אוכל, קדימה אוכל

בּלו

New member
לא רצוי להציג מוצרי חלב לפני גיל 9 חודשים

(לפחות עד כמה שאני מעודכנת). ובכל מקרה, מעדנים זה לא מומלץ במיוחד.
 

קומנט

New member
אוכל, קדימה אוכל

תקציר מנהלים : מהממת בת שנה וחצי, אוכלת יפה מאוד, משקל מעט מעל הממוצע, הולכת לישון אחרי ארוחת ערב מסודרת ובקבוק בשמונה וישנה עד שש וחצי/שבע בבוקר, עד לפני חודשיים היתה מתעוררת בסביבות אחת בלילה ואוכלת עוד בקבוק. לפני כחודש וחצי החלטנו להפסיק את הבקבוק באמצע הלילה, מכיוון שהוא נובע לדעתינו בעיקר מהרגל, לקח מספר ימים, אבל לאחריהם היא הפסיקה להתעורר בלילה. עבר בערך שבוע שבו היא ישנה רצוף בלי להתעורר, אבל לאחר מכן החלה להתעורר, בהתחלה קיבלה מים וזה הספיק לה, אבל לאחרונה היא מתעוררת 2-3 פעמים בלילה, לא מוכנה לשתות כמעט מים, קשה להרדים אותה שוב, והתחילה לקום בחמש וחצי (לאחר לפחות פעמיים של התעוררות בלילה), וברור שהיא רעבה, היא אומרת לנו "Ham Ham" ולוקחת אותנו למטבח ומצביעה על המטרנה
ובשעה זו אני כבר נותנים לה לאכול. לא חלו שינויים בהרגלי האכילה, היא אוכלת בד"כ יפה בארוחת הערב עם כולם + עוד 240 מ"ל מטרנה (+ כף שטוחה של דייסת ווניל), לא ברור מדוע בהתחלה הסכימה להפסיק עם הבקבוק, אבל כעת מתעוררת ואף קמה מוקדם יותר לאכול, נשמח לטיפים להמשך, מבחינתינו אין שום צורך וסיכוי להמשיך בהאכלה לילית. תודה !
 

בּלו

New member
עונה בקצרה

(כי אני אמורה לעשות דברים אחרים) טוב מאד שהורדתם את הארוחה הלילית, אבל יחד עם השבוע המוצלח שהיה לכם, נראה לי מאד הגיוני להתעורר בגיל הזה בחמש וחצי לאכול ארוחת בוקר. עם הגיל השעה הזאת הולכת ומתאחרת.
 

קומנט

New member
גם אם נסתדר עם השעה חמש וחצי,לא זו עיקר הבעיה

עיקר הבעיה היא התעוררת של פעמיים שלוש במהלך הלילה, דבר שלא היה לפי הורדת הארוחה...
 
הייתי מפרידה בין הדברים

החלטתם לגמול מאכילה בלילה (ובצדק, זה לא בריא), גמלתם, זהו. אין דרך חזרה. עכשיו יש בעיית שינה - אז צריך לטפל בבעיית השינה. אין טעם לייסר את עצמכם עם זה שפעם כשהיא אכלה בלילה היא קמה רק פעם אחת ועכשיו שאתם הרעים גמלתם אותה היא מתעוררת יותר וכולכם סובלים. הרי גמלתם לטובתה, לא כי ניסיתם להרע לה, ואתם לא מוכנים לחזור להאכלת לילה... נסו להעשיר את ארוחת הערב. אפילו שהיא אוכלת יפה עם כולם. הכינו לה במיוחד אוכל עשיר ומשביע. במקביל נסו לבחור שיטה שמתאימה לכם (הלוחשת / גנית פרג / לישון בלי לבכות וכו') לטיפול בבעית השינה החדשה. אגב, יכול להיות שהיא קמה פשוט כי היא רוצה עוד זמן אבא/אמא. האכלה בלילה זה מאוד נעים. זה התכרבלות על מישהו, בחושך, עם בקבוק חמים ומתקתק עד ששוקעים בשינה. יכול להיות שהיא מתגעגעת לפינוק הזה יותר מאשר לאוכל עצמו.
 

בּלו

New member
עוד מחשבה

לתת לזמן קצת לעשות את שלו. לתת לה הזדמנות להתרגל למצב החדש. לראות אם אולי מתבשלת איוז מחלה / בוקעות שיניים וזה מתחבר באופן מקרי לעניין הגמילה. שינה של תינוקות / פעוטות זה עניין מאד נזיל.
 

קומנט

New member
לא מייסרים את עצמנו, רוצים לישון ../images/Emo13.gif

איזה או כל עשיר ומשביע לדוגמא ? את הלוחשת ניסנו לפני שנה, לדעתי הספר הזה מנותק מהמציאות
אם יש לך לינק מומלץ של שיטה אחרת, נשמח לקרוא. תודה רבה.
 
אין לי לינקים לצערי

כי אני ממש לא מבינה בדברים האלה. לישון בלי לבכות זה ספר. אפשר לקנות יד שניה אם רוצים. גנית פרג היא יועצת שינה שיש לה שיטה בשם "לילה טוב" והמון יועצות שינה שמקבלות הכשרה לפי השיטה הזאת. שוב, לא יודעת על זה כלום מעבר למה שכתבתי. יש עוד יועצות שינה כמו יוליה תמיר בתה"ש למשל. אולי כדאי להתייעץ (אם כי שוב, אני מאוד מסכימה עם בלו מעלי שפרק הזמן המדובר הוא מאוד קצר. יכולות להיות המון סיבות להתעוררויות האלו וכל עוד זה נמשך שבוע-שבועיים עדיף להניח שזה משהו "אחר" ולא בהכרח בעיית שינה). אוכל - בשר, פחמימות מורכבות, אורז, פסטה... כל מה שתורם להרגשת שובע לאורך זמן.
 

Mנטה

New member
הרופא שלנו טוען שתינוקות מגיבים לשינוי

רק אחרי שבוע. כך שיכול להיות שהשבוע ההוא הלך חלק ואז היא פתאום קלטה מה קרה והתחילה לעשות שרירים. אין לי שום עצות חכמות לתת לך... אני יכולה לספר מה קורה אצלנו (שזה לא אידיאל בכלל). אצלנו היא בת שנתיים, עדיין קמה בלילה לאכול ואנחנו לא גומלים אותה כי לא רוצים לעשות את זה בכוח. ניסינו לדלל את המנות בלילה, נגיד לתת 120 או 180 עם כפית אחת של מטרנה, או לחילופין להוריד את הכמויות, כלומר לתת 120 מלא (במקום 180 או אפילו יותר). שני הדברים עזרו, כל פעם משהו אחר, והיא ירדה להתעוררות אחת בלילה. ככל שאנחנו מורידים את המנות בלילה היא אוכלת יפה יותר ביום, אבל עדיין כמויות המטרנה שהיא אוכלת מאוד גדולות. כרגע המצב הוא כזה: אחרי ארוחת ערב ולפני השינה 240 מטרנה + 3 כפות (כפות מטרנה) של דייסת דגנים מעורבים. לפעמים היא מבקשת תוספת והיא מקבלת, עם פחות דייסה. אם היא מאוד עייפה באותו היום ואכלה המון באותו היום - היא לא מתעוררת באמצע הלילה, לפעמים זה קורה שבוע כן שבוע לא. כלומר, זה לא יציב עדיין. אני במגמה להפריד את האוכל מהמיטה והתחלתי עם זה בבוקר: בבוקר היא מתעוררת ומבקשת בקבוק, אני מוציאה אותה מהמיטה ונותנת לה את הבקבוק בסלון (אצלנו סלון = פינת אוכל). בהמשך אני אעביר את המטרנה לכוס והמטרה שלי היא שבסופו של דבר (מקוה שתוך שבועיים שלושה) המטרנה תשתנה למשקה אחר חם ואולי משהו קל לאכול. הדבר הבא שאני הולכת להפריד זה את בקבוק הלילה מהשינה, אומרים שזה יותר קל ממה שמפחדים: לתת את הבקבוק אחרי ארוחת הערב ולפני האמבטיה. זה גם שלב שעושים לפני גמילה מחיתולים. ארוחת אמצע הלילה אני מצפה שעם השינויים האלו תיעלם באופן הדרגתי, כמו שכבר יש סימנים וכמובן יש נסיגות כל הזמן.
 

down under 1

New member
../images/Emo41.gif|../images/Emo41.gif המלצה חמה בצק הפריך של שירהק1

היא המליצה על בצק סופר פשוט של: 2 כוסות קמח, חצי כוס שמן קנולה וחצי כוס מים חמימים. לבצק מלוח אני מוסיפה עוד כפית מלח. מרדדים וממלאים במה שאוהבים. זה בצק מאוד נח לעבודה ועיצוב. אני עושה ממנו את כל המאפים האפשריים (בורסקים כרולדה, בורקסים אישיים, גלילות עם שוקולד.... כמובן שלמתוק לבצק אני מוסיפה קצת סוכר). הכנתי את הבצק המלוח, רדדתי דק ורפדתי תבנית אינגיש קיק. מלאתי בתערובת של - סלמון+ביצהקשה+תרד וגבינה מעל שכבה דקה של בצק, ביצה וסומסום ולתנור. יצא מעולה!!! אפילו בן 4 נהנה מאוד. הבצק אומץ רשמית! תודה שירהק1
 

down under 1

New member
נראה לי שהוא פריך מידי לאזני המן

אבל אני לא אוהבת אזני המן אז אני לא בטוחה איזה מרקם צריך להיות לבצק. גם לא ניסיתי להכין עם מילוי מתוק וכרגע עם פה מלא טעמים מלוחים קשה לי לדמיין
תשאלי את שירהק1?
 

בּלו

New member
גם אני לא אוהבת אוזני המן

אבל החבר'ה דורשים שנכין - אז אני מחפשת בצק טעים + מילוי שוקולד - ואז אני כבר יכולה לדמיין שזו פשוט עוגייה טובה
 
../images/Emo26.gifלכל המבינות בהמנעות ממוצרי חלב../images/Emo36.gif

אולי מישהי יודעת - אני לא נותנת לגור מוצרי חלב בגלל שהוא סובל מנוזלים באוזניים אבל אני למעשה לא כל כך מבינה למה מוצרי חלב גורמים לליחה ולנוזלים - בגלל הלקטוז או משהו אחר? אני שואלת כי ראיתי מוצרי חלב מופחתי לקטוז ועכשיו גם תנובה מוציאה חלב טרי (לא עמיד) מופחת לקטוז ואני תוהה אם מותר לו, בכמויות קטנות, או שבכל זאת לא.
 
למעלה