אוכל חדש והקאות

דסדס4

New member
אוכל חדש והקאות

שלום. התחלנו לתת לחתולה שגדלה בבית אוכל חדש, טבעוני (כולו מהצומח). היא אוכלת אותו כבר כשבועיים. בימים האחרונים היא מקיאה אחרי הארוחה באופן קבוע. יחד עם זה, היא די רעבה. רציתי לבקש עצה: עד שהיא תגיע למרפאה, איך כדאי להאכיל אותה? האם להחליף אוכל, או שזה רק יבלבל את הקיבה עוד יותר? האם להמשיך לתת לה את האוכל הנוכחי? האם היא צריכה לצום זמן מה? תודה על העצה.
 

ofczen

New member
חתולים לא מיועדים לאכול צמחים...

הם קרניבורים מובהקים, אינם מעכלים ביעילות מזון צמחוני ואינם מסוגלים להפיק ממנו חומצות אמינו חיוניות לבריאותם. אם בריאות חתולכם חשובה לכם - תחזרו למזון בשרי ועדיף מאוד מזון בלי דגנים כלל כמו אוריג'ן או אקאנה. באינטרנט תמצאו הרבה מאוד חומר בנושא.
 

Old Girl

New member
מה שכתבת לא נכון

לצערי אין לי מושג כיצד מעבירים חתולים לאוכל טבעוני, שלי כן אוכלים בשר - אבל אני יודעת בוודאות שחתולים וכלבים יכולים לאכול אוכל צמחוני (לגבי טבעוני לא שמעתי) במשך כל החיים. השותפה ההודית שלי אמרה לי את זה, הופתעתי מאוד אבל היא הסבירה לי שכל הקסטה שלהם (הם עדיין קצת שומרים על המסורת מסתבר) צמחונית לחלוטין, אסור להחזיק בשר ולצרוך בשר גם עבור בעלי חיים משרתים ווטאבר, אבל כולם גידלו דורות על גבי דורות כלבים וחתולים על מזון צמחוני. היא ובעלה, הורים, סבים, סבים של סבים וכד'. ובהודו צמחוני זה אומר ללא ביצים, כלומר יש כנראה מוצרי חלב אבל לא ביצים. כך שההנחה שחתולים לא שורדים ללא בשר היא מוטעית מאוד.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
מערכת עיכול של כלבים שונה מזאת של חתולים

ויותר דומה לשלנו. והחלתולים של השותפה שלך וכל הדורות על פני דורות שלה לא צדו שום עכבר או חולדה שלא חסר בהודו?
 

Old Girl

New member
החתולים של השותפה שלי לא יוצאים מהבית

ולכן אין לכם גישה לעכברים או לכל מזון מן החי.
 

Old Girl

New member
חלב, לחם ואוכל מוכן לחתולים

יש אוכל מוכן צמחוני, במדינה עם 25% תושבים צמחונים זה מן הסתם יותר שכיח ונגיש מאשר כאן.
 
להתייעץ בדחיפות

אני לא יודעת במשך כמה זמן הם אוכלים ככה אבל ככה זה לא עובד, חתולים הם לא יצורים תבוניים כמו בני אדם והם לא יכולים לבחור בין לאכול בשר או מזון מהצומח, הם ציידים מטבעם ומערכת העיכול שלהם בכלל לא בנויה לעיכול חלב שבהרבה מקרים גורם לגירויים וצמחים מסויימים שחלקם אפילו רעילים להם. במזון חתולים על רמה יש מלא ויטמינים ומינרלים וחלבונים שהם חייבים לצרוך גם אני צמחונית אבל אין שום סיכוי שאני אעניש את החתול שלי בגלל זה ממליצה בחום על התייעצות עם וטרינר טוב. בהצלחה לך ולחתולים!
 

Old Girl

New member
אלה לא החתולים שלי

החתולים שלי אוכלים אוכל בשרי כפי שמקובל בארץ, עד לפני שנה בכלל לא ידעתי שקיים משהו אחר. לבעלת השרשור יש חתול שרק עכשיו עבר לאוכל טבעוני (זה מה שהיא כתבה), ולשותפה שלי שסיפרתי עליה יש שני חתולים צמחונים מלידה שאחד מהם הוא בן 16 והשני הוא בן 7. אני לא מקדמת אג'נדה צמחונית לחתולים אלא מספרת את מה שאני יודעת מנסיונם של אחרים. בכל מקרה חשוב להתייעץ עם הוטרינר במקרה של שינוי תזונתי מכל סוג שהוא.
 

Suncho

New member
עם כל הכבוד להשקפת העולם

האישית של כל אחד מאיתנו (בין היתר טבעונים וצמחונים), צריך לשים זאת בצד ולא לפגוע בבעלי החיים ובריאותם ולתת להם לשלם על החלטותינו והשקפתינו - כלומר, לא לשבש את תזונתו של חתול שהוא טורף מובהק שחי על בשר וחלבון מן החי ולא בנוי לעיכול תזונה צמחונית וחמור מכך תזונה נטולת בשר, גם אם יש כאלו שעושים זאת זה לא מצדיק את המעשה ולא הופך אותו ללגיטימי ורצוי. לחם, חלב ומזון צמחוני בלבד זה אולי מזון טוב לגארפילד אך לא לחתול חי ונושם, ודאי לא לכזה שאנו רוצים שיהיה בעל אורח חיים תקין ובריא. חתול צד ציפורים, נחשים מכרסמים וכו'... הטורפים הגדולים יותר במשפחה צדים בע"ח גדולים יותר. זו דרכו של עולם ודרך הטבע ואל לנו להתערב בה ולשבשה. אציין שאני לא בא לשפוט חלילה אך יש לנו מחויבות לחיות שלנו להסתכל על הדברים לא רק מנקודת המבט שלנו אלא גם מנקודת מבטם שלהם.
 
למעלה