמן הנסיעה בין תל-אביב ההגנה לתחנת מלחה (אם תשכחו לרגע מהתחנה הישנה בירושלים...) יהיה כ-שעה ועשר דקות. וזה לא כולל עצירות בלוד ובבית שמש, שבוודאי יהיו ברוב הרכבות לפחות, ושיעלו את זמן הנסיעות ללפחות שעה ו-25 דקות. כל זה לפני שחישבנו במשוואה את זה שרוב האנשים גם צריכים נסיעה לא קצרה אל תחנת מלחה, ושרוב האנשים עדיין יירדו בתחנות האחרות בתל-אביב, ולא ב-ההגנה.
אז אם כך , אנחנו כבר לא רחוקים
מזמן הנסיעה המקורי שהיה בין ת"א דרום לי-ם . בכביש 1 זה לוקח 50 - 60 דק´ , אז מי בכלל ישתמש ברכבת? לשם מה לחזור לאחור בזמן , לרכבת המייגעת של פעם? כדאי שבמשרד התחבורה יחשבו טוב טוב על הקו הישן לפני שהוא יהפוך בכייה לדורות .
 
אוטובוס

זמני הנסיעה ברכבת לירושלים
על פי מקור מוסמך ברכבת, זמני הנסיעה המתוכננים בין תל-אביב לירושלים יהיו רחוקים מאוד מהשעה שהטיח משרד התחבורה. מכיוון שכיום אין ברכבת כל כוונות רכש של רכבות רכינה (´טילטינג´) למרות ההתלהבות בעבר (שוב, מאותו מקור מוסמך). לפיכך, ההערכה היא שלאחר שיפוץ הקו הקיים זמן הנסיעה בין תל-אביב ההגנה לתחנת מלחה (אם תשכחו לרגע מהתחנה הישנה בירושלים...) יהיה כ-שעה ועשר דקות. וזה לא כולל עצירות בלוד ובבית שמש, שבוודאי יהיו ברוב הרכבות לפחות, ושיעלו את זמן הנסיעות ללפחות שעה ו-25 דקות. כל זה לפני שחישבנו במשוואה את זה שרוב האנשים גם צריכים נסיעה לא קצרה אל תחנת מלחה, ושרוב האנשים עדיין יירדו בתחנות האחרות בתל-אביב, ולא ב-ההגנה.
אוטובוס
זמן הנסיעה המוצע מתחנה מרכזית י-ם לת"א מרכז בקו 480 של אגד 50 דקות ללא עצירות ולתחנה מרכזית ת"א בקו 405 כנ"ל אז למה לעזאזל לנסוע ברכבת????????????????????????????????????
 

אדיה

New member
שאלה ליודעי דבר

קיטום הקו לירושלים
אכן, החלטה אומללה. גם אם תבנה אי פעם מסילת רכבת קלה בין מלחה לתחנת ´החאן´ (התחנה הישנה), זה יהיה בעוד זמן רב, ויש להניח שגם התוכנית הנוכחית, להנות מנהרה מתחנת מלחה לגן העצמאות במרכז העיר (רעיון לא רע בפני עצמו) יתממש רק כשבגיהנום יסתובבו עם סוודרים. הסיבה לקיצוץ הקו היא לא איזו שהיא רתיעה מקיום יותר מתחנה אחת בירושלים - גם בתקופת הפעילות של הקו לפני סגירתו הופעלה תחנת ´גן החיות´ בסמוך למלחה. לפי מה שהבנתי, מדובר בלחץ שהפעיל אולמרט על הממשלה, שהורתה לרכבת ישראל לעשות את השינוי. יש הרבה ירושלמים שאומרים היום שאולמרט חומד בצע ורוצה לבנות במתחם התחנה ההיסטורית קניון עם מסוף תחבורה. מי שחושב שבאמת ייעשה מאמץ, כמו שעיריית ירושלים טוענת, לשמר היטב אפילו את מבנה התחנה ההיסטורי עצמו (ללא שאר המבנים ההיסטוריים מסביב) מוזמן לבקר בתחנות רחובות ובית שמש ולבדוק מה קרה שןם למבנים ההיסטוריים שהובטח ש-´ישומרו´. כמובן שישנה התנגדות רבה לשינוי התוכנית, ושמעתי אפילו בכירים ברכבת עצמה מקטרים קשות על זה, למרות שכשחושבים על זה, זה ייקצר בכמה דקות את זמן הנסיעה הרשמי... אני לא ירושלמי, אבל מבחינת המפה נראה לי די ברור שהרחקת התחנה כל-כך ממרכז העיר (אני מזכיר - אף אחד עדיין לא מימן את בניית המנהרה אל גן העצמאות) יקטול באופן די יעיל את כל האטרקטיביות הפוטנציאלית של הקו, שמלכתחילה לא כל-כך טובה - זמן הנסיעה יהיה כשעה ועשרים מ-´הגנה´ ל-´מלחה´, כולל עצירות בלוד ובבית שמש. אני לא רוצה להיות פסימי, אבל אני מתחיל לחשוש שיעבור עוד זמן רב עד שהרכבת תחזור להיות אמצעי התחבורה המועדף לירושלים (כמו שהיתה, בפעם האחרונה, בתחילת המאה ה-20...). בכל מקרה, כל מי שמעונייןם לעקוב ולשמוע עוד קצת נתונים, וגם לראות תמונות נהדרות של איך התחנה הישנה היתה אמורה להיראות מוזמן להכנס לאתר ´חדשות הרכבת´ שכתובתו מצורפת להלן.
שאלה ליודעי דבר
האם בעת סלילת כביש מס´ 4 (בגין) נלקחה בחשבון אופציה לסלילת מסילה במרכזו (בדומה לנתיבי איילון בת"א)?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה