אוטוסטרדות אופניים בגוש דן?

מצב
הנושא נעול.
אוטוסטרדות אופניים בגוש דן?

אוטוסטרדות אופניים בגוש דן?
ב-Ynet כותבים שמשרד התחבורה יקים 10 שבילי אופניים ראשיים (3 מטר רוחב) באורך כולל של 150 ק"מ ובעלות של כרבע מיליארד שקלים (כולל גשרים מעל צירי תנועה ראשיים). שבילים ראשונים צפויים במהלך 2016. הקליקו על המפה בכתבה לגרסא ברזולוציה גבוהה.

מהלך טוב לדעתי, ומעניין לראות את החיבור (רציפות) עם השבילים העירוניים של העיריות השונות.
 

Ccyclist

Active member
המפה שפורסמה לא ממשיכה מעבר לאיילון

אוטוסטרדות אופניים בגוש דן?
ב-Ynet כותבים שמשרד התחבורה יקים 10 שבילי אופניים ראשיים (3 מטר רוחב) באורך כולל של 150 ק"מ ובעלות של כרבע מיליארד שקלים (כולל גשרים מעל צירי תנועה ראשיים). שבילים ראשונים צפויים במהלך 2016. הקליקו על המפה בכתבה לגרסא ברזולוציה גבוהה.

מהלך טוב לדעתי, ומעניין לראות את החיבור (רציפות) עם השבילים העירוניים של העיריות השונות.
המפה שפורסמה לא ממשיכה מעבר לאיילון
התוצאה תהיה העמסה על התשתית שאיננה קיימת בתוך העיר, בדגש על צירי הרוחב (בטיילת יש שביל שנראה מפותח יחסית).
&nbsp
זהו חיקוי מעניין של תוכניות דומות מחו"ל כולל תוכנית ה Cycle Superhighways של בוריס בלונדון - הפעם הראשונה שהתיכנון שם נעשה ברמת המטרופולין ולאורך נתיבים רציפים במקום פסיפס השבילים הלא רלוונטים של עיריות הרובע שאף פעם לא התחברו לרשת ישירה ומהירה בקנה מידה עירוני בעיר שבה הגבולות המוניציפאלים היו בלב המרקם העירוני ולכן כל תיכנון "מקומי" חטא למרקם חיים בו ניתן לחצות שלושה רשויות ב5 דקות על אותו הכביש.
 
דווקא בתוך תל אביב יש תשתית מאד טובה יחסית לערי הלוויין.

המפה שפורסמה לא ממשיכה מעבר לאיילון
התוצאה תהיה העמסה על התשתית שאיננה קיימת בתוך העיר, בדגש על צירי הרוחב (בטיילת יש שביל שנראה מפותח יחסית).
&nbsp
זהו חיקוי מעניין של תוכניות דומות מחו"ל כולל תוכנית ה Cycle Superhighways של בוריס בלונדון - הפעם הראשונה שהתיכנון שם נעשה ברמת המטרופולין ולאורך נתיבים רציפים במקום פסיפס השבילים הלא רלוונטים של עיריות הרובע שאף פעם לא התחברו לרשת ישירה ומהירה בקנה מידה עירוני בעיר שבה הגבולות המוניציפאלים היו בלב המרקם העירוני ולכן כל תיכנון "מקומי" חטא למרקם חיים בו ניתן לחצות שלושה רשויות ב5 דקות על אותו הכביש.
דווקא בתוך תל אביב יש תשתית מאד טובה יחסית לערי הלוויין.
ברמת גן ובגבעתיים אין אפילו שביל אופניים אחד. ברגע שנכנסים לתל אביב, המצב לא רע ויש קישור נוח ללא הפרעה בין רוב חלקי העיר. כמובן שיש עוד הרבה מה לשפר, אבל זה טוב מאד שהתכנית מתמקדת דווקא בדרכי הגישה לתל אביב ולא בתל אביב עצמה.

בפרט לגבי צירי רוחב, למגיעים ממזרח קיימים שבילי אופניים בפנקס עם המשך לנורדאו, בקפלן עם המשך לבן ציון ולרוטשילד, ברחוב הרכבת, ועוד.
 

טשאפק 2

New member
הייתי מנסח את דבריך בכיוון הפוך - בערי הלווין יש תשתית גרועה

דווקא בתוך תל אביב יש תשתית מאד טובה יחסית לערי הלוויין.
ברמת גן ובגבעתיים אין אפילו שביל אופניים אחד. ברגע שנכנסים לתל אביב, המצב לא רע ויש קישור נוח ללא הפרעה בין רוב חלקי העיר. כמובן שיש עוד הרבה מה לשפר, אבל זה טוב מאד שהתכנית מתמקדת דווקא בדרכי הגישה לתל אביב ולא בתל אביב עצמה.

בפרט לגבי צירי רוחב, למגיעים ממזרח קיימים שבילי אופניים בפנקס עם המשך לנורדאו, בקפלן עם המשך לבן ציון ולרוטשילד, ברחוב הרכבת, ועוד.
הייתי מנסח את דבריך בכיוון הפוך - בערי הלווין יש תשתית גרועה
עד בלתי-קיימת בהשוואה לת"א. בת"א אין די שבילים, וחלק גדול מהשבילים הקיימים על הנייר אינם שבילים של ממש.
 
והבעיה הכי גדולה היא הצמתים...

הייתי מנסח את דבריך בכיוון הפוך - בערי הלווין יש תשתית גרועה
עד בלתי-קיימת בהשוואה לת"א. בת"א אין די שבילים, וחלק גדול מהשבילים הקיימים על הנייר אינם שבילים של ממש.
והבעיה הכי גדולה היא הצמתים...
 
אם זה יקרה בלי רציפות בעיר זה עדיין הישג ענק

אוטוסטרדות אופניים בגוש דן?
ב-Ynet כותבים שמשרד התחבורה יקים 10 שבילי אופניים ראשיים (3 מטר רוחב) באורך כולל של 150 ק"מ ובעלות של כרבע מיליארד שקלים (כולל גשרים מעל צירי תנועה ראשיים). שבילים ראשונים צפויים במהלך 2016. הקליקו על המפה בכתבה לגרסא ברזולוציה גבוהה.

מהלך טוב לדעתי, ומעניין לראות את החיבור (רציפות) עם השבילים העירוניים של העיריות השונות.
אם זה יקרה בלי רציפות בעיר זה עדיין הישג ענק
כי בעיר אני מרגיש יחסית בנוח לרכב על הכביש בגלל המהירות הנמוכה של המכוניות סביבי. במקרה הכי גרוע, אפשר גם ללכת חמש דקות עם האופניים, לא יקרה כלום, אם זה אומר שאוכל להמשיך בנסיעה במקביל לכבישים מהירים בלי לפחד על החיים שלי.
 

benshap2

New member
יש לי הרגשה שבסופו של דבר מדובר ברכיבה על השוליים...

אוטוסטרדות אופניים בגוש דן?
ב-Ynet כותבים שמשרד התחבורה יקים 10 שבילי אופניים ראשיים (3 מטר רוחב) באורך כולל של 150 ק"מ ובעלות של כרבע מיליארד שקלים (כולל גשרים מעל צירי תנועה ראשיים). שבילים ראשונים צפויים במהלך 2016. הקליקו על המפה בכתבה לגרסא ברזולוציה גבוהה.

מהלך טוב לדעתי, ומעניין לראות את החיבור (רציפות) עם השבילים העירוניים של העיריות השונות.
יש לי הרגשה שבסופו של דבר מדובר ברכיבה על השוליים...
 
משהו מזה כבר קורה: לאורך גדת הירקון ברמת גן

אוטוסטרדות אופניים בגוש דן?
ב-Ynet כותבים שמשרד התחבורה יקים 10 שבילי אופניים ראשיים (3 מטר רוחב) באורך כולל של 150 ק"מ ובעלות של כרבע מיליארד שקלים (כולל גשרים מעל צירי תנועה ראשיים). שבילים ראשונים צפויים במהלך 2016. הקליקו על המפה בכתבה לגרסא ברזולוציה גבוהה.

מהלך טוב לדעתי, ומעניין לראות את החיבור (רציפות) עם השבילים העירוניים של העיריות השונות.
משהו מזה כבר קורה: לאורך גדת הירקון ברמת גן
(במקביל לרחוב רוקח) כבר יש עבודות על שביל להולכי רגל ואופניים.
אני שמח שיש כוונה לחבר את השבילים של ראש ציפור לאיזור הבורסה. מקווה שהרכיבה שם תהיה נוחה.
 
שמתם לב לקווים הוורודים שמרשתים את כל רמת גן, גבעתיים

אוטוסטרדות אופניים בגוש דן?
ב-Ynet כותבים שמשרד התחבורה יקים 10 שבילי אופניים ראשיים (3 מטר רוחב) באורך כולל של 150 ק"מ ובעלות של כרבע מיליארד שקלים (כולל גשרים מעל צירי תנועה ראשיים). שבילים ראשונים צפויים במהלך 2016. הקליקו על המפה בכתבה לגרסא ברזולוציה גבוהה.

מהלך טוב לדעתי, ומעניין לראות את החיבור (רציפות) עם השבילים העירוניים של העיריות השונות.
שמתם לב לקווים הוורודים שמרשתים את כל רמת גן, גבעתיים
ובת ים?
מעניין אם זאת תכנית עתידית לשבילי אופניים שירשתו את כל הערים האלה.
 

orchilit

New member
איפה ראית בגבעתיים? אצלי באזור לא ראיתי שום דבר כזה.

שמתם לב לקווים הוורודים שמרשתים את כל רמת גן, גבעתיים
ובת ים?
מעניין אם זאת תכנית עתידית לשבילי אופניים שירשתו את כל הערים האלה.
איפה ראית בגבעתיים? אצלי באזור לא ראיתי שום דבר כזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה