אוכל, קדימה אוכל

אצלנו הולך מאוד

פשטידת כרובית / ברוקולי (אולי לגן עדיף כרובית כי בטח יש ילדים שלא נוגעים בשום דבר ירוק). מבשלים כרובית (מפרקים לפרחים) במים עם מלח ובצל קצוץ גס (כן, במים). אפשר כמובן לטגן את הבצל בשמן, אבל אם רוצים לחסוך זמן מספיק גם לבשל אותו. משמנים תבנים, מפזרים קצת פירורים לחם בתחתית עד שיידבקו לגמרי. מניחים את הפרחים המבושלים ביחד עם הבצל המבושל/מטוגן בתבנית. בקערית נפרדת מערבבים קמח תופח, ביצים ומיונז לפי יחס של אחד לאחד. כלומר, ביצה אחת, כף אחת של קמח, כף אחת של מיונז. או שתי ביצים, שתי כפות קמח, שתי כפות מיונז וכו'. תלוי כמה כרובית יש לך. מתבלים במלח, פלפל, שום כתוש או אבקת שום או אבקת מרק למי שאוכל... לא צריך לפחד לתבל כי הכרובית די תפלה. מוזגים את הבלילה על הכרובית עד שתכסה את הכול. נותנים לעמוד 2-3 דקות כדי שתחלחל בין הפרחים. 45 דקות ב-180 מעלות. אותו כנ"ל עובד עם ברוקולי, עם כרוב (שצריך לחתוך לרצועות ולאדות במחבת קודם), עם קישואים (גם כן לאדות קודם, בקוביות או פרוסות או מגורר), עם פטריות (לטגן קצת קודם) ועם בצל, אלא שאת הבצל אני מאדה עם שמנת מתוקה עד שיוצאת עיסה ואז מערבבת עם הבלילה.
 
מה לגבי לזניה פשוטה? יכול ללכת? קלי קלות, ואצלנו בבית נזלל לא רק על ידי הילדים האישיים, אלא גם על ידי אורחים, כך שנראה לי שזה מתאים לכולם. רוצה מתכון?
 
אוי רגע, עוד דבר מעולה של ניקי ב

פשטידת שוקולד. למעשה זאת פשטידת גבינה, דומה לעוגת גבינה אפויה, עם קצת פסים של קקאו בפנים. קלה מאוד להכנה וסופר טעימה. באמת. מדהימה. חפשי באתר שלה "פשטידת שוקולד".
 

תמילמי

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifתודה רבה לכן!

בסוף לא היה לי זמן ופשוט המצאתי משהו שיצא ממש מגניב ונאכל ע"י הקטנה וגם ע"י אבא שלה בהתלהבות יתר: לוקחים את הירקות שיש לכם בבית: בצל קישוא גזר תפו"א או כל ירק אחר ומגרדים מעל מססנת שמעל קערה סוחטים את הנוזלים טוב טוב ומאדים טיפה בשמן זית מלח פלפל ושני קוביות שום קפוא בקערה נפרדת מערבבים 4 ביצים 4 כפות קמח 1 גביע שמנת חמוצה קצת צהובה מגורדת וקצת פרמזן משקית מאחדים בין התערובות של הירקות והבלילה מערבבים מהר וטוב טוב . בתבנית מלבנית משמנים ומפזרים שומשום בתחתית שופכים את הכל ומפזרים מעל עוד שומשום או עוד פרמזן אם רוצים 20 דק בתנור בינוני - יוצא בסט!!!!!
 
למעלה