אוטוטו - אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
אוטוטו - אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית

אוטוטו - אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית
אז ראיתי בפייסבוק פרסום ממומן על "אוטוטו" אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית. מיהרתי והורדתי אותה לטלפון.

כשהפעלתי אותה ראיתי רק אופציה של ניווט. אין שם את החלק הכי חשוב מבחינתי של אפשרות לראות את רשימת הקווים בתחנה ספציפית ואת הזמן שהם עומדים להגיע בו. למרות זאת החלטתי לנסות אותה היום בבוקר ולראות מה התוצאות.
ההחלטה התקבלה כשכבר הייתי על האוטובוס בדרך לעבודה, כך שהחיים של האפליקציה היו יחסית קלים.

הייתי באבא הלל וביקשתי לנווט לרחוב הברזל עם מספר הבניין המדויק. משום מה האפליקציה כתבה שהיא שולחת אותי דרך רוקח (?), אבל אז זיהתה שאני על קו 76 (יפה, בייחוד כי קו 142 היה צמוד אלינו) וסימנה את מסלול הנסיעה שלו ומתחנת הירידה את המסלול ברגל עם הערכת זמן לא רעה בכלל. הסימון של המיקום שלי על המסלול היה נוח למדי. בשלב מסוים השתעממתי מלהסתכל על המפה והלכתי לעשות משהו בטלפון, וכשחזרתי לאפליקציה היא נטענה מחדש. היא לא ממשיכה את הניווט ברקע. כדי להשתמש בה באמת צריך לשבת ולבהות בטלפון.
טוב, לפחות היא זכרה את המקום שהייתי אליו, כך שהפעלתי מחדש את הניווט אליו. האפליקציה שוב זיהתה שאני על קו 76, ונתנה את אותו המסלול.

למרבה הצער היא רצתה שארד תחנה אחת לפני התחנה שלי, אז החלטתי לבדוק איך היא מתפקדת במשבר ונשארתי על האוטובוס בכל זאת. הסימון על המפה הראה שאני מחוץ למסלול, אבל מבחינת האפליקציה הכל כרגיל. שום "ניווט מחדש" כמו בווייז. את ההוראות הרגליות היא המשיכה לתת לי כאילו אני צועדת במסלול שנקבע מראש. כשצעדתי לאורך רחוב הארד מבחינתה הייתי בברזל, וכבר ביעד! בשלב הזה נמאס לי, הפסקתי את הניווט והפעלתי אותו מחדש. הפעם היא הבינה שאני בארד ונתנה הוראות משם. כשהגעתי לבניין של העבודה ראיתי שהאפליקציה רוצה שאני אמשיך הלאה, והורתה לי לחפש את הבניין בצד הלא נכון של הכביש.

מאכזב. אם אשתמש בה בעתיד למקומות שאני לא מכירה אני אהיה מאוד זהירה.

לסיכום - זיהוי האוטובוס שאני נמצאת עליו - 10.
ניווט רגיל - 1.

אולי אבדוק אותה שוב ביציאה מהעבודה ואראה אם היא שולחת אותי למסלול הגיוני.
 

roeyil

New member
העתקה זולה מדי של אפליקציה שכבר קיימת...

אוטוטו - אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית
אז ראיתי בפייסבוק פרסום ממומן על "אוטוטו" אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית. מיהרתי והורדתי אותה לטלפון.

כשהפעלתי אותה ראיתי רק אופציה של ניווט. אין שם את החלק הכי חשוב מבחינתי של אפשרות לראות את רשימת הקווים בתחנה ספציפית ואת הזמן שהם עומדים להגיע בו. למרות זאת החלטתי לנסות אותה היום בבוקר ולראות מה התוצאות.
ההחלטה התקבלה כשכבר הייתי על האוטובוס בדרך לעבודה, כך שהחיים של האפליקציה היו יחסית קלים.

הייתי באבא הלל וביקשתי לנווט לרחוב הברזל עם מספר הבניין המדויק. משום מה האפליקציה כתבה שהיא שולחת אותי דרך רוקח (?), אבל אז זיהתה שאני על קו 76 (יפה, בייחוד כי קו 142 היה צמוד אלינו) וסימנה את מסלול הנסיעה שלו ומתחנת הירידה את המסלול ברגל עם הערכת זמן לא רעה בכלל. הסימון של המיקום שלי על המסלול היה נוח למדי. בשלב מסוים השתעממתי מלהסתכל על המפה והלכתי לעשות משהו בטלפון, וכשחזרתי לאפליקציה היא נטענה מחדש. היא לא ממשיכה את הניווט ברקע. כדי להשתמש בה באמת צריך לשבת ולבהות בטלפון.
טוב, לפחות היא זכרה את המקום שהייתי אליו, כך שהפעלתי מחדש את הניווט אליו. האפליקציה שוב זיהתה שאני על קו 76, ונתנה את אותו המסלול.

למרבה הצער היא רצתה שארד תחנה אחת לפני התחנה שלי, אז החלטתי לבדוק איך היא מתפקדת במשבר ונשארתי על האוטובוס בכל זאת. הסימון על המפה הראה שאני מחוץ למסלול, אבל מבחינת האפליקציה הכל כרגיל. שום "ניווט מחדש" כמו בווייז. את ההוראות הרגליות היא המשיכה לתת לי כאילו אני צועדת במסלול שנקבע מראש. כשצעדתי לאורך רחוב הארד מבחינתה הייתי בברזל, וכבר ביעד! בשלב הזה נמאס לי, הפסקתי את הניווט והפעלתי אותו מחדש. הפעם היא הבינה שאני בארד ונתנה הוראות משם. כשהגעתי לבניין של העבודה ראיתי שהאפליקציה רוצה שאני אמשיך הלאה, והורתה לי לחפש את הבניין בצד הלא נכון של הכביש.

מאכזב. אם אשתמש בה בעתיד למקומות שאני לא מכירה אני אהיה מאוד זהירה.

לסיכום - זיהוי האוטובוס שאני נמצאת עליו - 10.
ניווט רגיל - 1.

אולי אבדוק אותה שוב ביציאה מהעבודה ואראה אם היא שולחת אותי למסלול הגיוני.
העתקה זולה מדי של אפליקציה שכבר קיימת...
HERE TRANSIT...

ממשק שהוא חיקוי די דומה לאפליקציה של HERE ל ווינדוס פון...

מה גם שלא ברור של מי המפות לניווט הרגלי, לפי מה שרשמת, הוא ברמה קטסטרופלית, מה של קיים ב HERE בגלל סוג החברה שממפה ואיכותה.

בקיצור, בעבר לא פעם חברות כאלו חטפו על הראש מהעתקת זכויות יוצרים או ממשק.. אני מקווה שלהם זה לא יקרה.
 

cwen

New member
אה, והכל היה באנגלית.

העתקה זולה מדי של אפליקציה שכבר קיימת...
HERE TRANSIT...

ממשק שהוא חיקוי די דומה לאפליקציה של HERE ל ווינדוס פון...

מה גם שלא ברור של מי המפות לניווט הרגלי, לפי מה שרשמת, הוא ברמה קטסטרופלית, מה של קיים ב HERE בגלל סוג החברה שממפה ואיכותה.

בקיצור, בעבר לא פעם חברות כאלו חטפו על הראש מהעתקת זכויות יוצרים או ממשק.. אני מקווה שלהם זה לא יקרה.
אה, והכל היה באנגלית.
 

cwen

New member
כן, אני מסתדרת עם אנגלית.

האפליקציה בארץ - בעברית
ואני מניח שלימודי ליב"ה למדת... אז אנגלית את\ה יודע\ת :)
כן, אני מסתדרת עם אנגלית.
אבל אצלי היא באנגלית. אני לא רואה שם אופציה להחליף שפה.
 

cwen

New member
היום מצאתי סוף סוף איפה משנים לעברית!

האפליקציה בארץ - בעברית
ואני מניח שלימודי ליב"ה למדת... אז אנגלית את\ה יודע\ת :)
היום מצאתי סוף סוף איפה משנים לעברית!
יש עברית!
 

cwen

New member
כן, אבל לא מצאתי איפה משנים

מהתחלה היה עברית... :)
כן, אבל לא מצאתי איפה משנים
יש שם לא מעט דברים לא כל כך אינטואיטיבים. נקווה לשיפור בגירסה הבאה. בינתיים אני בהחלט אמליץ על האפליקציה לתיירים. היא תהיה להם מאוד נוחה.

אתה יודע אם האפליקציה מתחשבת בעומסי תנועה? כי דבר כזה, שימליץ על אוטובוס בהתחשב בפקקים ממש חסר.
 

roeyil

New member
תשובה

כן, אבל לא מצאתי איפה משנים
יש שם לא מעט דברים לא כל כך אינטואיטיבים. נקווה לשיפור בגירסה הבאה. בינתיים אני בהחלט אמליץ על האפליקציה לתיירים. היא תהיה להם מאוד נוחה.

אתה יודע אם האפליקציה מתחשבת בעומסי תנועה? כי דבר כזה, שימליץ על אוטובוס בהתחשב בפקקים ממש חסר.
תשובה
האפליקציה בישראל לא מתחשבת כרגע בעומסי תנועה ובמיקום המדוייק של האוטובוסים (מה שקיים באותה אפליקציה בחו"ל).
אני מאמין שזה עניין של זמן עד שזה יכנס לארץ כי משרד התחבורה מאפשר גישה חופשית לנתוני זמן אמת למפתחים.

חוץ מזה, יש ל HERE הרבה אפליקציות שאני משתמש בהם בארץ ובחו"ל והן מעולות (כולל ניווט בכביש ואפילו ניווט בתוך מבנים ושדות תעופה - שזה ממש מדהים למי שניסה!)
 

cwen

New member
זה שהיא לא מתחשבת בזמני אמת ראיתי

תשובה
האפליקציה בישראל לא מתחשבת כרגע בעומסי תנועה ובמיקום המדוייק של האוטובוסים (מה שקיים באותה אפליקציה בחו"ל).
אני מאמין שזה עניין של זמן עד שזה יכנס לארץ כי משרד התחבורה מאפשר גישה חופשית לנתוני זמן אמת למפתחים.

חוץ מזה, יש ל HERE הרבה אפליקציות שאני משתמש בהם בארץ ובחו"ל והן מעולות (כולל ניווט בכביש ואפילו ניווט בתוך מבנים ושדות תעופה - שזה ממש מדהים למי שניסה!)
זה שהיא לא מתחשבת בזמני אמת ראיתי
ביום שישי, כשהיא המליצה לי לעלות על אוטובוס שלטענתה עתיד להגיע תוך עשר דקות, כשזמן האמת לאוטובוס אחר שנוסע בדיוק באותו מסלול בקטע שהייתי צריכה היה 2 דקות.

כרגע היא ממש לא שימושית מבחינתי. היא אולי יכולה להיות גורם מייעץ במקומות שלא מכירים, אבל בלי זמני האמת לא הייתי מעזה להסתמך עליה בכלום. (ואפילו הניווט הרגלי שלה לא משהו).
 

olli3

New member
מנהל
יש עוד אפליקציה חמודה (מאד) וחדשה יחסית.

אוטוטו - אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית
אז ראיתי בפייסבוק פרסום ממומן על "אוטוטו" אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית. מיהרתי והורדתי אותה לטלפון.

כשהפעלתי אותה ראיתי רק אופציה של ניווט. אין שם את החלק הכי חשוב מבחינתי של אפשרות לראות את רשימת הקווים בתחנה ספציפית ואת הזמן שהם עומדים להגיע בו. למרות זאת החלטתי לנסות אותה היום בבוקר ולראות מה התוצאות.
ההחלטה התקבלה כשכבר הייתי על האוטובוס בדרך לעבודה, כך שהחיים של האפליקציה היו יחסית קלים.

הייתי באבא הלל וביקשתי לנווט לרחוב הברזל עם מספר הבניין המדויק. משום מה האפליקציה כתבה שהיא שולחת אותי דרך רוקח (?), אבל אז זיהתה שאני על קו 76 (יפה, בייחוד כי קו 142 היה צמוד אלינו) וסימנה את מסלול הנסיעה שלו ומתחנת הירידה את המסלול ברגל עם הערכת זמן לא רעה בכלל. הסימון של המיקום שלי על המסלול היה נוח למדי. בשלב מסוים השתעממתי מלהסתכל על המפה והלכתי לעשות משהו בטלפון, וכשחזרתי לאפליקציה היא נטענה מחדש. היא לא ממשיכה את הניווט ברקע. כדי להשתמש בה באמת צריך לשבת ולבהות בטלפון.
טוב, לפחות היא זכרה את המקום שהייתי אליו, כך שהפעלתי מחדש את הניווט אליו. האפליקציה שוב זיהתה שאני על קו 76, ונתנה את אותו המסלול.

למרבה הצער היא רצתה שארד תחנה אחת לפני התחנה שלי, אז החלטתי לבדוק איך היא מתפקדת במשבר ונשארתי על האוטובוס בכל זאת. הסימון על המפה הראה שאני מחוץ למסלול, אבל מבחינת האפליקציה הכל כרגיל. שום "ניווט מחדש" כמו בווייז. את ההוראות הרגליות היא המשיכה לתת לי כאילו אני צועדת במסלול שנקבע מראש. כשצעדתי לאורך רחוב הארד מבחינתה הייתי בברזל, וכבר ביעד! בשלב הזה נמאס לי, הפסקתי את הניווט והפעלתי אותו מחדש. הפעם היא הבינה שאני בארד ונתנה הוראות משם. כשהגעתי לבניין של העבודה ראיתי שהאפליקציה רוצה שאני אמשיך הלאה, והורתה לי לחפש את הבניין בצד הלא נכון של הכביש.

מאכזב. אם אשתמש בה בעתיד למקומות שאני לא מכירה אני אהיה מאוד זהירה.

לסיכום - זיהוי האוטובוס שאני נמצאת עליו - 10.
ניווט רגיל - 1.

אולי אבדוק אותה שוב ביציאה מהעבודה ואראה אם היא שולחת אותי למסלול הגיוני.
יש עוד אפליקציה חמודה (מאד) וחדשה יחסית.
שמה הוא smart ride

אני אישית, לא ממש צריך הכוונות אז בסך הכל אוטובוס קרוב למקרים בהם אני לא במקומות הקבועים שלי ותחנות של איליה או BUS REAL TIME גם עבור קווי אוטובוס בתחנות קבועות שאני משתמש בהם - עושות לי את העבודה בנוחות רבה יותר.
 

cwen

New member
אני עם אייפון אז האפליקציה של איליה לא

יש עוד אפליקציה חמודה (מאד) וחדשה יחסית.
שמה הוא smart ride

אני אישית, לא ממש צריך הכוונות אז בסך הכל אוטובוס קרוב למקרים בהם אני לא במקומות הקבועים שלי ותחנות של איליה או BUS REAL TIME גם עבור קווי אוטובוס בתחנות קבועות שאני משתמש בהם - עושות לי את העבודה בנוחות רבה יותר.
אני עם אייפון אז האפליקציה של איליה לא
רלוונטית לי. בשוטף אני משתמשת במוביט, איפה בוס ואוטובוס קרוב.
 

olli3

New member
מנהל
זה מה שאני מרגיש כשיש לי אייפון ביד>>>

אני עם אייפון אז האפליקציה של איליה לא
רלוונטית לי. בשוטף אני משתמשת במוביט, איפה בוס ואוטובוס קרוב.
זה מה שאני מרגיש כשיש לי אייפון ביד>>>
https://www.youtube.com/watch?v=7V4C6kpYFeI

והדבר שהכי שיגע אותי זה שבזמן שיחה מישהו מקריא לך מספר שאתה רוצה לשמור אותו בספר הטלפונים שלך. הפתרונות? לחיצות מרובות עד שמגיעים לספר הטלפונים או לפתוח "פתק".

כל המציל נפש חיה משימוש בדרעקפון - הרי הוא מבורך :) תעברי לאנדורואיד... :)
 

cwen

New member
אבל בשביל זה אני אצטרך לקנות אנדרואיד

זה מה שאני מרגיש כשיש לי אייפון ביד>>>
https://www.youtube.com/watch?v=7V4C6kpYFeI

והדבר שהכי שיגע אותי זה שבזמן שיחה מישהו מקריא לך מספר שאתה רוצה לשמור אותו בספר הטלפונים שלך. הפתרונות? לחיצות מרובות עד שמגיעים לספר הטלפונים או לפתוח "פתק".

כל המציל נפש חיה משימוש בדרעקפון - הרי הוא מבורך :) תעברי לאנדורואיד... :)
אבל בשביל זה אני אצטרך לקנות אנדרואיד
ועל האייפון העבודה שלי שילמה.
 

עידן יו

New member
אתם לא קולטים עדיין את גודל המהפכה

אבל בשביל זה אני אצטרך לקנות אנדרואיד
ועל האייפון העבודה שלי שילמה.
אתם לא קולטים עדיין את גודל המהפכה
קודם נתחיל בזה שתמיד כדאי להוריד אפליקציות ישירות ולא מפרסומות.

מה שקרה לך זה דבר פשוט - הוא לא חישב לך את המסלול מחדש.
הייתי במסיבת עיתונאים שקיימו מפתחי האפליקציה ושאלתי את השאלה הזו. התשובה הייתה שעובדים על חישוב מסלול מחדש וזה צפוי בהמשך.

אבל נראה לי שעדיין לא קלטתם את הרעיון הגאוני מאחורי האפליקציה ototo שמבדיל אותה מיתר האפליקציות בשוק. הרעיון הבסיסי הוא שהיא לא רק נותנת מידע אלא מתכננת מחדש את מסלולי התחבורה הציבורית.

הנה תקראי את מה שכתבתי בנושא
אנחנו ננהל את התחבורה הציבורית, ולא היא אותנו
 

cwen

New member
לא רק שהוא לא מחשב מסלול מחדש

אתם לא קולטים עדיין את גודל המהפכה
קודם נתחיל בזה שתמיד כדאי להוריד אפליקציות ישירות ולא מפרסומות.

מה שקרה לך זה דבר פשוט - הוא לא חישב לך את המסלול מחדש.
הייתי במסיבת עיתונאים שקיימו מפתחי האפליקציה ושאלתי את השאלה הזו. התשובה הייתה שעובדים על חישוב מסלול מחדש וזה צפוי בהמשך.

אבל נראה לי שעדיין לא קלטתם את הרעיון הגאוני מאחורי האפליקציה ototo שמבדיל אותה מיתר האפליקציות בשוק. הרעיון הבסיסי הוא שהיא לא רק נותנת מידע אלא מתכננת מחדש את מסלולי התחבורה הציבורית.

הנה תקראי את מה שכתבתי בנושא
אנחנו ננהל את התחבורה הציבורית, ולא היא אותנו
לא רק שהוא לא מחשב מסלול מחדש
הוא גם לא נותן התראה על חריגה מהמסלול. הפעלתי אותה שוב בדרך מהעבודה. נראה שהשמחה שלי על זיהוי הקו היתה מוקדמת, ומה שהיה בבוקר היה מזל טהור של האפליקציה.

האפליקציה הציעה לי מסלול הגיוני - ללכת לתחנה של 52, לנסוע עד ביאליק ולהחליף שם ל 45. זה אפילו מסלול שמדי פעם אני עושה אותו בעצמי, אם 52 מגיע כשאני בתחנה, והאפליקציות האחרות אומרות לי ש 45 צריך להגיע כשאני בתחנת ההחלפה שלו.
החלטתי לעשות מה שהאפליקציה אומרת, אבל כשהגעתי לתחנה הגיע 142 וכמובן עליתי עליו (כי למה שאני אחכה עוד ארבע דקות סתם?) אז יצא ששוב בדקתי אותה בתנאי משבר.
האפליקציה חשבה שאני על 52 וניהלה את הנסיעה בהתאם. לא חשוב שזמן האמת של 52 לא התאים (אני בכלל לא בטוחה שהיא מחשבת לפי זמן אמת), מבחינת האפליקציה אני על 52.
טוב, עד הקניון זה עוד היה הגיוני, זה ממילא אותו מסלול. אבל אחר כך המסלול התפצל. הסימן הסגול שמראה איפה אני נפרד מהקו הסגול של האוטובוס (לא ממש חכם שזה אותו צבע). רציתי לראות מה יקרה, אז המשכתי לעקוב. כשהגענו לבורסה האפליקציה נתנה לי התראת "אוטוטו את שם", למרות שלא היה שום קשר בין המיקום שלי למיקום שהאפליקציה חשבה שאני נמצאת בו, ויותר מזה, אחר כך היא נתנה לי הוראות להכנס ברגל לרחוב שלי. ואני רבע שעה הליכה משם.
בשלב הזה נשברתי, הפסקתי את הניווט ואמרתי לה לנווט מחדש. הפעם האפליקציה שלחה אותי לקו 58. הגיוני (למרות שאיטי כי היו עוד איזה עשר דקות עד 58). אבל עדיין הייתי על האוטובוס, אז הפסקתי שוב את הניווט והפעלתי אותו כשהגעתי לרכבת מרכז.
הפעם האפליקציה אמרה לי ללכת לקו 160, בלי להזכיר שיש עוד ארבע קווים שם שאפשר להשתמש בהם.
טוב, הלכתי לכיוון התחנות, במחשבה שהאפליקציה בדקה איזה אוטובוס עומד להגיע ראשון ושלחה אותי לתחנה המתאימה. איזה? הגיע קו 55 ו 160 לא נראה באופק. נראה לי שהיא מחשבת לפי הזמנים המשוערים של משרד התחבורה.
טוב, עליתי על 55. האפליקציה הניחה שאני על 160, ונסעתי איתה עד תחנת היעד. היא רצתה להוריד אותי תחנה אחת אחרי התחנה שלי (שזה בסדר, זה אותו מרחק מהבית) וכמובן לא התמודדה עם זה שירדתי במקום אחר. וכמובן, היא שוב החליטה שהבית שלי נמצא כמה מטרים אחרי המיקום האמיתי שלו.

אני לא צריכה שהיא תחשב מסלול מחדש ברגע החריגה, אבל לא היה מזיק שתקפוץ הודעה בלויית צליל שתאמר: "אתה לא במסלול, האם לחשב מסלול מחדש או שאתה עומד לחזור לנתיב?"
בינתיים זה נראה לי ממש מתאים לתיירים. יש שילוב של אנגלית עם מסלולים נוחים וברורים והערכת זמנים טובה מאוד. אבל אם יעלה תייר על האוטובוס הלא נכון, ולא יבהה בטלפון כל הזמן אלא יניח אותו בצד במחשבה שהוא צריך להסתכל בו רק עוד רבע שעה, הוא עלול לגלות את הטעות כשהוא בצד השני של העיר.

וגם חשוב הקטע של לחשב מסלול בהתאם לזמני אמת של האוטובוסים. לא היה הרבה הגיון בלתת לי להמתין ל 52 כש 142 מגיע, ובטח לא לשלוח אותי ל 160 כש 55 מגיע.
 

roeyil

New member
הבנו, וזה לא גאוני ולא כלום (בטח שלא חדש)

אתם לא קולטים עדיין את גודל המהפכה
קודם נתחיל בזה שתמיד כדאי להוריד אפליקציות ישירות ולא מפרסומות.

מה שקרה לך זה דבר פשוט - הוא לא חישב לך את המסלול מחדש.
הייתי במסיבת עיתונאים שקיימו מפתחי האפליקציה ושאלתי את השאלה הזו. התשובה הייתה שעובדים על חישוב מסלול מחדש וזה צפוי בהמשך.

אבל נראה לי שעדיין לא קלטתם את הרעיון הגאוני מאחורי האפליקציה ototo שמבדיל אותה מיתר האפליקציות בשוק. הרעיון הבסיסי הוא שהיא לא רק נותנת מידע אלא מתכננת מחדש את מסלולי התחבורה הציבורית.

הנה תקראי את מה שכתבתי בנושא
אנחנו ננהל את התחבורה הציבורית, ולא היא אותנו
הבנו, וזה לא גאוני ולא כלום (בטח שלא חדש)
HERE TRANSIT עשו את זה כבר לפני שנים.
האפליקציה לא רק מזהה מיקום מדוייק אלא גם מציגה את האופציות התחבורתיות השונות (כולל הכל - רכבת וכו). ומכוונת אותך במדוייק בשטח (בדקתי אותה והיא מדהימה בדיוק).

אז אוטוטו נראית כחיקוי נחמד אבל אולי אוטוטו יהיה לנו חברה שתחדש בתחום...

ד"א, מבדיקה באירופה, HERE TRANSIT מציגה גם נתונים בזמן אמת של כלי התחבורה (כמו "איפה בוס ודומיו). ואז הרמה היא מהגבוהות שראיתי בתחום.

בקיצור, אוטוטו... סעו באוטו..
 

cwen

New member
בוא ניתן להם צ'אנס

הבנו, וזה לא גאוני ולא כלום (בטח שלא חדש)
HERE TRANSIT עשו את זה כבר לפני שנים.
האפליקציה לא רק מזהה מיקום מדוייק אלא גם מציגה את האופציות התחבורתיות השונות (כולל הכל - רכבת וכו). ומכוונת אותך במדוייק בשטח (בדקתי אותה והיא מדהימה בדיוק).

אז אוטוטו נראית כחיקוי נחמד אבל אולי אוטוטו יהיה לנו חברה שתחדש בתחום...

ד"א, מבדיקה באירופה, HERE TRANSIT מציגה גם נתונים בזמן אמת של כלי התחבורה (כמו "איפה בוס ודומיו). ואז הרמה היא מהגבוהות שראיתי בתחום.

בקיצור, אוטוטו... סעו באוטו..
בוא ניתן להם צ'אנס
זו גירסה ראשונה. אולי הם ישתפרו בגירסה הבאה. בסך הכל זה נראה עם פוטנציאל. אולי הם אפילו יחפשו בגוגל אזכורים לאפליקציה ויגיעו לפידבק שלי.
 

טשאפק 2

New member
דווקא לא הבנת

הבנו, וזה לא גאוני ולא כלום (בטח שלא חדש)
HERE TRANSIT עשו את זה כבר לפני שנים.
האפליקציה לא רק מזהה מיקום מדוייק אלא גם מציגה את האופציות התחבורתיות השונות (כולל הכל - רכבת וכו). ומכוונת אותך במדוייק בשטח (בדקתי אותה והיא מדהימה בדיוק).

אז אוטוטו נראית כחיקוי נחמד אבל אולי אוטוטו יהיה לנו חברה שתחדש בתחום...

ד"א, מבדיקה באירופה, HERE TRANSIT מציגה גם נתונים בזמן אמת של כלי התחבורה (כמו "איפה בוס ודומיו). ואז הרמה היא מהגבוהות שראיתי בתחום.

בקיצור, אוטוטו... סעו באוטו..
דווקא לא הבנת
כי לא נכנסת לקישור שנתן עידן.

"מתכננת מחדש" - החזון הוא לא לתכנן מחדש את המסלול במכשיר, אלא להשפיע על מסלול האוטובוס בשטח.
 

cwen

New member
עוד נסיון לניווט רגלי עם אוטוטו

אוטוטו - אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית
אז ראיתי בפייסבוק פרסום ממומן על "אוטוטו" אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית. מיהרתי והורדתי אותה לטלפון.

כשהפעלתי אותה ראיתי רק אופציה של ניווט. אין שם את החלק הכי חשוב מבחינתי של אפשרות לראות את רשימת הקווים בתחנה ספציפית ואת הזמן שהם עומדים להגיע בו. למרות זאת החלטתי לנסות אותה היום בבוקר ולראות מה התוצאות.
ההחלטה התקבלה כשכבר הייתי על האוטובוס בדרך לעבודה, כך שהחיים של האפליקציה היו יחסית קלים.

הייתי באבא הלל וביקשתי לנווט לרחוב הברזל עם מספר הבניין המדויק. משום מה האפליקציה כתבה שהיא שולחת אותי דרך רוקח (?), אבל אז זיהתה שאני על קו 76 (יפה, בייחוד כי קו 142 היה צמוד אלינו) וסימנה את מסלול הנסיעה שלו ומתחנת הירידה את המסלול ברגל עם הערכת זמן לא רעה בכלל. הסימון של המיקום שלי על המסלול היה נוח למדי. בשלב מסוים השתעממתי מלהסתכל על המפה והלכתי לעשות משהו בטלפון, וכשחזרתי לאפליקציה היא נטענה מחדש. היא לא ממשיכה את הניווט ברקע. כדי להשתמש בה באמת צריך לשבת ולבהות בטלפון.
טוב, לפחות היא זכרה את המקום שהייתי אליו, כך שהפעלתי מחדש את הניווט אליו. האפליקציה שוב זיהתה שאני על קו 76, ונתנה את אותו המסלול.

למרבה הצער היא רצתה שארד תחנה אחת לפני התחנה שלי, אז החלטתי לבדוק איך היא מתפקדת במשבר ונשארתי על האוטובוס בכל זאת. הסימון על המפה הראה שאני מחוץ למסלול, אבל מבחינת האפליקציה הכל כרגיל. שום "ניווט מחדש" כמו בווייז. את ההוראות הרגליות היא המשיכה לתת לי כאילו אני צועדת במסלול שנקבע מראש. כשצעדתי לאורך רחוב הארד מבחינתה הייתי בברזל, וכבר ביעד! בשלב הזה נמאס לי, הפסקתי את הניווט והפעלתי אותו מחדש. הפעם היא הבינה שאני בארד ונתנה הוראות משם. כשהגעתי לבניין של העבודה ראיתי שהאפליקציה רוצה שאני אמשיך הלאה, והורתה לי לחפש את הבניין בצד הלא נכון של הכביש.

מאכזב. אם אשתמש בה בעתיד למקומות שאני לא מכירה אני אהיה מאוד זהירה.

לסיכום - זיהוי האוטובוס שאני נמצאת עליו - 10.
ניווט רגיל - 1.

אולי אבדוק אותה שוב ביציאה מהעבודה ואראה אם היא שולחת אותי למסלול הגיוני.
עוד נסיון לניווט רגלי עם אוטוטו
משימה פשוטה הפעם - מקצה אחד של רחוב הברזל לקצה השני שלו. את המסלול האפליקציה חישבה נכון, אבל משום מה הראתה אותי צועדת כמה עשרות מטרים שמאלה למדרכה שעליה הלכתי כאילו אני הולכת בתוך הבניינים.
הפעם היא כיוונה אותי לצד הנכון של הכביש, אבל החליטה שהעבודה שלי היא באתר בניה, שהוא לפחות מאה מטר מרוחק מהמיקום האמיתי.
משהו לא עובד שם בגיזרה הרגלית. גוגל מאפס נתנו לי מיקום מדויק גם שלי וגם של הבניין.

בכל מקרה, לא אכפת לי ממה זה מועתק, יש פה פוטנציאל מאוד נחמד, ואני מקווה שהם באמת ישדרגו את זה הלאה. החלק הכי חשוב כרגע לדעתי זה להוסיף בקרה של האפליקציה על מה שהמשתמש עושה. זה לא שיש לי בעיה לראות לבד שאני לא עוקבת אחרי ההוראות, אבל אני לא צריכה את האפליקציה בכלל. זה מיועד לאנשים שלא מכירים, ולחלקם אין בכלל חוש כיוון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה