אולי משהו יודע

yifati1

New member
אולי משהו יודע../images/Emo92.gif

לפני הרבה זמן הזמנו מכרה לחג ראש השנה היא הכינה דש סלמון מעולה. דג שלם עם עשבי טיבול ואם זכור לי נכון היא בישלה אותו בתנור עם מלח - לא בטוחה לגבי המלח. יש לי דג TROUT שאני רוצה להכין . אולי משהו יודע על מה אני מדברת פה? ואם לא רעיונות דומים יתקבלו בברכה.
 

clcl

New member
דג שלם אפוי במלח ים גס

דג שלם אפוי במלח ים גס מתאים לכל דג זו העברת אינפורמציה . . . לא נוסה
 

אודטית

New member
דג שלם אפוי במלח מתכון השף

דג אפוי במלח החומרים 1 ק"ג דג ים (ים, לא בריכה) נאה ובשרני (לוקוס או מוסר) כמה ענפי פטרוזיליה , טימין, רוזמרין ו/או עשב תיבול אחר 2 ק"ג מלח ים גס אופן ההכנה : . מחממים תנור ל 250 מעלות צלזיוס. 2. מפלפלים את כרסו המנוקה של הדג ומניחים בה את גבעולי התבלינים. 3. מניחים שכבת מלח, חצי מהכמות, בעובי של כסנטימטר בתחתית הכלי שבו ייאפה הדג. מניחים את הדג בתבנית ומכסים אותו, בשאר המלח. מהדקים את המלח היטב ומרטיבים במעט מים. 4. אופים 30 דקות. מגישים לשולחן בכלי האפיה. מבקעים את שכבת המלח בעזרת סכין חדה.
 

ניתושית

New member
TROUT=פורל

דג טעים בטירוף, מאוד אוהבת את הדג הזה. אצלנו מוכרים את הדג הזה כשהוא מפולט, אם את יכולה לקנות אותו כשהוא שלם, אז מלאי אותו בעשבי תיבול ופטריות קצוצים ומתובלים, מרחי את הדג בשמן זית, מלח ופלפל ולתנור או על האש כשהדג סגור בנייר כסף. אם הדג מפולט, שימי את הדג במרינדה של עשבי תיבול ןפטריות קצוצים ואח"כ לתנור או על מחבת פסים. לגבי בישול במלח, אין לי שמץ...
 

otherthings

New member
תכיני את הדג בהקדם

דג כזה אם קנית טרי ולא קפוא, אסור להשהות במקרר. אני מציעה לך להכין את הדג בשקדים truite aux amandes: יש לפזר מעט מלח שולחן על הדג, להבריש את הדג בכפית שמן, ולקמח. להמיס חמאה במחבת ולטגן את הדג בשתי כפות חמאה. לטגן חופן שקדים קלופים וחתוכים עד לקבלת צבע זהוב קל. כשהדג מוכן להוסיף על הדג את השקדים. הטיגון אמור לקחת מכל צד 5 דקות. לדעתי חבל לאפות פורל בתנור.
 

gorly00

New member
דג רוטברש - ורדינון

מישהו מכיר? למה הוא מתאים ? לבישול או אפיה? יש למישהו מתכון מתאים? תודה מראש.
 

wan

New member
דג כזה מתאים לבישול ולטיגון

יוצא נהדר כדג מרוקאי למשל... או חריימה טריפוליטאי. או סתם מטוגן,ומוגש ברוטב צרמלה מרוקאי.
 

סו שפית

New member
כמו שנאמר זה פורל

ופורל כידוע חי במים מתוקים לכן התיבלון צריך להיות טיפה חזק יותר (כי אני אוהבת טעמים מודגשים) לדעת הרמב"ם זה הדג הבריא ביותר כי הוא כל הזמן בתנועה, נגד הזרם,והמים הם לרוב מי שלגים זורמים... למתכון שאני מעדיפה: תחילה לחרוץ כל דג בשנים שלושה "פנסים" לרוחבו משני צדדיו להכין תערובת בצלוחית של :שמן זית, מלח, ופלפל שחור ולמלאות את החריצים ואת הבטן בתערובת וגם בכוסברה או פטרוזיליה לפרוס לימון והניח מעל ובצידי הדג ולתנור 200 מעלות עד שמוכן אני אוהבת אותו שזוף בתאבון
 

yifati1

New member
הכנתי בגריל ויצא מעולללללללה

במעבד מזון קטן שמתי המון כוסברה ופטרוזליה חצי חבילה מכל אחד הוספתי לזה רוזמרין שמן זית שום ....הרבה מלח ופלפל. בכמה פולסים הכל נהיה רסק כמו פסטו . מסג לדג הפורל שלי מכל הכיוונים וגם בתוכו במקרר למספר שעות ואחר כך לתנור לקראת סוף הבישול תחת הגריל להשחמה. פשוט תענוג לחיך. בתאבון.
 
למעלה