אוטוטו חופש גדול- מה עושים עם סרבני קייטנות ?

ביתילי

New member
אוטוטו חופש גדול- מה עושים עם סרבני קייטנות ?

שבועות מסמל אצלי את בוא הקיץ, החופש הגדול- ותקופת "אמא משעמם לי..." השנה הבת שלי החליטה שהיא גדולה מדי לקייטנה ( בת 10 ...) , ושהיא כבר תשאר לבד בבת. מה עושים ??? האם לשכנע/להתעקש/לשחד ?? מה- להשאיר אותה חודשיים בבית לבד? אני יודעת שהיא תצבור הרבה שעות מחשב וטלוויזיה. לפחות חלק מהערוצים בטלויזיה חסמתי, אבל מה עם האינטרנט ? עם כל הסיפורים ששמעתי על סוטים שנמצאים ברשת אני מפחדת שאני לא נמצאת בבית ואין לי שליטה בקיצור, שתפו אותי מנסיונכם - איך צולחים את החופש בשלום...
 
בידיעה שאת מאשרת לה להיות בבית וזורמת איתה

אתן עושות כמה הסכמים:- היא לא גולשת באתרים שאת לא מרשה, את מפקחת כמה שניתן על איפה גולשים וכמה גולשים ביום. כן לקחת בחשבון שהטלויזיה אולי תהיה חלק נכבד מהיום בתוספת שעות שינה נוספות, את העובדה שאולי היא תהפוך לך את היום והלילה, במקביל מכינים סכום תקציב שאת מרשה לה לסרטים, בריכה, ים, ממתקים וכו'. אפשר לתאם אולי אם אמהות נוספות חברות של בנותיך שיום אצלם, יום אצלך וכו'. אולי לבדוק שמא הסבתות מוכנות לקליטה של שבוע כל אחת אצלה אם זה אפשרי. זה מה שהולך אצלי כבר הרבה שנים עם שתי בנות. אני מברכת שיש לי עם האמצעית רק שבועיים בבית בחופש. ואחרי כל זה מקווים שנשארים שפויים. בהצלחה !
 

ביתילי

New member
איך את יכולה לפקח איפה היא גולשת ?

עם כל הרשתות החברתיות שיש היום, לכי תדעי עם מי היא מדברת.. לאסור עליה ? לעקוב אחריה? איך?
 
אני באמת לא יודעת אבל יש לנו קודים מוסכמים

והיא יודעת שברגע שתפר אותם היא מאבדת נקודות אמון אצלי והיא לשמחתי לא עושה זאת. באשר לאיפה הבת שלי למשל גולשת, אחרי מחקרים ארוכים ביותר אחריה ואחרי הסיפור שהיה כאן עם פייס בוק אני שמחה שהיא הפנימה את הסכנות והיום הגלישה שלה יותר בטוחה ואני יותר רגועה. לגבי עם מי היא מדברת מה הבעיה לשאול את הילדה , אצלנו יש שיתוף פעולה מלא עם מי מדברים ואם יש כינויים שאני לא מכירה ואני רואה אותם כל הזמן אני שואלת מי זה ועד שלא מקבלת תשובה שמניחה את דעתי לא מניחה לזה, גם לא תמיד אומנם התשובה מי יודע מה אבל היא גם טורחת להדגיש לי שיש כינויים שלמרות שפונים אליה היא לא עונה להם וככה אני לומדת לאט לאט את חוג החברים שלה ואת אלה מצד שני שלא מגיבים להם.
 
בגדול התעלק עליה בחור אנגלי

לא יודעים באמת בן כמה הוא ואם התמונות שהביא לה הן באמת שלו. מה שכן הסיפור היה מאוד אבל מאוד מוזר ולשמחתי נגמר תוך חודשיים אומנם אם המון בכי שלה אבל אני עשיתי לזה סוף. כמה שבועות לאחר מכן הכירה בן גילה, גם פה ההתחלה אומנם היתה מוזרה אך הילד כבר הפך לבן בית אצלנו והיא אצלו ואני יודעת שהמשפחה בסדר ראיתי כבר את כולם. ולכן קצת פחות מפחדת היום מפייס בוק אם כי יש לנו קודים וחסר לה שהיא עוברת אותם.
 
יש לי חברה שהבת שלה נשארת בחופש

הגדול לבד. יש כמה כללים ברזל שאסור לה להפר - כמו לא לפתוח דלת כשהיא לבד בבית, לא לעשות צ'אטים,להקפיד לנעול אם היא יוצאת, היא יכולה להזמין חברות וללכת לחברות, אוכל היא מחממת בעצמה. האמא חוזרת ב14:00 הביתה. הבת בטח תקום ב10 ככה שזה לא הרבה מאוד שעות להיות לבד ולכן ההורים הסכימו שהשנה לא תהיה קייטנה. אני לא רואה את הבת שלי מעסיקה את עצמה חודשיים לבד. לא הייתי מאושרת מסידור כזה בגיל שלה (עשר וחצי)
 
לגבי המחשב

יש אפשרויות שונות לאפשר רק גלישה בטוחה. בגדול , נראה לי שחודשיים לבד בבית זה המון זמן לילדה בת 10. היא תהנה יום, יומיים, שבוע, שבועיים ואז תשתעמם מאד (תלוי גם באופי שלה). חשוב לבנות יחד מערכת לימי החופש. מה עושים כל יום? אם יש דברים לימודיים שחשוב לחזור עליהם (ריאה באנגלית, מתמטיקה ועוד) שיהיו כתובים במערכת. אם יש לה תחביבים שהיא רוצה להתעסק איתם (מלאכת יד, קריאה, שחיה וכדו') שיהיו כתובים. בקיצור : שהחופש יהיה מתוכנן. שהיא לא תקום כל יום לבית ריק ואז יושבת מול הטלויזיה כל היום כל היום.
 
לגבי גלישה בטוחה -לי יש הגנת הורים של 012

אצלי התקנתי את התוכנה וכך לפחות אני יותר רגועה ... לגבי קייטנה-אני עמדתי במצב דומה , בסוף מצאנו קייטנת גלישה , שבתי רצתה ללכת וכך יש קצת שקט...
 

אנילה1

New member
אפשר כל ערב לעשות תוכנית מפורטת מה הילדה תעשה

למחרת מהרגע שתקום ועד שתחזרי הבייתה. אפשר לתכנן בגדול גם לחודשים, עבור כל המשפחה. לוקחים בריסטול גדול, למעלה כותבים את התאריכים, בצד רושמים את השעות של היום. עושים ריבועים ובהם רושמים מה עושים באותו זמן. מדביקים על דלת הכנסה. ילדים אוהבים משימות כאלה. אפשר להתקיןמצלמות אינטרנט בחדרים, עם אפשרות להציץ בה מהעבודה. מצלמה כמו שעושים למטפלת. אפשר לתאם איתה שאת מתקשרת אליה כל שעה ושהיא חייבת לענות. אסור לה לסנן אותך.
 
למעלה