אוכל הודי מישהו?

d a p h n a

New member
אוכל הודי מישהו?

אנחנו בחופש ארוך לרגל חד ההודיה, והחלטנו אתמול בלילה שבא לנו להכין אוכל הודי בחופש. אז אתמול בלילה עשינו רשימה, נסענו ל-whole foods הגדול שיש באזורנו, חזרנו עם כמויות מטורפות של פינוקים נטולי גלוטן, וגם עם מרכיבים לאוכל הודי. היום עמלנו קשה והכנו ארוחה הודית שלמה, כמובן נטולת גלוטן לחלוטין. אפשר להשוויץ קצת? (וחוץ מזה, אם מישהו רוצה מתכונים, רק תגידו). בתמונה - פורי (poori), מעין לחם מטוגן, בגרסה הזו עם תפוחי אדמה וקמח תירס (המתכון המקורי מבוסס על תפוחי אדמה וקמח תירס. אנחנו רק החלפנו את הקמח הרגיל במתכון בקמח נטול גלוטן. עוד בתפריט - פאקורס (pakoras), חטיפי ירקות מטוגנים, מאטר פניר (קוביות גבינה ברוטב עגבניות ואפונה), עוף ברוטב קשיו, ומשקה לאסי בטעם מנגו.
 
הבן הצליאקי שלי מגלה אהבה לאוכל הודי.

אז אשמח למתכונים. התצלום ממש טעים. תהנו לכם.
 

net the jet

New member
נראה משהו משהו ! אני לא אוהבת אוכל הודי

בגלל התבלינים, אבל אשמח למתכונים של הלחם והכיסונים, אוכל לשנות לטעמי. תודה !
 

net the jet

New member
וכמה הייתי שמחה לתת קפיצה לwholefoods

( זה האייקון הירוק היחיד.... כי אני ירוקה מקינאה
)
 
נראה משהו משהו. אני מתה על אוכל הודי

לפני כמה שנים גרנו בהונג קונג. איך אהבנו ללכת לאכול צהריים בבופה הודי. היו זמנים....
 

ציליקון

New member
למה לא מיבאים מספיק ללא גלוטן, גם אם לא כשר

לי לא חשוב שהאוכל יהיה בהכשר מהדרין או בהכשר כלשהו, וחבל שלפה בארץ לא מביאים מליוון דברים שיש בחו"ל חבל שאין כאן רשימה של מה הדברים שהכי חסר לכם פה ויש בחו"ל ככה אפשר אולי לייבא אותם בכמויות לכולם
 

d a p h n a

New member
מתכונים

כל המתכונים מתוך הספר Indian Home Cooking. חלק מהמתכונים נראים טיפה "מפחידים", כי יש בהם המון מרכיבים, בעיקר סוגי תבלינים שונים, אבל באמת שזה לא עד כדי כך מסובך להכנה ושווה לנסות. ההערות שלי בסוגריים)
פורי (לחם מטוגן) עם תפוחי אדמה וכמון (ל-12 לחמים קטנים): 3/4 כוס קמח תירס (לא קורנפלור, אלא קמח תירס כמו פולנטה) 3/4 כוס קמח נטול גלוטן (אני השתמשתי בתערובת לאפייה) 1/8 כפיות זרעי כמון (לא כמון טחון אלא הזרעים) 1 כפית מלח 1 כפית שמן קנולה, ועוד שמן לטיגון עמוק חצי קילו תפוחי אדמה הכנה: - לבשל את תפוחי האדמה בקליפתם עד שהם ממש רכים (כחצי שעה). לצנן ולקלף. - בקערה לערבב את קמח התירס, הקמח נ"ג, זרעי הכמון והמלח. להוסיף את כפית השמן ולשפשף את התערובת היטב בין הידיים כדי לפזר את השומן בין כל החומרים היבשים. - למעוך את תפוחי האדמה בין הידיים כדי לרסק אותם מעט, ואז להוסיף אותם לתערובת הקמחים וללוש הכל היטב (תוך מעיכת תפוחי האדמה) עד ליצירת בצק רך ולח. -לכסות את הבצק במגבת מטבח נקייה ולחה (אפשר גם מגבת נייר), כשהמגבת נוגעת בבצק עצמו. לתת לבצק לנוח לפחות 10 דקות ועד חצי שעה. - לחמם כמה סנטימטרים של שמן במחבת גדולה, עד שהוא בחום גבוה (אפשר לוודא שהוא בטמפרטורה הנכונה על ידי זריקת קוביה קטנה של לחם נ"ג לתוך השמן. אם היא מיד מתחילה להטגן ומשחימה בתוך כ-30 שניות, השמן הגיע לטמפרטורה הנכונה). להכין צלחת ועליה נייר מגבת לספיגה. - בזמן שהשמן מתחמם, יש לקחת מן הבצק כדור קצת קטן יותר מכדור גולף, לגלגל אותו בקערה של קמח נ"ג. אז יש למעוך את הכדור לדיסקית, ולרדד אותה על משטח מקומח (אני מצאתי ששילוב של רידוד ומעיכה עם האצבעות עבד הכי טוב), עד שנוצרת דיסקית בעובי כמה מילמטרים (הדיסקית צריכה להיות הכי דקה שאפשר בלי שהיא תתפרק כשמנסים להוריד אותה מהמשטח). להניח את הדיסקית על צלחת ולכסות בניילון נצמד. לחזור על התהליך עד שיש 12 דיסקיות. - בעדינות להכניס דיסקית לתוך השמן הרותח. הדיסקית עשוייה לעלות למעלה, יש להוריד אותה אל מתחת לפני השמן באמצעות כף מחוררת. בתוך כ-15 עד 30 שניות, הדיסקית אמורה להזהיב ולהתחיל לתפוח באמצע. כשזה קורה, להפוך את הדיסקית באמצעות הכף ולטגן עד שגם הצד השני משחים/מזהיב. להוציא עם כף מחוררת אל הצלחת עם מגבת הנייר. להמשיך עם שאר הדיסקיות. להגיש חם.
 

d a p h n a

New member
../images/Emo41.gif פאקורס - חטיפים מטוגנים

מתכון לכ-30 פאקורס מכינים תערובת תבלינים מ: * 1 כפית זרעי כוסברה * 1 כפית זרעי כמון * 1 כפית תערובת גראם מסאלה (תערובת של תבלינים הודיים. אם אי אפשר למצוא, לא נורא, אפשר לוותר עליה) * חצי כפית אבקת צ'ילי * חצי כפית זרעי שומר (ויתרתי עליהם כי לא היו לי) מערבבים את כל התבלינים במכתש ועלי, מטחנת תבלינים או במעבד מזון קטן, ומועכים לאבקה גסה. שאר המרכיבים: 6 כוסות (כ-250 גר') תרד טרי קצוץ 1 תפוח אדמה בינוני, מקולף וקצוץ דק מאוד. 1 בצל סגול קצוץ לקוביות בינוניות 1 פלפל ירוק חריף קצוץ דק מאוד 1/3 כוס כוסברה טרייה קצוצה 2 כפות קמח חומוס 1 כפית מלח 1/2 כפית אבקת אפייה (נ"ג, כמובן) כוס ו-3/4 מים שמן קנולה לטיגון עמוק הכנה: - מערבבים את תערובת התבלינים בקערה עם הירקות הקצוצים, הפלפל החריף, הכוסברה, הקמח, המלח ואבקת האפייה ומערבבים עד שהכל מכוסה בקמח. מוסיפים את המים ומערבבים את הכל ליצירת בלילה. - מחממים במחבת שמן עד לחום גבוה (ראו במתכון לפורי). באמצעות כף גדולה עורמים שלוש תלוליות של בלילה לתוך השמן, מקטינים מעט את האש ומטגנים, תוך הפיכה מספר פעמים, עד להזהבה/השחמה אחידה מכל הצדדים. מוציאים לצלחת ועליה מגבת נייר. ממשיכים לטגן כך עד שכל הבלילה מוכנה. - רצוי להגיש מיד, אבל אם יש שאריות אפשר לחמם אותן בתנור על כ-80 מעלות צלסיוס.
 

d a p h n a

New member
../images/Emo41.gif עוף בקוקוס וקשיו

שוב, לא להבהל מכמות המרכיבים והתבלינים. זה באמת לא כזה מסובך בפועל, ואם חסר תבלין כלשהו, אפשר בקלות לוותר עליו. המתכון ל-4 מנות יפות מרכיבים: - כוס אגוזי קשיו רגילים או קלויים - 4 פלפלי צ'ילי מיובשים (אנחנו השתמשנו בכמות יפה של צ'ילי גרוס) - חתיכה באורך כ-2.5 סנטימטר ממקל קינמון - 6 יחידות של ציפורן (שכחתי איך קוראים בעברית לציפורן שלמה, אבל אני משערת שברור למה הכוונה?) - 3 כפות זרעי כוסברה - 2 כפיות זרעי כמון - בצל בינוני, קצוץ גס - 8 שיני שום (אין צורך לקצוץ) - "אצבע" ג'ינג'ר באורך כ-4 סנטימטרים, מקולפת ופרוסה - 1/2 כוס קוקוס גרוס לא ממותק - 1/3 כוס שמן קנולה (לדעתי השתמשנו בהרבה פחות) - 1 כפית פלפל שחור גרוס - 900 גר' עוף (המתכון המקורי משתמש בכרעי עוף ללא עור וללא עצמות, חתוכות לשלישים. אנחנו השתמשנו בחזה עוף חתוך לחתיכות די גדולות) - 2 כפות מים - כפית מלח (או לפי הטעם) הכנה: - במעבד מזון לעבד את הקשיו לאבקה - לערבב את הצ'ילי, מקל הקינמון, הציפורן, הכוסברה, הכמון, הבצל, השום, הג'ינג'ר, הקוקוס ו-3/4 כוס מתוך הקשיו הטחון במחבת גדולה ועמוקה או סיר (מספיק גדולים כדי להכיל את כל העוף) על חום נמוך. לבשל, תוך ערבוב, עד שהקשיו והקוקוס מקבלים צבע זהוב, כ-10 דקות. לצנן ולעבד במעבד מזון למשחה. - לנגב את המחבת ולהניח על חום בינוני. להוסיף את השמן, את משחת התבלינים ואת הפלפל השחור ולבשל, תוך ערבוב, עד שהתערובת הופכת חום-זהוב עמוק, בערך 10 דקות. יש להחזיק כוס מים ליד התנור. כשהתבלינים מתחילים להדבק למחבת, יש להוסיף ככפית מים ו"לגרד" את תחתית המחבת באמצעות כף הבישול כדי לערבב את החתיכות המושחמות יותר לתוך התערובת ולמנוע את שריפת התבלינים. לחזור על זה במידת הצורך. - להוסיף את שאר הקשיו הטחון ולבשל תוך ערבוב עוד כ-5 דקות. להוסיף את העוף ולבשל עד שהוא הופך לבן מכל הכיוונים, כ-5 דקות. - להוסיף את המיים והמלח, להביא לרתיחה, להוריד את האש ולבשל על רתיחה עדינה, כשהסיר מכוסה חלקית, עד שהעוף רך (כ-15-20 דקות). לבדוק אם צריך להוסיף מלח, ולהגיש חם.
 

d a p h n a

New member
../images/Emo41.gif מאטר פאניר - גבינה ברוטב עגבניות ואפונה

* לפאניר: - חצי קילו גבינת ריקוטה - 1/2 כפית שמן קנולה הכנה: מחממים תנור לחום גבוה. מורחים את הריקוטה בשכבה אחידה בתוך תבנית לאפיית לחם (בערך תבנית של 22X12 סנטימטרים). אופים את הריקוטה בתנור עד שהיא משחימה למעלה ויחסית מוצקה, כ-40 דקות. מוציאים מהתנור ונותנים לה להתקרר (היא תתמצק בדרך). חותכים את הפאניר לקוביות גדולות. (המתכון המקורי אומר להשתמש רק בחצי מכמות הקוביות ולשמור את היתר במקרר לשימוש אחר, אבל לטעמי צריך להשתמש בכולן). מחממים את השמן במחבת, מוסיפים קוביות פאניר כך שלכל אחת יש יחסית הרבה מקום מצדדיה ומזהיבים את הקוביות מכל הצדדים (אם צריך, עושים כמה נגלות של השחמה כדי לעבור על כל הקוביות, אבל לא מומלץ לדחוס את כל הקוביות צמוד כי זה גורם להן להתחבר זו לזו). מוציאים את הפאניר ושומרים בצד. לרוטב: -3 שיני שום קטנות - כפית ועוד 1/8 כפית של זרעי כמון - 1/4 כוס שמן קנולה (שוב,השתמשתי בפחות) - חתיכת מקל קינמון בערך באורך 4 סנטימטרים - 6 זרעי הל ירוקים או 3 זרעי הל שחורים - 5 "מסמרי" ציפורן - 12-15 גרגירי פלפל שחורים - 4 פלפלי צ'ילי מיובשים (שוב, השתמשנו בצ'ילי גרוס) - 1/2 כפית זרעי כוסברה - עלה דפנה - בצל אדום גדול קצוץ - 2 כפיות מלח (או לפי הטעם) - כפית וחצי כוסברה טחונה - 1 כפית כמון טחון - 1/2 כפית כורכום - 1/4 כפית אבקת צ'ילי - 3 עגבניות בינוניות קצוצות דק מאוד - 2 כפות יוגורט רגיל - 2 כוסות מים - חצי קילו אפונה קפואה, מופשרת - 2 כפות כוסברה טרייה קצוצה הכנה: - מערבבים את השום ו-1/8 כפית זרעי הכמון לעיסה במעבד מזון או מכתש ועלי (או פשוט קוצצים את השום דק מאוד ומערבבים פנימה את הכמון) - שמים את השמן, הקינמון, ההל, הציפורן וגרגירי הפלפל בסיר גדול ועמוק על אש בינונית-גבוהה. מבשלים, תוך ערבוב, עד שמקל הקינמון מתחיל "להפתח" (כלומר לעבור מצורה מגולגלת לצורה ישרה), כדקה או שתיים. מוסיפים את הצ'ילי הגרוס, מה שנשאר מזרעי הכמון, זרעי הכוסברה ועלה הדפנה, ומבשלים, תוך ערבוב, עד שהזרעים מזהיבים, כדקה. - מוסיפים את הבצל והמלח ומבשלים תוך ערבוב, עד שהבצל משחים כולו. בדרך כשהבצל מתחיל להדבק למחבת מוסיפים כל פעם כפית מים ו"מגרדים" את תחתית המחבת למנוע את שריפת התבלינים. (יש לחזור על התהליך הזה כ-5 או 6 פעמים עד שהבצל שחום). - מוסיפים כפית מים למשחת השום והכמון, מערבבים היטב, ומוסיפים את המשחה לסיר. מבשלים עוד כדקה או שתיים. - מוסיפים את הכוסברה הטחונה, הכמון, הכורכום, אבקת הצ'ילי ובערך כף מים, ומבשלים עד שהתערובת מתחילה להתייבש ולהדבק לתחתית הסיר, כדקה. מוסיפים את העגבניות ומבשלים עד שהן מתחילות להתפרק לתוך התבשיל. אז מקטינים את האש ומבשלים עד שהעגבניות לחלוטין "נמסו" לתוך הרוטב, עוד כ-4 דקות. - בקערה קטנה מערבבים את היוגורט עד לקבלת מרקם חלק. מערבבים פנימה כף מהרוטב החם (כדי להעלות את טמפרטורת היוגורט), ומכניסים את היוגורט לסיר. מוסיפים שתי כפות מים ואת האפונה. מכסים, מביאים לרתיחה עדינה, ומבשלים כ-5 דקות. - מוסיפים לתבשיל את הפאניר (הגבינה שהכנו בשלב הראשון), ומפזרים כף מתוך הכוסברה הקצוצה למעלה. מכסים ומבשלים על רתיחה מאוד עדינה עד שהאפונה רכה והפאניר חם, עוד כ-3-5 דקות. בודקים אם צריך להוסיף מלח, מפזרים מעל את שאר הכוסברה, ומגישים.
 
אני ראיתי בקנדה ששמים גבינה אחרת. כלומר

הפאניר זה סוג של גבינה שיותר דומה לחלומי מאשר לריקוטה. מה דעתך?
 

d a p h n a

New member
בעקרון פאניר

זו גבינה שמכינים בבית מחלב עם לימון או חומץ וזה תהליך קצת ארוך. הפאניר שמגישים במסעדות הודיות לא נראה בדיוק כמו חלומי (הוא פחות צמיגי) אבל הוא גם לא ממש רך. הספר שממנו לקחתי את המתכונים הוא ספר שנועד לתת מתכונים מעט פשוטים יותר עבור המטבח המערבי. המחבר אומר שהוא מוצא ששימוש בריקוטה כפי שתיארתי (כולל שלב האפייה) נותן פתרון די טוב. בתהליך האפייה הריקוטה הופכת יבשה וקשה יותר, כך שהיא לא נשארת גבינה רכה אלא יוצרת קוביות יחסית קשות. כשבישלנו אתמול, הכנתי את הריקוטה. בנוסף קניתי בסופר גם חבילה של פאניר מוכן (מוכרים אצלנו), למקרה שהסיפור עם הריקוטה לא יעבוד, כי כמוך הייתי קצת סקפטית.
בפועל הפאניר עם הריקוטה יצא מאוד טעים ודי דומה למה שמגישים במסעדה ההודית המקומית שלנו. יחד עם זאת, אני חושבת שאפשר בהחלט לנסות להכין את המתכון עם חלומי במקום להתעסק עם הריקוטה (מה גם שהריקוטה בארץ לא נראית בדיוק כמו הריקוטה כאן). אפשר אפילו להכין אותו עם טופו, אבל בעיני זה פחות מוצלח כי לגבינה יש טעם משלה בעוד שטופו הוא די תפל.
 
גם די קל לעבוד עם החלומי בסה"כ. אני חושבת

שמספיק לטגן אותה. יש לזה צמיגיות מסויימת שאני אוהבת. טופו זה כבר עניין של מה אוכלים. זה תחליף לצמחונים. אני לא מתה על זה. זה בהחלט תפל.
 
למעלה