אולי לא הגעתי למום הנכון

מצב
הנושא נעול.
אולי לא הגעתי למום הנכון

אולי לא הגעתי למום הנכון
אני אם לילד בן 8 בחינוך ביתי מעולם לא היה במערכת. בני אוהב מאוד מאוד מתמטיקה וכל הזמן מתעסק במספרים. צורת החשיבה שלו שונה ויחודית למשל: 83X2 80 +40=120 120+40 =160 ואז 3X2 הוא לא יודע בע"פ את לוח הכפל אלא מפרק את זה לפרוסות פרוסות
לא עובד עם טיוטות הכל בראש ובדרכים משלו. לא רוצה מורה פרטתית וגם אנחנו א ממש מחשש שמא יפגמו בחשיבה היחודית שלו ויפגממו באהבתו לתחום. אז מה כן? הוא בחוג שחמט ומגיע למצב שמנצח את המחשב לא אחת ( במתקדמים) משחקי חשיבה רבים גולשים כאן בכל מיני אתרים אבל מרגישה שאנו לא מספקים לו את האתגר האמיתי. וכאן פניתי אליכם אולי תוכלו לעוץ לי עצה מנסיונכם. בתודה מראש שרית
 
ומה לדעתך יהיה האתגר האמיתי?

אולי לא הגעתי למום הנכון
אני אם לילד בן 8 בחינוך ביתי מעולם לא היה במערכת. בני אוהב מאוד מאוד מתמטיקה וכל הזמן מתעסק במספרים. צורת החשיבה שלו שונה ויחודית למשל: 83X2 80 +40=120 120+40 =160 ואז 3X2 הוא לא יודע בע"פ את לוח הכפל אלא מפרק את זה לפרוסות פרוסות
לא עובד עם טיוטות הכל בראש ובדרכים משלו. לא רוצה מורה פרטתית וגם אנחנו א ממש מחשש שמא יפגמו בחשיבה היחודית שלו ויפגממו באהבתו לתחום. אז מה כן? הוא בחוג שחמט ומגיע למצב שמנצח את המחשב לא אחת ( במתקדמים) משחקי חשיבה רבים גולשים כאן בכל מיני אתרים אבל מרגישה שאנו לא מספקים לו את האתגר האמיתי. וכאן פניתי אליכם אולי תוכלו לעוץ לי עצה מנסיונכם. בתודה מראש שרית
ומה לדעתך יהיה האתגר האמיתי?
אתגר חשבוני? מכירה את "צעירים במדע" של מכון ויצמן?
 
האתגר האמיתי?

ומה לדעתך יהיה האתגר האמיתי?
אתגר חשבוני? מכירה את "צעירים במדע" של מכון ויצמן?
האתגר האמיתי?
לדעתי....אני רק צופה אקטיבית ומרגישה צינור עבורו. כן מכירה את התוכנית לא נרשמו כיוון שאנו גרים בצפון הרחוק, ולפעילות מרחוק לא נרשמנו כיוון שעד כה ניסינו לשים דגש חזק על קריאה וכתיבה כדי לאזן כדי שלא יהיה תלותי בנו בהבנת הנקרא. הפער אצלו בין חשבון לקריאה וכתיבה עצום.עבדנו לצמצום הפער לכן כרגע יותר פנויים להתיחס ליכולות הממטיות שלו.
 

תלמה36

New member
../images/Emo207.gif מה זה "צעירים במדע"?

ומה לדעתך יהיה האתגר האמיתי?
אתגר חשבוני? מכירה את "צעירים במדע" של מכון ויצמן?
מה זה "צעירים במדע"?
אני מתענינת מאד בתוכנית/מסגרת מתמטית לבני בן ה6.5 שהוא בעל יכולות מדהימות במתמטיקה (ברמה של כיותות ו' ז' בערך)
 

ציפי ג

New member
צעירים במדע

מה זה "צעירים במדע"?
אני מתענינת מאד בתוכנית/מסגרת מתמטית לבני בן ה6.5 שהוא בעל יכולות מדהימות במתמטיקה (ברמה של כיותות ו' ז' בערך)
צעירים במדע
תכנסי לאתר של מכון וייצמן. יש להם פרוקטים למחוננים, אבל לא בגילאים אלו.
 

apk

New member
רק כמה מילים

אולי לא הגעתי למום הנכון
אני אם לילד בן 8 בחינוך ביתי מעולם לא היה במערכת. בני אוהב מאוד מאוד מתמטיקה וכל הזמן מתעסק במספרים. צורת החשיבה שלו שונה ויחודית למשל: 83X2 80 +40=120 120+40 =160 ואז 3X2 הוא לא יודע בע"פ את לוח הכפל אלא מפרק את זה לפרוסות פרוסות
לא עובד עם טיוטות הכל בראש ובדרכים משלו. לא רוצה מורה פרטתית וגם אנחנו א ממש מחשש שמא יפגמו בחשיבה היחודית שלו ויפגממו באהבתו לתחום. אז מה כן? הוא בחוג שחמט ומגיע למצב שמנצח את המחשב לא אחת ( במתקדמים) משחקי חשיבה רבים גולשים כאן בכל מיני אתרים אבל מרגישה שאנו לא מספקים לו את האתגר האמיתי. וכאן פניתי אליכם אולי תוכלו לעוץ לי עצה מנסיונכם. בתודה מראש שרית
רק כמה מילים
עצות אין לי, רק רוצה לאמר לך שאני שמחה לגלות עוד חברה לדרך
 
למה את חושבת שאתם לא מספקים

אולי לא הגעתי למום הנכון
אני אם לילד בן 8 בחינוך ביתי מעולם לא היה במערכת. בני אוהב מאוד מאוד מתמטיקה וכל הזמן מתעסק במספרים. צורת החשיבה שלו שונה ויחודית למשל: 83X2 80 +40=120 120+40 =160 ואז 3X2 הוא לא יודע בע"פ את לוח הכפל אלא מפרק את זה לפרוסות פרוסות
לא עובד עם טיוטות הכל בראש ובדרכים משלו. לא רוצה מורה פרטתית וגם אנחנו א ממש מחשש שמא יפגמו בחשיבה היחודית שלו ויפגממו באהבתו לתחום. אז מה כן? הוא בחוג שחמט ומגיע למצב שמנצח את המחשב לא אחת ( במתקדמים) משחקי חשיבה רבים גולשים כאן בכל מיני אתרים אבל מרגישה שאנו לא מספקים לו את האתגר האמיתי. וכאן פניתי אליכם אולי תוכלו לעוץ לי עצה מנסיונכם. בתודה מראש שרית
למה את חושבת שאתם לא מספקים
לו את ה"אתגר האמיתי" ?
 
כי....

למה את חושבת שאתם לא מספקים
לו את ה"אתגר האמיתי" ?
כי....
כיוון שאנחנו חשים שיש בו צמא ורצון לעוד כיוון שאני ומתמטיקה לא "חברים" והידע שלי מוגבל בלהביא לו את הדבר הבא (אקיי כרגע אני עוד מסוגלת אבל זה מאוד קצר זמן) בנזוגי שהוא חזק בתחום עובד וחוזר יחסית מאוחר.
 

אגוזים1

New member
במקרה הספציפי שלכם

כי....
כיוון שאנחנו חשים שיש בו צמא ורצון לעוד כיוון שאני ומתמטיקה לא "חברים" והידע שלי מוגבל בלהביא לו את הדבר הבא (אקיי כרגע אני עוד מסוגלת אבל זה מאוד קצר זמן) בנזוגי שהוא חזק בתחום עובד וחוזר יחסית מאוחר.
במקרה הספציפי שלכם
כאשר מסגרת הלימוד היא ביתית, בכלל לא הייתי פוסלת למידה עם מורה מיקצועי... בדיוק כמו שאני מצפה מבית הספר שיביא מורים איכותיים ומקצועיים כך הייתי נוהגת בעצמי אם אני הייתי האחראית הבלעדית על "מערכת החינוך" של ילדי. על אחת כמה וכמה אם הילד מחונן ואין ביכולתי לספק לו את הרמה המתאימה... אני מבינה את החשש "לאבד את החשיבה המקורית" אבל דווקא עם מורה פרטית נראה לי שיותר קל לשמר את החשיבה הזו. זו הרי מורה שאת בוחרת ושאת יכולה להגדיר לה את תחומי הפעילות שלה ומה חשוב לך בלמידה. את יכולה לדון איתה על צורת הלימוד שניראית לך שיכולה להתאים לו ולהתאים ביחד איתה את הדרך שמצד אחד תקדם אותו ומצד שני תשמור על המקוריות והחשיבה שלו. האם גם הבנתי נכון שגם הוא כרגע לא רוצה מורה פרטית. את יודעת מה הסיבה לכך?
 
אז שילמד אותו מאוחר

כי....
כיוון שאנחנו חשים שיש בו צמא ורצון לעוד כיוון שאני ומתמטיקה לא "חברים" והידע שלי מוגבל בלהביא לו את הדבר הבא (אקיי כרגע אני עוד מסוגלת אבל זה מאוד קצר זמן) בנזוגי שהוא חזק בתחום עובד וחוזר יחסית מאוחר.
אז שילמד אותו מאוחר
אפילו לפני השינה, בארוחת ערב, באמבטיה... אפילו קצת כל יום. אני מאמינה שאם רוצים - אפשר למצוא זמן. וגם הקשר עם האב חשוב, ואם הקשר יהיה דרך נושא מעניין משותף - מתמטיקה, שווה להתאמץ בשביל זה.
 
האתגר האמיתי.

אולי לא הגעתי למום הנכון
אני אם לילד בן 8 בחינוך ביתי מעולם לא היה במערכת. בני אוהב מאוד מאוד מתמטיקה וכל הזמן מתעסק במספרים. צורת החשיבה שלו שונה ויחודית למשל: 83X2 80 +40=120 120+40 =160 ואז 3X2 הוא לא יודע בע"פ את לוח הכפל אלא מפרק את זה לפרוסות פרוסות
לא עובד עם טיוטות הכל בראש ובדרכים משלו. לא רוצה מורה פרטתית וגם אנחנו א ממש מחשש שמא יפגמו בחשיבה היחודית שלו ויפגממו באהבתו לתחום. אז מה כן? הוא בחוג שחמט ומגיע למצב שמנצח את המחשב לא אחת ( במתקדמים) משחקי חשיבה רבים גולשים כאן בכל מיני אתרים אבל מרגישה שאנו לא מספקים לו את האתגר האמיתי. וכאן פניתי אליכם אולי תוכלו לעוץ לי עצה מנסיונכם. בתודה מראש שרית
האתגר האמיתי.
הוא שהילד ילמד כישורים חברתיים וידע להסתדר בחברה כמה שיותר טוב
 
במקרה שלנו (-:

אבל איך זה רלוונטי?
במקרה שלנו (-:
אכן אנו מתלבטים לגבי מורה פרטי במתמטיקה לילד. הפסילה של הרעיון באה מצד הילד וציטוט " אני לא רוצה שיהרסו את הכשרון הטבעי שלי" החשש שלו וקצת גם שלנו שינסו לכוון אותו ופחות יתנו לו לזרום. ואולי בעצם למרות צורת החשיבה המיוחדת לו הוא צריך הכוונה והתמודדות עם החוקים המתמטיים. הקשר שלו עם האב נפלא בין לבין כל הזמן מאתגרים זה את זה בחידות ומשימות מתמטיות. מלבטים לאיזה כיוון להתקדם. כישורים חברתיים יש לו, הוא בחוג חברתי לימודי של החברה להגנת הטבע. יש לו חברים אומנם לא רבים אבל יש לו. כן, הוא מתנהל "קצת" אחרת חברתית וקשה לו לקבל את דפוסי ההתנהלות החברתית, הוא בא עם סדנדרט משל עצמו אוד גבוהה למה מותר ואסור וכו...
 

אגוזים1

New member
לדעתי

במקרה שלנו (-:
אכן אנו מתלבטים לגבי מורה פרטי במתמטיקה לילד. הפסילה של הרעיון באה מצד הילד וציטוט " אני לא רוצה שיהרסו את הכשרון הטבעי שלי" החשש שלו וקצת גם שלנו שינסו לכוון אותו ופחות יתנו לו לזרום. ואולי בעצם למרות צורת החשיבה המיוחדת לו הוא צריך הכוונה והתמודדות עם החוקים המתמטיים. הקשר שלו עם האב נפלא בין לבין כל הזמן מאתגרים זה את זה בחידות ומשימות מתמטיות. מלבטים לאיזה כיוון להתקדם. כישורים חברתיים יש לו, הוא בחוג חברתי לימודי של החברה להגנת הטבע. יש לו חברים אומנם לא רבים אבל יש לו. כן, הוא מתנהל "קצת" אחרת חברתית וקשה לו לקבל את דפוסי ההתנהלות החברתית, הוא בא עם סדנדרט משל עצמו אוד גבוהה למה מותר ואסור וכו...
לדעתי
ואת בהחלט יכולה לתקן אותי, דווקא הציטוט של הילד מראה שההתנגדות שלו למורה הפרטית מגיעה, במקור, ממישהו אחר או מנושא אחר (אולי מכם? אולי מכל נושא הלימוד בבית הספר "עם מורים"?...). אחרת איך היה עולה בדעתו, בגיל שמונה, שמורה "יהרוס את הכשרון הטבעי" שלו? עובדה שלימוד מתמטיקה עם אביו מיצר אתגרים וחשיבה מתמטית. למה שמורה טוב שאתם בוחרים ושאתם מתווים לו את מסגרת/דרך הלימוד לא יוכל לעשות זאת? הרי גם המורה הפרטי יוכל ללמד בדרך של אתגרים/חידות ופיתוח החשיבה המתמטית. לדוגמא, התמודדות עם החוקים המתמטיים יכולה להיעשות ע"י כך שנותנים ראשית לילד לחפש את החוקיות, את הרציונל מאחורי החוק. המורה רק יעשה את זה מובנה יותר, ממוקד יותר ובזמן שנוח לילד ולא דווקא בערב כשגם הוא וגם אביו אולי עייפים. (אגב, הלימוד/המשחק המתמטי עם האב נהדר רק לא מספיק לדעתי במקרה שכל הלמידה מתבססת על חינוך ביתי...) ושוב לדעתי, ילד מחונן, בן שמונה, שהמחוננות שלו היא בעיקר בתחום המתמטיקה, דורש כבר רמה מאוד גבוהה!. זה לא ילד בן ארבע חמש שיודע להכפיל ולחלק. הוא כבר עבר את השלב הזה...
 
אני מסכימה עם אגוזים

במקרה שלנו (-:
אכן אנו מתלבטים לגבי מורה פרטי במתמטיקה לילד. הפסילה של הרעיון באה מצד הילד וציטוט " אני לא רוצה שיהרסו את הכשרון הטבעי שלי" החשש שלו וקצת גם שלנו שינסו לכוון אותו ופחות יתנו לו לזרום. ואולי בעצם למרות צורת החשיבה המיוחדת לו הוא צריך הכוונה והתמודדות עם החוקים המתמטיים. הקשר שלו עם האב נפלא בין לבין כל הזמן מאתגרים זה את זה בחידות ומשימות מתמטיות. מלבטים לאיזה כיוון להתקדם. כישורים חברתיים יש לו, הוא בחוג חברתי לימודי של החברה להגנת הטבע. יש לו חברים אומנם לא רבים אבל יש לו. כן, הוא מתנהל "קצת" אחרת חברתית וקשה לו לקבל את דפוסי ההתנהלות החברתית, הוא בא עם סדנדרט משל עצמו אוד גבוהה למה מותר ואסור וכו...
אני מסכימה עם אגוזים
ומנחשת שמה שגרם לילד לחשוב כך הוא באמת היותו מודע לאנסקולינג (שזה טוב מאוד שהוא מודע, אבל כדאי לשים לב לדברים כאלה). אם אתם גרים בקרוב לאוניברסיטה אני מציעה שתקפצו למחלקה למתמטיקה ותבררו האם מישהו מהמאסטרנים/דוקטורנטים (אולי אפילו כאלה של הוראת מתמטיקה) מעוניין לקחת על עצמו פרוייקט כאלה. אני בטוחה שיהיו כאלה שיתלהבו.
 
המשפט "הם יהרסו את הכשרון הטבעי שלי

אני מסכימה עם אגוזים
ומנחשת שמה שגרם לילד לחשוב כך הוא באמת היותו מודע לאנסקולינג (שזה טוב מאוד שהוא מודע, אבל כדאי לשים לב לדברים כאלה). אם אתם גרים בקרוב לאוניברסיטה אני מציעה שתקפצו למחלקה למתמטיקה ותבררו האם מישהו מהמאסטרנים/דוקטורנטים (אולי אפילו כאלה של הוראת מתמטיקה) מעוניין לקחת על עצמו פרוייקט כאלה. אני בטוחה שיהיו כאלה שיתלהבו.
המשפט "הם יהרסו את הכשרון הטבעי שלי
משפט- זה בא נטו ממנו. לראשונה לפני כשנתים הצענו לו להצטרף לחוג ציור במתנס והוא סרב ואמר " לא רוצה שיהרסו את הכשרון הטבעי שלי" יחד עם זאת יש דברים כמו נגינה/שחמט/חוג טבע שכן מוכן ללמוד ממורים ומדריכים מקצועיים. אנו גרים רחוק מאונ' אך בעלי עובד במוזאון למדע בחיפה וכעת יחד עים אנו מחפשים לו ולמספר ילדים שיחד עימו בחוג שחמט משהו שיאתגר אותם. למרות משפט זה אנו מחפשים סטודנט שגר בעיר ושיצליח להתחבר איליו, וירוץ עימו קדימה. הפער בין יכולולת המתמטיקה שלו לבין יכלות הכתיבה/קריאה שלו גדולות דבר שקצת עוצר אותנו כהורים לחשוף אותו לתוכניות חיצוניות, מנסים להשקיע יותר בקריאה וכתיבה ולאזן כדי שיהיה עצמאי בהתמודדות עם בעיות במתמטיקה.
 
לא חשבתי שאתם הכנסתם לו את זה לראש

המשפט "הם יהרסו את הכשרון הטבעי שלי
משפט- זה בא נטו ממנו. לראשונה לפני כשנתים הצענו לו להצטרף לחוג ציור במתנס והוא סרב ואמר " לא רוצה שיהרסו את הכשרון הטבעי שלי" יחד עם זאת יש דברים כמו נגינה/שחמט/חוג טבע שכן מוכן ללמוד ממורים ומדריכים מקצועיים. אנו גרים רחוק מאונ' אך בעלי עובד במוזאון למדע בחיפה וכעת יחד עים אנו מחפשים לו ולמספר ילדים שיחד עימו בחוג שחמט משהו שיאתגר אותם. למרות משפט זה אנו מחפשים סטודנט שגר בעיר ושיצליח להתחבר איליו, וירוץ עימו קדימה. הפער בין יכולולת המתמטיקה שלו לבין יכלות הכתיבה/קריאה שלו גדולות דבר שקצת עוצר אותנו כהורים לחשוף אותו לתוכניות חיצוניות, מנסים להשקיע יותר בקריאה וכתיבה ולאזן כדי שיהיה עצמאי בהתמודדות עם בעיות במתמטיקה.
לא חשבתי שאתם הכנסתם לו את זה לראש
במכוון. אבל אני מניחה שהוא כן מודע לעקרונות שלכם (וזה טוב מאוד, זו לא ביקורת) ומשם אולי מקיש. אולי. ואולי, זה בכלל לא קשור אלא סתם ניחוש פרוע שלי. למה שיחשוב שמורה פרטי יהרוס לו את הכשרון הטבעי? מה באמת אתם עושים עם הקריאה והכתיבה ללא עזרה ממורים מקצועיים? סתם מתעניינת.
 

אגוזים1

New member
מעניין

המשפט "הם יהרסו את הכשרון הטבעי שלי
משפט- זה בא נטו ממנו. לראשונה לפני כשנתים הצענו לו להצטרף לחוג ציור במתנס והוא סרב ואמר " לא רוצה שיהרסו את הכשרון הטבעי שלי" יחד עם זאת יש דברים כמו נגינה/שחמט/חוג טבע שכן מוכן ללמוד ממורים ומדריכים מקצועיים. אנו גרים רחוק מאונ' אך בעלי עובד במוזאון למדע בחיפה וכעת יחד עים אנו מחפשים לו ולמספר ילדים שיחד עימו בחוג שחמט משהו שיאתגר אותם. למרות משפט זה אנו מחפשים סטודנט שגר בעיר ושיצליח להתחבר איליו, וירוץ עימו קדימה. הפער בין יכולולת המתמטיקה שלו לבין יכלות הכתיבה/קריאה שלו גדולות דבר שקצת עוצר אותנו כהורים לחשוף אותו לתוכניות חיצוניות, מנסים להשקיע יותר בקריאה וכתיבה ולאזן כדי שיהיה עצמאי בהתמודדות עם בעיות במתמטיקה.
מעניין
האם יש לכם השערה מהיכן מגיע ההבדל בין המקצועות/נושאים השונים? האם לפני שנתיים הוא המשיך לצייר לבד? בכל אופן, תמיד אפשר לשבת איתו ולנסות לברר למה הוא חושב כך. אפילו להתיעץ איתו איזה סוג מורה/סטודנט כן יהיה מתאים. אני חושבת שבגיל הזה, כאשר הילדים שותפים לבחירה הם נוטים יותר להנות מהפעילות עצמה. הרעיון למצוא למספר ילדים פעילות במוזיאון המדע נשמעת נהדרת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה